tadziak Zgłoś #241 Napisano 24 Kwietnia 2017 Też mnie zastanawia źródło większej wagi B8 vs. Arteon.Podobnie było w przypadku A5 vs. A4. Ponad 100kg cięższe A5z tym samym silnikiem i skrzynią co A4. I to pomimo większej ilości aluminium w zawieszeniu. Czyżby drzwi 'bezramkowe' miały jakiś wpływ na sztywność nadwozia, tzn. trzeba je wzmocnić dodatkowo w progach/słupkach? A może piąte drzwi (A5 i Arteon je mają)? Nie wiem... A z ciekawości, porównywał ktoś VW CC vs Passat B7? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom-998 Zgłoś #242 Napisano 24 Kwietnia 2017 Różnica w wadze może poniekąd wynikać z tego, że Arteon jest jednak np. prawie 10 cm dłuższy od Passata B8 i nieco szerszy. "Zaprojektowany na zmodyfikowanej modularnej platformie MQB ma długość 4862 mm, szerokość 1871 mm i wysokość 1427 mm, a jego rozstaw osi sięga 2841 mm. Jest zatem dłuższy, szerszy i niższy od Passata (wymiary odpowiednio: 4767/1832/1456 mm; dł./szer/wys. i rozstaw osi 2791 mm)." Jest również większy od Audi A5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadziak Zgłoś #243 Napisano 24 Kwietnia 2017 Ja może jestem dziwny, ale nie podoba mi się to zbijanie wagi samochodów. Mam wrażenie, że zawsze dzieje się to kosztem cieńszych blach, mniejszej ilości materiałów wygłuszających, cieńszych szyb itd. Poza tym co z tego, że samochód spali 0,01 l/100 km mniej jak np. będzie nim bardziej miotało przy byle podmuchu na autostradzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deadswine Zgłoś #244 Napisano 24 Kwietnia 2017 Tylko na naszych i niemieckich autostradach wolno tak zapierdzielać by to miało znaczenie W niektórych krajach 110 to max. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadziak Zgłoś #245 Napisano 24 Kwietnia 2017 Tylko na naszych i niemieckich autostradach wolno tak zapierdzielać by to miało znaczenie W niektórych krajach 110 to max. No takie nasze (nie)szczęście Ja jakieś 85% przebiegów robię na niemieckich autostradach, więc dla mnie ma to znaczenie. Wbrew pozorom jest jeszcze sporo długich odcinków gdzie można w miarę bezpiecznie jechać te 200 km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #246 Napisano 24 Kwietnia 2017 (edytowane) Ja może jestem dziwny, ale nie podoba mi się to zbijanie wagi samochodów. Mam wrażenie, że zawsze dzieje się to kosztem cieńszych blach, mniejszej ilości materiałów wygłuszających, cieńszych szyb itd. Poza tym co z tego, że samochód spali 0,01 l/100 km mniej jak np. będzie nim bardziej miotało przy byle podmuchu na autostradzie Niestety w przypadku porównania Arteona z Passatem nie ma różnicy 0,01 l/100km. Arteon 2,0 TSI 280 KM - 1.716 kg - 9,2/6,3/7,3 i 5,6 s 0-100 km/h Arteon 2,0 TDI 240 KM - 1.828 kg - 7,1/5,1/5,9 i 6,5 s 0-100 km/h Passat 2,0 TSI 280 KM - 1.615 kg - 8,9/6,1/7,1 i 5,5 s 0-100 km/h czyli lepiej ale podobnie Passat 2,0 TDI 240 KM - 1.721 kg - 6,6/6,1/4,9 i 6,1 s 0-100 km/h czyli od 0,5 do 1,0 l/100km lepiej i 0,4s do 1000 km/h lepiej Benzyna radzi sia zupełnie podobnie a diesel jednak gorzej. Audi A6 radzi sobie podobnie lub trochę gorzej A6 2,0 TFSI 252 KM - 1.735 kg - 8,4/6,0/6,9 i 6,5 s 0-100 km/h ale diesele (nawet ten słabszy) palą trochę mniej i lepiej jadą A6 3,0 TDI 272 KM - 1.845 kg - 6,0/4,8/5,2 i 5,5 s 0-100 km/h A6 3,0 TDI 218 KM - 1.840 kg - 5,8/4,9/5,3 i 6,6 s 0-100 km/h Czyżby Bi-Turbo 240 KM to było bardzo wyżyłowane ... ? Edytowane 24 Kwietnia 2017 przez d7d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #247 Napisano 24 Kwietnia 2017 i 0,4s do 1000 km/h lepiej Ja bym się tymi 0,4 sek do 1000 km/h nie przejmował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #248 Napisano 24 Kwietnia 2017 Masz rację ! Nawet nieźle przyspiesza, chyba warto kupić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadziak Zgłoś #249 Napisano 25 Kwietnia 2017 Czy takie drzwi ma też passat b8? (w sensie tak grube?) https://onedrive.live.com/?cid=2C2BAF7E64137760&id=2C2BAF7E64137760%212830&parId=2C2BAF7E64137760%212766&o=OneUp A to nie tylko złudzenie, kwestia perspektywy zdjęcia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #250 Napisano 25 Kwietnia 2017 Wyglądają na znacznie grubsze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrw Zgłoś #251 Napisano 25 Kwietnia 2017 (edytowane) Czy takie drzwi ma też passat b8? (w sensie tak grube?) https://onedrive.live.com/?cid=2C2BA...212766&o=OneUp Na moje oko to te drzwi opierają się o jakiś pionowy stojak. - - - - - aktualizacja - - - - - A jednak nie... Znalazłem jakieś inne zdjęcia w sieci i faktycznie wyglądają dość grubo. Przed chwilą po raz pierwszy przyjrzałem się drzwiom w passacie i też nie są takie cienkie, jak mi się wydawało. Edytowane 25 Kwietnia 2017 przez mrw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #252 Napisano 25 Kwietnia 2017 Arteon jest o parę cm szerszy ale wnętrze jest robione z tych samych elementów więc gdzieś musieli dodać blachy żeby zrobić szersze i wyżej pozycjonowane auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #253 Napisano 26 Kwietnia 2017 (edytowane) Chociażby same drzwi są szersze, zwróćcie uwagę na to i porównajcie drzwi z B8. Drzwi są szersze po to, chyba, żeby więcej napchać do wnętrza mat wygłuszających, i potem w taki sposób jest ciszej prawie jak w S klasie, przez to będzie wyżej pozycjonowane. :ziomal Edytowane 26 Kwietnia 2017 przez jopstons Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #254 Napisano 26 Kwietnia 2017 Ale dzięki bezbramkowym szybom i tak będzie wyraźnie głośniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #255 Napisano 26 Kwietnia 2017 W A7 podwójne szyby i jest cisza a jak tu będzie zobaczymy po jazdach próbnych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #256 Napisano 26 Kwietnia 2017 Dokładnie w A7 zero szumu ale to troche inna klasa jednak. jak dobrze to zrobią to nie powinno być wyczuwalnej różnicy. W audi A5 ja nie slysze roznicy do A4 a w cc tez nie byl ten szum jakis dokuczliwy mimo ze lusterko było w rogi a nie na drzwiach wiec generowalo wiekszy hałas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #257 Napisano 26 Kwietnia 2017 Nowe fotki wzięte z forum Arteona https://www.autogespot.de/volkswagen-arteon-2018/2017/04/23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #258 Napisano 26 Kwietnia 2017 (edytowane) Faktycznie link już nie działa, co do wątku zostawiłbym go ponieważ ma duże zainteresowanie i sporo znaków zapytań... co do samochodu są to spokrewnione modele jak B8 i w przyszłości liftingu dają rozpoznanie Edytowane 26 Kwietnia 2017 przez Slabb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadziak Zgłoś #259 Napisano 26 Kwietnia 2017 U mnie też nie działa. Natomiast też*widziałem fajne zdjęcia Arteona w kolorze czerwonym. Wygląda naprawdę sportowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawsensei Zgłoś #260 Napisano 27 Kwietnia 2017 Wygląda bosko, a do tego będzie tak samo funkcjonalny jak A5/Octavia/Superb itd ze względu na to, że klapa podnosi się z szybą! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach