Skocz do zawartości
Gość gliniarzxxl

Problem z automatyczną skrzynią biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam Cię.

Jednak jesteś boski. Rozebrales i złożyłes skrzynie. Praktycznie nikt tego nie umie.

A co najlepsze umiesz bez kompa i innych pierdół zdiagnozować i naprawic skrzynie. No i potrafisz nalać idealnie oleju do skrzyni na oko.

Edytowane przez tauka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Njwazniejsze ze jest wszystko dobrze. Wiedzialem ze kosz do wymiany ,to wymienilem.Komputer w tedy nie byl mi potrzebny.Tylko nie wiedzialem ze bledy bedzie mial po rozbiorce.Myslalem ze po dlaczeniu akmulatora przed robota,bledow nie bedzie. Moze one robily problem.Tego niewiem bo przy okazji naprawilem kabelki i moze to przez nie.Ale sie czegos nauczylem.Dzieki temu mam tez swoj maly vag (polski vag):D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

posiadam passata b5 fl 1,9 diesel 130 km w automacie 5 biegowym (tiptronik) czy jakoś tak. specjalistą nie jestem.

 

problem mam tego typu że na zimnym silniku szarpie mi z 2 na 3 bieg jak sie rozgrzeje jest ok. na wstecznym nie podjade pod krawężnik jeśli dotykam go kołami, jak się trochę rozpędzę to wjadę.

 

inny problem to opóźniona reakcja przy gwałtownym ruszaniu (nie zawsze) np ze skrzyżowania bez świateł wduszam pedał gazu a on myśli 2 sekundy i dopiero jedzie. czasem ma kopa czasem muli sam nie wiem.

 

dzwonłem po warsztatach specjalizujących się w naprawach skrzyń biegów i opinii jest wiele jedni mówią że wystarczy dolać olej ewentualnie go wymienić inni że tylko dolać bo całkowita wymiana z wymianą filtra i uszczelki może pogorszyć sprawę a jeszcze inni że skrzynia ssie kończy, ddo wymiany jakiś kosz i koszt naprawy to nawet 3000. proszę o poradę bo nie chcę zostać naciągnięty po raz kolejny na koszty których mógł bym uniknąć.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na poczatem sprawdz ilosc oleju w skrzyni.Wyglada ze jest go za malo,I zrob to odrazu bo zajedziesz skrzynie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz najpierw olej,sprawdz bledy.Jezeli to nie pomoze to wymien kosz.byc moze jego kawalki lataja po skrzyni i robia te dziene problemy.Jezeli masz troche pojecia to sam naprawisz.tylko miec czas i miejscowke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj rozmawialem z kolega.kupil sobie audi a4 b6 1.8 turbo,multitronik.mial taki objaw ze miedzy 2 tys a 3 tys obrotow,falowal i szarpal mu na obrotach.pojechal sprawdzic olej i co sie okazalo,to brakowalo mu 4.5 litra :mlask .po wymianie calego oleju z filtrem wszystko mu chodzi elegancko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam passata 2001r 1, 9 101km automat. Mam taki problem ze przy stałej prędkości skrzynia co jakiś czas szarpie ale np. Przy 140km/h nie szarpie co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to się dzieje przy delikatnym obciążeniu np. podjeździe, delikatnym przyspoeszaniu i powyżej 3 biegu przy obrotach ok 1800? Jeżeli tak to najprawdopodobniej konwerter do wymiany/regeneracji. Więcej info o tym w wyszukiwarce: "sprzęgło lock-up"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę znaleźć tematu sprzęgło lock-up

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za linki. Tę moje szarpanie jest tylko przy jeździe spokojnej do 110km H. Przy jeździe na trasie 130 140 nic się nie dzieje. Przy przyspieszeniu też się nic nie dzieje. Na zimnym też nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. Kupiłem tydzień temu Passata 1.8T 150 KM w automacie z tiptronikiem. Na początku chciałem zrobić rozrząd, ale mechanik powiedział, żebym umył silnik od góry i dołu, bo jest tak zalany olejem, że nie wiadomo skąd cieknie. Pojechałem więc na myjnie, silnik spryskali chemią, a potem płukali karczerem. Wszystko fajnie, wróciłem do domu, a na drugi dzień nie mogłem już wrzucić wstecznego, aż po paru chwilach kombinowania skrzynia zaznaczyła wszystkie biegi (tryb awaryjny?). W trybie awaryjnym wsteczny już działa, ale na D pierwszy bieg przeciąga do 3 tyś/obr. i dopiero zmienia bieg i nie działa tiptronik. WAG wskazał błąd 00293 - Multi-function Switch (F125) 27-10 0 Implausible Singal - Intermittent. Po usunięciu tego błędu wsteczny nadal nie wchodzi i po momencie wyskakuje inny błąd 00526 - Brake Light Switch-F 27-00 Implausible Singal. Proszę o pomoc... :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

dodatkowo WAG wskazał jeszcze 3 błedy silnika:

16500 - obwód temperatury chłodziwa silnika?

00532 - napięcie zasilające?

00561 - regulacja składu mieszanki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może gdzieś wtyczki przy skrzyni zawilgotniały. Poodpinaj wszystkie wysusz, pryśnij jakimś kontaktem, skasuj błędy i zobacz wtedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie. Zrobiłem rozrząd, uszczelniacze, uszczelkę pod deklem i termostat i auto chodzi znacznie głośniej niż przed robotą... tak terkocze bardziej. To normalne? Kwestia przejechania iluś kilometrów? Nie powinien ciszej chodzić?

A dodatkowo jak postawiłem auto na warsztat, to faktycznie okazał się problem z wtyczką, bo była prawie, że wypięta ze skrzyni... i kiedy mechanik ją wypiął, to trochę z niej wody wyleciało. Wziął ją przedmuchał kompresorem, oczyścił i prysnął kontaktem i skrzynia z powrotem wskoczyła w tryb awaryjny. Po usunięciu błędu wciąż pomija R, lecz jak chwile sie poczeka to wsteczny zaskakuje, ale wraz z tym znow tryb awaryjny. Dodatkowo teraz jak jest na "P" to na wyświetlaczu pokazuje "3" i ewentualnie przeskakuje z "3" na "2" - taka mała choinka. VAG wskazuje te same błędy co wcześniej- 00293 i ewentualnie 00526. Przechodził ktoś podobny problem?

Dodatkowo mechanik zlał trochę oleju i jest czarny... niestety nie mam na teraz finansów, żeby go wymienić wraz z filtrem i dolał tylko trochę nowego. Możliwe, że to wina oleju, że skrzynia wskakuje ciągle w tryb awaryjny? Dodam, że jak się usunie błąd i wrzuci szybko na "D", to jedzie bez zarzutu i tip tronic też działa ok.

Edytowane przez Arecki_1.8T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Passata silnik 1.9 TDI automat tiptronic 5 HP-19 EYF z dnia na dzień zaczął mi szarpać przy włączaniu R oraz D, wcześniej nie było żadnych objawów, płynnie rusza, ale przy zmianie z 2 na 3 jest szarpnięcie i przy redukcji z 5 na 4 także jest szarpnięcie. Wymieniłem poduszki pod skrzynią - nic to nie dało , podpoiłem pod komputer - brak błędów, byłem u trzech mechaników - twierdzą że elektrozawory mogą być przytkane, czy jest sens wymieniać olej ? ( koszt 500 zł) czy brać się za remont skrzyni ? Proszę o informację

Edytowane przez 30seba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie panowie mam pewien problem mianowicie mam passata z automatem i ostatnio wskoczyl mi tryb awaryjny a vag pokazuje tylko jeden blad 18155 zanim napiszecie ze szukajka nie gryzie to powiem iz przeszukalem cale forum i znalazlem tylko jeden temat z podobnym bledem ale kolega nie podzielil sie wiedza jak problem rozwiazal z gury dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko szukając, wszystko wskazuje na to, że jest to problem ze sterownikiem skrzyni. Sprawdzałeś, czy gdzieś tak wilgoci nie ma? Podnieś dywan pod nogami pasażera, i zobacz czy nie jest tam mokro, i w jakim stanie jest wtyczka.

Ewentualnie, czy coś pod samochodem Ci kabli nie pogryzlo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rade zajze pod auto dzis wyciagnolem cala tapicerke z podlogi i bede suszyl ,sterownik jest ladny suchy a wtyczka od niego jak nowa bede szukal w kablach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz sterownik z literka S na końcu to mogę Ci "pomoc"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności