Patryk_ Zgłoś #41 Napisano 26 Października 2010 No dzisiaj się może za to zabiorę, a jak nie poskutkuje no to chyba zamek trzeba będzie rozebrać... Jeszcze się zastanawiam nad ewentualną wymianą zamka bo widzę, że można kupić na allegro za ok 100zł cały i poprostu go wymienić odrazu na nowy. Ale muszę być pewny, że to jego wina, a nie np. przetartego kabelka gdzieś tam... Najpierw sprawdź instalację,kostki i zamek-pewnie jak jest uszkodzony da się go naprawić.Jest to o wiele lepszy pomysł niż kupienie tego "nowego" z allegro.Większość poprostu na nie narzeka.Więc-jeżeli to zamek,to postaraj się go naprawić.Może być jakiś zimny lut,sprawdź dokładnie,lub od razu popraw luty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #42 Napisano 26 Października 2010 Sprawdzę w wolnej chwili połączenia w drzwiach... A jeśli maiła to by być słabo dociśnięta kostka, to która? Ta co idzie do zamkaczy panelu z przyciskiem? Nie nie ta, chodzi mi o tę dużą co idzie do silniczka od podnoszenia szyby. Masz ten sam problem co i ja miałem. Najpierw nie działało sterowanie lusterek, później mi odskakiwało ryglowanie drzwi, później nie działał przycisk zamykania drzwi, później nie działało otwieranie szyby pasażera i lewej tylnej, a później to się zdenerwowałem i rozebrałem tapicerkę drzwi i docisnąłem kostkę - ufff mi pomogło - i wszystko działa jak należy :-). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #43 Napisano 26 Października 2010 heh.. jakaś loteria z tym zamykaniem... byłem teraz sprawdzić - to tak czasem zamykas ładnie od wewnątrz za pierwszym razem, a czasem dopiero za czwartym. No nic tak czy inaczej trzeba to rozebrać i zobaczyć co jest grane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #44 Napisano 26 Października 2010 Radekto jest Ta kostka ,ta duża w dole foty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #45 Napisano 26 Października 2010 heh.. jakaś loteria z tym zamykaniem... byłem teraz sprawdzić - to tak czasem zamykas ładnie od wewnątrz za pierwszym razem, a czasem dopiero za czwartym. No nic tak czy inaczej trzeba to rozebrać i zobaczyć co jest grane. Ciągle powtarzam: masz te same objawy co ja. Raz zamknąłem drzwi - to działało a raz nie. Stałem na skrzyżowaniu i kicha nie działa szyba pasażera, otworzyłem drzwi i kłapnąłem nimi i cudo - zaczęła się otwierać . Z czasem było tylko gorzej. Chodzi o tę kostkę co zaprezentował Patryk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #46 Napisano 26 Października 2010 Dzięki Koledzy za pomoc! Jak zrobię i zadziała wszystko to oczywiście dam znać. pozdrawiam! ---------- Post added at 13:12 ---------- Previous post was at 11:50 ---------- No i teraz akurat musiałem z pracy wyjechać i faktycznie jak się przyjżałem dokładniej tym moim drzwiom to zaobserwowałem: - zamykanie od wewnątrz z przycisku dokładnie tak jak pisałem wcześniej, czyli można powiedzieć, że co kilka razy zamknie ładnie z przycisku. - dodatkowo zauważyłem, że lampki (zarówno ta od oświetlenia pod drzwiami, jak i ta koło lusterka wstecznego nie zawsze się zapalają, jak się nie zapala wystarczy czasem otworzyć i zamknąć i drzwi i działa lub nawet pobawić się przyciskiem, - co do otwierania / zamykania szyb el. wszystko działało i lusterka też. Także podobnie jak pisali koledzy wyżej... Czyli można stwierdzić dwie możliwości? Luźna wtyczka lub zimne elektronika w zamku? Już sie niecierpliwię hehe wolę oczywiście opcję z wtyczkami słyszałem, że zamek to już poważna sprawa i sztuką jest go rozebrać i złożyć w całość... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bauuer Zgłoś #47 Napisano 26 Października 2010 Mam te same objawy w moim pasku co kolega wyżej. Zaobserwowałem ponad to że dzieje się tak przy niskich temperaturach/zwiększonej wilgotności powietrza. Wyczytałem że sprawę może załatwić przewietrzenie auta, tak więc nagrzałem w garażu i puściłem gorący nawiew na nogi no i zaczęło działać do czasu aż na następny dzień nie wsiadłem do samochodu, stąd wcześniej zaobserwowana zależność, że to przez albo niską temperature albo wilgoć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #48 Napisano 26 Października 2010 No to też ciekawa obserwacja. U kolegi chyba duża wilgoś w okolicy modułu komfortu. Ja bym jeszcze tam zobaczył czy czasem woda nie stoi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bauuer Zgłoś #49 Napisano 26 Października 2010 NO właśnie nie stoi woda, sucho. Auto kupiłem we wrześniu i od razu sprawdzałem krańcówki no i działały, potem zaczęło się robić coraz zimniej i wilgotniej i szlag je trafił. Raz się zapala, raz się zamyka a jeszcze innym razem dzieje się tak po drugiej stronie wozu, czyt. drzwi naprzeciwko. Czasami jak je zamknę i otworze to zapala się światło, sprawdzam jeszcze raz i lipa. Bardzo możliwe że zwilgotniały wiązki z modułu, może to przez mycie karcherem zawilgotniało bo wcześniej, czyt. po zakupie auta kiedy było w miarę ciepło i sucho, nie zaobserwowałem takich objawów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jack_g Zgłoś #50 Napisano 26 Października 2010 Miałem to samo. Mój fachowiec od elektryki powiedział że juz nie wyrabia z zamawianiem zamków i wymiany ich w paskach Wymienił u mnie za 80zł i wszystko gra. Stary zamek okazał się skorodowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #51 Napisano 26 Października 2010 Panowie...Podczas gdy robi się wilgotno i coraz chłodniej-to w 99% przypadków wina "zimnych lutów".poprostu materiał (w tym przypadku cyna) się kurczy i pin najzwyczajniej w świecie niema styku z płytką.Wystarczy poprawić luty i jest :ok.A te zamki,niby nowe-nieraz wytrzymują dużo mniej niż poprawiona oryginały.Wszystko zależy od tego,na jaki akurat traficie.Wszystko Wniosek z tego taki-lepiej dokładnie sprawdzić i ewentualnie poprawić fabrykę niż kupować badziewie (nazywajmy rzeczy po imieniu) i wkurzać się po roku,czasami nawet wcześniej.Z resztą poczytajcie sobie opinie użytkowników Passatów co kupili te zamki Pozdrawiam i życzę szybkiej reanimacji zamków... Stary zamek okazał się skorodowany. :hmm Widziałeś go,czy poprostu mechanik Ci tak powiedział??Przeważnie nie korodują,tylku mikrostyki padają lub robią się wspomniane wcześniej zimne luty... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jack_g Zgłoś #52 Napisano 26 Października 2010 Widziałem Nauczyłem się nie brać niczego na wiarę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #53 Napisano 26 Października 2010 (edytowane) No i jestem po... Także czeka mnie jednak rozbiórka zamka od strony kierowcy. Rozebrałem tapicerkę, zobaczyłem wszystkie kostki / docisnąłem je i oczyściłem styki i dalej identyczne objawy. Raz się rygiel chowa później 4 razy nie itd. Podobnie z zapalaniem się oświetlenia przy lusterku i pod drzwiami, raz jest raz nie. Np. nie świeci - zamknę mocniej drzwi - świeci. Także zimne luty będą - teraz tylko do rozgryzienia - czy wymienić na zamiennik (jeśli tak to który polecacie?), czy lepiej robić ten oryginalny (boję się, że nie złożę go w całość później). Dobra doczytałem posta kolegi wyżej - zabieram się za oryginalny zamek i poprawiam luty. Obstawiam, że to nie mikrowłączniki - bo ponoć jak te padają to już nie żyje centralny na dobre, a tu raz jest raz nie. Czy po ewentualnej wymianie zamka na zamiennik trzeba coś kodować itp..? Edytowane 26 Października 2010 przez razal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #54 Napisano 26 Października 2010 Kolego, nic nie trzeba kodować. Tylko wymiana, a najlepiej naprawić oryginalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #55 Napisano 26 Października 2010 No i jestem po... Także czeka mnie jednak rozbiórka zamka od strony kierowcy. Rozebrałem tapicerkę, zobaczyłem wszystkie kostki / docisnąłem je i oczyściłem styki i dalej identyczne objawy. Raz się rygiel chowa później 4 razy nie itd. Podobnie z zapalaniem się oświetlenia przy lusterku i pod drzwiami, raz jest raz nie. Np. nie świeci - zamknę mocniej drzwi - świeci. Także zimne luty będą - teraz tylko do rozgryzienia - czy wymienić na zamiennik (jeśli tak to który polecacie?), czy lepiej robić ten oryginalny (boję się, że nie złożę go w całość później). Dobra doczytałem posta kolegi wyżej - zabieram się za oryginalny zamek i poprawiam luty. Obstawiam, że to nie mikrowłączniki - bo ponoć jak te padają to już nie żyje centralny na dobre, a tu raz jest raz nie. Czy po ewentualnej wymianie zamka na zamiennik trzeba coś kodować itp..? To popraw luty i sprawdź.Jeżeli będzie konieczne-amień mikrostyki Nie jest to aż takie trudne jak by się mogło wydawać. Tu masz opis z dokładnymi fotami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #56 Napisano 26 Października 2010 Patryk - co masz na myśli pisząc 'zamień' ? Mam zamienić któreś miejscami wa zamku czy kupić nowe i podmienić na nowe (jeśli w ogóle to da się kupić) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #57 Napisano 26 Października 2010 (edytowane) Patryk - co masz na myśli pisząc 'zamień' ? Mam zamienić któreś miejscami wa zamku czy kupić nowe i podmienić na nowe (jeśli w ogóle to da się kupić) Zamień-zmień na nowe w razie czego.Są na Alledrogo Ostatnio nawet wrzucałem jakiś link na forum,ale w innym wątku.Jak znajdę to wrzucę i tu. EDIT// Ten jest najbardziej zbliżony do oryginału Edytowane 26 Października 2010 przez Patryk_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #58 Napisano 27 Października 2010 Patryk - co masz na myśli pisząc 'zamień' ? Mam zamienić któreś miejscami wa zamku czy kupić nowe i podmienić na nowe (jeśli w ogóle to da się kupić) Jeżeli masz "zimne luty" to popraw je, jeżeli się okaże że luty są ok to dopiero szukaj mikrostyku. Mocniejsze zamknięcie drzwi, efekt - działa wszystko może oznaczać też to co napisał Patryk - czyli mokrostyk (wypalone styki wewnątrz). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #59 Napisano 28 Października 2010 (edytowane) No faktycznie poczytałem na forum trochę o tych podróbkach zamków i decyduję się na ratowanie oryginału. Porady z FAQ wydrukowane , lutownicę do elektroniki 30W już zakupiłem razem z odsysaczem lutu i jutro zabieram się do dzieła... Musi się udać. Oczywiście zdam relację z przebiegu prac. Jeszcze raz wszystkim dzięki za pomoc w temacie! Edytowane 28 Października 2010 przez razal Błąd ortograficzny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #60 Napisano 28 Października 2010 (edytowane) Jestem tu ponownie, aby potwierdzić usunięcie usterki - oczywiście tak jak pisaliście w swoich postach. ZIMNE LUTY! Cała operacja, razem z lutowaniem trwała ok 2h (na spokojnie) i zakończyła się sukcesem 100%. Oryginalny zamek pozostał na swoim miejscu tak jak go fabryka wsadziła Dzięki jeszcze raz za porady i dużo fotek, które bardzo mi pomogły! :browardla wszystkich! Nie wiem tylko czemu służy ta sprężynka i myślę, że mogło by jej równie dobrze nie być, ale jak VW tak zrobił to trza było się nagłowić jak ją założyć (wypadła mi przy rozbieraniu zamka) i nie wiedziałem jak ją później zamocować... Oto ta sprężynka nieszczęsna... którą właśnie tak zamontowałem (ona niczego nie trzyma tak naprawdę) Edytowane 28 Października 2010 przez razal dodano fotkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach