Skocz do zawartości
setnik

Modyfikacja trybu "skandynawskiego" świateł

Rekomendowane odpowiedzi

Halogeny generują inne snop światła. Przyciemnia się je po to, aby tylko świeciły i auto było widoczne. Minus tego rozwiązania jest taki, że skraca się żywotność żarówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem już parę podejść do modyfikacji oswietlenia, nie da się modyfikować trybu skandynawskiego, przynajmniej u mnie, mam tryby amerykański, skandynawski i niemiecki, efekt dało wyłączanie czujnika zmierzchowego, ciekaw jestem jak koledzy dali sobie radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba nie ma czegoś takiego jak skandynawski + ameryka. Jest tak lub tak.

 

W trybie północnoamerykanskim w dzień załączają sie tylko światła mijania zarówno w pozycji przełącznika 0 jak i Auto po zwolnieniu hamulca ręcznego. W przypadku auta wyposażonego w AutoHold wszystko odbywa sie automatycznie - bez ingerencji.

W przypadku krótkotrwałego postoju - silnik włączony - światła są załączone. Gdy uzyjemy hamulcA ręcznego światła gasną. Tego zjawiska nie ma przy załaczonym AutoHold, gdyz ta funkcja uzywa hamulców na wszystkie koła.

 

 

a co się stanie jak zgaszę auto bez hamulca ręcznego i potem odpalę auto to kiedy się światła zapala jak odpalę czy jak przekręcę zapłon ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co się stanie jak zgaszę auto bez hamulca ręcznego i potem odpalę auto to kiedy się światła zapala jak odpalę czy jak przekręcę zapłon ??

Jak włączysz zapłon, od razu zapalą się przednie lampy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prezess7

 

A jest jakaś możliwość aby zapalały się po odpaleniu?, bo przecież xenon trochę się niszczy od rozrusznika....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ciekawy opis: "NASZE ŻARÓWKI NIE WYKAZUJĄ BŁĘDÓW NA KOMPUTERZE W AUTACH BEZ MAGISTRALI CAN-BUS."

Czyli w autach z magistralą CAN-BUS będa wykazywac błędy... :) czyli sie nie nadają...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jest jakaś możliwość aby zapalały się po odpaleniu?, bo przecież xenon trochę się niszczy od rozrusznika....

Jedyny mi znany sposób, to odpalanie auta na załączonym hamulcu postojowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A waszym zdaniem odpalanie auta na włączonym xenonie jest to zdrowe dla ich żywotności ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na xenonach, ale żeby ich nie męczyć możesz włączyć tryb amerykański realizowany poprzez światła przeciwmgielne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A niech mi ktoś wyjaśni, jaki wpływ na żywotność palnika wyładowczego może mieć odpalanie samochodu z włączonymi światłami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy mam pytanko czy przy pomocy takiego programu vag k+can commander full 1.4 i oczywiście dedykowanego do tego programu taniego kabelka :ok czy będę miał możliwość włączenia skandynawskiego trybu świateł ?

Jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić bo program jest w wersji angielskojęzycznej i trochę mało zrozumiały, a nie chciał bym coś sknocić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak można zrobić , trzeba wejść w długie kodowanie bordnetz (sterownik świateł) i zaznaczyć odpowiedni bit .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ale trzeba wiedzieć który to BIT ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj bity mają opisy jak nie to daj znać to znajdę u siebie i napiszę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dzienne na xenonach, włącznik ustawiony na AUTO i nic nie mryga przy rozruchu auta. Akku dobre, bo jak bys miał padło to balas t mogl by wyłaczyc palink w przypadku niskiego napiecia i załaczyc po chwili. Jak wszystko jest ok to nie ma problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podpowiedzcie mi co jest nie tak ?

Chciałem w swoim pasku załączyć tryb Amerykański + Skandynawski. Dodam na początek ze w moim aucie nie mam włącznika świateł z funkcją AUTO jest to prosty włącznik z pozycja zero postojowe i drogowe + przeciwmgielne P i T.

Druga sprawa mam lampy Biksenonowe a doświetlanie zakrętów jest realizowane za pomocą przednich lamp przeciwmgielnych. Funkcja doświetlania działa jak jest zmrok/ ciemno jak jest widno to nie działa doświetlanie wniosek z tego że posiadam czujnik zmierzchu który działa !

 

Chodzi o to ze dziś włączyłem sobie tryb Amerykański + Skandynawski na światłach mijania i podczas próby okazało się że lampy przednie się zapalają jak spuszczę z ręcznego, włącznik świateł w pozycji 0 a tylne niestety się nie świecą ? Następnie zakryłem czujnik zmierzchowy i niestety nic się nie dzieje nie załączają się tylne lampy i nie podświetlają się zegary :zeco . Więc wyłączyłem tryb Skandynawski i pozostawiłem Amerykański i światła działały jak powyżej. Tak wiec zrobiłem zmianę i wyłączyłem tryb Amerykański a włączyłem tryb Skandynawski. Sytuacja była taka że po załączeniu zapłonu (włącznik świateł w pozycji 0 ) zapalają sie lampy przednie i tylne, zegary sie nie podświetlały i po zasłonieniu czujnika tez sie nie podświetliły ?

 

Moje pytanko czy wina tego że tryb Amerykański i skandynawski nie działają prawidłowo jest spowodowany brakiem włącznika z pozycja AUTO czy może jest to wina nieodhaczenia jakiegoś bitu odpowiadającego za czujni zmierzchowy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodzi o to ze dziś włączyłem sobie tryb Amerykański + Skandynawski na światłach mijania i podczas próby okazało się że lampy przednie się zapalają jak spuszczę z ręcznego, włącznik świateł w pozycji 0 a tylne niestety się nie świecą ? Następnie zakryłem czujnik zmierzchowy i niestety nic się nie dzieje nie załączają się tylne lampy i nie podświetlają się zegary . Więc wyłączyłem tryb Skandynawski i pozostawiłem Amerykański i światła działały jak powyżej. Tak wiec zrobiłem zmianę i wyłączyłem tryb Amerykański a włączyłem tryb Skandynawski. Sytuacja była taka że po załączeniu zapłonu (włącznik świateł w pozycji 0 ) zapalają sie lampy przednie i tylne, zegary sie nie podświetlały i po zasłonieniu czujnika tez sie nie podświetliły ?

Z tego co piszesz wynika że tryby amerykański jaki i skandynawski działają poprawnie.

Tak ma być - w pozycji 0 na włączniku - w ameryce tylko przód, w skandynawskim przód i tył bez deski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co piszesz wynika że tryby amerykański jaki i skandynawski działają poprawnie.

Tak ma być - w pozycji 0 na włączniku - w ameryce tylko przód, w skandynawskim przód i tył bez deski.

No tak tylko czemu czujnik zmierzchu w trybie amerykańskim nie załącza tylnych lamp a w trybie skandynawskim podświetlenia zegarów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności