Skocz do zawartości
Gość Ojciec

Zawieszenie / wahacze - jaka firma, producent, ceny?

Rekomendowane odpowiedzi

Ale tulejki w wahaczach baaaaaaardzo rzadko dostają luzu... Luz jest zazwyczaj na sworzniu. Według mnie to te tulejki to zbędny wydatek.

 

Dlatego napisalem ze lepiej kupić dobry zestaw wahaczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś przegląd nastąpił. Do wymiany górny lewy tylni i i górny prawy przedni. Chyba było by lepiej wymienić na komplet górnych markowych czy wsadzać tego MS ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze sie okazać, że górna śruba nie puści i będzie trzeba grzać a wtedy to już oba z każdej strony do wymiany, także wymieniaj komplet. Jak ma byc tanio to tylko MS;). Zależy jaki masz budżet przeznaczony, wtedy można coś podpowiedzieć. Wiadomo, że najlepiej Lemforder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze sie okazać, że górna śruba nie puści i będzie trzeba grzać

 

Akurat ten problem to tylko w aluminiowych zwrotnicach. W zwykłych (czyli takich jak w B5 i B5 FL) nie ma opcji by śruba nie poszła. Za dużo tego już narobiłem więc wiem co pisze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W b5 i b5 fl też się zapieka, z miesiąc temu mieliśmy pacjenta że śruba nie chciała pójść, kilka ładnych minut grzania, płukania itd i dopiero ruszyła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapiekać się zapieka ale nie tak jak w aluminiowej zwrotce.

 

Koniec OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, pisząc MS macie na myśli "Master Sport Germany" ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siemanko, pisząc MS macie na myśli "Master Sport Germany" ??

 

tak jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pisząc MS macie na myśli "Master Sport Germany" ??

 

Dokładnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ameryki nie odkryję, pisząc że zdecydowanie Lemforder... :) Wymieniłem cały zawias, razem z końcówkami drążków w czerwcu 2009. Inwestycja była spora, bo zakup kompletu uszczuplił mnie o 1500pln. Niewiele mój pasek przejechał przez ten czas, bo raptem 70tyś, ale z zawieszeniem od tamtej pory mam spokój :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radku ameryki nie odkryłeś ale tak to właśnie działa :), montując oryginał ma się spokój na lata i oszczędza się ogromną ilość czasu jak póżniej co chwila coś wychodzi, o kasie nie wspominając :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniając i odciągając kolumnę z wahaczami i potem ją wyciągając trzeba uważać na jakieś kąty lub coś? Czy tylko odkręcić, wymienić, przyłapać i potem "jak do jazdy" skręcamy? Chodzi mi o górne wahacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniając i odciągając kolumnę z wahaczami i potem ją wyciągając trzeba uważać na jakieś kąty lub coś? Czy tylko odkręcić, wymienić, przyłapać i potem "jak do jazdy" skręcamy? Chodzi mi o górne wahacze.

 

W sumie sam dobrze to opisałeś, nie ma regulacji, załapać, skręcić mocno na kołach. Zapobiegawczy jadą dodatkowo na zbieżność ale ja osobiście nie robię zbieżności po takich zabiegach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdy mam maglownice do regeneracji to lepiej wymienić wahacze po niej czy przed? By nie rozbiło sworzni itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja regenerowałem przekładnie wahaczy nie ruszałem skoro dobre miałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to żeby zużyta maglownica nie rozbiła mi nowych wahaczy. Czym posmarować śrubę w zwrotnicy by się nie zapiekła następnym razem? Smarem miedzianym czy grafitowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodziło mi o to żeby zużyta maglownica nie rozbiła mi nowych wahaczy. Czym posmarować śrubę w zwrotnicy by się nie zapiekła następnym razem? Smarem miedzianym czy grafitowym?

 

Zwykłym tawotem. Te cudowne pasty tylko się gryzą że wszystkim i dopiero się potrafi zapiec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuje zamiast "tawotu" smar miedziowy. jeszcze nigdy nie miałem problemów z wybiciem słynnej śruby po uprzednim nasmarowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja proponuje zamiast "tawotu" smar miedziowy. jeszcze nigdy nie miałem problemów z wybiciem słynnej śruby po uprzednim nasmarowaniu.

 

Kiedyś wierzyłem w smar miedziany ale szału nie robił, potem pasta montarzowa i kolejna porażka a zwykły samar nigdy nie zawiódł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności