Dufi Zgłoś #1 Napisano 14 Marca 2007 Ostatnio wymieniałem przegub zewnetrzny. I sąsiad z garażu obok ( mechanik) oglądał przegub wewnętrzny i stwierdził że trza go wymienić bo umiera. Potem rozmawialem z bratem (mechanik samouk) który zjadł zęby na kilku VW i jemu nigdy jeszcze sie nie zdarzyło, żeby przegub wew. padł. Co o tym sądzicie. Często ten przegub pada? I jakie sa objawy jego śmierci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jumbol69 Zgłoś #2 Napisano 14 Marca 2007 Dufi, odpowiem tak VW Golf I - 10 lat jazdy nigdy nie wymieniłem przegubu tylko osłony, VW Golf II - 3 lata jazdy nawet nie wymieniłem osłony i teraz 7 rok VW Passat tylko osłony - więc nie wiem co by musiało się stać aby poszedł przegub chyba jeżdżenie bez osłony i smaru. pozdrawiam !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dufi Zgłoś #3 Napisano 15 Marca 2007 hmmmm A w sytuacji gdy przegub zewnętrzny jest walniety wewnętrzny tez nie dostanie w dupe? Pytam bo miałem kiedys puknie ( jak już wspominałem w innym temacie) wymieniłem przegub zew. i myslalem ze to minie. A tu dupa stuka nadal. Więc mysle sobie ze to może stukać wew. przegub. Zważywszy że sąsiad stwierdził że trzeba by go wymienić. A dzieje sie to przy dodawaniu gazu. No chyba że to lewy wali. Ale przy skręcaniu wszystko jest oki, wiec lewy nalezy wykluczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldek Zgłoś #4 Napisano 16 Marca 2007 Jeżeli stuka przy jeździe na wprost i dodawaniu gazu to na 50% przegub wewnętrzny.Jezeli guma na nim jest uszkodzona lub nowa (bo ktoś zmienił jak stara była porwana) to drugie 50% że uszkodzony. Jak będąc w kanale poszarpiesz za półośkę przy przegubie i czuć luz to trzecie 50%. Więc masz 150% pewności że trzeba kasę zbierać i iść do sklepu. Można kupić przegub już od 100PLN ale takie kupuje się tylko gdy auto ma być sprzedane. Jak dla siebie to lepiej za cos koło 180PLN i wyżej. Są tacy co twierdzą że lepszy używany oryginał niz podróbka i pewnie maja rację tylko ciężko jest znaleźć w starych autach coś jeszcze nie dobitego. Jak już szrot to lepiej całą półośkę z wewnętrznym przegubem, bo ten co ściągał nie wiadomo jak to robił i czy mu się kulki nie posypały. Ja tam zawsze kupuje nowe przeguby. Wymiana jest prosta i było o tym już dużo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #5 Napisano 16 Marca 2007 Dufi, wejdź do kanału, złap za półoś przy wewnetrznym przegubie i poruszaj góra-dół. Jak jest spory luz to do wymiany przegub, jak jest minimalny to jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #6 Napisano 16 Marca 2007 Do tego co napisali koledzy wyżej dodam że w moim poprzednim aucie jak zużył się przegub wewnętrzny to chrobotał podczas przejazdu np. przez śpiącego policjanta.Jak nadwozie się bujnęło góra dół to hałasował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość andreas19 Zgłoś #7 Napisano 17 Marca 2007 Witam,ja tez pisałem o podobnej usterce "stuka pod górkę" i pytanie do "Waldek" co sie stanie jak posypią sie kulki bo ja swój rozebrałem by go dokladnie wyczyścić.Przypomne ,że przegub był przegrzany i nie mial już smarowania.Rozbierając nie poznaczylem kulek i ich miejsc.Po poskładaniu wydawawało mi sie ,że jakby zaciasno bylo wszystko spasowane moze to wina tego ,że rożne są wyrobienia kulek i ich miejs w przegubie.W poziomie przesuwal sie swobodnie jakieś 1,5cm.Zrobilem na nim już jakieś 1800km i nic sie nie dzieje.Czy usterka to tylko luz w przegubie czy może po przegrzaniu jest juz troche uszkodzony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł_Kg Zgłoś #8 Napisano 27 Lipca 2008 Ostatnio szlag trafił wewnętrzny przegub w moim pasku... nigdy nie myślałem że sprawdzenie praktycznie pierwszy raz w życiu czy moje auto "zapiszczy na betonie" spowoduje taki skutek;/ masakra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 28 Lipca 2008 Ostatnio szlag trafił wewnętrzny przegub w moim pasku... nigdy nie myślałem że sprawdzenie praktycznie pierwszy raz w życiu czy moje auto "zapiszczy na betonie" spowoduje taki skutek;/ masakra Paweł_Kg ; Wyrazy współczucia dla przegubów i sprzęgła.Jeśli to pierwszy raz , to przegub już był na wykończeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł_Kg Zgłoś #10 Napisano 28 Lipca 2008 Odkręciłem już całą półoś...w sumie to nie jest nic trudnego:p Po wyjęciu wysypały sie kulki i ten wieniec...w kawałkach;/ przegub zewnetrzny wyglaca całkiem dobrze,guma w porzadku...półoś ze strony "wysypanego" przegubu na szczęście cała (wielowypust,rowek na pierścień osadczy- ok), flansza czy tez kołnierz od strony skrzyni biegów bez większych zarysowań... Mam tutaj kilka pytań, mianowicie: za ile moge dostać nowy przegub (wiem i widziałem np. na Allegro że kupuje się cały komplet tzn. smar, nowe śruby, mieszek itd) ale ceny wachały sie dość znacznie i niewiem właściwie o co chodzi. Nie ukrywam że nie mam zamiaru wydawać niewiadomo jakich pieniędzy na to. Słyszałem że dobrymi zamiennikami są dwa produkty (jakaś firma na "L" i druga na "R") ale jeśli koszty ich kupna wyniosą ponad 100 zł to przychylałbym sie raczej do jakiegoś dobrego używańca...niektórzy mówią że lepszy niż "nowe ale gówniane"...Drugie pytanie: dosyć topornie szło mi dzisiaj odkręcanie tych śrub na klucz Splain (tak to chyba sie pisze) i tak sie zastanawiałem czy podczas dokręcania nowych również bede musiał zwracac na odpowiedni moment z jakim bede je dokręcać...i czy to ma jakieś kolosalne znaczenie (czy poprostu mocno dokręcić aby sie nie odkręciły podczas jazdy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
freeman67 Zgłoś #11 Napisano 13 Listopada 2008 Koledzy już pisałem wątki o dziwnych dźwiękach przy ruszaniu. czy to może być wina właśnie wewnętrznego przegubu?? przy ruszaniu dziwne tarcie i przy wolnej jeździe zawsze na jeździe na wprost. na dodatek jak ten hałas słychać to i na pedale gazu delikatnie drżenie czuć. czy to może być przegub wew?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość s113 Zgłoś #12 Napisano 23 Maja 2009 Ostatnio wymieniałem przegub zewnetrzny. I sąsiad z garażu obok ( mechanik) oglądał przegub wewnętrzny i stwierdził że trza go wymienić bo umiera. Potem rozmawialem z bratem (mechanik samouk) który zjadł zęby na kilku VW i jemu nigdy jeszcze sie nie zdarzyło, żeby przegub wew. padł. Co o tym sądzicie. Często ten przegub pada? I jakie sa objawy jego śmierci? Przyczyną padania przegubów jest pęknięta osłona gumowa. kiedyś wymieniałem przeguby 3 razy w roku, nie wiedziałem co jest przyczyną czestego padania. Okazało się, że wycieki oleju z silnika pięknie rozprowadzały się gdzie można było , i między innymi były pochlapane gumowe osłony przegubów. Te szybko parciały i pękały. I tak załatwiałem przeguby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #13 Napisano 2 Września 2009 Witam Panowie.Podłącze się pod temat.Zakupiłem Passata B4 1995r 2.0 115 koni.Oryginalnie w tym aucie był automat,komuś jednak to przeszkadzało i założył manuala.Problem polega na tym że w czasie przyśpieszania najbardziej na 4 biegu przy 70-80km/h i na 5 przy 100km/h auto wpada w wibracje takie jak by chrobotanie.Gdy jadę po nierównym i zabuja autem góra dół to te wibracje mijają na chwile.Wymieniłem osłone przegubu wew. bo była popękana ale i tak jest to samo.Czy to może być przegub jak łape go ręką to luzów nie ma góra dół aa i brakuje tego ciężarka masy wyważającej na prawej półosi.Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #14 Napisano 2 Września 2009 Jak długo jeździłeś z przerwaną gumą na przegubie to przegub mógł paść. Sprawdź czy nie ma na nim luzu (skrętnych) poprzez podniesienie koła do góry i kręcenie lewo prawo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #15 Napisano 2 Września 2009 Nie mam pojęcia ile to mogło jeżdzić ale zaraz jak zobaczylem to wymieniłem ta gumę.Nie ma żadnych luzów ani góra dół ani jak się próbuje kręcić tez nie.Jedyne co jest nie tak to to że brak tego pierścienia na półośce tej masy anty-wibrującej.Po rozebraniu smar był w środku guma była pęknięta w najwęższym miejscu na końcu.Jazda takim autem to tragedia jak bym jajka ubijał mikserem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #16 Napisano 16 Stycznia 2010 witam odgrzebuje, mam takie objawy jadąc sobie na 4 i 5 biegu kiedy zaczynam przyspieszac i auto ma 85-100km/h czuć wibracje w aucie i tak lekko chuczy jak by była troszke szyba z tyłu otwarta dodam ze tylko w tym zakresie predkosci jest to wyczuwalne przy przyspieszaniu i czuc wtedy na lewarku telepanie jak sie dotknie. miałem niedawno wymieniana skrzynie ale mechanicy stwierdzili ze wszystko dobrze dokrecone przeguby dzis sprawdzałem czy nie ma luzów i niby nie koła tez wywazone dzis. co moze byc powodem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #17 Napisano 17 Stycznia 2010 pomoże ktoś?? dzis jechałem w trasie i bardzo meczące to jest;/ dzieje sie to od 80 do 120km/h bo powyzej 120 czuc tez te drgania ale mniej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miras82 Zgłoś #18 Napisano 25 Lutego 2010 doszliście przyczyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrek Zgłoś #19 Napisano 1 Marca 2010 Oczywiście że przegub wewnętrzny może się rozsypać, a co do wymiany to jest trochę zabawy, trzeba odkręcić jak dobrze pamiętam 6 śrubek mocujących przegub do flanszy wychodzącej ze skrzyni (torxy), ale najpierw oczywiści odkręć śrubę piasty (nie wyciągaj przegubu zewnętrznego z piasty) podnieś auto i dobrze podeprzyj, następnie obracając koło znajdziesz owe śrubki - torxy przy skrzyni biegów mocujące przegub. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #20 Napisano 1 Marca 2010 Te śruby to nie torxy tylko spline - 12 kątne. Przynajmniej tak czytałem na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach