Skocz do zawartości
Dufi

Przegub wewnętrzny.

Rekomendowane odpowiedzi

Fabryka zakładała SPLINE.

ale najpierw oczywiści odkręć śrubę piasty

A po co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze słysze zeby komus padł przegub wewnetrzny ja juz mam passata 6 lat i wogule jeszce nie zagladałem do przegubów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pierwsze słysze zeby komus padł przegub wewnetrzny ja juz mam passata 6 lat i wogule jeszce nie zagladałem do przegubów

To możesz się kiedyś zdziwić, ja jeździłem z 10 lat i nigdy nie miałem problemów z przegubem wewnętrznym. A kiedyś pewnego pięknego dnia już nie pojechałem nigdzie, tylko chrupnęło i na tym się skończyło. Bez jakichkolwiek wcześniejszych oznak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli trzeba zainwestowac w przeguby zeby nie było zonkow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli trzeba zainwestowac w przeguby zeby nie było zonkow

 

Wystarczy skontrolować raz na jakiś czas, czy nie są zbyt luźne. Obędzie się bez niespodzianek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z układem zawieszenia lub kierowniczym (tak mi się wydaje). Wszystko jest ok do momentu uzyskania prędkości ok 120 km/h. Zaczyna wtedy stukać w prawym kole. Stuka niezbyt mocno lecz zaczyna bardzo głośno jeśli zechce jeszcze bardziej przyspieszyć i później puszczę pedał gazu. Wtedy wali głośno. Co to może być. Czy to może coś z przegubem? To pierwsze mi przyszło na myśl. Samochód to VW Passat 1.8 20V 2000r. Z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda. A przy skręconych kołach (na jedynce albo wstecznym np. podczas parkowania) nie stuka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. Wszystko jest ok do momentu uzyskania wysokiej prędkości. Ni emoge jeździć szybciej niż 110 km/h bo powyżej zaczyna pukać. Nie puka w momencie przyspieszania powyżej 110 km/h tylko jak puszcze pedał gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie puka w momencie przyspieszania powyżej 110 km/h tylko jak puszcze pedał gazu.
posprawdzaj poduszki silnika.Wsadź do auta kogoś i na ręcznym niech ruszy do przodu a później do tyłu a ty sprwadzaj miejsca mocowania silnika.Można też podnieść przód auta wejść pod auto najlepszy kanał do tego i jedna osoba w aucie wrzuca biegi i rozpędza auto do tych 120km/h a druga patrzy co może pukać pod autem i jak zachowują się półosie gdy puszcza się gaz.Jesli nie masz zbytnio pojęcia to nie proponuje napraw tego typu bo się tylko będziesz wkurzał.U mnie przegub wewnętrzny był padnięty a objawy takie że buda auta wpadała w wibrację jak właśnie dodawałem gazu chciałem mocniej przyśpieszyć a jak jechałem ze stała prędkością lub odejmowałem gazu wszystko cichło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko jest ok do momentu uzyskania wysokiej prędkości. Ni emoge jeździć szybciej niż 110 km/h bo powyżej zaczyna pukać.

 

To raczej przegub. Poduszki by tłukły przy gwałtownym ruszaniu. Wjedź na kanał i zobacz czy osłony na przegubach są całe, poszarp półośką góra-dół i zobacz czy nie ma za dużego luzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!

mam coś w stylu "stukania(walenia)" przy gwałtownym ruszaniu, i nie wiem co to może być? A ostatnio na dodatek kiedy jadę po dołach to coś trzeszcz w prawym przednim kole(takie zgrzytanie) nie wiem czy to jakiś sfożeń??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam coś w stylu "stukania(walenia)" przy gwałtownym ruszaniu, i nie wiem co to może być? A ostatnio na dodatek kiedy jadę po dołach to coś trzeszcz w prawym przednim kole(takie zgrzytanie) nie wiem czy to jakiś sfożeń??

 

Przyczyn może być dużo. Sworznie, tuleje w wahaczu, amortyzator. Najprawdopodobniej zużyły ci się w wahaczach tylne tuleje - takie poziome, dość duże ale i tak bez kanału tego nie sprawdzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam!

mam coś w stylu "stukania(walenia)" przy gwałtownym ruszaniu, i nie wiem co to może być?

a tu odpowiedź
Poduszki by tłukły przy gwałtownym ruszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taki przypadek ( jak juz kiedyś gdzie napisałem ) ze przy niewielkich predkościach przy dodawaniu gazu stukało mi i lekko biła kierownica. Nie mogłem zdiagnozować co to jest, aż przyszedł czas wymienić amorki przednie. I okazało sie że jedna z gum w kielichu była kiedyś zamontowana do góry nogami. Bo ja mam wersje że łożysko i guma są oddzielne. Po zamontowaniu nowych gum, tym razem prawidłowo :) problem zniknął.

A druga sprawa co do przegubów wewnętrznych, mój pierwszy post był 2007 roku. Wtedy nie wymieniłem przegubu wew. i do tej pory tego nie zrobiłem, a niby on umierał.

 

OTTO ja bym stawiał na okolice amorków,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat. Jaka może być przyczyna samoczynnego odkręcania się śrub mocujących przegub wewnętrzny do flanszy skrzyni? Bratu w jego pasku juz drugi raz popuściły się te śruby.

Pierwszym razem trzeba było wymienić przegub, teraz brat zauważył lekkie stuknięcia i w porę domyślił się co się dzieje i dokręcił te nieszczęsne śruby, które już sporo wystawały

i kwestią minut było ich uszkodzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ma założone podkładki? Powinny być 3 szt na jeden przegub. Poza tym trzeba to dość mocno dokręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te podkładki trzeba wyjąć i zgiąć je w lekki "banan" tak żeby naciskały na śruby, wtedy nie powinno się odkręcać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ma założone podkładki? Powinny być 3 szt na jeden przegub

O jakie podkładki chodzi?

 

Te podkładki trzeba wyjąć i zgiąć je w lekki "banan" tak żeby naciskały na śruby

Coś jak podkładki sprężynowe? Rozcięte w połowie i odgięte?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, super temat, teraz już wiem wszystko!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności