Gość ma-cio1 Zgłoś #241 Napisano 11 Kwietnia 2009 Czy ktoś wie jaki pasek rozrządu jest w pasacie 1,8 benzyna z 1990 roku? Jaki jest dobry a jaki drogi? Jakiś producent. Dzięki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #242 Napisano 11 Kwietnia 2009 Czy ktoś wie jaki pasek rozrządu jest w pasacie 1,8 benzyna z 1990 roku? Jaki jest dobry a jaki drogi? Jakiś producent. Dzięki W oryginale jest pasek nr. ref. 056 109 119A ; Ilość zębów Z=121 , dobrym producentem pasków rozrządu jest ContiTech, Gates.Dobrze byłoby wymienić również rolkę napinającą nr. 026 109 243L. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość borxon Zgłoś #243 Napisano 7 Maja 2009 Witam. A ja mam pytanie dotyczące mojego samochodu, mianowicie mam vw passat 2007 comfortline 1.9 tdi 105km i 40 000 km przebiegu.Co ile musze wymieniać pasek rozrządu?pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #244 Napisano 13 Maja 2009 Witam. A ja mam pytanie dotyczące mojego samochodu, mianowicie mam vw passat 2007 comfortline 1.9 tdi 105km i 40 000 km przebiegu.Co ile musze wymieniać pasek rozrządu?pozdrawiam Na pewno napisane jest w ksiazce od auta Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siemi1 Zgłoś #245 Napisano 20 Maja 2009 (edytowane) Koledzy przy 185.000km w marcu 2006 roku mialem wymieniane wg notatki: -rolka pska klinowego -rolka napinacza -rolka prowadząca -napinacz teoretycznie wg producenta po 90.00km powiniennem wymienic rozrzad ( ale co dokladnie powinno sie wymienic a co sprawdzić) czyli przy 275.000km powiniennem to zrobic ale zastanawiam sie czy nie zrobic tego wczesniej (przy 250kkm) obecnie mam 245.000km przebieg (paasat z prawdziwym przebiegiem uzytkowany od nowosci). 1,9TDI AJM,ATJ,AVB,AWX,AVF - wymienić paset rozrządu i rolkę napinacza co 90 000km. czyli u mnie był wymieniany ten pasek czy nie? czy pasek napinacza to to samo co napinacz? a czy to samo co napinacz hydrauliczny? na forum znalazłem tyaki info: w AWX wymienia sie: - pasek rozrzadu; - napinacz mechaniczny ktory jest integralna czescia duzej rolki; - rolke mala; - po 180tys. km. pompa wody; - komplet szpilek i srob. A i jeszcze pytanko bo na przykład w omedze wymieniałem z rozrządem od razu pompe wody a jak to sie ma w paskach tez powinno sie te zrobic? zawsze to przy jednej obocie wiec te 150zl doplacic to juz nie tak zle. Dodam jeszcze z terz czasami słychą clekkie piszczenie pasków pod maska na nisich obrotach. Edytowane 20 Maja 2009 przez siemi1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #246 Napisano 20 Maja 2009 Często słyszy się żeby w TDI skracać interwał wymiany rozrządu o 1/3, z drugiej strony inni piszą że nawet po tych 90 tys pasek wyglądał na mało zużyty. Decyzja należy do Ciebie ale co dokladnie powinno sie wymienic a co sprawdzić A jak wymieniać to komplet. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siemi1 Zgłoś #247 Napisano 20 Maja 2009 Ok czyli z tego c narazie wyczytalem komplet co wymienic to: w AWX wymienia sie: - pasek rozrzadu; - napinacz hydrauliczny (pasek z 2001 a nie z 06.2002) - rolke mala; - pompa wody; - komplet szpilek i srob. czy jeszcze jakies inn rolki napinacze do dego dolożć zależy mi na porządnym serwisowniu i wymienianiu co trzeba, zeby wszystko działało jak trzeba. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
midqard Zgłoś #248 Napisano 30 Maja 2009 Ok czyli z tego c narazie wyczytalem komplet co wymienic to: w AWX wymienia sie: ... nic fabryka do tej pory nie zmieniła. ...wszystko to co wymieniłeś i kup jeszcze koncentrat G12 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siemi1 Zgłoś #249 Napisano 31 Maja 2009 a ma ktos z was nr części wg VW do tego AWX 2001? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
midqard Zgłoś #250 Napisano 1 Czerwca 2009 a ma ktos z was nr części wg VW do tego AWX 2001? tu masz etke online http://www.vagcat.com/epc/ rejestrujesz sie i wszystko masz co chcesz i kiedy chcesz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #251 Napisano 1 Czerwca 2009 (edytowane) a ma ktos z was nr części wg VW do tego AWX 2001? 038 109119P pasek Z=120 045 109243C rolka napinająca 045 109244A rolka odwracająca 045 109479B napinacz paska 038 121011JX pompa wody z uszczelnieniem. N 909 055 02 śruba dwustronna M10xM8x73 038 109 454A nakrętka do w/w śruby 6kątna kołnierzowa M8 N 019 531 5 śruba 6kątna kołnierzowa M8x40 N 909 450 02 śruba imbusowa 6kątna M7x21,5-SP szt 2. Edytowane 1 Czerwca 2009 przez JurekW Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siemi1 Zgłoś #252 Napisano 1 Czerwca 2009 (edytowane) Może mała podpowiedz po angielski gdzie i czego mam szukac:/ EDIT: Dzieki Jurek rozumiem ze te czesci do paska przed 2002 Edytowane 1 Czerwca 2009 przez siemi1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #253 Napisano 1 Czerwca 2009 EDIT: Dzieki Jurek rozumiem ze te czesci do paska przed 2002 To wykaz części AWX MY 2001. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziobass Zgłoś #254 Napisano 9 Lipca 2009 A ja mam takie pytanie: na kilku aukcjach allegro znalazłem komplety zawierające napinacz hydrauliczny paska z rolką prowadzącą, na innych samą rolkę prowadzącą. Różnica w cenie jest dość znacząca - jakies 25-30% ceny kompletu. Stąd moje pytanie. Kiedy należy wymieniać napinacz, a kiedy można zostawić stary? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #255 Napisano 9 Lipca 2009 A ja mam takie pytanie: na kilku aukcjach allegro znalazłem komplety zawierające napinacz hydrauliczny paska z rolką prowadzącą, na innych samą rolkę prowadzącą. Różnica w cenie jest dość znacząca - jakies 25-30% ceny kompletu. Stąd moje pytanie. Kiedy należy wymieniać napinacz, a kiedy można zostawić stary? zawsze wymieniasz napinacz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bicuomega Zgłoś #256 Napisano 9 Lipca 2009 pamietaj ze koszt rozrzadu tzn paska, rolki napinajacej i prowadzacej nie jest duzy i lepiej go wymienic co 60 tys. bo jak ci walnie to mozesz sie domyslic ile kosztuje naprawa silnika ehhe . wiec lepiej wymieniaj co 60 tys. raz na pare ;lat to kazdego jest stac wymienic rozrzad . wiec lepiej co 60 . aha pare postow wczesniej nasz kolega pokazywal zdjecie co sie stalo z paskiem rozrzadu . a mial przejechane 10 tys na nim. wiec lepiej raz w czas sprawdzic pasek czy nie jest juz wytarty. o tym trzeba pamietac zeby w koszta sie ni eladowac pozdro. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
storn Zgłoś #257 Napisano 9 Lipca 2009 eh no to ja wymienilem po 130tys,oczywiscie rolki wymienialem czesciej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TommyHH Zgłoś #258 Napisano 9 Lipca 2009 A ja mam takie pytanie: na kilku aukcjach allegro znalazłem komplety zawierające napinacz hydrauliczny paska z rolką prowadzącą, na innych samą rolkę prowadzącą. Różnica w cenie jest dość znacząca - jakies 25-30% ceny kompletu. Stąd moje pytanie. Kiedy należy wymieniać napinacz, a kiedy można zostawić stary? Różnica w cenie jest spora, gdyz ten napinacz hydrauliczny nie jest tani. Ja wymieniałem niedawno rozrząd ale tego napinacza nie wymieniłem. Mechanik mówił, że nie wszyscy wymieniają. Ja chciałem, ale nigdzie go akurat nie było. Nawet w VW. Za pasek+rolki +pompe wody + robociznę zapłaciłem 200 funtów. Sam napinacz hydrauliczny w VW kosztuje 90 funtów. Polecam zmienić. Nie wiem jak w dieslach, ale z tymi 60000 km bym nie przesadzał. Ja wymieniałem przy 57.000 mil i mechanik powiedział, że pasek był jeszcze nienajgorszy. Za to pompa powoli mówiła dobranoc. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #259 Napisano 10 Lipca 2009 (edytowane) To ja dodam swoje 3 gr, bo wlasnie wymienialem rozrzad w zeszlym tygodniu.... A wiec, Passat AVF z 2004 roku, wymieniany rozrzad mial po raz pierwszy przy 127 000 km (Long Life, przebieg autostradowy, ASO w niemczech). Co prawda pasek rozrzadu wymienia sie co 90 tys km ale ja postanowilem skrocic do 60 tys km i tak sie zlozylo ze wymienilem na przegladzie przy 180 tys km (po 53 tys km, bo jedna robota). Zestaw paska rozrzadu z 2 rolkami 520 zl + 400 zl robocizna (do tego duzy przeglad, wymiana plynu chlodniczego, hamulcowego, pompy wody, olej MOTUL i wszystkie filtry, paski wielorowkowe, guma oslony przegubu wew. lewa i uszczelniacze walka rorz.). Napinacze wymienia sie wedle zalecen mechanika (sprawdza stan i mowi czy wymienic)... Jak ktos ma jakies pytania to prosze na priv:) Edytowane 10 Lipca 2009 przez Sedris Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #260 Napisano 10 Lipca 2009 (edytowane) po 53 tys km, bo jedna robota Gratulacje po raz enty No ale nie moja kasa nie moje małpy. _zamkniety Edytowane 10 Lipca 2009 przez Łysy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach