Skocz do zawartości
konradw

Jaki olej do silnika benzynowego?

Rekomendowane odpowiedzi

15000 tysięcy.chyba ktoś o niego nie dbał.jak sprawdzić te uszczelniacze zaworów czy jak podłączą go pod kopa w serwisie to coś wykaze

 

Kolego uszczelniacze trzonków zaworów znajdują się w głowicy można jedynie domyślać się jaki jest ich stan , trzeba sprawdzić" organoleptycznie "- komputer tu nie pomoże.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój też spalał podobną ilość oleju. Przeszedłem na olej pólsyntetyczny Motul Synergie 6100 i spalanie diametralnie spadło. Teraz podejrzewam że jest jakieś 0,5 litra na 5000km wiec najgorzej nie jest. Wczesniej to mnie to spalanie oleju do białej gorączki doprowadzało. Ale dowiadywałem sie i w serwisie i w innych warsztatach że silniki vw 2.0 bardzo lubią olej. A pozatym uważam że olej syntetyczny nie nadaje sie do tego silnika, to takie moje skromne zdanie. Nie znam zadnej osoby u której silnik silnik 2.0 po 2001r nie brał oleju. A znam troche tych osób. Taka smutna prawda.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marko0507

dzięki bardzo za rady i pozdrawiam. jak wymienie olej to dam znać jaki efekt..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Passata B5 1.8 20V, rocznik 1998, przebieg 175 000 kilometrów...

Wymieniłem rozrząd i kilka innych "cześci eksploatacyjnych".

 

Pojechałem zmenić olej (nie mam pojęcia jaki był wcześniej) i koleś doradził mi mineralny więc taki zalałem...

 

...więc silnik zalany mineralnym, zrobiłem na nim narazie tylko jakieś 500 km ale przy każdym rozruchu silnik wydaje dźwięk taki jakby pracował na sucho przez moment... przed wymianą oleju tego nie było!

 

Chcę zmienić olej, bo mineralny raczej nie służy temu silnikowi. Pytanie moje brzmi:

 

Jaki olej powinno się zalewać do Passata B5 1.8 20V 125 KM, 1998 rok?

 

Na stronie Castrola znalazłem coś takiego:

 

Zalecany Edge Sport 0W-40

Dobry Magnatec 5W-40 C3

 

I jeszcze jedno, czy są jakieś problemy przy przejściu z mineralnego -> syntetyk? Na mineralnym zrobiłem jakieś 500 km, wcześniej jeździło raczej na pewno na syntetyku bo nie było takiego "odgłosu" przy zapalaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zważywszy na to, że nie wiesz na czym jeździł wcześniej, biorąc pod uwagę rocznik/przebieg, domyślając się, że nie wiesz co dokładnie może mu dolegać (nie pierwszy właściciel) zalałbym dobrym półsyntetykiem, ale to moja opinia. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja też nie wiedziałem czym był zalany wcześniej i przy wymianie zalałem go "Mobilem1 Super S Turbo Disesel 10W40" a mam B5 z 97' i miał przejechane 161 540 km ,w sumie to moge Ci go polecić:P zrobiłem juz na nim jakieś 10000 i wszystko gra:D OPUKAć...

 

Kolega viper00 ma silnik benzynowy a Ty diesla z turbiną. Ale Mobil 1 mogę polecić , ja stosuję 0W40 ,chociaż przebieg mam dużo niższy.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jaki olej najlepiej wlac bo troszeczke sobie konsumuje te moje autko 2.0 benzyna przejechane jakies 155k (srednio na 3k km jakis literek peknie) teraz mam zalany castrola 10W40 syntetyk. Jaki dolac albo calkiem zmienic?? Poczytalem ze pol syntetyk bylby dobry dla tego sinika??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dokurobej
Kupiłem Passata B5 1.8 20V, rocznik 1998, przebieg 175 000 kilometrów...

Wymieniłem rozrząd i kilka innych "cześci eksploatacyjnych".

 

Pojechałem zmenić olej (nie mam pojęcia jaki był wcześniej) i koleś doradził mi mineralny więc taki zalałem...

 

...więc silnik zalany mineralnym, zrobiłem na nim narazie tylko jakieś 500 km ale przy każdym rozruchu silnik wydaje dźwięk taki jakby pracował na sucho przez moment... przed wymianą oleju tego nie było!

 

Chcę zmienić olej, bo mineralny raczej nie służy temu silnikowi. Pytanie moje brzmi:

 

Jaki olej powinno się zalewać do Passata B5 1.8 20V 125 KM, 1998 rok?

 

Kolego jak nie miałeś pojęcia co było wcześniej lane to proponuje wlać Motul 10w40 połsyntetyk a tego pana co ci doradził wlać mineralny polecam omijać szerokim łukiem.

 

Tutaj link do specyfikacji oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jedrzej

Witam. Po zakupie swojego Passata B5 1,6 AHL (rocznik 1997r, przebieg obecnie 248tys km) nie wiedziałem jaki olej był zalany wcześniej, więc za namową mechanika (który wytłumaczył że co by nie było wlane przez poprzedniego właściciela to obecnie normy spełniane przez oleje są tak do siebie zbliżone że nie mam się czego bać) wlałem Castrol Magnatec 10W40.. przed zmianą a po zakupie zrobiłem może niecały 1000km i nie zauważyłem jakichkolwiek ubytków na bagnecie, natomiast teraz bierze mi ok 800ml na 1tys km... Mój mechanik mówi że to przy LPG i takim przebiegu norma...

Mam pytania:

1. Czy to faktycznie normalne?

2. Jaki olej zalać przy następnej wymianie?

3. Czy zmiana oleju na mineralny może polepszyć sytuacje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jędrzej czy kopci ci auto przez chwile po zapaleniu ??? jeżeli tak to uszczelniacze zaworowe do wymiany (warto) a jeżeli dymi w trakcie jazdy szczególnie przy wyższych obrotach to pierścionki już wytarte .... a i jaki olej wlejesz już nic się nie polepszy przy takim braniu trzeba coś naprawić a nie olej zmieniać na wyższą lepkość ...... a powiem tak mnie też brał tyle jakiś czas temu po czasie się silnik całkiem sypnął więc warto wcześniej zadbać

Edytowane przez kserkses

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie podłączę się pod ten temat, bo nie chcę zaśmiecać forum. Zmieniłem ostatnio olej na Castrol Magantec 10W-40 ponieważ nie wiedziałem co było wcześniej zalane do mojego silnika (była nalepka z ASO, ale strasznie zabrudzona). Silnik ma przejechane 156 tkm, ostatnia zmiana była w rzeszy przy przebiegu 147 tkm. i po przejechaniu około 400 km moja dziewczyna sama zapytała czy coś się stało bo silnik słychać głośniej niż na początku i tym samym potwierdziła że to nie było złudzenie bo zauważyłem to samo:/ Panowie może zmienić olej jak najszybciej na inny półsyntetyk np. Motul? Doradzcie mi który spełnia normę dla mojego silnika i który byłby najlepszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka

Mam taki sam silnik i teraz zmieniłem z full syntetyk na półsyntetyk Mobila i śmiga jak ta lala. 4 litry Mobila = 74 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie podłączę się pod ten temat, bo nie chcę zaśmiecać forum. Zmieniłem ostatnio olej na Castrol Magantec 10W-40 ponieważ nie wiedziałem co było wcześniej zalane do mojego silnika (była nalepka z ASO, ale strasznie zabrudzona). Silnik ma przejechane 156 tkm, ostatnia zmiana była w rzeszy przy przebiegu 147 tkm. i po przejechaniu około 400 km moja dziewczyna sama zapytała czy coś się stało bo silnik słychać głośniej niż na początku i tym samym potwierdziła że to nie było złudzenie bo zauważyłem to samo:/ Panowie może zmienić olej jak najszybciej na inny półsyntetyk np. Motul? Doradzcie mi który spełnia normę dla mojego silnika i który byłby najlepszy.

 

 

Motul 6100 Synergie na początek byłby jak najbardziej OK.

Castrol mógł Ci się jakiś niepewny trafić.

Pozdrawiam.

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie podłączę się pod ten temat, bo nie chcę zaśmiecać forum. Zmieniłem ostatnio olej na Castrol Magantec 10W-40 ponieważ nie wiedziałem co było wcześniej zalane do mojego silnika (była nalepka z ASO, ale strasznie zabrudzona). Silnik ma przejechane 156 tkm, ostatnia zmiana była w rzeszy przy przebiegu 147 tkm. i po przejechaniu około 400 km moja dziewczyna sama zapytała czy coś się stało bo silnik słychać głośniej niż na początku i tym samym potwierdziła że to nie było złudzenie bo zauważyłem to samo:/ Panowie może zmienić olej jak najszybciej na inny półsyntetyk np. Motul? Doradzcie mi który spełnia normę dla mojego silnika i który byłby najlepszy.

Ja mam ten sam ojej i nie mam żadnych dziwnych oznak. Może faktycznie taki ci się trafił. Kupiony był w sklepie czy lany z beczki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje kotleta hehe. Ktoś napisał, że 15W40 jest olejem mineralnym.... totalne nieporozumienie...

 

Chcę zalać 15W50 100% syntetyk jeśli ktoś chce zerknąc na PDF:

http://www.opieoils.co.uk/pdfs/MOTUL/300V-Comp-E9tition-15W-50-8257-(GB).pdf

 

Dotychczas mam lany półsyntetyk 10W40. Nie ma żadnych wycieków - ostatnio zdejmowałem pokrywe zaworów i nie było tam żadnych dziwnych rzeczy .... dlatego zdecydowałem na full synt. Po przeczytaniu info na temat tego oleju aż się prosi....

 

15 - nie będzie za rzadki więc nie powinien niby za wiele "wyczyścić" a 50 czyli lepki dosyć powinien chronić. Sugestie mile widziane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Mam 1.6 AHL 99r, 87 tys przebiegu. Zalany Castrol 5W40 i zauważyłem że po 7 tys ubyło trochę ponad litr oleju.

Myślicie że jakaś usterka czy ten typ tak ma i ewentualnie czy przejść na półsyntetyk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michal z tym ubywaniem olejow to jest roznie ;) U mnie 2.0 3BG 115KM ubywalo 1 litr na 4 tys. Powiediano mi ze to normalne moze w tej gornej polce zuzycia oleju ale do przyjecia (chyba przez nich). Jezdzilem na 10W40 po wymianie zalali mi 5W30 mam zamiar po przejechaniu 1 tys sprawdzic ile z tego ubylo. Wtedy dam cynk czy jest cos warte czy nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.8 99r mam zamiar niedługo wymienić olej, co polecacie? silnik 170tys ;-)

 

 

Tak offtopic mam anglika i na liczniku 120tys lecz niewiedze tu czy w milach czy w km? jak to sprawdzić ?

Edytowane przez Kamil_tel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jesli obok nic nie jest napisane to masz w milach - jakby byl przerobiony na europe mialbys znaczek km (przynajmiej u mnie tak jest) nie radze zmieniac na km bo wtedy przy przegladch servisie itp beda wpisywac wartosc bez zastanowienia co pokazuje (w ten sposob mam dodane 60k mil)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1.8 20v silnik adr przebieg 172000 mam zalany mobilem1 10w40 zrobiłem 8tys na tym oleju narazie nic sie nie stało ale chodza słuchy ze ten olej powinien być zalany pełny syntetykiem? bo podobno są w tym silniku bardzo wąski kanały olejowe czy ktos miał jakis problem po zalaniu takiego silnika półsyntetykiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności