Skocz do zawartości
vw-passat

zatrzaskują się drzwi

Rekomendowane odpowiedzi

ktoś pytał o ledy. Zapraszam do kolegi z forum po moduły.Są zajefajne. Mam komplet razem z drzwiami i mega wypas. Przyciemnianie też w nich działa.

A w nocy jak się otworzy drzwi to jak w dzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śledzę ten wątek już jakiś czas, sporo już wiem, ale jednak jakieś wątpliwości mam.

 

Przede wszystkim co kupić, kilka osób pisze o mikrostykach na allegro, owszem jest tego dużo:

http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=base-relevance-mot-1-1-0913&search_scope=&string=mikrostyk%20vw

ale praktycznie żadne nie wyglądają jak te oryginalne. Mają wyprowadzenie na wsówki "do tyłu" a nie w bok (jak wtedy zamocować ten blaszany klips?), oraz nie mają takich bolców z boku, ustalających położenie mikrostyku- tylko otwory.

Stąd moje pytanie: jak Wy to montujecie? Kleicie?

 

Kilka postów wcześniej kolega zdun_VW wkleił link do aliexpress:

http://www.aliexpress.com/item/Audew-Brand-New-Left-Right-Door-Lock-Micro-Switch-for-VW-Passt-B5-Golf-4-MK4/32544513077.html?spm=2114.01010208.3.2.SRkyzT&ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201602_4_10057_10056_10055_10049_10017_10059_10058_10060_10061_10062,searchweb201603_3&btsid=7823f909-255f-4aea-bb4d-044397c64ebd

i ten mikrostyk wygląda identycznie jak oryginał!

Było by super, gdyby nie cena: prawie 16 dolarów! 60zł

 

Cały wątek jest zbiorem mnóstwa przydatnych informacji, ale takich konkretów odnośnie zakupu i montażu nie znalazłem.

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale na Aliexpress masz cenę za dwie sztuki. Są tez oferty z jedną sztuką.

 

Kurde, a jak Ja patrzyłem, to one tańsze były, bo wychodziło ok 50 zł za 2 sztuki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie za 2 szt, moje niedopatrzenie.

Tylko że na Allegro króluje handel głównie takimi:

d0570113cac02307m.png

 

Ale są jeszcze takie:

98110e998ce26ab8m.png

 

Pomału rozkminiłem sposób naprawy za pomocą mikrostyku z drugiej miniatury- ten rozbieralny. Mianowicie na czym polega naprawa za jego pomocą? Ano rozbieramy- rozpaławiamy mikrostyki nowy oraz nasz stary podłączony przewodami do zamka. Następnie robimy podmiankę czyli góra z nowego mikrostyku (ta część z popychaczem-bolcem) wędruje do dołu oryginalnego mikrostyku. Taki sposób naprawy można zastosować w przypadku gdy nasz stary mikrostyk ma uszkodzony sam popychacz, lub przerwaną gumkę go uszczelniająca a same styki są sprawne. Jeżeli styki są uszkodzone to za pomocą tego zakupu go nie naprawimy.

Dochodzi jeszcze problem tej krzywki mimośrodowej w zamku, która wciska popychacz mikrostyku. Ta krzywka może być wyżłobiona, wtedy dochodzi zabawa jakimś klejem czy innym specyfikiem, co by tą bruzdę "zaszpachlować".

 

Ale jak wykorzystać mikrostyk z pierwszego obrazka? Kleić po prostu? Jakoś tego nie widzę.

 

A jak Wasze spostrzeżenia? Doświadczenia?

Edytowane przez siarak
błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Chcialem zapytac, czy w wiazce drzwi wychodzi kabel, ktory po zetknieciu do masy odpalal by oswietlenie wnetrza?

Jesli tak, to moglby mi ktos podpowiedziec jaki ma kolor?

Oraz czy po zetkniecu go z masa, beda mi sie zapalac rowniez lampy pod drzwiami?

 

Moje mikrostyki w przednich drzwiach leza i kwicza, a ze nie mam czasu rozbierac obu drzwi i dostawac sie do zamka wymyslilem sobie, ze wstawie po prostu wylaczniki krancowe w blache i tym sposobem to obejde. Jest na to szansa?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej!

 

Chcialem zapytac, czy w wiazce drzwi wychodzi kabel, ktory po zetknieciu do masy odpalal by oswietlenie wnetrza?

Jesli tak, to moglby mi ktos podpowiedziec jaki ma kolor?

Oraz czy po zetkniecu go z masa, beda mi sie zapalac rowniez lampy pod drzwiami?

Tu napisałem.

Działa i zapala wszystkie, jednak ja to zrobiłem w innym celu ;)

Zrobiłbym jednak to jak powinno być, mniej będziesz miał roboty z nowymi mikrostykami jak z przeciąganiem kabli i wierceniem pod włączniki. Jak się jednak zdecydujesz na druta, zastosuj wyłączniki drzwiowe z B3/B4-parę złotych sztuka i estetyczny wygląd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dość nietypowy problem związany z instalacją elektryczną. Przeczytałem każdą post na ten temat, zarówno na polskich, jak i zagranicznych forach i nie spotkałem przypadku podobnego do mojego.

Dopadł mnie temat braku oświetlenia wnętrza 2 lata temu, więc oddałem samochód do elektronika. Elektronik trzymał go tydzień po czym oddał. Po wizycie u elektronika światło główne (centralne) zaczęło świecić, jednak oświetlenie nóg oraz bagażnika nadal nie. Najgorszy jest fakt, że klapę bagażnika można po tej naprawie otwierać tylko z pilota kluczyka. Z wnętrza oraz pociągając za klamkę się nie da - jest zamknięta/zaryglowana (przed naprawą działała normalnie). Kazałem mu to poprawić, jednak powiedział, że nie wspominałem, że oświetlenie nóg oraz bagażnika też chce, więc za darmo mi tego nie zrobi...

 

Miałem chwilę wolnego czasu, więc postanowiłem zobaczyć co się dzieje z kablami przy module komfortu. Moduł jest suchy, styki wyglądają okej. Czerwono-czarny kabel (on według schematu odpowiada za oświetlenie wnętrza), który wychodzi z modułu komfortu, a następnie rozgałęzia się na 3 kabelki ma napięcie. Nie jestem pewien czy ten gość dobrze podłączył te niebiesko-czerwone kable, ponieważ są zrobione z nich dwie osobne wiązki. No i nie mam pojęcia dlaczego klapa bagażnika jest ciągle zaryglowana i odskakuje dopiero po naciśnięciu środkowego przycisku na pilocie. Po otwarciu klapy zapala się na desce rozdzielczej ikona otwartych drzwi, więc mikrostyki są chyba okej. Otwieranie wlewu paliwa działa, otwieranie klapy już nie. Poniżej zamieszczam linki do zdjęć w wysokiej rozdzielczości (tak wiem... ten elektronik zrobił masakrę z tymi kabelkami):

https://dl.dropboxusercontent.com/u/108848360/2016-10-27%2016.18.35.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/108848360/2016-10-27%2016.18.49.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/108848360/2016-10-27%2016.19.00.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/108848360/2016-10-27%2016.19.34.jpg

 

Moje pytania więc brzmią:

1. Czy dobrze są połączone te niebiesko-czerwone kabelki? Nie powinny być one jakoś razem?

2. Jakiś pomysł na niedziałające oświetlenie nóg kierowcy i pasażera?

3. Co zrobić, aby klapa nie była permanentnie zaryglowana i można ją było otworzyć po odryglowaniu centralnego zamka (tak jak było pierwotnie, przez "naprawą")?

4. Ledy w lewym lusterku mi świecą, jednak lampka na dole drzwi (po otwarciu) raz działa, raz nie. W prawych drzwiach nie działają ani ledy, ani ta lampka na dole. Gdzie szukać przyczyny? Czerwono-czarny kabel wychodzący z modułu ma napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak zamek w klapie jest przekręcony w którąś tam stronę (nie pamiętam) to nie będzie tak , że nie otworzysz klapy ani z przycisku w drzwiach ani klamką w klapie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... nie wiem. Ale z kluczyka (środkowy przycisk) otwiera się elegancko - klapa odskakuje sama. Natomiast pociąganie za samą klamkę nic nie daje - zero reakcji. Przed naprawą u elektronika to działało wszystko idealnie. Zamka w klapie raczej nikt nie ruszał, bo nawet się do niego nie da włożyć kluczyka. Możliwe jest, że On coś zmienił na komputerze, że domyślnie klapa jest zamknięta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo, jak otwieram drzwi przednie lewe czy prawe to nie ma oświetlenia coś musi chyba być w zamku zepsute bądź niepodłączone (nie wiem ), no i nie ma tego dźwięku od włączonych świateł jak otworzę drzwi?

Jak to można naprawić i czy zamieści ktoś instrukcję krok po kroku ?

Passat B5 FL 2003r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj wątek od początku - są podane rozwiązania i instrukcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne objawy koledzy. Polutowałem wiązki w progu , a także w drzwiach. Kupiłem nowy zamek do drzwi kierowcy. Wszystko zaczęło działać, wlew paliwa, klapa bagażnika itd.

Za to do tej pory nie działa zamek drzwi kierowcy, nie rygluje go. Wszystko zamykam pilotem prócz zamka drzwi.

 

A w drzwiach kierowcy mam luźny żółty przewod i nikt nie wie gdzie był. Napięcie około 3 V przy zamykaniu pilotem wzrasta do około 3,2 do 3,5 V.

I utknąłem na tym że nie rygluje mi zamka kierowcy (zamek nowy)

Pójdzie na złom jeśli tego nie zrobię. Bubel jakich mało.

 

20161007_084237.jpg

Dodam jeszcze, że czytałem już wszystko, i tu i na elektrodzie i nie mogę dojść.

Może ktoś wie jak działa zamknięcie.

Od pilota sygnał idzie do komfortu pożniej domodułu sterującymi szybami potem do zamka?

Tak widać po kablach ale czy tak faktycznie jest nie mam pojecia.

No i pytanie jak zdiagnozować gdzie utknął ten sygnał w komforcie czy w module drzwi nie wiem na ktorych przewodach jakie napięcie powinno się pojawić.

Edytowane przez irek73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy ja rowniez nie mialem zadnego podswietlenia wnetrza oraz w drzwiach przyczyna byla zasniedziala i przegnita wiazka pod nogami kierowcy( pod dywanikiem) poczyscilem polutowalem koszulka termo i wszystkie swiatelka lataja az milo warto sprawdzic troszke rozbierania alee noze byc przyczyna pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Do drzwi prawych (kierowca + pasażer) potrzebne są mikrostyki prawe czy lewe (tzn. z której strony mikrostyku mają być wystające bolce)?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamek dzieli się na 2 części - mechaniczną i elektryczną. W elektrycznej są 4 mikrostyki w przednich, po 2 w tylnich, natomiast z części elektrycznej (plastikowej) wychodzą 2 przewody - niebieski i czerwony, zakończone dużym mikrostykiem umieszczonym w zamku (części metalowej) i to ten mikrostyk szwankuje lub luty na płytce w elemencie plastikowym.

 

Ten mikrostyk na kabelkach, rozumiem, że jest nierozbieralny jak ten w masce?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , ja zaś mam taki problem iż wczoraj kompletnie siadł mi zamek od strony kierowcy , nie reagował juz na zamykanie z pilota a z kluczyka mozna było zamknąć wlasnie tylko te drzwi , w samochodzie nawet przy zamknietych drzwiach i przekreceniu kluczyka palily sie wszystkie swiatla lacznie te w drzwiach od kierowcy (samochod reagowal jakby caly czas byly otwarte drzwi) , no i pojechalem kupilem uzywany zamek identyczny o takim samym kodzie , i teraz problem jest nastepujacy , fakt z pilota teraz dziala i zamykanie i otwieranie lecz z kluczyka nie dziala mi centralny , otwiera mi tylko te drzwi od kierowcy , ponadto nie zapalaja sie swiatla gdy otworze drzwi kierowcy ani lampka w nich . Gdzie szukac problemu ?

proszę o pomoc .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No faktycznie za 2 szt, moje niedopatrzenie.

Tylko że na Allegro króluje handel głównie takimi:

d0570113cac02307m.png

 

Ale są jeszcze takie:

98110e998ce26ab8m.png

 

Pomału rozkminiłem sposób naprawy za pomocą mikrostyku z drugiej miniatury- ten rozbieralny. Mianowicie na czym polega naprawa za jego pomocą? Ano rozbieramy- rozpaławiamy mikrostyki nowy oraz nasz stary podłączony przewodami do zamka. Następnie robimy podmiankę czyli góra z nowego mikrostyku (ta część z popychaczem-bolcem) wędruje do dołu oryginalnego mikrostyku. Taki sposób naprawy można zastosować w przypadku gdy nasz stary mikrostyk ma uszkodzony sam popychacz, lub przerwaną gumkę go uszczelniająca a same styki są sprawne. Jeżeli styki są uszkodzone to za pomocą tego zakupu go nie naprawimy.

Dochodzi jeszcze problem tej krzywki mimośrodowej w zamku, która wciska popychacz mikrostyku. Ta krzywka może być wyżłobiona, wtedy dochodzi zabawa jakimś klejem czy innym specyfikiem, co by tą bruzdę "zaszpachlować".

 

Ale jak wykorzystać mikrostyk z pierwszego obrazka? Kleić po prostu? Jakoś tego nie widzę.

 

A jak Wasze spostrzeżenia? Doświadczenia?

 

Ten biały na pewno nie pasuje do zamka bagażnika - jest za długi. Natomiast pasuje tam "nierozbieralny" mniejszy czarny. Trzeba tylko blaszkę wyrwać ze starego, włożyć do nowego (ja jeszcze posmarowałem kropelką na wszelki wypadek) i przylutować. Jednak tak to chyba tylko w bagażniku jest.

 

 

Mam pytanie.

Do drzwi lewych - tych kierowcy oraz pasażera za nim pasuje mikrostyk o tym numerze 3BD 998 785 (tzw. lewy) i wyglądający tak:

lewy_microswitch.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam passata b5 z 2001r i mam problem z elektryczna szybą która się nie otwiera drzwi przednich prawych,zamek nie otwiera ani nie zamyka,nie ma podświetlenia przycisku szyby oraz nie świeci lampka z dołu tapicerki.działa jedynie głośnik reszta w przednich prawych drzwiach umarła.

Została sprawdzona wiązka od modułu do prawego słupka wszystko OK następnie z prawego słupka do drzwi również wszystkie przejścia są

Wyjąłem moduł było trochę wody pod nim ale jedynego znalazlem to jeden gruby przewód masowy był delikatnie zaśniedziały w kostce.

Rozebralem moduł ale tam również nie było śniedzi.Bezpieczniki sprawdzone

Czy ma ktoś jakieś pomysły co to może być?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dodam jeszcze że nie działa sterowanie prawym lusterkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj ja mam podobny problem padlo mi zamykanie i otwieranie z pilota drzwi kierowcy i nie miga czerwona dioda wszystko inne dziala nawet podswietlenie w drzwiach gdzie moze tkwic przyczyna w samym zamku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy proszę o pomoc, po wymianie zamka kierowcy na zamiennik oświetlenie wnętrza, buzzer świateł, kontrolka na desce i te wszystkie gadżety działały prawidłowo. Chciałem wymienić żarówkę od podświetlenia drzwi na LEDową :marecek no i zwarłem przez przypadek styki w lampce. Naturalnie poszedł bezpiecznik, wymieniłem go i teraz wszystkie pozostałe drzwi działają poprawnie, ale drzwi kierowcy nie zapalają oświetlenia/ nie wyświetla się kontrolka na desce itd.

 

Rozebrałem boczek. Napięcia na wtyczce od lampki nie ma. Natomiast jest zwarte +12 na obu pinach lampki. Bo nie zależnie który pin lampki przyłożę do masy (drzwi) na mierniku pokazuje mi napięcie, miernik również sygnalizuje zwarcie pomiędzy pinami lampki. Przewody od wtyczki do momentu rodzielenia się (gdzie jeden idzie do kabiny a jeden idzie do zamka) wydają się być OK.

 

Miałby może ktoś pomysł w którą stronę uderzyć, gdzie szukać? Obrać drogę bardziej w stronę modułu komfortu czy w stronę zamka? Moduł komfortu podaje +12 i lampka "czeka" na masę z krańcówki zamka, dobrze myślę?

 

Miałem taki porzypadek (z tym swiatłem) ,że własnie zapalała sie kontrolka na desce , a nie właczłao oświetlenia wewnetrznego. Servis chciał wymienić cały zamek za 600 zł , a przepaliła sie dioda w drzwiach na przewodzie od zamka.Jeden przewód idzie na deskę , a drugi własnie na oswietlenie wew. Dają tam słabą diodę , i nieraz sie przepala. Trzeba wtedy rozebrać drzwi , znależć ten element z diodą (taka mała czarna puszka) , rozebrać to (raczej na chama ) i wlutowac nowa diode.

 

Rozumiem, że ta dioda będzie gdzieś przy samym zamku? Bo po zdjęciu boczka, bez ściągania aluminiowego wygłuszenia żadnej diody w moim egzemplarzu nie ma na tych przewodach.

Z tym, że u autora tego posta paliła się kontrolka na desce - u mnie nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności