Skocz do zawartości
RADEK

Po pierwszym roku eksploatacji - ocena

Rekomendowane odpowiedzi

dokładnie jak pisze szylton

dwanaście lat temu jak kupowałem OPLA ZAFIRĘ B to niektórzy sprzedający ilość poduszek liczyli po ilości oznaczeń AIRBAG - w zafirze potrafili naliczyć aż 10 :debil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie 10 :) ale zawsze myślałem, że otwierają się dwie kurtyny osobno przód i tył. Na fotelach w B8 jest oznaczenie airbag ale na plastiku na dole bo też myślałem, że jakaś kicha i nie ma jaśków w wersji na PL :). W B7 jest metka z boku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaskakująco dobrze wygląda w środku. Najbardziej rozwala mnie ta plastikowa multifunkcyjna kierownica + discover pro.

 

raczej to DM jest ....ale fakt kierownica plastikowa to masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś dowiedziałem się u dilera, że skóra na kierownicy to też jakaś eko, więc kupić plastikową i dać do obszycia naturalną:), a wyjdzie taniej.

Chyba w B6 była obszyta z naturalnej skóry. Oczywiście w konfiguratorze ani słowa, że to wszystko eko. masakra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, żeby to była skóra eko. Taka skóra wytarła by się po kilku miesiącach użytkowania, zważywszy ile jest z nią kontaktu.

Słowa dealerów traktuję z przymrużeniem oka, bo zwykle wiedzą mniej o tym co sprzedają, niż ludzie w "internetach", co jest swoją drogą smutne... Nie da się dowiedzieć czegoś konkretnego i móc polegać na tej informacji od samego sprzedawcy.

 

Póki co najlepszą wiedzę o sprzedawanych samochodach miał gość z BMW, ale mam małe porównanie, bo z segmentu premium rozmawiałem jeszcze tylko z gościem z Audi. Skoda - porażka totalna. Mazda, Ford, Opel, niewiele lepiej.

 

EDIT: W Hyundaiu gość był w miarę rozeznany, choć to nadal nie poziom BMW.

Edytowane przez googie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wątpię, żeby to była skóra eko. Taka skóra wytarła by się po kilku miesiącach użytkowania, zważywszy ile jest z nią kontaktu.

Dziś przyjrzałem się dokładniej i raczej powinna być to naturalna ale z ciekawości podjadę do fachowców co obszywają skórami to będą wiedzieli na 100% :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie czy nasza policja ma dostępnego jakiegoś maila, na który można to zgłosić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo szybko zleciał rok użytkowania B8ki 52k km kilkanaście wizyt w serwisie, ale po kolei ;)

 

Wrażenia

Pierwotnie miałem zamówionego Superba L&K z wszystkimi opcjami, jednak czas oczekiwania na Skodę zmusił mnie do wyboru Passata i nawet dobrze, gdyż jeśli chodzi o wykonanie i kilka opcji niedostępnych w Skodzie drugi raz kupiłbym również Passata.

Przede wszystkim niezwykle wygodne fotele ErgoComfort, ActiveInfoDisplay, TopLedy oraz stylistyka B8ki :)

Przy zmianie samochodu nieodłącznym elementem wyposażenia będzie aktywny tempomat, który znacząco odciąża kierowcę oraz czuwa nad naszym bezpieczeństwem. Dodatkowo aktywowany przez Wagena LaneAssist w VAGach działa chyba najlepiej (zarówno w Fordzie, Volvo asystent pasa ruchu może być niebezpieczny gdyż po krótkiej chwili "puszcza" auto przez linie).

 

Nienagannie spisuje się także silnik 2.0Tsi 220, który ma najlepszy stosunek osiągów do zużycia paliwa nie odstając znacząco od najmocniejszej wersji. Od pół roku auto jeździ na boxie i zmienionym dolocie co daje moc w granicach 300 koni i ok 430nm, co przy agresywnej jeździe daje spalanie na poziomie 10-11.5l ;) przy delikatnym operowaniu prawym pedałem na trasie 7.5-8.2 przy prędkościach autostradowych :)

Kolejny samochód najprawdopodobniej z grupy VAG z ta sama jednostka napędowa :)

Jedyne co przy tej wielkości i mocy nadaje się do poprawienia to hamulce, które po kilku ostrzejszych hamowaniach z 2xx przestają istnieć :D

 

 

Największą bolączką okazało się zawieszenie :(

Od początku głośna praca tylnego zawieszenia wynikająca z wadliwych tulei ustala w chwili wymiany na odpowiednie, jednak tylko i wyłącznie dzięki mojej upierdliwości i hobbystycznym wycieczka do ASO :/ od około 30kkm we znaki zaczął się dawać przedni zawias, który skyrzpi/stuka/jęczy, na szczęście po kolejnych wizytach w najbliższy czwartek będzie sprawdzane (główne podejrzane to również tuleje).

Oprócz opisywanej przygody z przymusowa wymiana głowicy wynikająca z akcji serwisowej i późniejszemu zepsuciu 2 poduszek pod silnikiem i wycieku oleju na łączeniu silnika ze skrzynia spowodowanego partactwem serwisu to jak już pisałem napęd jest chyba jednym z najlepszych do wyboru :)

 

2 szkody z AC:

- aquaplanning = zderzak przedni,tylni, lewy błotnik i kilka dupereli ok. 22k zł

- przednia szyba po autostradowym kamyczku 3900 zł

 

Wizyty Gwarancyjne:

- pęknięty uchwyt drzwi kierowcy (wymieniona cześć lewego boczku)

- wspomniane tylne tuleje

- lewa tapicerka w bagażniku (ułamany zaczep przy naprawie blacharsko-lakierniczej)

- wymieniona listwa drzwiowa z lewej strony (niedomalowany element)

- usunięcie brzęczenia przewodów chłodniczych (podobno jest na to jakieś zalecenie producenta, przy 2k rpm zaczyna brzęczeć deska rozdzielcza z prawej strony i cały prawy boczek wpada w bardzo uciążliwy rezonans)

 

Jeśli chodzi o ogólną ocenę to samochód jest naprawdę "przyjazny" kierowcy i daje dużo frajdy szczególnie w najmocniejszych wariantach benzynowych :)

Jednak niedopracowane zawieszenie oraz materiały gorszej jakości (pękające uchwyty drzwi, brzęczenie tapicerki) przypominają, ze samochód nie jest wart więcej jak 140/150tys zł.

14b59c0533577ae293426f9033570865.jpg

8937bb4bcdc4ef1aa04e4e4f57672044.jpga05690452a7654c6e0642e981f1c2d52.jpgcb600671f12ecb0da32fee3e713009b9.jpg219ec12cce424d7655e76a4bef8cad3a.jpga33293520682d5aef778edfa82cf1e7b.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bosze, a ja zamieniłem Accorda na Paska, a przez 11 lat nic nie było robione prócz wymiany 1 cewki i 2 x żarówki xenon. przebieg 220 tyś ale na szczęście pozostał w rodzinie :) . Najbardziej kretyński wynalazek to DPF i jego ciągłe wypalanie, a niestety ja tylko w mieście śmigam. Szyby w pasatach chyba są marnej jakości i bardzo cienkie skoro kogo nie znam to wymieniał po kamyku. W Hondzie wiele razy dostałem i nic szyba fabryczna od tylu lat i nie porysowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, co ty porównujesz auta sprzed 11 lat do dzisiejszych. To nie kwestia marki tyko czasów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo szybko zleciał rok użytkowania B8ki 52k km kilkanaście wizyt w serwisie, ale po kolei ;)

 

Wrażenia

Pierwotnie miałem zamówionego Superba L&K z wszystkimi opcjami, jednak czas oczekiwania na Skodę zmusił mnie do wyboru Passata i nawet dobrze, gdyż jeśli chodzi o wykonanie i kilka opcji niedostępnych w Skodzie drugi raz kupiłbym również Passata.

Przede wszystkim niezwykle wygodne fotele ErgoComfort, ActiveInfoDisplay, TopLedy oraz stylistyka B8ki :)

Przy zmianie samochodu nieodłącznym elementem wyposażenia będzie aktywny tempomat, który znacząco odciąża kierowcę oraz czuwa nad naszym bezpieczeństwem. Dodatkowo aktywowany przez Wagena LaneAssist w VAGach działa chyba najlepiej (zarówno w Fordzie, Volvo asystent pasa ruchu może być niebezpieczny gdyż po krótkiej chwili "puszcza" auto przez linie).

 

Nienagannie spisuje się także silnik 2.0Tsi 220, który ma najlepszy stosunek osiągów do zużycia paliwa nie odstając znacząco od najmocniejszej wersji. Od pół roku auto jeździ na boxie i zmienionym dolocie co daje moc w granicach 300 koni i ok 430nm, co przy agresywnej jeździe daje spalanie na poziomie 10-11.5l ;) przy delikatnym operowaniu prawym pedałem na trasie 7.5-8.2 przy prędkościach autostradowych :)

Kolejny samochód najprawdopodobniej z grupy VAG z ta sama jednostka napędowa :)

Jedyne co przy tej wielkości i mocy nadaje się do poprawienia to hamulce, które po kilku ostrzejszych hamowaniach z 2xx przestają istnieć :D

 

 

Największą bolączką okazało się zawieszenie :(

Od początku głośna praca tylnego zawieszenia wynikająca z wadliwych tulei ustala w chwili wymiany na odpowiednie, jednak tylko i wyłącznie dzięki mojej upierdliwości i hobbystycznym wycieczka do ASO :/ od około 30kkm we znaki zaczął się dawać przedni zawias, który skyrzpi/stuka/jęczy, na szczęście po kolejnych wizytach w najbliższy czwartek będzie sprawdzane (główne podejrzane to również tuleje).

Oprócz opisywanej przygody z przymusowa wymiana głowicy wynikająca z akcji serwisowej i późniejszemu zepsuciu 2 poduszek pod silnikiem i wycieku oleju na łączeniu silnika ze skrzynia spowodowanego partactwem serwisu to jak już pisałem napęd jest chyba jednym z najlepszych do wyboru :)

 

2 szkody z AC:

- aquaplanning = zderzak przedni,tylni, lewy błotnik i kilka dupereli ok. 22k zł

- przednia szyba po autostradowym kamyczku 3900 zł

 

Wizyty Gwarancyjne:

- pęknięty uchwyt drzwi kierowcy (wymieniona cześć lewego boczku)

- wspomniane tylne tuleje

- lewa tapicerka w bagażniku (ułamany zaczep przy naprawie blacharsko-lakierniczej)

- wymieniona listwa drzwiowa z lewej strony (niedomalowany element)

- usunięcie brzęczenia przewodów chłodniczych (podobno jest na to jakieś zalecenie producenta, przy 2k rpm zaczyna brzęczeć deska rozdzielcza z prawej strony i cały prawy boczek wpada w bardzo uciążliwy rezonans)

 

Jeśli chodzi o ogólną ocenę to samochód jest naprawdę "przyjazny" kierowcy i daje dużo frajdy szczególnie w najmocniejszych wariantach benzynowych :)

Jednak niedopracowane zawieszenie oraz materiały gorszej jakości (pękające uchwyty drzwi, brzęczenie tapicerki) przypominają, ze samochód nie jest wart więcej jak 140/150tys zł.

14b59c0533577ae293426f9033570865.jpg

8937bb4bcdc4ef1aa04e4e4f57672044.jpga05690452a7654c6e0642e981f1c2d52.jpgcb600671f12ecb0da32fee3e713009b9.jpg219ec12cce424d7655e76a4bef8cad3a.jpga33293520682d5aef778edfa82cf1e7b.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

To chyba mało dynamiczna jazda jak silnik spała 10 albo 11 literkow. Coś mi sie nie wydaje. Dynamiczna jazda to chyba z 14 moze spalać. Ale to wszystko zależy od ruchu, jak dynamicznych przyspieszeń, krótkich i długich odcinków. Ja żałuje ze nie wziąłem 220 km. Chyba jednak niewiele spała od mojego a jednak pewnie lepiej zdecydowanie ciągnie ;)

Moj mi spała 10 litrów i mniej nie ma szans w mieście jak jest korek, małe prędkości. Żalezy wszysko czy ruch jest płynny i sa trasy gdzie rozpędzimy sie 70 km/h czy musimy 20 km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak upalam to 13/14, ale to na prawdę ostro i nie w ciągu dnia ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest tu ktoś kto pokusiłby się o podobne ^^ podsumowanie tdi 190PS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, brak większej ilości podsumowań jest chyba tylko potwierdzeniem tego, że szczodrzej dzielimy się problemami niż zadowoleniem z użytkowania auta. Ja mam ponad 53 tys. km najechane, 1,5 roku użytkowania.

 

Co do silnika to jestem bardzo zadowolony. Dokładnie to czego oczekiwałem. Frajda z jazdy. Zbiera się pięknie, kultura pracy na bardzo dobrym poziomie, oszczędny. Brak jakichkolwiek problemów z jednostką napędową, wydechem (DPF), SCR (Ad Blue). Ten silnik jak dla mnie to jedna z mocniejszych stron mojego samochodu.

 

Skrzynia manualna - świadomy wybór. Dodam, że drugie auto mam w automacie, więc znam zalety. Niemniej na ten moment do codziennego użytkowania manual bardziej mi pasuje. Jakieś 2/3 a może 3/4 przebiegu na trasie.

 

Mocną stroną jest też DLA i top led. Ja nie dostrzegam problemów, które niektórzy sygnalizowali, że świecą za blisko, za słabo etc. Bardzo fajne.

 

Odpukać żadnych problemów technicznych po drodze mechanicznych czy z elektryką.

 

Z rzeczy, które były robione to:

- wymienione na gwarancji tuleje tylne w konsekwencji narzekania na zawierzenie, ale bez jakiś słyszalnych rezultatów - widać ten typ tak ma, poddałem się

- jakieś drobne trzeszczenia boczków tylnych wyeliminowane w serwisie.

 

To tak na miarę aktualnych możliwości czasowych do pisania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej, brak większej ilości podsumowań jest chyba tylko potwierdzeniem tego, że szczodrzej dzielimy się problemami niż zadowoleniem z użytkowania auta. Ja mam ponad 53 tys. km najechane, 1,5 roku użytkowania.

 

Co do silnika to jestem bardzo zadowolony. Dokładnie to czego oczekiwałem. Frajda z jazdy. Zbiera się pięknie, kultura pracy na bardzo dobrym poziomie, oszczędny. Brak jakichkolwiek problemów z jednostką napędową, wydechem (DPF), SCR (Ad Blue). Ten silnik jak dla mnie to jedna z mocniejszych stron mojego samochodu.

 

Skrzynia manualna - świadomy wybór. Dodam, że drugie auto mam w automacie, więc znam zalety. Niemniej na ten moment do codziennego użytkowania manual bardziej mi pasuje. Jakieś 2/3 a może 3/4 przebiegu na trasie.

 

Mocną stroną jest też DLA i top led. Ja nie dostrzegam problemów, które niektórzy sygnalizowali, że świecą za blisko, za słabo etc. Bardzo fajne.

 

Odpukać żadnych problemów technicznych po drodze mechanicznych czy z elektryką.

 

Z rzeczy, które były robione to:

- wymienione na gwarancji tuleje tylne w konsekwencji narzekania na zawierzenie, ale bez jakiś słyszalnych rezultatów - widać ten typ tak ma, poddałem się

- jakieś drobne trzeszczenia boczków tylnych wyeliminowane w serwisie.

 

To tak na miarę aktualnych możliwości czasowych do pisania.

 

Ja jestem ciekawy jak dsg 180 Tsi i 190 km diesel ja wypadają. Bo wiadomo ze tdci odejdzie tylko o ile mysle. Czy duzo czy jednak ten Tsi nie jest najgorszy. Jak ktoś jest koło Wro to chętnie soawdze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z konfiguratora na stronie

1.8 TSI manual

Osiągi

Prędkość maksymalna

232 km/h

Przyspieszenie 0-80/0-100 km

5,7 s / 7,7 s

 

1.8 TSI dsg

Prędkość maksymalna

232 km/h

Przyspieszenie 0-80/0-100 km

5,8 s / 7,9 s

 

2.0 TDI manual

 

Osiągi

Prędkość maksymalna

237 km/h

Przyspieszenie 0-80/0-100 km

5,8 s / 7,9 s

 

 

2.0 TDI DSG

Osiągi

Prędkość maksymalna

235 km/h

Przyspieszenie 0-80/0-100 km

5,8 s / 7,7 s

 

Tdi będzie sprawiał wrażenie szybszego przez znacząco większy moment. Czy jest sens dopłacać gigantyczną różnice w cenie? Nie ma żadnego, chyba że zrobisz tym autem 250k km ale wtedy już będzie coś w tdi do naprawy drogiego luka.gif" smilieid="528" class="inlineimg">

Edytowane przez deadswine

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam ponad 53 tys. km najechane, 1,5 roku użytkowania.

Cieszę się, że jesteś zadowolony bo są osoby które przy przebiegu 14 tyś już na lawecie jadą do ASO i pewnie wiele jest takich przypadków z passatami. Tylko o czym my tutaj mówimy przecież to są przebiegi wręcz zerowe i w samochodach tej klasy i za takie pieniądze nie powinno mieć miejsca nic, a nic do przynajmniej 200 tyś. Kiedyś była opinia o niemieckich autach, że przy 200 tyś to się dopiero docierają,a teraz ?? nadają sie do recyclingu .Ciekawi mnie czy Audi ma dokładnie takie same silniki jakie są montowane do VW czy są np. montowane na innej linii z lepszych i dokładniej selekcjonowanych komponentów oraz ściślejszej kontroli jakości. No bo wiadomo jakie ceny osiągają Audice .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tdi będzie sprawiał wrażenie szybszego przez znacząco większy moment.

 

Temat TSI a TDI jest w innym wątku. Tu jest ocena po pierwszym roku eksploatacji, więc nie staraj mi się wmawiać, że nie jestem zadowolony z tego z czego jestem zadowolony. Pozwól też, że swoje pieniądze wydam jak mi się podoba.

 

A w kontekście zacytowanego fragmentu powiem tylko tyle - czyż nie o wrażenia z jazdy chodzi. Sorry, ja czerpię przyjemność z wrażeń a nie czytania statystyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temat TSI a TDI jest w innym wątku. Tu jest ocena po pierwszym roku eksploatacji, więc nie staraj mi się wmawiać, że nie jestem zadowolony z tego z czego jestem zadowolony. Pozwól też, że swoje pieniądze wydam jak mi się podoba.

 

A w kontekście zacytowanego fragmentu powiem tylko tyle - czyż nie o wrażenia z jazdy chodzi. Sorry, ja czerpię przyjemność z wrażeń a nie czytania statystyk.

 

nikt nie starał się CI tego wmawiać.

Twoje pieniądze - wydajesz jak chcesz. mogłeś kupić również bitdi.

silnik tsi może nie ma tych wrażeń - fakt. ma inne zalety i ...to tyle. zapytałem z ciekawości czy ktoś porównywał osiągi nie tylko na papierze.

KOńczmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie staraj mi się wmawiać, że nie jestem zadowolony z tego z czego jestem zadowolony. Pozwól też, że swoje pieniądze wydam jak mi się podoba.

 

Czy ja cokolwiek do ciebie napisałem? Odpisałem koledze który się zastanawiał jak tdi objedzie tsi. Ono nie objedzie, tyle w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności