Skocz do zawartości
Dufi

Przegub wewnętrzny.

Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie nie tylko przy ruszaniu

masz przy tym ruszaniu szarpnięcie? jak przy gwałtownym puszczeniu gazu, tzn rura na jedynce i gaz do zera, wtedy tez masz puknięcie? jak poduszki silnika/ czy badałeś luz skrętny na półosiach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,mam taki problem ,mianowicie ostatnio ruszałem ze skrzyzowania i skrecałem w lewo i usłyszałem takie chrobotanie , nawet jak jade 50 na godzine i wchodze w zakret w lewo i dodam gazu słychac tak samo to chrobotanie ,sprawdziłem osłony przegłubów i są ok ,wiem ze bedzie to przegub tylko nie wiem który,i teraz moje pytanie czy przegub wewnetrzny czy zewnetrzny ??? czy oznakami zużycia pzregubu wewnetrznego bedzie też takie chrobotanie ,pykanie czy tylko tak jest przy zewnetrznym????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,mam taki problem ,mianowicie ostatnio ruszałem ze skrzyzowania i skrecałem w lewo i usłyszałem takie chrobotanie , nawet jak jade 50 na godzine i wchodze w zakret w lewo i dodam gazu słychac tak samo to chrobotanie ,sprawdziłem osłony przegłubów i są ok ,wiem ze bedzie to przegub tylko nie wiem który,i teraz moje pytanie czy przegub wewnetrzny czy zewnetrzny ??? czy oznakami zużycia pzregubu wewnetrznego bedzie też takie chrobotanie ,pykanie czy tylko tak jest przy zewnetrznym????

 

Sprawdź luzy na półosiach, wew. też mogą chrobotać przy skręcaniu, ale głównie podczas jazdy na wprost.

A jak jest jak jedziesz na wprost i dodajesz gazu i jak hamujesz silnikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na wprost jest ok cisza , tylko przy skrecie w lewo, także na to wychodzi że bedzie zewnetrzny????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na wprost jest ok cisza , tylko przy skrecie w lewo, także na to wychodzi że bedzie zewnetrzny????

na 99% tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na 99% tak

 

no to sie upewniłem teraz dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te śruby to nie torxy tylko spline - 12 kątne. Przynajmniej tak czytałem na forum.
Witam podepne sie pod temat,mam problem,otoz atem przechodza wstrzasy podczas przyspieszania,a szczegolnie tym wieksze im wieksze obciazenie ma auto,myslalem ze to skrzynia ,ale poszperałem na forum i wszystkie objawy wskazuja na uszkodzenie przegubu wew,pytanie jak sprawdzić na 100%który?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam podepne sie pod temat,mam problem,otoz atem przechodza wstrzasy podczas przyspieszania,a szczegolnie tym wieksze im wieksze obciazenie ma auto,myslalem ze to skrzynia ,ale poszperałem na forum i wszystkie objawy wskazuja na uszkodzenie przegubu wew,pytanie jak sprawdzić na 100%który?

To raczej nie przeguby, na jakiej podstawie? Masz chrobotanie strzelanie pykanie?Sprawdź opony, masę przeciw wibracyjną na półosiach.

Sprawdzić przeguby wew. można szarpiąc półosie "góra-dół", nie powinno być luzów

poza tym nie ten dział ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To raczej nie przeguby, na jakiej podstawie?

Wewnętrzne dają takie objawy, sprawdzić je tak jak pisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wewnętrzne dają takie objawy, sprawdzić je tak jak pisałeś.

 

Owszem może tak być, ale akustycznie na 100% by to potwierdziło, a tak niby nie jest, wątpię, że jest taki luz na wew przegubie bez chrobotania, powodujący wibracje nadwozia, raczej nie możliwe.

Edytowane przez slawciol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, piszę tak dlatego że znam sprawę z autopsji.

Nie mówię że to one są winne w tym przypadku na 100% ale sprawa jest do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możliwe, piszę tak dlatego że znam sprawę z autopsji.

Ja mam takie pytanie , czy wewnętrzne przeguby należy wymienić parami , czy można tylko jeden ? Wczoraj sprawdzałem i na tej grubszej półosi przegub nie ma wyczuwalnego luzu , natomiast ten na tej cieńszej ma wyczuwalny luz około 3-5mm góra-dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam takie pytanie , czy wewnętrzne przeguby należy wymienić parami , czy można tylko jeden ?

 

Można tylko 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki , trochę mi ulżyło bo mam straszną dziurę w portfelu:dodupy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! przepraszam ze odgrzeewam kotleta ale mam problem z Audi A4. odejrzewam ten właśnie element (przegub wewnetrzny) o stuki, np. podczas podjazdu prawym kołem pod niski krawężnik czy też przejazd przez nierówne torowisko (słychać stuki, takie walenie). Jak dodam gazu czasem tez stuknie. Wjechalem na kanal i zaczalem szarpac polośką i ma duuzy luz i charakterysytczne stukanie w poziomie (lewo-prawo) a nie gora dol; zatem co wymienic zeby nie stukalo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ! przepraszam ze odgrzeewam kotleta ale mam problem z Audi A4. odejrzewam ten właśnie element (przegub wewnetrzny) o stuki, np. podczas podjazdu prawym kołem pod niski krawężnik czy też przejazd przez nierówne torowisko (słychać stuki, takie walenie). Jak dodam gazu czasem tez stuknie. Wjechalem na kanal i zaczalem szarpac polośką i ma duuzy luz i charakterysytczne stukanie w poziomie (lewo-prawo) a nie gora dol; zatem co wymienic zeby nie stukalo?
jeśli luz jest wzdłuż półosi to jest to luz tzw techniczny i on będzie zawsze co do stuków raczej sprawdź poduszki amora i resztę zawieszenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak luz jest podluzny ale tylko z lewej strony. tak samo ruszam z prawej i ani drgnie. W dodatku ten luz podluzny daje podobne efekty dzwiekowe do tych ktore slysze, a poduszki amorków wymieniłem tydzien temu, diagnosta rowniez nie wie co to moze byc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak luz jest podluzny ale tylko z lewej strony. tak samo ruszam z prawej i ani drgnie. W dodatku ten luz podluzny daje podobne efekty dzwiekowe do tych ktore slysze, a poduszki amorków wymieniłem tydzien temu, diagnosta rowniez nie wie co to moze byc.
może masz osłony uszkodzone i latasz bez smaru na wew przegubie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie sprawdź czy osłony nie są pęknięte u mnie tak było nicy nie było widać na pierwszy rzut oka a jak się ręką pomacało znalazłem dziurę i wyleciała woda smar był pięknie wymyty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności