Skocz do zawartości
Slabb

Volkswagen Arteon

Rekomendowane odpowiedzi

Co do okien to z tymi bezramkowymi szybami bywają problemy zimą (przymarzają do uszczelek i nie ma jak dostać się do auta).
Miałem kilka takich aut i mam teraz jedno ale nigdy nie miałem takiego problemu o jakim piszesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kubek, a parkujesz na noc pod chmurką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak oglądam zdjęcia tego Arteona,i stwierdzam,że wnętrze jest baardzo podobne do tego z B8. Z zewnątrz super,szkoda tylko,że dużo elementów wnętrza skopiowali z B8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak oglądam zdjęcia tego Arteona,i stwierdzam,że wnętrze jest baardzo podobne do tego z B8. Z zewnątrz super,szkoda tylko,że dużo elementów wnętrza skopiowali z B8

 

Nie podobne, a identyczne właściwie. Łudzę się, że chociaż gdzieś dodali materiałów wygłuszeniowych ;) Z drugiej strony B8 ma niesamowicie praktyczne wnętrze. Mnóstwo schowków, fajnie rozmieszczone uchwyty na kubki, pólka na telefon itd. Jeżdżę aktualnie A4 B9 i pod względem ergonomii przegrywa z Passatem czy Golfem.

 

Ja Arteona postrzegam jako takiego B8 po lifcie. Jeśli faktycznie jest tak fajnie wyciszony jak reklamują + poprawiono prace zawieszenia to może być fajna alternatywa. Kusi też duży bagażnik typu liftback. Sedany są jednak zawsze mniej pojemne.

Edytowane przez tadziak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja Arteona postrzegam jako takiego B8 po lifcie.

 

To tak jakby powiedzieć, że audi A5 to A4 po lifcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To tak jakby powiedzieć, że audi A5 to A4 po lifcie.

 

Nie do końca, bo A4 i A5 pojawiły się prawie jednocześnie i nie było czasu na poprawki w stosunku do A4. Ale ogólnie sytuacja podobna, lekko inna karoseria, a w środku kopia 1:1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A5 to takie A4 coupé, tak samo jak Arteon to Passat coupé. Nie spodziewałbym się większych różnic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arteon ma wymiary skody superb 1:1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A5 to takie A4 coupé, tak samo jak Arteon to Passat coupé. Nie spodziewałbym się większych różnic...

 

nie chodziło o różnice, a raczej o to, że to dwie różne filozofie auta, a nie lift

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myśle ze z liftem chodziło o to, ze auto ma premierę ~3 lata później wiec trochę rzeczy będzie jak w Passacie po lifcie i nie chodzi tu o karoserię tylko np. skrzynie, multimedia i różne niewidoczne komponenty. Passat poliftowy będzie jeszcze później a w nim pewnie jeszcze więcej zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2,0 TDI 150 KM - 1643 kg

2,0 BiTurbo 240 KM - 1828 kg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ten arteon nie zastąpi cc? Bo bliżej mu do tego auta niż do b8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy ten arteon nie zastąpi cc? Bo bliżej mu do tego auta niż do b8

 

Owszem, wyglądem bliżej do CC, ale 'wnętrzem" (platforma, technologie, wygląd w środku) jest to bardziej B8. Z kolei przestrzenią z tyłu - bardziej Superb no i nie jest to sedan, więc trochę*też*Mondeo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie jest to sedan

 

Ta "wada" dyskwalifikuje ten samochód z moich planów zakupowych. Szkoda, bo wybór w sedanach jest coraz mniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy ten arteon nie zastąpi cc? Bo bliżej mu do tego auta niż do b8

Tak, zastępuje CC.

W konfiguratorze vw.de nie ma już CC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie klasa bo robi wrażenie wkoncu bo tego vw brakowało do tej pory cyfry rosły wraz np b8 a wciąż brak tego wow a tu mamy jak dla mnie oczywiście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z zewnątrz Arteon zdecydowanie ładniejszy niż B8 (może dlatego że ich jeszcze nie ma na ulicach).

W środku podobny, zmieniony jest panel nawigacji na nowy tych.

Bardzo mały wybór kolorów i silników i tapicerki.

Chociażby dla tego jeszcze nie jest klasą Premium.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arteon ma tylko dwa silniki z 4Motion i to jest właśnie ta bieda.

Tylko najmocniejsze i najdroższe .

Do tego ciężar tych samochodów tak jak A6 3,0 TDI - ~1850 kg.

Nie ma np. silnika 190KM 4MOTION jak w Passacie.

Nie też innej benzyny 4MOTION niż 280KM

Konfiguratora Arteona w Polsce jeszcze nie ma więc nawet nie ma co gdybać kiedy będzie można samemu konfigurować i co z czym jest powiązane.

Nie ma jasnej skóry z wentylacją (typu beż).

Ciekawe, że w polskim cenniku jest więcej typów silników (6 typów) niż w Niemczech (3 typy)

Edytowane przez d7d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grubo. Od passka 100-170kg cięższy w zależności od wersji. Liczę, że to przez ten nowy zawias i 3km maty wygłuszającej.

 

To jest ciekawe, z czego może wynikać aż taka różnica wagi w Arteonie w porównaniu do B8? Jest trochę większy, ale jednak nie aż*tyle i z reguły tendencja jest raczej do coraz lżejszych aut..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest ciekawe, z czego może wynikać aż taka różnica wagi w Arteonie w porównaniu do B8? Jest trochę większy, ale jednak nie aż*tyle i z reguły tendencja jest raczej do coraz lżejszych aut..

 

Też mnie zastanawia źródło większej wagi B8 vs. Arteon.

Podobnie było w przypadku A5 vs. A4. Ponad 100kg cięższe A5z tym samym silnikiem i skrzynią co A4. I to pomimo większej ilości aluminium w zawieszeniu.

Czyżby drzwi 'bezramkowe' miały jakiś wpływ na sztywność nadwozia, tzn. trzeba je wzmocnić dodatkowo w progach/słupkach?

A może piąte drzwi (A5 i Arteon je mają)? Nie wiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności