Sharkyman Zgłoś #801 Napisano 27 Czerwca 2017 Czy nowy to juz wcześniej sprawdzałem. Chodziło mi o to czy przy wymianie odboju mechanik nie poluzowal śrub żeby silnik sie ułożył. Skoro to podstawowa procedura. Śruby te tylko od poduszki lewej i prawej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #802 Napisano 27 Czerwca 2017 Przede wszystkim jak jest ustawiony odbój. Ma miec troche luzu z dolu i z góry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #803 Napisano 27 Czerwca 2017 Przede wszystkim jak jest ustawiony odbój. Ma miec troche luzu z dolu i z góry dokładnie tak, ma być na środku, z żadnej ze stron ma nie dotykać do obudowy. Skoro silnik rwie do góry to jest niewłaściwie zamontowana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #804 Napisano 28 Czerwca 2017 Nie koniecznie. Ja ma niby wszystko dobrze ustawione a silnik sie podnosi przy ruszaniu. Odboj sie poprostu cos poddaje. Moze kwestia taka ile sie ma poddawac ale kto to wie. Ustawić trzeba - to nie jest zaden problem jak sie ma kanał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sharkyman Zgłoś #805 Napisano 28 Czerwca 2017 Dzięki za odpowiedzi, nie mam kanału a chętnie bym pogrzebał. Bo jak sam nie zrobisz to nie bedziesz miał.. Wiec zaprowadze do innego mechanika i zobaczymy co on powie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kornjed Zgłoś #806 Napisano 16 Lipca 2017 (edytowane) Koledzy czy zaznaczone tuleje/poduszki (numer 27) na sankach da się wymienić? Jeśli tak czy trzeba demontować całe sankii użyć prasy czy istnieje jakiś prostszy sposób? Numer OEM: 8D0399415D Edytowane 16 Lipca 2017 przez kornjed Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #807 Napisano 21 Października 2017 (edytowane) Koledzy! Kilka dni temu odkryłem całkowicie oryginalne poduszki pod skrzynie w bardzo dobrej cenie. Są to części sygnowane nazwą Borsehung. W pudełkach znajdują się oryginalne części ze startymi oznaczeniami VW/OOOO. Poduszki są sprzedawane przez sklep na allegro (nazwa użytkownika - dueros) http://allegro.pl/nowa-poduszka-skrzyni-biegow-lewa-skoda-superb-i-i6405605897.html http://allegro.pl/poduszka-skrzyni-biegow-vw-passat-b5-fl-8d0399151r-i6405582387.html Lewa poduszka pasuje P&P, natomiast prawa dedykowana jest do automatów (8D0399151R). Oczywiście można ją zamontować pod manualną skrzynią, ale nie osiągniemy w ten sposób 100% komfortu płynącego z użycia ori poduszek. Poduszki pod manual różnią się jedną literą - 8D0399151J. Poniżej przedstawiam zdjęcia porównawcze. Poduszka Borsehung oznaczona jest jako B, ori - jako O. Po podniesieniu gumowej osłony od razu widać czym różnią się poduchy. Poduszka pod automat ma wysokie bloki gumowe na obwodzie, natomiast ta pod manual posiada dylatację 3.5mm między metalowym rdzeniem a blokami. Po obciążeniu poduszki centralna tuleja nieco się w niej zapada, ale nie na tyle, by oprzeć się o gumowe opory - dzięki temu znakomicie tłumi wszelkie wibracje. Dopiero przy zwiększonym obciążeniu np. przy ruszaniu dochodzi do oparcia się o gumowe bloczki. Poduszka od automatu od razu "siedzi" na bloczkach, przez co przenosi więcej wibracji jeśli zostanie użyta z ręczną skrzynią. Żeby przystosować poduszkę z automatu do manuala - należy wyciąć nożykiem nadmiar gumy - z każdego bloczka obcinamy 3-4mm gumy. Wszystko pokazałem na zdjęciach. Wrażenia po montażu : komfort taki sam jak na oryginalnych poduszkach z ASO. Bez porównania z Lemforderem i Corteco. Edytowane 21 Października 2017 przez AndrzejP4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysztof Plichta Zgłoś #808 Napisano 27 Października 2017 Dnia 27.10.2009 o 20:46, roku66 napisał: witam.czy wymieniał ktoś poduszkkę przednią silnika. chodzi mi o tą na dole ,przy chłodnicy. potrzebny warsztat,czy da radę samemu jakoś ugryźć ten temat. Ja wymieniłem 30min temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #809 Napisano 27 Października 2017 Ja też wymieniałem kilka dni temu. Musiałem odkręcić poduszki główne i podnieść silnik - inaczej nie wyciągnąłbym odboju. Polecam zakup odboju w ASO - cena około 30zł. Oryginalna mięciutka guma jest nie do zastąpienia. Jeżeli już mówimy o tym "odbijaku" - bardzo ważna jest regulacja aluminiowej ramki przykręconej do silnika. Instrukcja serwisowa mówi wyraźnie, że należy poluzować śruby, pozwolić ramce na swobodnie zsunięcie się i oparcie na odboju, następnie dokręcamy śruby. Dotychczas zawsze ustawiałem ramkę tak, aby odbój nie dotykał jej z żadnej strony. Teraz ustawiłem jak VW prawi i o dziwo w aucie wibracje istotnie zmniejszyły się! 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bipop Zgłoś #810 Napisano 9 Listopada 2017 (edytowane) Witam. Zdiagnowano u mnie uszkodzone poduszki silnika . Chcę je wymienić. Opcja nr 1 używane, mam ofertę już. Po ważeniu wyszło że jedna waży 630 g A druga 698 g. Sprzedający twierdzi że silnik na tych poduszkach nie drgal i nie było z nimi kłopotu. Opcja 2 nowe lemforder w przystępnej cenie. Decydować się na którąś opcje(z informacji które doczytałem to waga sprawnych ok 750 g) czy szukać dalej sprawnych używek? Edytowane 9 Listopada 2017 przez bipop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #811 Napisano 9 Listopada 2017 Sprawna poduszka używana waży ok 750 g i tylko takich szukaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #812 Napisano 9 Listopada 2017 Ewentualnie kup sobie lemfordera. To będzie kara za Twoje lenistwo i nieprzeczytanie tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
8850 Zgłoś #813 Napisano 16 Lutego 2018 (edytowane) Cześć. mam silnik benzynowy 1.6 AHL 100KM 8V 1998 B5 (3B) kombi przed liftem i mechanik stwierdził uszkodzoną poduszkę przednią pod silnikiem czyli przy chłodnicy. Mam problem taki że podczas zmiany biegów po puszczeniu sprzęgła czuć szarpnięcie przód-tył, spuszczenie nogi z pedału gazu też szarpnięcie. Na drążku skrzyni biegów czuć każde zmianę biegów i szarpnięcia podczas ściągania nogi z gazu. Jest to bardzo przykre. Zawieszenie wymienione to nie tu problem (sprawdzone na stacji diagnostycznej).. Gdzie znajdę poradnik jak wymienić tą poduszkę? Jaka jest procedura? Czy trzeba ją jakoś wyregulować? Jaką poduszkę najlepiej kupić w motoryzacyjnym? Edytowane 16 Lutego 2018 przez 8850 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #814 Napisano 16 Lutego 2018 wszystko masz opisane 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
8850 Zgłoś #815 Napisano 16 Lutego 2018 @kownas19: Czytam wątek ale w większości tego tematu sprawa dotyczy diesli, ten silnik wygląda inaczej i ma inne poduszki, czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć odnośnie silnika benzynowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pestek92 Zgłoś #816 Napisano 23 Maja 2018 Witam. Czy ten odbojnik z przodu ma mieć taki luz ? Ta guma sypie sie w rekach... wiec i tak ja wymienie ale chce waszej opinii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pestek92 Zgłoś #817 Napisano 23 Maja 2018 Dzisiaj kupiłem ten gumowy odbojnik Febiego za 17zł i wymieniłem w godzine czasu. Wystarczyło podeprzeć silnik, odkręcić 3 śruby od mocowania odbojnika, następnie podnieść silnik na tyle aby nie urwać poduszek silnika i aby wyciągnąć oraz wsadzić mocowanie i nowy odbojnik. Stary odbojnik rozsypany całkowicie cały latał w mocowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
utasz Zgłoś #818 Napisano 25 Maja 2018 (edytowane) Witam, pomoże ktoś potrzebuję info nr katalogowe wszystkich poduszek silnika i skrzyni biegów silnik ANB skrzynia EVH dziękuję za pomoc a tak przy okazji występuję u mnie objaw stukania, pukania nie wiem jak to opisać pojawia się to tylko przy dłuższej jeździe autem czyli jak się rozgrzeje w momencie hamowania lub energicznego ruszania, nigdy jak auto jest "zimne" podejrzewam że jakiś element się nagrzewa i traci swoje właściwości robi się luźniejszy... zawieszenie wyeliminowane na 99% co mi jeszcze przychodzi do głowy to któraś poducha na silniku lub skrzyni czy ktoś może jeszcze coś podpowiedzieć ? Edytowane 25 Maja 2018 przez utasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thez Zgłoś #819 Napisano 4 Czerwca 2018 Może mi ktoś wyjaśnić po są dwie podkładki na górnym mocowaniu poduszki od strony kolektora ssacego? Do nowych poduszek tez mam je założyć? Od strony wydechu nic takiego nie było. I w nowych też nie ma takich podkładek? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Silnik 2.0 azm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #820 Napisano 4 Czerwca 2018 Tak ma być - w etce pokazują te podkładki na schemacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach