slawciol Zgłoś #61 Napisano 13 Kwietnia 2010 no właśnie nie tylko przy ruszaniu masz przy tym ruszaniu szarpnięcie? jak przy gwałtownym puszczeniu gazu, tzn rura na jedynce i gaz do zera, wtedy tez masz puknięcie? jak poduszki silnika/ czy badałeś luz skrętny na półosiach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #62 Napisano 1 Marca 2011 witam,mam taki problem ,mianowicie ostatnio ruszałem ze skrzyzowania i skrecałem w lewo i usłyszałem takie chrobotanie , nawet jak jade 50 na godzine i wchodze w zakret w lewo i dodam gazu słychac tak samo to chrobotanie ,sprawdziłem osłony przegłubów i są ok ,wiem ze bedzie to przegub tylko nie wiem który,i teraz moje pytanie czy przegub wewnetrzny czy zewnetrzny ??? czy oznakami zużycia pzregubu wewnetrznego bedzie też takie chrobotanie ,pykanie czy tylko tak jest przy zewnetrznym???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #63 Napisano 1 Marca 2011 witam,mam taki problem ,mianowicie ostatnio ruszałem ze skrzyzowania i skrecałem w lewo i usłyszałem takie chrobotanie , nawet jak jade 50 na godzine i wchodze w zakret w lewo i dodam gazu słychac tak samo to chrobotanie ,sprawdziłem osłony przegłubów i są ok ,wiem ze bedzie to przegub tylko nie wiem który,i teraz moje pytanie czy przegub wewnetrzny czy zewnetrzny ??? czy oznakami zużycia pzregubu wewnetrznego bedzie też takie chrobotanie ,pykanie czy tylko tak jest przy zewnetrznym???? Sprawdź luzy na półosiach, wew. też mogą chrobotać przy skręcaniu, ale głównie podczas jazdy na wprost. A jak jest jak jedziesz na wprost i dodajesz gazu i jak hamujesz silnikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #64 Napisano 1 Marca 2011 na wprost jest ok cisza , tylko przy skrecie w lewo, także na to wychodzi że bedzie zewnetrzny???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #65 Napisano 1 Marca 2011 na wprost jest ok cisza , tylko przy skrecie w lewo, także na to wychodzi że bedzie zewnetrzny???? na 99% tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #66 Napisano 1 Marca 2011 na 99% tak no to sie upewniłem teraz dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysztof1979 Zgłoś #67 Napisano 1 Marca 2011 Te śruby to nie torxy tylko spline - 12 kątne. Przynajmniej tak czytałem na forum. Witam podepne sie pod temat,mam problem,otoz atem przechodza wstrzasy podczas przyspieszania,a szczegolnie tym wieksze im wieksze obciazenie ma auto,myslalem ze to skrzynia ,ale poszperałem na forum i wszystkie objawy wskazuja na uszkodzenie przegubu wew,pytanie jak sprawdzić na 100%który? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #68 Napisano 1 Marca 2011 Witam podepne sie pod temat,mam problem,otoz atem przechodza wstrzasy podczas przyspieszania,a szczegolnie tym wieksze im wieksze obciazenie ma auto,myslalem ze to skrzynia ,ale poszperałem na forum i wszystkie objawy wskazuja na uszkodzenie przegubu wew,pytanie jak sprawdzić na 100%który? To raczej nie przeguby, na jakiej podstawie? Masz chrobotanie strzelanie pykanie?Sprawdź opony, masę przeciw wibracyjną na półosiach. Sprawdzić przeguby wew. można szarpiąc półosie "góra-dół", nie powinno być luzów poza tym nie ten dział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #69 Napisano 1 Marca 2011 To raczej nie przeguby, na jakiej podstawie? Wewnętrzne dają takie objawy, sprawdzić je tak jak pisałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #70 Napisano 1 Marca 2011 (edytowane) Wewnętrzne dają takie objawy, sprawdzić je tak jak pisałeś. Owszem może tak być, ale akustycznie na 100% by to potwierdziło, a tak niby nie jest, wątpię, że jest taki luz na wew przegubie bez chrobotania, powodujący wibracje nadwozia, raczej nie możliwe. Edytowane 1 Marca 2011 przez slawciol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #71 Napisano 2 Marca 2011 Możliwe, piszę tak dlatego że znam sprawę z autopsji. Nie mówię że to one są winne w tym przypadku na 100% ale sprawa jest do sprawdzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #72 Napisano 17 Marca 2011 Możliwe, piszę tak dlatego że znam sprawę z autopsji. Ja mam takie pytanie , czy wewnętrzne przeguby należy wymienić parami , czy można tylko jeden ? Wczoraj sprawdzałem i na tej grubszej półosi przegub nie ma wyczuwalnego luzu , natomiast ten na tej cieńszej ma wyczuwalny luz około 3-5mm góra-dół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #73 Napisano 17 Marca 2011 Ja mam takie pytanie , czy wewnętrzne przeguby należy wymienić parami , czy można tylko jeden ? Można tylko 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #74 Napisano 17 Marca 2011 Jak najbardziej pojedynczo, wymieniasz tylko ten który jest zużyty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #75 Napisano 18 Marca 2011 Dzięki , trochę mi ulżyło bo mam straszną dziurę w portfelu:dodupy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmostek Zgłoś #76 Napisano 22 Sierpnia 2011 Witam ! przepraszam ze odgrzeewam kotleta ale mam problem z Audi A4. odejrzewam ten właśnie element (przegub wewnetrzny) o stuki, np. podczas podjazdu prawym kołem pod niski krawężnik czy też przejazd przez nierówne torowisko (słychać stuki, takie walenie). Jak dodam gazu czasem tez stuknie. Wjechalem na kanal i zaczalem szarpac polośką i ma duuzy luz i charakterysytczne stukanie w poziomie (lewo-prawo) a nie gora dol; zatem co wymienic zeby nie stukalo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #77 Napisano 22 Sierpnia 2011 Witam ! przepraszam ze odgrzeewam kotleta ale mam problem z Audi A4. odejrzewam ten właśnie element (przegub wewnetrzny) o stuki, np. podczas podjazdu prawym kołem pod niski krawężnik czy też przejazd przez nierówne torowisko (słychać stuki, takie walenie). Jak dodam gazu czasem tez stuknie. Wjechalem na kanal i zaczalem szarpac polośką i ma duuzy luz i charakterysytczne stukanie w poziomie (lewo-prawo) a nie gora dol; zatem co wymienic zeby nie stukalo? jeśli luz jest wzdłuż półosi to jest to luz tzw techniczny i on będzie zawsze co do stuków raczej sprawdź poduszki amora i resztę zawieszenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmostek Zgłoś #78 Napisano 22 Sierpnia 2011 tak luz jest podluzny ale tylko z lewej strony. tak samo ruszam z prawej i ani drgnie. W dodatku ten luz podluzny daje podobne efekty dzwiekowe do tych ktore slysze, a poduszki amorków wymieniłem tydzien temu, diagnosta rowniez nie wie co to moze byc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #79 Napisano 22 Sierpnia 2011 tak luz jest podluzny ale tylko z lewej strony. tak samo ruszam z prawej i ani drgnie. W dodatku ten luz podluzny daje podobne efekty dzwiekowe do tych ktore slysze, a poduszki amorków wymieniłem tydzien temu, diagnosta rowniez nie wie co to moze byc. może masz osłony uszkodzone i latasz bez smaru na wew przegubie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomasZ82 Zgłoś #80 Napisano 23 Sierpnia 2011 dokładnie sprawdź czy osłony nie są pęknięte u mnie tak było nicy nie było widać na pierwszy rzut oka a jak się ręką pomacało znalazłem dziurę i wyleciała woda smar był pięknie wymyty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach