tomeks69 Zgłoś #121 Napisano 24 Sierpnia 2010 (edytowane) NO panowie po przeczytaniu całego wątku "WIEM" : jeżeli nie wiesz co było lane wcześniej zalej 15W-40 OLEJ MINERALNY, ale lepiej zalać 10W40 czyli półsyntetyk, ale NAJlepiej to 5W50/pelen syntetyk/ A MOJA SYTUACJA WYGLĄDA TAK: B5 1,8 125Km 1999r (200.000 tys km ANGLIK) kolega wlał wczesniej ten olej nie konsultując z nikim tylko z jakąś książką w sklepie brawo i wlał to: 15W-40 PART SYNTETIC( NIE MINERALNY ) http://cgi.ebay.co.uk/CASTROL-4L-GTX-PART-SYNTHETIC-15W-40-ENGINE-OIL_W0QQitemZ190427877349QQihZ009QQcategoryZ72205QQcmdZViewItem a tam norma 505 00... VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania a ma być 501,00 wieć jak teraz wyjść z tej sytuacji : aha śilnik pracuje ok - ubytki oleju prawie żadne poi przejechaniu 8 tyś km p.s. wcześniejsze auto Peugeot 406 1,8 benzyna 1999r ..CARLUBE 10W-40 non stop,praca śilnika bez zarzutu Edytowane 24 Sierpnia 2010 przez tomeks69 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #122 Napisano 24 Sierpnia 2010 Wlasnie dlaczego mowice ze 5w najlepiej??? Z tego co mi wiadomo to im wiekszy przebieg tym wieksza cyferka przed w jak np 150tys mil to leje sie raczej 15w 40 a nawet ja bym sie skusil na 20w 40 jezeli taki wystepuje w przyrodzie a nie 5w, 5 moze nam wymyc tak pieknie silnik ze nawet az zanad to nie uwazacie? 15w 40 dostepny jest rowniez z silnikam T Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paul Zgłoś #123 Napisano 24 Sierpnia 2010 a do silnika 2.8 V6 30V jaki olej lać? syntetyk czy półsyntetyk??? i jak coś to jaki??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #124 Napisano 24 Sierpnia 2010 Ja leję 10W40 i nie zaobserwowałem z tego powodu żadnych problemów. Pozdrówka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtekD. Zgłoś #125 Napisano 24 Sierpnia 2010 Witam Pytania: 1. Czy po dwóch latach leżenia w garażu olej się zepsuje bądź straci na wartości ??? (oryginalnie zamknięty - nie otwierany) 2. Mam Mobila półsyntetyk 10w40 ale zaczął mi szybko "znikać" i mechanik stwierdził że można przejść na mineralny Mobil 1 15w40 (ma niby bardziej uszczelnić) 3. Czy taka operacja nie spowoduje nic złego przejście z półsyntetyka na mineralny. Dziękuję za odpowiedź. PS. B5 1,6 AHL 97' przebieg "z licznika" - 178 tyś. (bez instalacji LPG) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #126 Napisano 24 Sierpnia 2010 Witam Pytania: 1. Czy po dwóch latach leżenia w garażu olej się zepsuje bądź straci na wartości ??? (oryginalnie zamknięty - nie otwierany) 2. Mam Mobila półsyntetyk 10w40 ale zaczął mi szybko "znikać" i mechanik stwierdził że można przejść na mineralny Mobil 1 15w40 (ma niby bardziej uszczelnić) 3. Czy taka operacja nie spowoduje nic złego przejście z półsyntetyka na mineralny. Dziękuję za odpowiedź. PS. B5 1,6 AHL 97' przebieg "z licznika" - 178 tyś. (bez instalacji LPG) 1 nie powinno sie nic stać z tym olejem 2 można przejść na mineralny ale może lepiej będzie uszczelniacze powymieniać i pierścienie sprawdzić 3 nie powinna ja jeżdżę na http://allegro.pl/shell-helix-hx5-super-15w-40-4lit-prezent-i1186870884.html i nie narzekam a na liczniku ponad 270 000 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtekD. Zgłoś #127 Napisano 24 Sierpnia 2010 Chodzi mi również o koszty naprawa czy wymiana uszczelniaczy itp to pewno kosztuje ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomeks69 Zgłoś #128 Napisano 27 Sierpnia 2010 chyba jeszcze raz wątek przeczytam:napieska Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuzma85 Zgłoś #129 Napisano 2 Września 2010 Ja mam zalanynego Valvoline 10w60 i przelatałem już 12tys... Spoko jest i teraz będę się szykował do wymiany i z kim nie gadam to mi zaleca 5w40 tak jak jest w specyfikacji, A dodam, że na te 12tys to zeszło mi 1/3 na podziałce między min a max więc zużycie w normie jak na 208tys przelotu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #130 Napisano 2 Września 2010 Miałeś półsyntetyk i teraz chcesz na pełny przejść? Raczej tak się nie robi - jeśli wcześniej jeździłes na półsyntetyku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raaahzel Zgłoś #131 Napisano 2 Września 2010 Witam wszystkich, przeczytałem caaaały wątek i wciąż siedzę zielony:/ czy ktoś jest mi w stanie doradzić co wlać do mojego nowo zakupionego passacika???na bagnecie już suchawo a niestety inteligentny niemiecki mechanik nie wkleił naklejki ze specyfikacją 1.8T 20V 150km, na tablicy 167tyś km, skrzynia automat(o ile ma to jakieś znaczenie)??? dzisiaj w ASO przez telefon Pan doradził 5W40(to chyba syntetyk tak??), z tego co tu wyczytałem to częściowo ludzie się z tym zgadzają ale wolę zapytać. Aha, samochód używany tylko do "dojazdu": praca-dom-praca(ok.30km) dziennie. Bardzo proszę o pomoc jako że to mój pierwszy samochód, nie znam się na tym ani troszkę a nie chciałbym znów jeździć autobusami(gdybym miał źle zalać) Z góry wszystkim dziękuję za odpowiedź Pzdr Piotr Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #132 Napisano 2 Września 2010 Witam wszystkich,przeczytałem caaaały wątek i wciąż siedzę zielony:/ czy ktoś jest mi w stanie doradzić co wlać do mojego nowo zakupionego passacika???na bagnecie już suchawo a niestety inteligentny niemiecki mechanik nie wkleił naklejki ze specyfikacją 1.8T 20V 150km, na tablicy 167tyś km, skrzynia automat(o ile ma to jakieś znaczenie)??? dzisiaj w ASO przez telefon Pan doradził 5W40(to chyba syntetyk tak??), z tego co tu wyczytałem to częściowo ludzie się z tym zgadzają ale wolę zapytać. Skoro auto jest z niemiec, to tam lali na pewno syntetyk. Tak wiec zalej 5W40 lub 5W50 i będzie OK Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raaahzel Zgłoś #133 Napisano 3 Września 2010 Danek75 a co Ty na to, że Pan w salonie NorAuto(Wrocław) doradził że lepiej by było 10W40 bo jest mniejsze ryzyko przepłukania silnika skoro nie wiem co tam było wcześniej?? czy to wielka różnica 5W40 a 10W40?? pzdr Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr_blant Zgłoś #134 Napisano 3 Września 2010 Ja leje 10W40 i autko mi sprawuje sie dobrze a w silniku nagaru białej mazi nie ma mam przejechane nim 240 tyś i autko sie spisuje rewelacyjnie tu masz linka do posta jaki lać http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20642&page=7 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #135 Napisano 3 Września 2010 Danek75 a co Ty na to, że Pan w salonie NorAuto(Wrocław) doradził że lepiej by było 10W40 bo jest mniejsze ryzyko przepłukania silnika skoro nie wiem co tam było wcześniej?? czy to wielka różnica 5W40 a 10W40?? pzdr Różnica spora-nie wiesz co miałeś to lepiej lej półsyntetyk-czyli 10W40.Full syntetyk (jeżeli go nie miałeś) może rzezywiście conieco wypłukać Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raaahzel Zgłoś #136 Napisano 6 Września 2010 Dzięki wielkie Panowie za pomoc. Zalałem dziś 1l Castrola 10W40 bo zauważyłem wyciek a na bagnecie totalnie sucho. Jutro podróż do mechanika celem usunięcia usterki. Oby to była tylko uszczelka...a następnie po naprawie Castrol 10W40 do pełna:] Jeszcze raz dzięki:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafaelq Zgłoś #137 Napisano 19 Października 2010 Witam. Mam nietypowy(chyba) silnik 2,3 benzyna + gaz 170KM przejechane 188 tyś km. Obecnie jest olej Mobil 1 10W40 (najprawdopodobniej) czy w związku, że mam gaz i nietypowy silnik mam lać jakiś inny olej? Czy pozostać przy tym? Z góry dzięki za odpowiedz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #138 Napisano 19 Października 2010 Witam. Mam nietypowy(chyba) silnik 2,3 benzyna + gaz 170KM przejechane 188 tyś km. Obecnie jest olej Mobil 1 10W40 (najprawdopodobniej) czy w związku, że mam gaz i nietypowy silnik mam lać jakiś inny olej? Czy pozostać przy tym? Z góry dzięki za odpowiedz Kolego, to że masz silnik 2,3L to nie znaczy że jest on jakiś nietypowy i że trzeba do niego lać jakiś kosmiczny olej. Skoro najprawdopodobniej jest Mobil 10W40 to taki zalej i nic się nie stanie :fajny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmielo Zgłoś #139 Napisano 20 Października 2010 (edytowane) w moim pasku poprzedni właściciel zalał przy ok140 tys 15W40, zapewne myśląc iż z simeringa przestanie ciec:dobrze, zaraz po zakupie 200tys uszczelniłem silnik i zalałem mobila 10W40 i jest wszystko w porządku. Mechanik stwierdził, iż lanie oleju 15w jest nieodpowiednie do takich silników a i ja też nie jestem zwolennikiem lania olei o tych parametrach.Myślę że 10W40 będzie najbardziej rozsądnym wyjściem jeśli ktoś nie wie co miał zalane ,a marka nie jest już tak ważna-ważne parametry. A jak komuś cieknie simeringami czy uszczelkami to wątpię aby olej uszczelnił silnik. Edytowane 20 Października 2010 przez chmielo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciuqu Zgłoś #140 Napisano 21 Października 2010 Ja mam 330000km i leje to co fabryka, 5W30 do pompowtrysków mobila i będę lał aż zacznie brać więcej niż ma w silniku. Niedawno byłem na diagnostyce i diagnosta trochę się zdziwił że z takim przebiegiem parametry prawie idealne Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach