Maras1919 Zgłoś #1 Napisano 31 Maja 2019 Witajcie forumowicze, Mam problem ze swoim Passatem2007r 2.0tdi BMP z dsg JPJ, na początku skrzynia trochę głośno przezucalo biegi i czuć było delikatne szarpnięcia więc zrobiłem procedurę adaptacji (i to był duży błąd) po adaptacji już autem nie ruszyłem. Skrzynia wchodziła w tryb awaryjny przy próbie ruszenia. Wyskakuje błąd zaworu regulacji ciśnienia n215 zwarcie do plusa czasem błąd wyskoczy dla obu zaworów. Teraz auto zimne jedzie ok do pierwszego Z gaszenia auta, po odpaleniu zaczyna szarpać przy ruszaniu i czasem wchodzi w tryb awaryjny. Gdy ruszę mogę jechać ile chcę do momentu aż się nie zaczymam lub zwolnie poniżej 20km/h. Co to może być? Czy sprzęgło zakończyło swój żywot i nie chce się przyuczyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #2 Napisano 2 Czerwca 2019 tą instrukcję stosowałeś? http://vcds.wikidot.com/dsg-02e?fbclid=IwAR3HGn6dVKojzETNfD92SHHQpRiCt-NCATLlMnA0ONuIehFfktnwJHRsd6w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maras1919 Zgłoś #3 Napisano 2 Czerwca 2019 Tak robiłem... Ale zaraz po adaptacji przelaczylem na tiptronic i od razu przy próbie ruszenia wyskoczył tryb awaryjny. Po wielu próbach ruszania problem zmalał i teraz skrzynia wchodzi w tryb awaryjny dopiero po przejechaniu kilku km i zgaszeniu. Zastanawiam się czy to przypadkiem nie wina zużytego sprzęgła tzn. Przed adaptacją jeszcze jakoś działało ale po adaptacji nie chce się ustawić? Dobrze myślę? Od ostatniego postu trochę się zmieniło... Przełożyłem mechatronike od innej skrzyni i auto zaczęło jeździć ale przy niskich obrotach szarpało na 2 dowiedziałem się że najprawdopodobniej uszkodzony komputer w mechatroniku więc wsadzilem swój komputer w tą drugą mechatronike. Ale to za dużo nie pomogło bo nadal podobnie szarpie na 2. Dziwne by było gdyby oba komputery były tak samo popsute... Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #4 Napisano 18 Czerwca 2019 Dnia 16.06.2019 o 21:26, Maras1919 napisał: Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? U mnie w prawdzie nie występował nigdy problem z ruszaniem, nawet po nastawach podstawowych, ale od zarania dziejów mam problem z szarpiącą dwójką. Tzn. skrzynia szarpie przy schodzeniu z biegu 3 na 2. Czym jest bardziej rozgrzana tym bardziej szarpie. Do tego - na gorącej skrzyni mam wrażenie jakby sprzęgło się przycinało przy puszczaniu (puszcza skokami). Wiele osób się nad tym głowiło, chcieli wymieniać pół samochodu (a to sprzęgło, a to mechatronikę, a to całą skrzynię, a to... sterownik silnika itd.), aż wreszcie <chyba> dziś rozmawiałem z człowiekiem, który zdaje się, że znalazł przyczynę. Moje auto, mając jakieś 60 tys. km miało wymienioną mechatronikę na akcji serwisowej (2009 r., skrzynia KMX). Najprawdopodobniej wtedy też zostały założone niewłaściwe "dystansy" w zaworach w mechatronice. Potwierdza to fakt, że czasem skrzynia chodzi jak bajka, a czasem szarpie jak kobyła na dopalaczach. Przez niepoprawne dystansy - skrzynia nie jest w stanie w stanie przeprowadzić poprawnie adaptacji zaworów bo raz jest dobrze, następnie dystans się przesunie o 0.2mm i skrzynia głupieje. Najprawdopodobniej - wymiana tych dystansów w serwisie, który specjalizuje się w DSG (nieeee ASO!) rozwiąże problem. Tylko terminy mają dopiero na połowę lipca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rakud29 Zgłoś #5 Napisano 18 Czerwca 2019 Czy warto robić nastaw podstawowy bo mi też nieraz delikatnie szarpie jak ruszam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #6 Napisano 18 Czerwca 2019 43 minuty temu, rakud29 napisał: Czy warto robić nastaw podstawowy Nastawy Podstawowe to nic innego jak ponowna adaptacja skrzyni. Nauczenie jej od nowa jakie ma komponenty (jak pracują). Ciśnienia, czasy itd. Zazwyczaj nie ma potrzeby. Nastawy podstawowe robi się po wymianie sprzęgła/mechatroniki/sterownika. W normalnym użyciu nie powinno się robić. 44 minuty temu, rakud29 napisał: mi też nieraz delikatnie szarpie jak ruszam Poszarpywanie przy ruszaniu to jest objaw kończącej się dwumasy, a nie problemu ze skrzynią. Pytanie też kiedy wymieniałeś olej w skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #7 Napisano 18 Czerwca 2019 Mam wrażenie że u mnie po kalibracji skrzynia zaczęła płynniej chodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #8 Napisano 19 Czerwca 2019 21 godzin temu, adams napisał: Mam wrażenie że u mnie po kalibracji skrzynia zaczęła płynniej chodzić. Piszesz o swoim B4? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #9 Napisano 19 Czerwca 2019 B6 R36 z dsg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rakud29 Zgłoś #10 Napisano 19 Czerwca 2019 Dnia 18.06.2019 o 14:06, Albercik napisał: Nastawy Podstawowe to nic innego jak ponowna adaptacja skrzyni. Nauczenie jej od nowa jakie ma komponenty (jak pracują). Ciśnienia, czasy itd. Zazwyczaj nie ma potrzeby. Nastawy podstawowe robi się po wymianie sprzęgła/mechatroniki/sterownika. W normalnym użyciu nie powinno się robić. Poszarpywanie przy ruszaniu to jest objaw kończącej się dwumasy, a nie problemu ze skrzynią. Pytanie też kiedy wymieniałeś olej w skrzyni? Olej wymieniany 2 miesiące temu Mam też taki problem że jak jadę równo obroty małe ok 1400 puszczę gaz i po chwili dodam to słychać stukniecie takie jak by metalowe czy to może być dwumas czy coś ze skrzynia czy moze cos innego Na wyższych obrotów ponad 2000 tyś tego objawy nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #11 Napisano 20 Czerwca 2019 (edytowane) 10 godzin temu, rakud29 napisał: Mam też taki problem że jak jadę równo obroty małe ok 1400 Heh, U mnie też... Samo stuknięcie (dźwięk) to podejrzewam wywaloną poduszkę pod skrzynią (lizak). Natomiast przyczyna szarpnięcia przy takim puszczeniu i dodaniu gazu leży raczej w silniku, a nie w skrzyni. W ogóle, sporo problemów z szarpaniem skrzyni bierze się z silnika, a nie ze skrzyni. Edytowane 20 Czerwca 2019 przez Albercik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rakud29 Zgłoś #12 Napisano 20 Czerwca 2019 dzieki kolego za pomoc idzie jakos sprawdzic ta poduszke bez wyciagania chodz wydaje mi sie ze to raczej ie poduszka ktos ma jakies pomysly co to moze byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu_jr Zgłoś #13 Napisano 20 Czerwca 2019 żeby sprawdzić tą poduszkę wystarczy zdjąć osłonę pod silnikiem, natomiast czy może się ktoś wypowiedzieć kiedy ona kwalifikuje się do wymiany. U mnie nie jest pozrywana nie ma pęknięć natomiast jak się nią rusza wydaje się strasznie miękka/elastyczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rakud29 Zgłoś #14 Napisano 20 Czerwca 2019 ok dzieki sprawdze jutro moze ktos doradzi co jeszcze moze byc powodem takiego stukania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maras1919 Zgłoś #15 Napisano 11 Lipca 2019 A więc... Stwierdziłem że nie będę się bawił z moją skrzynią nie mam już nerwów na nią (najprawdopodobniej uszkodzony komputer mechatroniki) i będę wymieniał na inną z gwarancją. Tylko że nie mogę w pobliżu znaleźć dsg o kodzie jpj. Więc czym się różni moja skrzynia od np. Hxs itp. Orientuje się ktoś? Chodzi mi o dq250 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adokit Zgłoś #16 Napisano 6 Marca 2020 (edytowane) Problem polega na tym że po adaptacji skrzyni wg. instrukcji http://vcds.wikidot.com/dsg-02e Skrzynia przechodzi w tryb serwisowy tj. brak wstecznego i jeden bieg do przodu. Po ostudzeniu silnika wszystko wraca do normy działa cały zakres biegów, niestety gdy temp oleju osiągnie poziom 70-75C zaczyna się szarpanie szczególnie przy niskich biegach, a po chwili przy ruszaniu tryb awaryjny i jazda tylko do przodu (całkowity brak wstecznego) Po skasowaniu i usunięciu błędu problem powraca, nadmienię że przed adaptacją tego problemu nie było, w załączeniu przesyłam błąd z VCDS. Macie jakieś pomysły? Edytowane 8 Marca 2020 przez Adokit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawel1993r Zgłoś #17 Napisano 10 Kwietnia 2020 Witam od niedawna stałem się posiadaczem Passata B7 2.0 tdi 177KM 2013r przebieg 130000km. Mam problem ze skrzynia DSG gdy podczas postoju mam zaciągnięty ręczny spuszczę go a następnie wbije bieg niezależnie czy D czy R samochód zachowuje się prawidłowo lecz gdy zrobię w odwrotnej kolejności czyli najpierw wbije bieg a później dopiero spuszczę ręczny samochód zaraz po wbiciu biegu próbuje ruszyć i szarpie mimo tego że trzymam nogę na hamulcu. Co może być przyczyną pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #18 Napisano 10 Kwietnia 2020 Jak naciśniesz lekko hamulec to powinno rozłączyć się sprzęgło a dopiero delikatnie mocniejszy nacisk powoduje hamowanie .Spróbuj włączyć D bez gazu niech się toczy wolno i delikatnie naciśnij na hamulec wtedy powinien rozłączyć się bieg i auto powinno jeszcze trochę jechać jak na wciśniętym sprzęgle w manualu . Jeśli tak się nie dzieje to chyba uszkodzony jest czujnik hamulca. Światła stopu działają ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawel1993r Zgłoś #19 Napisano 10 Kwietnia 2020 (edytowane) Tak działa światło stop i znika kontrolka hamulca na liczniku przy jego wciśnięciu czyli raczej reaguje, a objaw mógł by na to wskyzwac bo po wbiciu na D samochód proboje ruszyć tak jak by nie wiedział że zaciągnięty jest ręczny jak i noga jest na hamulcu ale co dziwne gdy ręczny jest spuszczony noga na hamulcu i jak wbijemy bieg jest ok Edytowane 10 Kwietnia 2020 przez Pawel1993r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozwiak201 Zgłoś #20 Napisano 12 Kwietnia 2020 Mam problem, mianowicie miałem przekładany silnik, skrzynia i dwumasa była przełożona od starego silnika. Teraz po złożeniu wszystkiego okazuje się że coś jest prawdopodobnie z skrzynią, bo po wrzuceniu na D na wyświetlaczu przeskakują biegi 1 2 1 i jak chcę ruszyć obrotu idą w górę ale słychać jakby coś się ślizgało i nie rusza, dopiero jak ''zatrybi'' to się zrywa jak by wszystko miało wyrwać, na wstecznym ten sam problem. Skrzynia nie może jakby wystartować dopiero po jakimś czasie załapie i się zrywa. Na innych biegach jak przełącza też czuć szarpnięcia. Silnik wcześniej jeździł w manualnej skrzyni, dwumasa została moja bo rok temu zakładana nowa, skrzyni nic nie było robione teraz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach