Vesto43 Zgłoś #201 Napisano 4 Kwietnia 2012 witam ,to jak to w koncu jest z tą odmą , ja mam AVF i z tego co czytalem to w pokrywie zaworów sa tam jakies kanaliki i zaworek podcisnieniowy i ze sie tego nie da wyczyscic ani dostac do tego to raz a druga sprawa to ze wlasnie ten zaworek w odmie otwiera sie własnie podczas pracy silnika , jak w silniku jest wytworzone cisnienie czy cos w tym stylu , i ze po pewnym czasie olej tak czy inaczej przedostaje sie dalej ,kolega pisze zwykla blaszka która sie nie domyka po czasie , no ale ona mysle ze jak jest tam jakas blaszka ewentualnie nie powinna sie domykac podczas pracy bo opary musza gdzies wyjsc a jak by miala sie domykac to równie dobrze mozna bylo by zatkac calkiem zeby olej nie szedł ale to by nam wywalilo uszczelnieniami bo cisnienie musi z silnika uchodzic, kolega ma AWX to przeciesz te same silniki, wytlumaczcie mi w koncu na jakiej zasadzie zbudowana jest u nas odma bo juz sie gubic zaczynam Co tu tłumaczyć jak wygląda odma. Zobacz zdjęcia. https://lh6.googleusercontent.com/-XcZ34cbtSOM/T3oMu7scatI/AAAAAAAAElY/Ke7gkT9AVpo/s800/0L020556.JPG https://picasaweb.google.com/lh/photo/7iKbSOowfUGnQqrNklv159MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink Pod pokrywą ciśnienie jest zmienne i nie można tej odmy zatkać całkowicie bo inaczej wywali nam olej każdym słabszym punktem w uszczelkach albo wydmucha uszczelki. Zamiast tego trzeba by pogłówkować i zastosować na wężu odmy coś co ten olej odseparuje i żeby do dolotu szło tylko czyste powietrze. Dziś oblukałem trochę wężyk podciśnienia od EGR, po dodaniu gazu nieco słabiej zasysa. Gdy już ostro się przygazuje to wogóle nie ssie więc układ podciśnienia prawdopodobnie sprawny. Widocznie nawet ta niewielka ilość spalin podawana przez egr na wolnych obrotach zamula dostatecznie silnik by czuć poprawę po odłączeniu egr. Chyba podłączę z powrotem wężyk do egr bo już mam inne zmartwienie. Tak na marginesie... ile waży skrzynia biegów? np. FHN albo podobna. Coś tam się tłucze i myślę odkręcić ale nie wiem czy sam dygnę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregorius4tm Zgłoś #202 Napisano 6 Kwietnia 2012 No ja właśnie też mam w tym miejscu zaślepione,ale czy dobrze to też do końca nie wiem. A zauważyłeś jakąś różnice co do samej jazdy. Lepszy kop itp? Ja narazie zauważyłem że przy gazie do dechy już nie ma takiej chmurki z tyłu. Może minimalnie się lepiej zbiera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golyl Zgłoś #203 Napisano 9 Kwietnia 2012 witam ja narazie zaslepilem wezyk od egr po swietach zaslepie rurke od spalin efekty sa auto do 2000 obroto troche lepiej sie zbiera ale musze jeszcze poszukac bo wyraznie slychac gwizdanie z okolic plastikowej rury nad tandem pompa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr82 Zgłoś #204 Napisano 10 Kwietnia 2012 witam a ja zaślepiłem blaszką z allegro przy kolektorze egr miałem sprawny chciałem tylko zaślepić i sprawdzić czy wywala błędy żeby później całkiem wywalić egr - odczucia takie: - błędów nie wywala - mocniejszy poniżej 2000 obr. -głośniejszy raczej chyba nie jest - więcej pali po mieście i to dużo więcej - dłużej się silnik zagrzewa - spaliny tak nie gryzą na postoju jak przy sprawnym egr i nie kopci tak na postoju Za blaszkę dałem pare groszy ale chyba z powrotem przywrócę egr do działania, chciałem go całkiem wywalić bo mam usyfiony silnik przez olej, ale to spalanie w mieście mnie przeraża kiedyś na odcinkach 2km 1,5km w mieście pokazywał spalanie chwilowe komp na poziomie 12litrów, po zaślepieniu egr-a 15litrów. A że więcej jeżdżę po mieście wiec bez zmiany softu zaślepianie sprawnego egru jest chyba bez sensu. Więc przy najbliższej wolnej chwili go przywróce do życia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #205 Napisano 11 Kwietnia 2012 nie wiem jak tam z twoim silnikiem ale u mnie po zaslepieniu zadnego wzrostu spalania nie zauwazylem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr82 Zgłoś #206 Napisano 11 Kwietnia 2012 Ty masz inny silnik, więc może się inaczej zachowywać, ogólnie na dłuższych odcinkach spalanie jest podobne ale po mieście widać różnice w spalaniu, a że większość jeżdżę po mieście wiec to staje się nie opłacalne do zalet zaślepienia. Chciałem go całkiem wywalić no i klapa - dalej będę miał uwalony silnik z oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #207 Napisano 11 Kwietnia 2012 - więcej pali po mieście i to dużo więcejpewnie wiąże się to z tym że bardziej butujesz... u mnie spalanie spadło po zaślepieniu , nieznacznie bo ok ,04L/100 ale spadło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #208 Napisano 11 Kwietnia 2012 u mnei tez spalanie bez zmian a tez mam silnik avf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #209 Napisano 11 Kwietnia 2012 spalanie może być wyższe, bo silnik się wolniej nagrzewa. Ja już na spalanie nie przełączam fisa, tylko mam ile mi zostalo do przejechania a tak to miasto ok 9-9,2l/100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #210 Napisano 11 Kwietnia 2012 a tak to miasto ok 9-9,2l/100 przy 4x4 i ciezkim bucie to nic wielkiego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #211 Napisano 11 Kwietnia 2012 otóż to... jeżdżę dynamicznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jartechnology Zgłoś #212 Napisano 11 Kwietnia 2012 Co tu tłumaczyć jak wygląda odma. Zobacz zdjęcia.https://lh6.googleusercontent.com/-XcZ34cbtSOM/T3oMu7scatI/AAAAAAAAElY/Ke7gkT9AVpo/s800/0L020556.JPG https://picasaweb.google.com/lh/photo/7iKbSOowfUGnQqrNklv159MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink Pod pokrywą ciśnienie jest zmienne i nie można tej odmy zatkać całkowicie bo inaczej wywali nam olej każdym słabszym punktem w uszczelkach albo wydmucha uszczelki. Zamiast tego trzeba by pogłówkować i zastosować na wężu odmy coś co ten olej odseparuje i żeby do dolotu szło tylko czyste powietrze. Dziś oblukałem trochę wężyk podciśnienia od EGR, po dodaniu gazu nieco słabiej zasysa. Gdy już ostro się przygazuje to wogóle nie ssie więc układ podciśnienia prawdopodobnie sprawny. Widocznie nawet ta niewielka ilość spalin podawana przez egr na wolnych obrotach zamula dostatecznie silnik by czuć poprawę po odłączeniu egr. Chyba podłączę z powrotem wężyk do egr bo już mam inne zmartwienie. Tak na marginesie... ile waży skrzynia biegów? np. FHN albo podobna. Coś tam się tłucze i myślę odkręcić ale nie wiem czy sam dygnę. OK 50 kg waży. Mam właśnie na zbyciu skrzynie frk 6 biegową i ona jest jeszcze trochę cięższa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tix798 Zgłoś #213 Napisano 13 Kwietnia 2012 Panowie zaślepiłem EGR (bliżej zaworu) na łączeniu tak jak na załączonym zdjęciu i samochód dostał strasznego muła 90 km/h to max, nie chce sie wkręcać na obroty, 1/3 mocy i moje pytanie : czy po za zamontowaniem blaszki uniemożliwiającej przepływ spalin do zaworu trzeba zrobić coś jeszcze... ? bo wydaje mi sie że coś nie gra i passek wpada w tryb awaryjny choć takiego jeszcze nie miałem i nie wiem czym on sie objawia. Jak ktoś cos wie na ten temat to prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #214 Napisano 13 Kwietnia 2012 sprawdź błędy, poczytaj wątek jest napisane. ale wg mnie nic nie powinno się dziać, zaślepić w takim silniku jak na foto (AJM/ATJ) idzie od strzała... najlepiej dać grubą blache na kolektor i cienka pod EGR , wywalić całkiem rurkę od spalin, potem zdjąć i zaślepić przewód podciśnieniowy... ale to wszystko jest opisane na poprzednich 10ciu stronach EDYTA: NIE ZAPOMINAĆ O USZCZELKACH POD BLACHY!!!!(zostawić te org. co są przy rurce wystarczy!) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #215 Napisano 17 Kwietnia 2012 Panowie zaślepiłem EGR (bliżej zaworu) na łączeniu tak jak na załączonym zdjęciu i samochód dostał strasznego muła 90 km/h to max, nie chce sie wkręcać na obroty, 1/3 mocy i moje pytanie : czy po za zamontowaniem blaszki uniemożliwiającej przepływ spalin do zaworu trzeba zrobić coś jeszcze... ? bo wydaje mi sie że coś nie gra i passek wpada w tryb awaryjny choć takiego jeszcze nie miałem i nie wiem czym on sie objawia. Jak ktoś cos wie na ten temat to prosze o pomoc.[ATTACH=CONFIG]80850[/ATTACH] pewnie jakiś przewód w instalacji podciśnienia... sprawdź. ja przy wymianie przepływki też jednego niechcący zdjąłem i trzepałem całą instalację ale się udało. poszukaj w pobliżu egr, może jakiś się odłączył. http://forum.vw-passat.pl/threads/31509-Poszukuje-schematu-podcisnien-pilnie!!! pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TuRbO4Fun Zgłoś #216 Napisano 25 Kwietnia 2012 Panowie bawił sie już ktoś z wywalaniem EGR-a w silniku BGW 136KM ? ja właśnie poddałem swój takiemu zabiegowi ale mam problemy jeszcze z błędami na fisie od klapki gaszącej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotereq21 Zgłoś #217 Napisano 11 Czerwca 2012 Temat przewaliłem już cały, w prawdzie było już opisane, gdzie i jak zaślepić EGR, ale wpadł mi w ręce fajny PDF, który zbiera to wszystko do kupy i myślę że można by się nim podzielić: W najbliższym czasie postaram się sam z tego skorzystać, bo w zaślepki zdążyłem się już zaopatrzyć (kwasiaki wycinane na laserze) Jak na razie zaślepiłem tylko wężyki podciśnienia i już czuję lekką różnicę na "+", także brnę dalej bo chcę zrobić to dokładnie i bez żadnej fuszery... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtasemaj Zgłoś #218 Napisano 8 Listopada 2012 Koledzy temat ponownie zostaje odkopany Przeczytałem całość i już sam nie wiem, w którym miejscu trzeba zaślepić. Może ktoś odpowie mi jasno na pytania: 1. Zaślepiam przy kolektorze I wężyk z egr? 2. Zaślepiam ALBO przy kolektorze ALBO wężyk z egr? Dodam, że mój silnik to AHU 90KM. Przeczytałem cały wątek i najpierw wywnioskowałem, że trzeba tylko wężyk (jeden wężyk), później doszedłem do wniosku, że trzeba zaślepić przy kolektorze, a na końcu wyszło mi, że tu i tu ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #219 Napisano 8 Listopada 2012 Najpewniejsze jest zaślepienie blaszką przy kolektorze , a czy zdublujesz to na wężyku czy nie to już nie ma znaczenia . Również możesz zaślepić sam wężyk, ale istnieje ryzyko że grzybek zaworu jest obrośnięty i nie jest w 100% szczelny, dlatego blaszka jest pewniejsza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bandzior2 Zgłoś #220 Napisano 8 Listopada 2012 A ja się zapytam tak. Odczepiłem 2 węże podciśnieniowe od mojego EGR i je zaślepiłem więc nie pracuje. W EGR mamy 2 małe otworki którymi wydostaje się delikatnie olej. Wziąłem zatkałem te otworki i auto od 2000rpm po wciśnięciu pedału przyśpieszenie dosyć gwałtownie dostawało muła. Czyli mam myśleć że tymi otworkami uchodziło delikatnie ciśnienie turbo a po zaślepieniu przeładowało się ciśnienie i komputer wchodził w tryb ograniczający moc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach