Skocz do zawartości
Gość gliniarzxxl

Problem z automatyczną skrzynią biegów

Rekomendowane odpowiedzi

nie zalozylem nowej masy
Jesli pod dzwignia jest ta masa to dojscie od strony kabiny?

W trybie awaryjnym ta skrzynia pracuje chyba tylko na 3im biegu -zapiety na stale.

A czy jakis blad towarzyszy temu podswietleniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pamietam ze gdy kupiulem autko to kolega mi podpiol vag i byly jakies 2 bledy. Napewno jeden od masy(slaba masa)cos takiego.Drogi nie pamietam. Ten kolega mieszka daleko i nie bardzo mi pasuje do niego jechac.A szkoda mi kasy na elektrykow.Zwlaszcza ze wszystko jest w porzadku i od 3 lat tak jezdze.W sumie mi to nie przeszkadza tylko wiadomo wolalbym zeby tego nie bylo.Pewne jest ze to *******a bo inaczej bylo by cos odczuc.Masa nie pod dzwignia tylko gdzies od skrzyni odchodzi ale w sumie jej tam nie widzialem.Raczej od silnika idzie. Droga wersje slyszalem ze cos sie w biegach brudzi i sie zapalaja wszystkie biegi. Wiem ze cos z ladowaniem mialem nie do konca w porzadku.Moze faktycznie ta masa slabo przewodzi.Bede mial czas to puszcze nowa od skrzyni do karoseri

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
roga wersje slyszalem ze cos sie w biegach brudzi i sie zapalaja wszystkie biegi.
Kiedys czytalem, ze w tej skrzyni lubia sie styki przecierac na wybieraku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam jedno pytanie czy można zamienić skrzynię dmx na epv i czy wszystko będzie pasowało i czy sterownik trzeba wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie będzie pasować praktycznie nic. Sens zamiany wątpliwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Muszę sie podłączyć pod post. Mam problem ze swoją skrzynią automatyczna w passacie b5 98r. Zwykła skrzynia. Mianowicie dzisiaj po odpaleniu na desce pokazywało że skrzynia jest w pozycji "D" a była na "P". Powiedźcie jaki może być tego powód???????????

Edytowane przez vega
błąd interpunkcyjny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy chciałem zapytać czy spotkaliscie się z taką przypadłością a mianowicie tak jak pisałem we wcześniejszych postach mam problem ze ASB ma jeden bieg 3 tryb awaryjny swojego interfejsa elm 327 jak podłączam to w momencie pobierania danych traci połączenie jak pojechałem do mechanika to on swoim czytnikiem połączył się i pokazało błąd 00297 czujnik prędkości obrotowej wału korbowego ale i jego rozlanczało w trakcie zczytywania program auto com czy cos podobnego dziś wymieniłem ten czujnik ale nie mogę usunąć tago błędu i auto zachowuję się tak jak przed wymiana czujnika o co tu chodzi z tym moim połączeniem z kompem może ktoś miał podobny problem proszę o poradę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie dzisiaj lalo i gdy podjechalem pod dom ,coflem .To zaczelo sie cos dziac.Szarpal przy wbijaniu D , R i tak jakby sprzeglo ciaglo.Juz mowie ho..j pewnie znoeu kosz,ale te slizganie bylo podczas jazdy do przodu. Poszedlem do domu i nie moglem przezyc.Poszedlem jeszcze raz sprawdzic i wszystko gra.Czyli kosz odpada. cos z elektrozaworami albo plyta pewnie. Gdyby to bylo uszkodzenie mechaniczne to caly czas problem by byl.Co wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj troche pojezdzilem i autko zachowuje sie w nastepujacy sposob- gdy pojezdzilem troche,stanelem i wrzucilem R to bez gazu nie chcial jechac.Tylko przy dodaniu gazu sofal.Moze tak ma byc?Normalnie gdy wrzuce D,puszcze noge z chamulca to auto bez gazu samo rusza,tak samo bylo do tylu.Ateraz do tylu po spuszczeniu hamulca msze dodac gazu.Najwazniejsze zeby to nie bylo uszkodzenie mechaniczne trybow czy tym podobnych.Elektrozawory czy plyte st.mozna z kanalu bez wymontowania skrzyni naprawic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Elsie jest napisane że płyty sterowniczej się nie rozbiera nawet w serwisie ASO tylko wysyła na wymianę . A o co z tym chodzi to sam nie wiem , dla czego nie można rozbierać chyba chodzi o zanieczyszczenia elektrozaworów . S wymieniałeś uszczelniacze w tym koszu co był uszkodzony ? bo być może przepuszcza ciśnienie i przy zwiększonych obrotach dopiero zaczyna ruszać .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W serwisie dużo elementów jest nie rozbieralnych.

Płytę spokojnie można rozebrać i wyczyścić, tylko należy pamiętać o skręceniu z odpowiednią siłą. Jak za mocno ją się skręci to elektrozawory będą się blokowały :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze tak ma byc?
Na pewno nie. Na rownym terenie lub malym wzniesieniu ma pelzac. Czy po dodaniu gazu rusza plynnie czy z szarpnieciem?

Moze kosz wstecznego, ktory zakupiles tez jest uszkodzony. Czy wsteczny dzialal po zlozeniu skrzyni, czy od remontu tak masz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie wszystko gra. tylko zawsze bylo tak ze po spuszczeniu nogi z pedalu hamulca to sam cofa.Teraz musze jak pisalem dodac gazu i plynnie cofa.Ale wydaje mi sie ze powinien lekko cofac bo np. z gory zle by sie cofalo,bym noge z hamulca zabral i poki bym ja przelozyl na gaz to auto by troche moglo sie ztoczyc.Co do uszczelniacza to zalozylem drogi,takze to odpada.Kosz wstecznego zalozylem dobry.A co do plyty sterujacej,to sie troche mylicie.Ja swoja rozkrecilem i zlozylem.Sila dokrecenia srob nie ma znaczenia do elektrozaworow,dlatego ze ta plyta jest z aluminium i jest groba.Malo tego,ma jeszcze zrobiona groba podkladke metalowa,moze 3min.Takze napewno sila nie ma znaczenia,i niby dlaczego mialy by sie blokowac elektrozawory?co to ma do tego?przeciesz to nie drewno ze sie rozejdzie po mocniejszym dokreceniu.Rozebranie plyty jest bardzo proste,tylko trzeba ostroznie sciagnac uszczelke po jej rozpolowieniu.Sa w kanalach takie male gumeczki,sprezynki i 1 sitko.Trzeba byc ostroznym zeby nic nie wypadlo,bo potem sie nie domyslimy gdzie co bylo.Plyta w srodku to labirynt.Fakt moglem jej nie rozbierac,chociaz powinno byc wszystko ok.Jeszcze tych elektrozaworow jest tam 6 sztuk,3 zielone i 3 czarne.Niechcacy te czarne mi spadly,i nie wiedzialem ktory gdzie.Zielone napewno we wlasciwe miejwsce zamontowalem. A wydaje mi sie ze czarne moga sie zamieniac bo maja takie same oznaczenia.macie tu linki jak rozbierac plyte.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Bylem uwazny,raczej zadna gumka mi nie wypadla.A myslalem ze po zlozeniu skrzyni gdy pojawia sie problemy to tylko z plyta.Jest to dosc delikatna sprawa.A skrzynie jestem pewny ze dobrze zlozylem.Raz tak mialem ze przy przelaczaniu z D na R szarpalo,albo z R na D i ciagnal na sprzegle do przodu.Ale po zgaszeniu jest do tej pory ok,tylko jak pisze ze musze dodac gazu zeby cofal. uszkodzenie mechaniczne odpada moim zdaniem.Predzej ta plyta albo elektrozawory.Moze faktycznie powinienem odpowiednia sila skrecic ta plyte i wymienic uszczelke, bo tez tam jest. Ale jak narazie skrzynia dobrze pracuje.Do przodu smiga idealnie no i cofa,tylko tyle ze z gazem.A tak piszac dodatkowo to mysle ze gdyby znow kosz padl to przyczyna musialo by byc cos innego,moze np zuzyte tarczki tlok by za bardzo sie wysowal i zrywal uszczelniacz.To taka moja teoria

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dopisze ze po naprawie skrzyni bylo przez miesiadz wszystko ok.Dopiero teraz zaczyna cos sie dziac.Dzisiaj np normalnie sam cofa po spuszczeniu hamulca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do plyty sterujacej,to sie troche mylicie.Ja swoja rozkrecilem i zlozylem.Sila dokrecenia srob nie ma znaczenia do elektrozaworow,dlatego ze ta plyta jest z aluminium i jest groba.Malo tego,ma jeszcze zrobiona groba podkladke metalowa,moze 3min.Takze napewno sila nie ma znaczenia,i niby dlaczego mialy by sie blokowac elektrozawory?co to ma do tego?przeciesz to nie drewno ze sie rozejdzie po mocniejszym dokreceniu.

 

Nie bądź taki pewny siebie...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba bez kolejnego wyciagniecia skrzyni i rozebrania na czesci pierwsze sie nie obejdzie.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Nie bądź taki pewny siebie...

 

 

Tyle ze filmik odnosi sie do innej skrzyni, a w naszej zawory siedza sztywno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak nie są zawory po to żeby się przesuwać?

Coś mi się wierzyć nie chce, że są nieruchome.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No jak nie są zawory po to żeby się przesuwać?

Coś mi się wierzyć nie chce, że są nieruchome.

 

W tych zaworach sa tloczki, ktore wlasnie sie ruszaja pod wplywem napiecia.

https://www.youtube.com/watch?v=4Mv5E2t2qQwhttps://www.youtube.com/watch?v=JNJTXLuKASchttps://www.youtube.com/watch?v=Lp8ydajBMg0

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i popierają takie zawory jak na filmiku. Tak to działa. W tej skrzyni co mam ja też są elektrozawory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewny ze problem lezy wlasnie tutaj.Tylko ze po skreceniu plyty,zawory pozniej wykrecalem.Przy ich montazu,normalnie wskoczytly w swoje miejsce.Niema co ich tam blokowac.Predzej bym powiedzial ze to ten tlok na filmiku Tauka.Ale dziwne ze dopiero teraz mi to sie dzieje.Moze elektrozawory te czarne ktore mi spadly ulegly uszkodzeniu.Ale byly by takie delikatne?spadly z wysokosci nie wiecej jak metr.Mysle ze moze brud gdzies wpadl.Nie mylem skrzyni. Dzis postaralem sie wsluchac i przyjzec jej zachowaniu. Wiec cos ja opoznia.Po wlaczeniu R,puszcze noge z hamulca to autko potrzebuje pare sekund zeby zalaczylo i ciaglo do tylu,a jak dam gazu to szybciej to sie odbedzie.I na liczniku biegi pokazuje wszystkie lecz niejest zaznaczone na ktorym jest.Jak rusze to po chwili pokazuje na ktory biegu jestem i dalej jest ok. Tak jak pisalem,cos ja opoznia,moze faktycznie cos sie blokuje,moze wlasnie ktorys elektrozawor sie zacina. To jest cos co przekazuje informacje do biegu i opoznia sie po drodze. Jericho akurat rozbiurka skrzyni nie bedzie potrzebna,jestem pewny ze z koszami jest wszystko ok.Te wszystkie kosze sa prostsze od tej plyty. Mnie zadawala fakt ze plyte sciaga sie po tylko odkreceniu miski.Wymontuje ja i poskrecam odpowiednia sila (tylko jaka?),sprawdze zawory (jak to najlepiej zrobic?) i wszystko.Jezeli to nie pomoze to kupie druga plyte,zaden problem.I tak to wszystko taniej mnie wyjdzie niz naprawa u jakis mechanikow zdzieraczy. .Dalej twierdze ze te skrzynie sa bardzo proste.Tylko ze akurat nigdy nie mialem z nimi doczynienie,a mam okazje je przeswietlic . Lubie mechanike,ciesze sie jak male dziecko gdy uda mi sie cos samemu naprawic.Narazie niema tragedi z jazda.Jak bede mial czas to wezme sie za to.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Tauka ogladam ten filmik i powiem ci ze ominelem tak wazny sczegol!szok!:mlotkiem .musze to sprawdzic

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ja u siebie mam elektrozawory umiejscowione tak samo jak na moim filmiku.Wiem ze to skrzynia od bmw ale srodek jest taki sam.Rozni sie tylko obudowa i napedem na tyl,moze plyta odrobine sie rozni ale zawory identyczne

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

tak patrze i ty tauka podales na filmiku inna plyte niz ja mam.u mnie nie widac tego tloka i nie bedzie mozna ich sprawdzic czy luzno chodza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności