Skocz do zawartości
RADEK

Po pierwszym roku eksploatacji - ocena

Rekomendowane odpowiedzi

Interesuje mnie czy gruntownie zmienili zawias w stosunku do b6/b7 ? Z tego co widziałem to sprężyna jest osobno niż amortyzator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w b8 jest normalne zawieszenie nie wielowahacz czyli w razie wymiany nie będzie drogo :) jedyne z tego co wiem to że te duże tuleje na przednich wahaczach często się wyrabiają i często bywa że wylewają sie przednie amortyzatory przy przebiegu około 100tys. km ale uznają to tylko na gwarancji jeżeli amortyzator ulany jest płynem poniżej podstawy która podtrzymuje sprężynę, jak wyleje się w taki sposób że nie zaleje poniżej sprężyny to serwis tego nie uznaje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co rozumiesz przez normalne zawieszenie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

źle to sformułowałem, chodziło mi o przednie zawieszenie typu McPherson czyli jest w nim mniej elementów które się mogą zużyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu jest zawieszenie niezależne i wielowahaczowe z resztą identyczne i (jak piszą na allegro) współzamienne z Superb III .

Fatalnym rozwiązaniem jest osadzenie sprężyny osobno na dużym wahaczu zamiast na kolumnie razem z amorem ale może i to ma jakieś tam inne zalety.BMW też tak ma.

U mnie jak na razie nie jest tragicznie acz w Tiguanie trochę jakby ciszej.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja znowuż w tiguanie miałem gorsze odczucia co do zawieszenia. Bardziej było czuć dołki dlatego zdecydowałem się na passata ale tutaj za kolorowo też nie jest. Niby wszystko fajnie zawieszenie tłumi ale jak czasem coś walnie na małym dołku to tragedia i nie ma u mnie różnicy czy przejade przez dołek 140 czy 80. Walnie i tyle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Kilka dni temu odebrałem swojego passata 1.8 TSI. Auto świetne, tylko jedno duże "ale". Reakcja na gaz, mianowicie wiele osób pewnie tego doświadczyło. Po wciśnięciu pedału gazu auto potrzebuje chwili zastanowienia, aby zacząć przyśpieszać. We wcześniejszych autach tego nie doświadczyłem (Mazda 6 2013), a teraz przyznam jest to lekko irytujące. Mam wersję comfortline, bez tzw. opcji wybory trybu jazdy. Moje pytanie to, czy "tryb sportowy" zmienia reakcję na pedał gazu i czy ewentualnie można go jeszcze dokupić do gotowego auta. Przyśpieszenie od 0 do 100 jest ok, ale w momencie wyprzedzania opóźniona reakcja auta jest nieporozumieniem. Moje auto ma dopiero 200km przejechane więc może to także kwestia tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje pytanie to, czy "tryb sportowy" zmienia reakcję na pedał gazu i czy ewentualnie można go jeszcze dokupić do gotowego auta.

 

Trybu "S"nie musisz dokupywać, pacnij wajchę od biegów w dół i sam Ci się zmieni na "S" ;-)

 

Manual

 

 

NO tak. Błędnie założyłem, że masz DSG ;-)

Edytowane przez motomouse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

Kilka dni temu odebrałem swojego passata 1.8 TSI. Auto świetne, tylko jedno duże "ale". Reakcja na gaz, mianowicie wiele osób pewnie tego doświadczyło. Po wciśnięciu pedału gazu auto potrzebuje chwili zastanowienia, aby zacząć przyśpieszać. We wcześniejszych autach tego nie doświadczyłem (Mazda 6 2013), a teraz przyznam jest to lekko irytujące. Mam wersję comfortline, bez tzw. opcji wybory trybu jazdy. Moje pytanie to, czy "tryb sportowy" zmienia reakcję na pedał gazu i czy ewentualnie można go jeszcze dokupić do gotowego auta. Przyśpieszenie od 0 do 100 jest ok, ale w momencie wyprzedzania opóźniona reakcja auta jest nieporozumieniem. Moje auto ma dopiero 200km przejechane więc może to także kwestia tego.

 

Masz dsg czy manual?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Manual. Po wyjeździe z salonu trochę się zawiodłem, dzisiaj jadąc miastem wydało się jakby było lepiej, ale oczywiście dopiero na trasie ponownie zweryfikuję. Przy wdepnięciu w podłogę jest sekunda zawahania, nieporozumieniem byłoby jakby dopiero tryb Sport niwelował tą dziurę.

 

Kontaktowałem się z Volkswagenem: tryb jazdy nie ma wpływu na reakcję gazu.

Edytowane przez patronek69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Manual. Po wyjeździe z salonu trochę się zawiodłem, dzisiaj jadąc miastem wydało się jakby było lepiej, ale oczywiście dopiero na trasie ponownie zweryfikuję. Przy wdepnięciu w podłogę jest sekunda zawahania, nieporozumieniem byłoby jakby dopiero tryb Sport niwelował tą dziurę.

 

Kontaktowałem się z Volkswagenem: tryb jazdy nie ma wpływu na reakcję gazu.

 

Poprzednie auto to diesel czy benzyna turbo/wolnossaca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wolnossąca Mazda 6 z 2013. Chcecie mi powiedzieć, że to ta słynna "turbo dziura" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trybu "S"nie musisz dokupywać, pacnij wajchę od biegów w dół i sam Ci się zmieni na "S" ;-)

 

 

NO tak. Błędnie założyłem, że masz DSG ;-)

 

 

Jezeli masz skrzynie manual i nie mozesz ustawic trybu jazdy, nic nie zrobisz.

 

Kazde auto z turbo bedzie mialo wieksza lub mniejsza "turbo dziure"... Natomiast mozna to lekko przytlumic ustawieniami trybu jazdy.

 

U mnie w trybie Sport jest zauwazalnie lepsza reakcja na gaz, zmienia sie sila wspomagania i praca DSG. Jezeli ktos ma regulowane zawieszenie, dochadza jeszcze ustawienia DCC.

 

 

Nie chce ci psuc wrazenia, ale to wlasnie DSG + mozliwosc ustawien nieco niweluje negatywne skutki turbo...

 

 

Na pocieszenie - masz troche wiecej Nm momentu dzieki manualnej skrzyni :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mi się zdawało, że jest lepiej, ale do ostatecznych ustaleń potrzebuję dłuższej jazdy. Nm wiem, że jest nieco więcej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to na początku też trochę przeszkadzało (też przesiadka z wolnossącego), ale kwestia przyzwyczajenia. Teraz już w ogóle nie zwracam na to uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

patronek69 jak wrażenia po przesiadce z mazdy 6? Pytam bo to był mój drugi faworyt do zakupu a tu jest człowiek który jeździł i jednym i drugim :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam manuala i też mnie męczyło przy tdi oporność przy wchodzeniu na obroty[szczeg przy ruszaniu]

 

 

ostatnio coś tam na monitorze szukałem i przypadkiem znalazłem tryby pracy

z normala przestawiłłem na sport i

 

silnik lepiej się zbiera -w spalaniu nie widzę różnicy

wręcz jakby nawet mniej palił

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

trochę silnik tdi 150 ps jest słabawy

ja też trochę żałuję 6

miałem ją na weekend i ta 2 litrowa benzyna mieściła się w 7-7,5 litr

mnie w passacie męczy dpf

żona nim codziennie dojężdza do pracy 33 km

i na ogół chce się wypalać przed garażem

6 jak jeżdziłem to nawet się jakoś to zbierało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj mi się zdawało, że jest lepiej, ale do ostatecznych ustaleń potrzebuję dłuższej jazdy. Nm wiem, że jest nieco więcej :)

 

Ja przesiadałem się po dieslu i miałem opory przed wysokimi obrotami :) 1.8 tsi na 3 idzie do 160, więc ja mam na drodze zasadę "magicznej 3" np. jadę 100 na 6 ale jak potrzebuję dynamicznie przyśpieszyć to redukcja na 3 i idzie jak ogień :) Trochę zajęło mi dojście do tego ... nawet w serwisie byłem... jak mnie serwisant przewiózł to od razu się coś odblokowało... szczególnie w mojej głowie :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja przesiadałem się po dieslu i miałem opory przed wysokimi obrotami :) 1.8 tsi na 3 idzie do 160, więc ja mam na drodze zasadę "magicznej 3" np. jadę 100 na 6 ale jak potrzebuję dynamicznie przyśpieszyć to redukcja na 3 i idzie jak ogień :) Trochę zajęło mi dojście do tego ... nawet w serwisie byłem... jak mnie serwisant przewiózł to od razu się coś odblokowało... szczególnie w mojej głowie :)

 

Tez przesiadlem sie z 'biedoklepa' i b. dlugo zajelo mi przyzwyczajenie sie, ze ten silnik trzeba ciagnac (jak kazda benzyne zreszta). Na poczatki wydawal mi sie zreszta bardzo ospaly i mulowaty. Przez kilka lat w dieslu czlowiek przyzwyczail sie, ze przy 3k obrotow to juz dawno trzeba zmieniac na nastepny bieg. A tsi dopiero przy tych obrotach ozywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po analizie komentarzy widzę, że to kwestia przyzwyczajenia. Dzisiaj wracając do domu odczucia miałem już o wiele lepsze. Odnośnie mazdy 6. Passat pod względem technologicznym/multimedialnym jest dużo do przodu (miałem 6 w wersji sky energy). Oczywiście reakcja na gaz była momentalna, ale już same przyśpieszenie w VW jest lepsze (tutaj 180km tam 165 wolnossące). Jednak jak już 6 wszedłem na wysokie obroty to także było świetnie. Wnętrza nie będę porównywał, to kwestia gustu. Mazda ma ogromny plus za wykonanie i niezawodność. Jeżdżąc 3 lata serwis odwiedzałem tylko na roczne przeglądy, spalanie w granicach 7.5, bagażnik porównywalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności