Skocz do zawartości
konradw

Jaki olej do silnika benzynowego?

Rekomendowane odpowiedzi

NO panowie po przeczytaniu całego wątku "WIEM" : jeżeli nie wiesz co było lane wcześniej zalej 15W-40 OLEJ MINERALNY, ale lepiej zalać 10W40 czyli półsyntetyk, ale NAJlepiej to 5W50/pelen syntetyk/ ;)

 

A MOJA SYTUACJA WYGLĄDA TAK: B5 1,8 125Km 1999r (200.000 tys km ANGLIK)

kolega wlał wczesniej ten olej nie konsultując z nikim tylko z jakąś książką w sklepie brawo i wlał to: 15W-40 PART SYNTETIC( NIE MINERALNY )

http://cgi.ebay.co.uk/CASTROL-4L-GTX-PART-SYNTHETIC-15W-40-ENGINE-OIL_W0QQitemZ190427877349QQihZ009QQcategoryZ72205QQcmdZViewItem

a tam norma 505 00...

VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez

turbodoładowania

a ma być 501,00 wieć jak teraz wyjść z tej sytuacji :

aha śilnik pracuje ok - ubytki oleju prawie żadne poi przejechaniu 8 tyś km

 

p.s. wcześniejsze auto Peugeot 406 1,8 benzyna 1999r ..CARLUBE 10W-40 non stop,praca śilnika bez zarzutu

Edytowane przez tomeks69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie dlaczego mowice ze 5w najlepiej???

Z tego co mi wiadomo to im wiekszy przebieg tym wieksza cyferka przed w ;)

jak np 150tys mil to leje sie raczej 15w 40 a nawet ja bym sie skusil na 20w 40 jezeli taki wystepuje w przyrodzie a nie 5w, 5 moze nam wymyc tak pieknie silnik ze nawet az zanad to ;) nie uwazacie?

15w 40 dostepny jest rowniez z silnikam T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a do silnika 2.8 V6 30V jaki olej lać? syntetyk czy półsyntetyk??? i jak coś to jaki???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja leję 10W40 i nie zaobserwowałem z tego powodu żadnych problemów.

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pytania:

 

1. Czy po dwóch latach leżenia w garażu olej się zepsuje bądź straci na wartości ??? (oryginalnie zamknięty - nie otwierany)

 

2. Mam Mobila półsyntetyk 10w40 ale zaczął mi szybko "znikać" i mechanik stwierdził że można przejść na mineralny Mobil 1 15w40 (ma niby bardziej uszczelnić)

 

3. Czy taka operacja nie spowoduje nic złego przejście z półsyntetyka na mineralny.

 

Dziękuję za odpowiedź.

 

 

PS.

B5 1,6 AHL 97' przebieg "z licznika" - 178 tyś. (bez instalacji LPG)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Pytania:

 

1. Czy po dwóch latach leżenia w garażu olej się zepsuje bądź straci na wartości ??? (oryginalnie zamknięty - nie otwierany)

 

2. Mam Mobila półsyntetyk 10w40 ale zaczął mi szybko "znikać" i mechanik stwierdził że można przejść na mineralny Mobil 1 15w40 (ma niby bardziej uszczelnić)

 

3. Czy taka operacja nie spowoduje nic złego przejście z półsyntetyka na mineralny.

 

Dziękuję za odpowiedź.

 

 

PS.

B5 1,6 AHL 97' przebieg "z licznika" - 178 tyś. (bez instalacji LPG)

1 nie powinno sie nic stać z tym olejem

2 można przejść na mineralny ale może lepiej będzie uszczelniacze powymieniać i pierścienie sprawdzić

3 nie powinna ja jeżdżę na http://allegro.pl/shell-helix-hx5-super-15w-40-4lit-prezent-i1186870884.html i nie narzekam a na liczniku ponad 270 000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi również o koszty naprawa czy wymiana uszczelniaczy itp to pewno kosztuje ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba jeszcze raz wątek przeczytam:napieska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zalanynego Valvoline 10w60 i przelatałem już 12tys... Spoko jest i teraz będę się szykował do wymiany i z kim nie gadam to mi zaleca 5w40 tak jak jest w specyfikacji, A dodam, że na te 12tys to zeszło mi 1/3 na podziałce między min a max więc zużycie w normie jak na 208tys przelotu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałeś półsyntetyk i teraz chcesz na pełny przejść? Raczej tak się nie robi - jeśli wcześniej jeździłes na półsyntetyku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

przeczytałem caaaały wątek i wciąż siedzę zielony:/ czy ktoś jest mi w stanie doradzić co wlać do mojego nowo zakupionego passacika???na bagnecie już suchawo a niestety inteligentny niemiecki mechanik nie wkleił naklejki ze specyfikacją:/ 1.8T 20V 150km, na tablicy 167tyś km, skrzynia automat(o ile ma to jakieś znaczenie)???

dzisiaj w ASO przez telefon Pan doradził 5W40(to chyba syntetyk tak??), z tego co tu wyczytałem to częściowo ludzie się z tym zgadzają ale wolę zapytać.

Aha, samochód używany tylko do "dojazdu": praca-dom-praca(ok.30km) dziennie.

Bardzo proszę o pomoc jako że to mój pierwszy samochód, nie znam się na tym ani troszkę a nie chciałbym znów jeździć autobusami(gdybym miał źle zalać)

 

Z góry wszystkim dziękuję za odpowiedź;)

 

Pzdr

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich,

przeczytałem caaaały wątek i wciąż siedzę zielony:/ czy ktoś jest mi w stanie doradzić co wlać do mojego nowo zakupionego passacika???na bagnecie już suchawo a niestety inteligentny niemiecki mechanik nie wkleił naklejki ze specyfikacją:/ 1.8T 20V 150km, na tablicy 167tyś km, skrzynia automat(o ile ma to jakieś znaczenie)???

dzisiaj w ASO przez telefon Pan doradził 5W40(to chyba syntetyk tak??), z tego co tu wyczytałem to częściowo ludzie się z tym zgadzają ale wolę zapytać.

Skoro auto jest z niemiec, to tam lali na pewno syntetyk. Tak wiec zalej 5W40 lub 5W50 i będzie OK :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek75 a co Ty na to, że Pan w salonie NorAuto(Wrocław) doradził że lepiej by było 10W40 bo jest mniejsze ryzyko przepłukania silnika skoro nie wiem co tam było wcześniej?? czy to wielka różnica 5W40 a 10W40??

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Danek75 a co Ty na to, że Pan w salonie NorAuto(Wrocław) doradził że lepiej by było 10W40 bo jest mniejsze ryzyko przepłukania silnika skoro nie wiem co tam było wcześniej?? czy to wielka różnica 5W40 a 10W40??

 

pzdr

 

Różnica spora-nie wiesz co miałeś to lepiej lej półsyntetyk-czyli 10W40.Full syntetyk (jeżeli go nie miałeś) może rzezywiście conieco wypłukać ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie Panowie za pomoc.

Zalałem dziś 1l Castrola 10W40 bo zauważyłem wyciek a na bagnecie totalnie sucho. Jutro podróż do mechanika celem usunięcia usterki. Oby to była tylko uszczelka...a następnie po naprawie Castrol 10W40 do pełna:]

Jeszcze raz dzięki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam nietypowy(chyba) silnik 2,3 benzyna + gaz 170KM przejechane 188 tyś km. Obecnie jest olej Mobil 1 10W40 (najprawdopodobniej) czy w związku, że mam gaz i nietypowy silnik mam lać jakiś inny olej? Czy pozostać przy tym? Z góry dzięki za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam nietypowy(chyba) silnik 2,3 benzyna + gaz 170KM przejechane 188 tyś km. Obecnie jest olej Mobil 1 10W40 (najprawdopodobniej) czy w związku, że mam gaz i nietypowy silnik mam lać jakiś inny olej? Czy pozostać przy tym? Z góry dzięki za odpowiedz

 

 

Kolego, to że masz silnik 2,3L to nie znaczy że jest on jakiś nietypowy i że trzeba do niego lać jakiś kosmiczny olej. Skoro najprawdopodobniej jest Mobil 10W40 to taki zalej i nic się nie stanie :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim pasku poprzedni właściciel zalał przy ok140 tys 15W40, zapewne myśląc iż z simeringa przestanie ciec:dobrze, zaraz po zakupie 200tys uszczelniłem silnik i zalałem mobila 10W40 i jest wszystko w porządku. Mechanik stwierdził, iż lanie oleju 15w jest nieodpowiednie do takich silników a i ja też nie jestem zwolennikiem lania olei o tych parametrach.Myślę że 10W40 będzie najbardziej rozsądnym wyjściem jeśli ktoś nie wie co miał zalane ,a marka nie jest już tak ważna-ważne parametry.

A jak komuś cieknie simeringami czy uszczelkami to wątpię aby olej uszczelnił silnik.

Edytowane przez chmielo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 330000km i leje to co fabryka, 5W30 do pompowtrysków mobila i będę lał aż zacznie brać więcej niż ma w silniku. Niedawno byłem na diagnostyce i diagnosta trochę się zdziwił że z takim przebiegiem parametry prawie idealne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności