Skocz do zawartości
Marek

Klimatyzacja - climatronic

Rekomendowane odpowiedzi

Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza – G89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemas1122

Mam taki problem. Układ jest pełny, bez wycieków, panel sprawny,ogólnie klima się włancza - lecz nie ma zmiany temperatury powietrza w środku. Podobno jest to jakiś zawór przy nagrzewnicy. Gdzie to mogę znaleść

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich użytkowników Passka.

Bardzo dokładnie i obrazowo opisane wszystko w tym temacie, ja sam dziś zacząłem mieć problemy z klimą i to z grubej rury Pan w serwisie (po napełnieniu czynnikiem chłodzącym) stwierdził że klima i tak nie działa, gdyż sprężarka nie pracuje. To było dość ciekawe, bo rano jeszcze działała.

Ciśń., mi się podniosło wr............. .

Jutro mam podjechać w celu sprawdzenia dlaczego ta sprężarka nie działa. Zastanawiam się czy to nie naciąganie klienta, no ale zobaczmy jutro.

Teraz mam jedno podstawowe pytanie, czy skoro nie działa sprężarka, to silnik po włączeniu klimatyzacji powinien standardowo zareagować minimalną zmianą obrotów?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie drgnie nawet,wiem bo u mnie było podobnie,klima była nabita a sprężarka się nie odpalała. Sprawdz podłączenia prądu do sprężarki albo zrób diagnozę to coś wiecej będziesz wiedział. Wrzuć kody na forum,zawsze ktoś będzie wiedział o co kaman :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że pisząc "zrób diagnozę" Masz na myśli wykonanie testów na samym Climatronicu? Nie mam dostępu bezpośredniego do VAG-a.

I kolejne pytanko pisząc o sprawdzeniu napięcia możesz mi podpowiedzieć gdzie Mam szukać tych kabelków? Jutro rano będę u znajomego w warsztacie (niestety to nie elektryk) i chciałbym szybciutko samemu wyeliminować to co możliwe, gdyż po południu chciałbym podjechać tam gdzie mi napełniali klimę z gotową diagnozą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak,zrób diagnozę (mam nadzieję,ze wiesz jak,jezeli nie to :kluczyk w stacyjkę ale nie włączaj zapłonu,przytrzymaj na panelu klimy dwa przyciski jednoczesnie,nawiew na szybę i AUTO,po dwóch sekundach przekręć zapłon cały czas trzymając paluchy na guzikach,poczekaj jeszcze dwie sekundy i powinna zacząć się samodiagnoza,możesz puścić przyciski,po diagnozie wyskoczą kody) jeżeli wyskoczą jakieś błędy to poszukasz na forum,wszystko jest opisane. Poszukaj złączki koło zbiorniczka od płynu do wspomagania(tak było u mnie), nie wiem jak jest w twoim ale u mnie była to zielona złączka,druga jest przy samym kompresorze. Najpierw podaj błędy na forum.

Edytowane przez spidi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Jutro z rana zrobię jak mi radzisz i wrzucę na forum wyniki tych testów.

Dzięki za pomoc.

Pzdr.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zeby sprawdzić czy w ogóle pracuje sprężarka, to weź kawałek przewodu, podłącz go do PLUS-a w AKU a drugi koniec daj na kostkę spręzarki (rozłącz zieloną kostkę i włoż tam przewód z AKU) - jako zasilanie. Wtedy bedziesz wiedzial czy w ogóle pracuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu kodów,u mnie było nieszczęsne 513 (Gateway) i za nic nie mogłem dokopać się na forum co to za błąd, zresztą nie tylko ja walczyłem z tym problemem. Wychodzi na to,że jest to brak zasilania do kompresora bo po znalezieniu i naprawie błąd zniknął:P:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noooo, ja też bym się cieszył gdyby to był "tylko" taki problem.

Dziś zakończyłem "walkę" z trubo-doładowaniem (najpierw zaświnione kierowniczki, a po ich regeneracji natychmiast padła przepływka).

Jutro powalczę z samego rana i napiszę co się dzieje. O szukaniu napięcia wiem co nieco, bo tak diagnozowałem zaworek N75.

Ale dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Noooo, ja też bym się cieszył gdyby to był "tylko" taki problem.

Dziś zakończyłem "walkę" z trubo-doładowaniem (najpierw zaświnione kierowniczki, a po ich regeneracji natychmiast padła przepływka).

Jutro powalczę z samego rana i napiszę co się dzieje. O szukaniu napięcia wiem co nieco, bo tak diagnozowałem zaworek N75.

Ale dzięki za podpowiedzi.

Może przy okazji urwałeś kabelek od kompresora,jest bardzo niedaleko turbawki? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehehe, szczerze to wątpię ale ...... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

żeby nie zaczynać nowego wątku spytam tutaj. Otóż:

 

ostatnimi czasy pojawił się problem z szybą kierowcy i jeden z forumowiczów polecił mi odpiąć akumulator i tym samym zrobić reset w module komfortu. I faktycznie, zadziałało ale z małym 'ale'.

 

Po wyłączeniu silnika na dłużej niż kilka minut po ponownym jego włączeniu climatronik traci pamięć ustawień. Wcześniej mogłem wyłączyć silnik i nawet po kilku dniach pamiętał moje ustawienia. Teraz automatycznie włącza się opcja AUTO - czyli, 22 stopnie, siła nawiewu 3 itd.

 

 

Gdzie szukać problemu?

 

 

---

Pozdrawiam

Hugster

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:) No i po sprawie. Okazało się, że niema masy po poruszeniu przewodem (zielona wtyczka) w kilku miejscach klima zaczęła normalnie funkcjonować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i dobrze,mechanik pewnie wymieniłby kompresor,napłakał się jak było ciężko itp,itd i skasował $$$. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. Mam problem takiej natury że po właczeniu klimatroniku (panel mruga ale to już doczytałem w pierwszym poście) czy to na plus czy max na minus chodza cały czas wiatraki na chłodnicy. Czy to normalne? Myslałem ze chodza tylko gdzy robię minus ale jak robię grzanie nawet na dłuzsza chwile to zawsze się kręca. Dziwne tez ze tak sie dzieje nawet gdy silnik jest zimny. Może to wina błędu klimatronika. Układ był uszczelniony ale nie ma jeszcze w nim gazu. chce go na dniach nabić. Ale jak to jest z tymi wentylatorami? Passat 3B silnik 9A

Gdy robię OFF no to przestają się kręcić, gdy auto lub manual to sie właczają :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:) No i po sprawie. Okazało się, że niema masy po poruszeniu przewodem (zielona wtyczka) w kilku miejscach klima zaczęła normalnie funkcjonować.

No widzisz - najprostsze sposoby są najlepsze :D A mechanik by ci pewnie skasowal ze stówe i wymienil jeszcze coś niepotrzebnie :)

 

ps: a zielona wtyczka to jest przewód zasilający a nie MASOWY :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze do ww postu że nie mam opcji econo bo ma passata B3 i nie wiem jak tu wykasować błędy. Wchodzę w system przytrzymując OFF i +

po tym cisnąc + przechodze przez dwa błedy )(111 i 322/4) i kasuje je ale po odpaleniu jest to samo. Uzywam tu opcji szukaj ale nie wszustko znalazłem. Pomózcie.

Jeszcze wrzuce za moment filmik jak to wygląda

Edytowane przez speeds

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt nic nie wie na ten temat?

wrzucam ww film jak to u mnie wygląda. Najpierw wciskam neibieski z off i jest jak by kilka błędów, pozniej czerwony z off i są dwa błędy. Niestety skapowanie nie powosuje zniknięcia ich na dłuzej jak do przekrecenia ponownie kluczyka co widać na filmie. No chyba że coś źle robię.

http://www.youtube.com/watch?v=ilr6H9LtlwA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem, otóz wydaje mi sie że w moim pasku brakuje jednego (lub więcej) rur nawiawu. Jesli dobrze rozumię to wg rysunku ze strony pierwszej w drugim poscie powietrze idzię drogą 25 (obudowa rozdzielacza i obudowa parownika) --> 11 (pośrednia część odmrażania) --> 9 (wylot). Czy to wszystko? Nie ma po drodze jeszcze jednego pzrewodu między elementami nr 11 i 9?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności