Skocz do zawartości
spyty

Migajaca czerwona kontrolka oleju

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam pytanko natury czysto technicznej. Sciagnalem pompe i wyslalem do Pana Tomka do regeneracji. Tylko przed zdjeciem nic nie pozaznaczalem na kolach zebatych i teraz zastanawiam sie czy polozenie pompy wzgledem reszty silnika przy skladaniu ma jakies znaczenie ( domyslam sie ze ma ) ?? I czy mozna gdzies znalezc rozpiske srub, tzn ktora gdzie wchodzi w pompe ?? bo tych tez jest kilkanascie i maja rozne dlugosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, ja mam taki problem już nie pierwszy raz mi się pojawiło coś takiego że po załączeniu zapłonu pokazuje się kontrolka od oleju i pisze żeby sprawdzić stan oleju. za pierwszym razem myślałem że normalne że trzeba dolać, sprawdziłem wydawało się być ok, ale dolałem trochę, patrze później to samo, wyjąłem bagnet i go ponownie wsadziłem, kontrolka zgasła, i tak parę razy, ale olej ma bo sprawdzam, wyciągam bagnet i go ponownie wkładam min 2 razy i kontrolka gaśnie...;| co jest ? od czego to może być ? jaka jest tego przyczyna że coś się takiego dzieje ? oleju jest tyle ile powinno sprawdzam nie raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W misce znajduje się czujnik poziomu oleju-czasami trzeba go wymienić.Podaję nr oryginału:06E 907 660.Wymień,wykasuj błędy i ciesz się dalej passatem b6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko właśnie o to chodzi że mi nie wykazuję błędu na kompie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyjąłem bagnet i go ponownie wsadziłem, kontrolka zgasła, i tak parę razy, ale olej ma bo sprawdzam, wyciągam bagnet i go ponownie wkładam min 2 razy i kontrolka gaśnie...;| co jest ?

tak jak napisałeś-raz jest kontrolka raz jej nie ma(nie zawsze wyskoczy błąd na vagu)wymień czujnik i będzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ok będę musiał go wymienić, czyli jak taka kontrolka mi się zapali to normalnie mogę z tym jeździć ? bo wiem że olej na 100% mam, dobra znalazłem coś takiego na ebay http://www.ebay.co.uk/itm/320896460906?_trksid=p5197.c0.m619#ht_500wt_1054 i w sumie są wymienione kody silnikowe ale nie ma BKP ale znów pisze etc... pisałem do gościa i powiedział że nie jest pewny czy podejdzie podejdzie bo nie ma wymienionego tego kodu silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, ja mam taki problem już nie pierwszy raz mi się pojawiło coś takiego że po załączeniu zapłonu pokazuje się kontrolka od oleju i pisze żeby sprawdzić stan oleju. za pierwszym razem myślałem że normalne że trzeba dolać, sprawdziłem wydawało się być ok, ale dolałem trochę, patrze później to samo, wyjąłem bagnet i go ponownie wsadziłem, kontrolka zgasła, i tak parę razy, ale olej ma bo sprawdzam, wyciągam bagnet i go ponownie wkładam min 2 razy i kontrolka gaśnie...;| co jest ? od czego to może być ? jaka jest tego przyczyna że coś się takiego dzieje ? oleju jest tyle ile powinno sprawdzam nie raz.

Ćwiczę temat 3 miesiąc. Kontrolka poziomu oleju pokazywała mi się co 100km. Wystarczyło otworzyć maskę na parę minut i kontrolka gasła. Komputer rejestrował, że skoro otworzyła się maska to został pewnie sprawdzony olej. Po jakimś 1000km przestałem nawet wyciągać bagnet. Tylko otwierałem maskę. Oleju nie ubywało. Jeździłem tak do wymieny oleju.

W misce znajduje się czujnik poziomu oleju-czasami trzeba go wymienić.Podaję nr oryginału:06E 907 660.Wymień,wykasuj błędy i ciesz się dalej passatem b6

Kupiłem nowy czujnik (taki jaki miałem dotychczas zamontowany) 1J0 907 660C, 6PR 008 079-03, Prod. HELLA dla VW i wymieniłem. Niestety problem wciąż występuje. VAG nie pokazuje żadnego błędu. Brak mi pomysłów na rozwiązanie problemu. Może Tomek podrzuci jakieś rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to czyli widzę że wymiana czujnika nie pomoże... to nawet nie ma sensu go wymieniać skoro będzie się zapalać kontrolka oleju... nie wiem na VAG też nic nie pokazuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież jakiś powód musi być. Dotychczas było w porządku. Może czujnik który kupiłem jest zepsuty (kupiłem poza ASO). Zastanawiam się czy nie rozpruć wyjętego czujnika i spojrzeć co jest w środku. Tylko co tam może się psuć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich.Jestem nowym uzytkownikiem tego forum i mam problem ponieważ komletnie nie wiem co mam zrobić mianowicie kupiłem niedawno Passata 2001 rok TDI 130 ps od Handlarza.Zauwazyłem ze do wymiany jest termostat wiec wraz z olejami płynami i rozrządem również go wymieniłem.Po pierwszym odpaleniu niestety zaswieciła sie kontrolka oleju (Czerwona) Oraz pojawił sie komunikat Motor Aus...VAG niestety nie pokazuje zadnych błedów a kontrolka nie gaśnie.Mechanik nie potrafi namierzyć usterki i bez radnie rozłozył ręce.A wiec poprosiłęm go zeby załozył stary termostat i problem znikł po czym stwierdził iz w takim badz razie motor jest juz na wykończeniu.Pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to nie ten dział, po drugie jak już jesteś to zapytaj się mechanika jaki związek ma termostat z Ciśnieniem oleju? To są dwa rożne obiegi cieczy w silniku (zmień mechanika). Pewnie nie podpiął jakiejś kostki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jarsyb to dlaczego z zamontowanym uszkodzonym termostatem kontrolka sie nie zapala a z nowym na odwrót.Skoro tak sie dzieje to muszą mieć jakiś zwiazek ze sobą te dwie rzeczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jarsyb to dlaczego z zamontowanym uszkodzonym termostatem kontrolka sie nie zapala a z nowym na odwrót.Skoro tak sie dzieje to muszą mieć jakiś zwiazek ze sobą te dwie rzeczy

 

kolego zmień dział na B5, termostat nie ma niczego wspólnego z olejem, ewentualnie podczas wymiany termostatu mechanik mógł coś przypadkiem rozłączyć "w układzie olejowym" i teraz masz czerwoną kontrolkę, ewentualnie to tylko zbieg okoliczności, lub auto ma już ta nagmerane w elektryce, że ktoś składając to auto "na sprzedaż" pozamieniał przewody :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem w swoim b6, 2.0tdi bmp, grudzień 2005 rok.

po przekroczeniu ok 1700 obrotów, wyswietlil sie komunikat "STOP ENGINE, oil pressure,..." nie pamietam calego, i zaczela mrugac czerwona kontrolka oleju na wyswietlaczu. puscilem gaz, zniklo. dodalem, pojawilo sie, gdy puscilem znow gaz, to dalej ten komunikat sie utrzymywal.. olej wlasnie zmienilem. ale to zdarzylo sie przed wymiana.

padl czujnik? bo nie zawsze mi to swieci, raz zniknie, raz nie. dodam, że nie jeździłem nigdzie od czasu pojawienia się błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po przekroczeniu ok 1700 obrotów, wyswietlil sie komunikat "STOP ENGINE, oil pressure,..."

 

Napęd pompy oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro pojdzie na lawete bądź holowanie do serwisu i pewnie będzie wiadomo co i jak. dziwi mnie właśnie to że na niskich obrotach nic nie pokazuję, dopiero po przekroczeniu tych około 1700 obr. pojawia sie komunikat i raz znika, raz nie, po zostawieniu go na normalnych obrotach. mam nadzieję, że nie grozi to wymianą silnika lub coś w tym stylu?:)

auto mam dopiero od miesiąca.

 

szukałem na forum, ale nie znalazłem dokładnie takich objawów jak moje.

Edytowane przez piotreeeek17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś słabo szukałeś, poczytaj tak mniej więcej od połowy tematu, a najlepiej cały:

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/40909-Pompa-oleju-zawodny-mechanizm-napedu/page54

 

jaki przebieg ma auto (realny)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
coś słabo szukałeś, poczytaj tak mniej więcej od połowy tematu, a najlepiej cały:

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/40909-Pompa-oleju-zawodny-mechanizm-napedu/page54

 

jaki przebieg ma auto (realny)?

ten temat cały przewałkowałem :)

przebieg aktualnie 178500, realny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no więc dzisiaj wszystko się okazało. padło coś w pompie. koszty wynosiły 5000 zł za nową osłonę +18zł za imbus, i oczywiście robocizna.

Ale znalazłem lepszy sposób, który polecam każdemu. Otóż przekładka pompy oleju z silnika 1,9tdi. wyniosło mnie to 600zł z robocizną. pompa z silników jak wiadomo bezawaryjnych więc nie ma możliwości, że znów za 100 czy 200 tys km padnie pompa która była montowana oryginalnie.

Z tego co się dowiedziałem, to mało który mechanik zajmuje sie właśnie taką przekładką, ja znalazłem w Przemyślu dobrego mechanika, z dużym doświadczeniem, który wcześniej miał styczność z takimi sprawami. teraz samochód chodzi ciszej, ładniej, i w kieszeni zostało dobre parę tysięcy.

przy okazji zmiany pompy zmieniłem rozrząd, który wytrzymał prawie 180tys przebiegu, a był oryginalny jeszcze. dodam, że samochód mam od paru tygodni dopiero.

teraz auto jeździ i chodzi jak nowe, kontrolka znikła a ja cieszę się takim rozwiązaniem, gdyż nie ma możliwości, żeby pompa z 1.9 "nawaliła". polecam każdemu, kto ma wadliwą ! :)

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ten temat cały przewałkowałem

 

To czytałeś tamten temat czy nie? Przecież tam wszystko co napisałeś było już opisane. W każdym razie dobrze, że sobie jakoś poradziłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności