Skocz do zawartości
Slabb

Volkswagen Arteon

Rekomendowane odpowiedzi

Też mnie zastanawia źródło większej wagi B8 vs. Arteon.

Podobnie było w przypadku A5 vs. A4. Ponad 100kg cięższe A5z tym samym silnikiem i skrzynią co A4. I to pomimo większej ilości aluminium w zawieszeniu.

Czyżby drzwi 'bezramkowe' miały jakiś wpływ na sztywność nadwozia, tzn. trzeba je wzmocnić dodatkowo w progach/słupkach?

A może piąte drzwi (A5 i Arteon je mają)? Nie wiem...

A z ciekawości, porównywał ktoś VW CC vs Passat B7? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica w wadze może poniekąd wynikać z tego, że Arteon jest jednak np. prawie 10 cm dłuższy od Passata B8 i nieco szerszy.

"Zaprojektowany na zmodyfikowanej modularnej platformie MQB ma długość 4862 mm, szerokość 1871 mm i wysokość 1427 mm, a jego rozstaw osi sięga 2841 mm. Jest zatem dłuższy, szerszy i niższy od Passata (wymiary odpowiednio: 4767/1832/1456 mm; dł./szer/wys. i rozstaw osi 2791 mm)."

Jest również większy od Audi A5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja może jestem dziwny, ale nie podoba mi się to zbijanie wagi samochodów. Mam wrażenie, że zawsze dzieje się to kosztem cieńszych blach, mniejszej ilości materiałów wygłuszających, cieńszych szyb itd. Poza tym co z tego, że samochód spali 0,01 l/100 km mniej jak np. będzie nim bardziej miotało przy byle podmuchu na autostradzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko na naszych i niemieckich autostradach wolno tak zapierdzielać by to miało znaczenie :) W niektórych krajach 110 to max.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko na naszych i niemieckich autostradach wolno tak zapierdzielać by to miało znaczenie :) W niektórych krajach 110 to max.

 

No takie nasze (nie)szczęście ;) Ja jakieś 85% przebiegów robię na niemieckich autostradach, więc dla mnie ma to znaczenie. Wbrew pozorom jest jeszcze sporo długich odcinków gdzie można w miarę bezpiecznie jechać te 200 km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja może jestem dziwny, ale nie podoba mi się to zbijanie wagi samochodów. Mam wrażenie, że zawsze dzieje się to kosztem cieńszych blach, mniejszej ilości materiałów wygłuszających, cieńszych szyb itd. Poza tym co z tego, że samochód spali 0,01 l/100 km mniej jak np. będzie nim bardziej miotało przy byle podmuchu na autostradzie ;)

Niestety w przypadku porównania Arteona z Passatem nie ma różnicy 0,01 l/100km.

 

Arteon 2,0 TSI 280 KM - 1.716 kg - 9,2/6,3/7,3 i 5,6 s 0-100 km/h

Arteon 2,0 TDI 240 KM - 1.828 kg - 7,1/5,1/5,9 i 6,5 s 0-100 km/h

 

Passat 2,0 TSI 280 KM - 1.615 kg - 8,9/6,1/7,1 i 5,5 s 0-100 km/h czyli lepiej ale podobnie

Passat 2,0 TDI 240 KM - 1.721 kg - 6,6/6,1/4,9 i 6,1 s 0-100 km/h czyli od 0,5 do 1,0 l/100km lepiej i 0,4s do 1000 km/h lepiej :)

Benzyna radzi sia zupełnie podobnie a diesel jednak gorzej.

 

Audi A6 radzi sobie podobnie lub trochę gorzej

A6 2,0 TFSI 252 KM - 1.735 kg - 8,4/6,0/6,9 i 6,5 s 0-100 km/h

ale diesele (nawet ten słabszy) palą trochę mniej i lepiej jadą

A6 3,0 TDI 272 KM - 1.845 kg - 6,0/4,8/5,2 i 5,5 s 0-100 km/h

A6 3,0 TDI 218 KM - 1.840 kg - 5,8/4,9/5,3 i 6,6 s 0-100 km/h

Czyżby Bi-Turbo 240 KM to było bardzo wyżyłowane ... ?

Edytowane przez d7d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i 0,4s do 1000 km/h lepiej

 

Ja bym się tymi 0,4 sek do 1000 km/h nie przejmował ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację ! :D

Nawet nieźle przyspiesza, chyba warto kupić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyglądają na znacznie grubsze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy takie drzwi ma też passat b8? (w sensie tak grube?) https://onedrive.live.com/?cid=2C2BA...212766&o=OneUp

 

Na moje oko to te drzwi opierają się o jakiś pionowy stojak.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A jednak nie... Znalazłem jakieś inne zdjęcia w sieci i faktycznie wyglądają dość grubo.

 

Przed chwilą po raz pierwszy przyjrzałem się drzwiom w passacie i też nie są takie cienkie, jak mi się wydawało.

Edytowane przez mrw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arteon jest o parę cm szerszy ale wnętrze jest robione z tych samych elementów więc gdzieś musieli dodać blachy żeby zrobić szersze i wyżej pozycjonowane auto :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chociażby same drzwi są szersze, zwróćcie uwagę na to i porównajcie drzwi z B8.

Drzwi są szersze po to, chyba, żeby więcej napchać do wnętrza mat wygłuszających, i potem w taki sposób jest ciszej prawie jak w S klasie, przez to będzie wyżej pozycjonowane. :hurra

:ziomal

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale dzięki bezbramkowym szybom i tak będzie wyraźnie głośniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W A7 podwójne szyby i jest cisza a jak tu będzie zobaczymy po jazdach próbnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie w A7 zero szumu ale to troche inna klasa jednak.

jak dobrze to zrobią to nie powinno być wyczuwalnej różnicy. W audi A5 ja nie slysze roznicy do A4 a w cc tez nie byl ten szum jakis dokuczliwy mimo ze lusterko było w rogi a nie na drzwiach wiec generowalo wiekszy hałas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie link już nie działa, co do wątku zostawiłbym go ponieważ ma duże zainteresowanie i sporo znaków zapytań... co do samochodu są to spokrewnione modele jak B8 i w przyszłości liftingu dają rozpoznanie

Edytowane przez Slabb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie działa. Natomiast też*widziałem fajne zdjęcia Arteona w kolorze czerwonym. Wygląda naprawdę sportowo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda bosko, a do tego będzie tak samo funkcjonalny jak A5/Octavia/Superb itd ze względu na to, że klapa podnosi się z szybą! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności