Skocz do zawartości
Gość gliniarzxxl

Problem z automatyczną skrzynią biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy to ma sens ale zrobiłem takie logi chociaż nie znam się na nich.

Ale może ktoś się czegoś tu dopatrzy...

Log (0 - 001,002,003)

Log (1 - 004,005,006)

Log (2 - 007,008,009)

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nadpęknie kosz metalowy to potrafi właśnie dawać taki efekt podobnie przy uszkodzeniu sterownika małe ciśnienie zaciśnie tarcze a podniesienie obrotów i wzrost ciśnienia spowoduje że ciśnienie zacznie uciekać. Jarek Sosnowski Lubliniec 505 141 515

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za info,ale na razie rozważam przekładkę na manualną skrzynię 6biegową ale nie orientuję się jakie to koszta i kto by mi to dobrze zrobił.Mam w miarę zaufanego mechaniora ale nie specjalnie od wv i takich rzeczy i nie wiem czy się podejmie przeróbki.

A możecie podpowiedziec od czego zacząc organizowanie części i gdzie najlepiej szukac części?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy przeczytać temat kilka postów w tył i jest wrzucony link, co i jak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziwny wyciek z tiptronica-objawia sie tylko po dluzszym postoju. Ma ktos jakis pomysl bo ja zglupialem. Pozdrowionka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Nawiązując do mojego problemu z tiptronikiem

dzisiaj zauważyłem że przy 14 stopniach na zewnątrz po nocy ten wsteczny jakby ospale ale jednak złapał i nie skakał a po dodaniu gazu nawet dośc żwawo ciągnął tak samo zaciągnąłem ręczny i też bez skoków elegancko ciągnął aż go podnosiło do góry.

A jednak gdy tylko trochę pochodzi to skacze ale po krótkim nagrzaniu czasem prawie w ogóle nie chce złapac.

 

Jak myślcie jest możliwe że to jednak nieuszkodzony kosz wstecznego a coś innego,może mniej kosztownego skoro jest w stanie przy niższej temp złapac i fajnie ciąnąc do tyłu?

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Dziwny wyciek z tiptronica-objawia sie tylko po dluzszym postoju. Ma ktos jakis pomysl bo ja zglupialem. Pozdrowionka.

 

Może to być wyciek z lewego uszczelniacza półosi ewentualnie z przelotki kablowej skrzyni. Najwyższy poziom oleju jest jak silnik jest wyłączony i w dodatku rozgrzany.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam ponownie.

Nawiązując do mojego problemu z tiptronikiem

dzisiaj zauważyłem że przy 14 stopniach na zewnątrz po nocy ten wsteczny jakby ospale ale jednak złapał i nie skakał a po dodaniu gazu nawet dośc żwawo ciągnął tak samo zaciągnąłem ręczny i też bez skoków elegancko ciągnął aż go podnosiło do góry.

A jednak gdy tylko trochę pochodzi to skacze ale po krótkim nagrzaniu czasem prawie w ogóle nie chce złapac.

 

Jak myślcie jest możliwe że to jednak nieuszkodzony kosz wstecznego a coś innego,może mniej kosztownego skoro jest w stanie przy niższej temp złapac i fajnie ciąnąc do tyłu?

Sądzę że bez ingerencji kogoś znającego się na automatach się nie obędzie. Szkoda że nie mieszkasz bliżej bo zaprosiłbym Cię do siebie aby to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcin-wreszcie konkrecik i światełko w tunelu:roll

Patrząc od dołu skrzyni nie widać w którym miejscu wycieka.Myślałem jeszcze o odpowietrzniku-co o tym sądzisz?

Jeżeli chodzi o przelotkę mógłbyś określić w którym miejscu się znajduje.

b5p.jpg

b5.jpg

Edytowane przez pitoleko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dostęp do etki to rysunek 927-60 i element nr 21 ewentualnie uszczelnienie lewej półosi rysunek 409-57 element 14 i 8. Chyba że wyciek jest z mechanizmu różnicowego lub z przewodów chłodnicy oleju ale to tylko gdybanie na odległość. Najlepiej podjechać do kogoś kto obmyje skrzynię obdmucha sprężonym powietrzem przejechać parę kilometrów i zobaczyć gdzie pojawia się wyciek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! ma ktoś pomysł co zrobić z moim przypadkiem? ( z góry dzięki)

problem mam w tip troniku, pass 1,9tdi avf 130km ( teoretycznie bo pokazało 120 około- możliwe że przez skrzynię ).

Jak najadę przednią osią na wzniesienie, podczas odpalania auta rano musze mu wręcz na siłe wcisnąć R, sama skrzynia w tune-up Gdańsk na kompie wykazała 81 stopni C !!!! i to po 30minutowym postoju.... już nie mówiąc że nie chciał mi z rolek wyskoczyć do 3 tysięcy obrotów.... jadąc na zimnym mam wrażenie że pomiędzy 2 a 3 biegiem ma lekkie szarpnięcie... Ktoś potrafi wywróżyć z takich fusów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

81 stopni to chyba żaden szalowy wynik, tym bardziej, że olej przepływa przez chłodnice, gdzie płyn chłodniczy ma 90.

A że po pół godziny nie ostygl, to norma, on się bardzo szybko nagrzewa, ale stygnie długo, więc tutaj nic niepokojącego nie widzę.

Parkowanie na wzniesieniu... używasz ręcznego odpowiednio? Czyli najpierw zaciągasz ręczny, potem P. Jeżeli zrobisz to odwrotnie, albo w ogóle nie użyjesz ręcznego to normalne że wrzucenie jakiego kolwiek biegu to będzie problem, ponieważ auto całym ciężarem napiera na blokadę mechaniczną skrzyni. Grozi to w skrajnym wypadku jej zerwaniem.

Ja też mam szarpnięcie jak mi biegi zmienia.

Może masz za mało oleju? Sprawdzales stan przy 45 stopniach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
81 stopni to chyba żaden szalowy wynik, tym bardziej, że olej przepływa przez chłodnice, gdzie płyn chłodniczy ma 90.

A że po pół godziny nie ostygl, to norma, on się bardzo szybko nagrzewa, ale stygnie długo, więc tutaj nic niepokojącego nie widzę.

Parkowanie na wzniesieniu... używasz ręcznego odpowiednio? Czyli najpierw zaciągasz ręczny, potem P. Jeżeli zrobisz to odwrotnie, albo w ogóle nie użyjesz ręcznego to normalne że wrzucenie jakiego kolwiek biegu to będzie problem, ponieważ auto całym ciężarem napiera na blokadę mechaniczną skrzyni. Grozi to w skrajnym wypadku jej zerwaniem.

Ja też mam szarpnięcie jak mi biegi zmienia.

Może masz za mało oleju? Sprawdzales stan przy 45 stopniach?

 

najpierw ręczny... nawet na prostym parkingu tak robi, oleju nie sprawdzałem, bo nie mam gdzie ale jest taki zabieg w moim planie, cała sprawa zaczeła mnie martwić jak po chipie wyszło zaledwie 155koni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej to podstawa... Co chcesz wróżyć jak nie wiesz czy jest stan.

Co do mocy, to nie wiem jaki skrzynia ma miec wpływ na wirusa... Skoro zmierzyli ci moc przed i po, to podnieśli ci moc o tyle ile pokazało. To już raczej nie wina skrzyni, a programu.

A druga sprawa, to że program na pewno na dłuższą mete skrzyni nie pomoże...

Edytowane przez tauka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy poszukuje warsztatu który wymieni mi filtr w automatycznej skrzyni oraz olej.Autko Passat B5 1,9 TDI 110HP AFN. Mieszkam w Kutnie i szukam warsztatu w okolicy. Może być również Łódź lub Płock. Może ktoś coś poleci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieni to każdy niegłupi mechanik. Do odkręcenia jest 5 śrubek od miski olejowej, po zdjęciu miski filtr jest na wierzchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem z mocnym szarpnięciem w skrzyni rozwiązany. Problemem okazał się pompowtryskiwacz (bib 127) który automatycznie wyrzucał awarię w skrzyni.

Ps. wyciek jeszcze monitorowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie wiem czy to jeszcze (albo już) jest problem z moim automatem.

Otóż skrzynia nie sprawia żadnych problemów jeśli chodzi o jazdę do przodu, biegi są zmieniane płynnie, na postoju również, czy to na D czy na R. bez szarpnięć, opóźnień, itp. Problem, albo i nie, pojawił się dzisiaj. Po wróceniu na R, trzymaniu go na ręcznym podniosła się du*a (zapomniałem zwolnić ręcznego) i ruszyłem. Auto cofało, ale chciałem przyspieszyć dynamiczniej i tak jakby się sprzęgło ślizgało. Powtórzyłem to i okazało się że kiedy od razu chce dodać gazu na wstecznym "śliska się sprzęgło", kiedy powoli ruszam w tył i stopniowo dodaje gazu nie ma tego efektu.

Czy jest się już czym martwić?

Czy skrzynia biegów na swoja chodnicę? Ostatnio jak zaglądałem pod spód zauważyłem wyciek z takiej małej chłodniczki stojąc przodem do auta po prawej stronie, nie dokręcony był zacisk. Nie sprawdzałem jeszcze stanu oleju w skrzyni, ale chciałbym go wymienić, ile trzeba kupić płynu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Byłem u speców od automatów i po ogólnych oględzinach (nawet wsteczny na ciepłym złapał tym razem na chwilę normalnie)

stwierdzili że na 80% to sterownik ale po podmianie stwierdzili że jest tak samo.....ale już nowy olej wlali(podobno) i wymienili filtr więc skasowali 550zł i teraz to już na zimnym w ogóle nie łapie (tylko po wrzucaniu na R tak jakby delikatnie drgnął i jakby leciutko chciał jechac ale ledwo wyczuwalne) nie mam już pomysłów skoro to nie wskazuje na kosz to co...?

Szukam zestawu do przekładki na manual...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sporo zrobili i jest gorzej, to na reklamację. Albo fachowców zmień, jak skrzynia nie działa, a twierdzą że jest ok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi już o to że nie działa bo ogólnie to prawie bez większych zmian do przodu można powiedziec ze chodzi jak chodziła czasami przeciąga tylko że ten wsteczny przed ich nie skuteczną wymianą sterownika czasem jeszcze łapał jak był zimny po nocy np a teraz prawie w ogóle nie łapie zimny tylko jak się zagrzeje to skacze jak skakał...

Co do tych speców to nie chce mi się już tam jechac bo wydaje mi się że tak będą próbowac testowac a może byc coraz gorzej.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Aha oni nie twierdzą że jest ok tylko że nie wiedzą co to może byc jeszcze gadali że można by spróbowac podmienic sterownik skrzyni na próbę ale takiego nie mają(bo to dziwny objaw i nie bardzo pasujący do pękniętego koszyka)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności