Danek75 Zgłoś #401 Napisano 11 Kwietnia 2011 dziękuję. mam jeszcze jedno pytanie odnośnie filtrów bo wiem że jest filtr kabinowy ale gdzieś wyczytałem że jest gdzieś jeszcze jeden filtr pod lampą? Zależy o jaki filtr pytasz :fajny Jesli filtr osuszacz od układu klimatyzacji to masz go za prawą lampą - takie owalne duze jajo. Zresztą do tego filtra idą przewody od klimy to łatwo go namierzysz. A tak ściślej to za prawą lampą masz też w czarnej kwadratowej obudowie- filtr powietrza wpadającego do silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #402 Napisano 11 Kwietnia 2011 w czarnej kwadratowej obudowie- filtr powietrza wpadającego do silnika to akurat wiem.a co z tym osuszaczem jakiś jego wkład się wymienia?co jak go otworzę czy czynnik ucieknie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #403 Napisano 11 Kwietnia 2011 Jeśli chcesz wymieniacz osuszacz to musisz rozszczelić klimę. I nie dziaduj Kup sobie cały nowy. Niecałe 150 zeta na forum ktoś sprzedaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #404 Napisano 11 Kwietnia 2011 Niecałe 150 zeta na forum ktoś sprzedaje. ja kupiłem w sklepie rok temu za 70 albo 80 zeta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #405 Napisano 11 Kwietnia 2011 Jeśli chcesz wymieniacz osuszacz to musisz rozszczelić klimę. I nie dziaduj Kup sobie cały nowy. Niecałe 150 zeta na forum ktoś sprzedaje. myslisz że jak go wymienię to sprawność klimatyzacji będzie lepsza?jeśli tak to trochę dałem dupy bo 3 tyg. temu ładowałem klimę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #406 Napisano 11 Kwietnia 2011 myslisz że jak go wymienię to sprawność klimatyzacji będzie lepsza?jeśli tak to trochę dałem dupy bo 3 tyg. temu ładowałem klimę. Sprawność klimy zależy przed wszystkim od czystości filtrów wewnątrz przewodów klimy no i od osuszacza. Chyba że sprężarka juz ci nie pracuje tak, jak powinna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #407 Napisano 11 Kwietnia 2011 Sprawność klimy zależy przed wszystkim od czystości filtrów wewnątrz przewodów klimyjak to sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #408 Napisano 11 Kwietnia 2011 Musisz odkręcić przewody przy króćcach ładowania klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #409 Napisano 12 Kwietnia 2011 Apropo Vectry to niewiem co to jest climatic ale mogę się domyslać że to jest ręczna klima i taka była, a czy to duża różnica? Tak reczna klima ,jak ustawisz tak bedzie ,tu zimno a tam goraco ,dlatego byl szronik w jednym miejscu . Raczej twoja klima dziala OK , nie powinna przesadzac miejscowo ,tylko usredniac calosciowo . Natomiast climatronik sam poprzez czujniki rozmieszczone w aucie ,bada temp . i tak steruje nawiewami oraz powietrzem i jego temp. by zachowac/uzyskac/utrzymac zadana temp na wyswietlaczu wewnatrz auta . Czujniki nawet uwzgledniaja promienie slonczne padajace przez szyby . Nawet jesli bedzie poza autem 35 ,a ty clime ustawisz na 16 lub LO ,to nie zbije ci do tej temp. roznica bedzie kilku stopni . Podobno nie zdrowo jest robic spore roznice temp pomiedzy tym co w aucie a poza . Ja kupilem taki termometr chyba za 40pln ,no i tak sam termometr bada temp przy sobie ,ale tez posiada kabelek i koncowke metalowa mozna to wsadzic sporo od termometru i na wyswietlaczu widac roznice . Przykladowo temp pow. lecacego z wylotu ,a temp np. po srodku auta .Termometr zapisuje roznice temp. przebiegajace w czasie . W B6 osuszacz to taka niewielkiego fi rurka pionowa przy chlodnicy climy ,wydaje mi sie ze tam nie ma co wymieniac . Bo niby jak to tam rozebrac ,raczej nierealne . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #410 Napisano 14 Kwietnia 2011 dzieki szary:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #411 Napisano 19 Kwietnia 2011 znowu to samo. wiatrak przestal sie krecic spreazrka nie zalancz sie, czyli wyglada na to ze czynnik znowu uciekl. a wygladalo to tak po napelnieniu klimatyzacji przez pewien czas bylo ok potem jej sprawnosc malala az do teraz kiedy sie juz nie zalancza. co robic?jutro podlacze vaga. powiedzcie mi jeszcze raz dokladnie jak zrobic samo diagnoze bo poprzednim razem pokazywalo mi jakies durnoty i nikt nie wiedzial o co chodzi. a propo sprawdzania szczelnosci umowilem sie z jakimis znachorami od klim na diagnoze biora za to 15 funtow i trwa to jakies pol godziny. mowili mi ze beda sprawdzac ultra fioletem. macie jakas wiedze na ten temat.czy sens jest to robic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #412 Napisano 19 Kwietnia 2011 znowu to samo. wiatrak przestal sie krecic spreazrka nie zalancz sie, czyli wyglada na to ze czynnik znowu uciekl. a wygladalo to tak po napelnieniu klimatyzacji przez pewien czas bylo ok potem jej sprawnosc malala az do teraz kiedy sie juz nie zalancza. co robic?jutro podlacze vaga. powiedzcie mi jeszcze raz dokladnie jak zrobic samo diagnoze bo poprzednim razem pokazywalo mi jakies durnoty i nikt nie wiedzial o co chodzi.a propo sprawdzania szczelnosci umowilem sie z jakimis znachorami od klim na diagnoze biora za to 15 funtow i trwa to jakies pol godziny. mowili mi ze beda sprawdzac ultra fioletem. macie jakas wiedze na ten temat.czy sens jest to robic? jak najbardziej sens ja miałem podobnie i powodem był przewód wychodzący od sprężarki do chłodnicy pod autem dostał dziurę od przetarcia a test robisz tak bez zapłonu wciskasz obieg zamknięty i econ trzymasz te guziki wciśnięte i włączasz zapłon trzymasz je wciśnięte na zapłonie ok 3sec i puszczasz i powinien włączyć się test Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #413 Napisano 19 Kwietnia 2011 (edytowane) a test robisz tak bez zapłonu wciskasz obieg zamknięty i econ trzymasz te guziki wciśnięte i włączasz zapłon trzymasz je wciśnięte na zapłonie ok 3sec i puszczasz i powinien włączyć się test ostatnio tez tak robilem pamietasz i jakies bzdury mi sie wyswietlaly. a co do tego sprawdzenia szczelnosci?czy do tego trzeba sciagnac oslone silnika ?czy taki test jest wstanie sprawdzic rowniez szczelnosc parownika? ile kosztuje taki waz? i potrzeba mi numer z etki zaworka zwrotnego bo warto go chyba wymienic jak jesz bede robil serwis klimatyzacji Edytowane 19 Kwietnia 2011 przez jacenty02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #414 Napisano 19 Kwietnia 2011 (edytowane) ostatnio tez tak robilem pamietasz i jakies bzdury mi sie wyswietlaly. a co do tego sprawdzenia szczelnosci?czy do tego trzeba sciagnac oslone silnika ?czy taki test jest wstanie sprawdzic rowniez szczelnosc parownika? ile kosztuje taki waz? i potrzeba mi numer z etki zaworka zwrotnego bo warto go chyba wymienic jak jesz bede robil serwis klimatyzacji to każdą nieszczelność ci wykryje a co do testu to sprawdź VAG skoro takie cuda ci się dzieją wąż mi kolega dorabiał za 70zł a zaworek wystarczy przeczyścić ale w razie W tu masz nr 4B0820177 Edytowane 19 Kwietnia 2011 przez mielke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #415 Napisano 19 Kwietnia 2011 mozesz mi toche lopatologicznie napisac jak yglada takie sprawdzanie nieszczelnosci, jakos nie mam zaufania do angielskich warsztatow dlatego jesli mozesz to napisz co sie przy takim badaniu robi.chcialbym byc pewien ze dobrze mi to zrobia, a nie wezma kase za nic. a czy numer osuszacza ktory znalazlem na ebayu 3B0 820 193 jest dobry do mojego auta? gdzie dokladnie szukac tego zaworka bo skoro niema czynnika w ukladzie to bym sobie go wyciagnaol i wyczyscil?jak sie do niego dostac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #416 Napisano 19 Kwietnia 2011 mozesz mi toche lopatologicznie napisac jak yglada takie sprawdzanie nieszczelnosci, jakos nie mam zaufania do angielskich warsztatow dlatego jesli mozesz to napisz co sie przy takim badaniu robi.chcialbym byc pewien ze dobrze mi to zrobia, a nie wezma kase za nic. a czy numer osuszacza ktory znalazlem na ebayu 3B0 820 193 jest dobry do mojego auta? gdzie dokladnie szukac tego zaworka bo skoro niema czynnika w ukladzie to bym sobie go wyciagnaol i wyczyscil?jak sie do niego dostac? wpuszczają w układ czynnik (jak normalnie) z dodatkiem ultrafioletu jak się rozejdzie to sprawdzają z taką lampą świecąc na przewdy jak jest wyciek to będzie świecił pod światło z lampy a nr jest :ok zaworek znajdziesz w rurce gdzie się podłącza by klimę napełnić jedna jest skręcana i to w niej jest ten zaworek - dysza rozprężna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NiemoR Zgłoś #417 Napisano 19 Kwietnia 2011 Będę wdzięczny za naprowadzenie w czym może leżeć problem i jak go rozwiązać Objaw jest taki: Na wyświetlaczu climatronika przy temperaturze na zewnątrz ok 15 stopni wyświetlana jest temperatura -1, VCDS nie pokazał żadnego błędu, wszystkie połączenia i kable sprawdzone. Z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #418 Napisano 19 Kwietnia 2011 Będę wdzięczny za naprowadzenie w czym może leżeć problem i jak go rozwiązać Objaw jest taki: Na wyświetlaczu climatronika przy temperaturze na zewnątrz ok 15 stopni wyświetlana jest temperatura -1, VCDS nie pokazał żadnego błędu, wszystkie połączenia i kable sprawdzone. Z góry dzięki to masz 2 wyjścia albo sterownik albo czujnik przy zderzaku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NiemoR Zgłoś #419 Napisano 19 Kwietnia 2011 to masz 2 wyjścia albo sterownik albo czujnik przy zderzaku A jak dojść który z 2 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #420 Napisano 19 Kwietnia 2011 A jak dojść który z 2 ? podmień czujnik jeśli nie zmieni się to jeszcze raz "przeleć" przewody kostki czy jest przejście i dobry styk na pinach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach