dandi-76 Zgłoś #181 Napisano 13 Lutego 2017 dokładnie jak pisze szylton dwanaście lat temu jak kupowałem OPLA ZAFIRĘ B to niektórzy sprzedający ilość poduszek liczyli po ilości oznaczeń AIRBAG - w zafirze potrafili naliczyć aż 10 :debil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #182 Napisano 13 Lutego 2017 No właśnie 10 ale zawsze myślałem, że otwierają się dwie kurtyny osobno przód i tył. Na fotelach w B8 jest oznaczenie airbag ale na plastiku na dole bo też myślałem, że jakaś kicha i nie ma jaśków w wersji na PL . W B7 jest metka z boku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidekbeskid Zgłoś #183 Napisano 13 Lutego 2017 Zaskakująco dobrze wygląda w środku. Najbardziej rozwala mnie ta plastikowa multifunkcyjna kierownica + discover pro. raczej to DM jest ....ale fakt kierownica plastikowa to masakra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #184 Napisano 13 Lutego 2017 Dziś dowiedziałem się u dilera, że skóra na kierownicy to też jakaś eko, więc kupić plastikową i dać do obszycia naturalną, a wyjdzie taniej. Chyba w B6 była obszyta z naturalnej skóry. Oczywiście w konfiguratorze ani słowa, że to wszystko eko. masakra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #185 Napisano 13 Lutego 2017 (edytowane) Wątpię, żeby to była skóra eko. Taka skóra wytarła by się po kilku miesiącach użytkowania, zważywszy ile jest z nią kontaktu. Słowa dealerów traktuję z przymrużeniem oka, bo zwykle wiedzą mniej o tym co sprzedają, niż ludzie w "internetach", co jest swoją drogą smutne... Nie da się dowiedzieć czegoś konkretnego i móc polegać na tej informacji od samego sprzedawcy. Póki co najlepszą wiedzę o sprzedawanych samochodach miał gość z BMW, ale mam małe porównanie, bo z segmentu premium rozmawiałem jeszcze tylko z gościem z Audi. Skoda - porażka totalna. Mazda, Ford, Opel, niewiele lepiej. EDIT: W Hyundaiu gość był w miarę rozeznany, choć to nadal nie poziom BMW. Edytowane 13 Lutego 2017 przez googie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #186 Napisano 14 Lutego 2017 Wątpię, żeby to była skóra eko. Taka skóra wytarła by się po kilku miesiącach użytkowania, zważywszy ile jest z nią kontaktu. Dziś przyjrzałem się dokładniej i raczej powinna być to naturalna ale z ciekawości podjadę do fachowców co obszywają skórami to będą wiedzieli na 100% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #187 Napisano 16 Lutego 2017 Wiecie czy nasza policja ma dostępnego jakiegoś maila, na który można to zgłosić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merci_94 Zgłoś #188 Napisano 18 Lutego 2017 Bardzo szybko zleciał rok użytkowania B8ki 52k km kilkanaście wizyt w serwisie, ale po kolei Wrażenia Pierwotnie miałem zamówionego Superba L&K z wszystkimi opcjami, jednak czas oczekiwania na Skodę zmusił mnie do wyboru Passata i nawet dobrze, gdyż jeśli chodzi o wykonanie i kilka opcji niedostępnych w Skodzie drugi raz kupiłbym również Passata. Przede wszystkim niezwykle wygodne fotele ErgoComfort, ActiveInfoDisplay, TopLedy oraz stylistyka B8ki Przy zmianie samochodu nieodłącznym elementem wyposażenia będzie aktywny tempomat, który znacząco odciąża kierowcę oraz czuwa nad naszym bezpieczeństwem. Dodatkowo aktywowany przez Wagena LaneAssist w VAGach działa chyba najlepiej (zarówno w Fordzie, Volvo asystent pasa ruchu może być niebezpieczny gdyż po krótkiej chwili "puszcza" auto przez linie). Nienagannie spisuje się także silnik 2.0Tsi 220, który ma najlepszy stosunek osiągów do zużycia paliwa nie odstając znacząco od najmocniejszej wersji. Od pół roku auto jeździ na boxie i zmienionym dolocie co daje moc w granicach 300 koni i ok 430nm, co przy agresywnej jeździe daje spalanie na poziomie 10-11.5l przy delikatnym operowaniu prawym pedałem na trasie 7.5-8.2 przy prędkościach autostradowych Kolejny samochód najprawdopodobniej z grupy VAG z ta sama jednostka napędowa Jedyne co przy tej wielkości i mocy nadaje się do poprawienia to hamulce, które po kilku ostrzejszych hamowaniach z 2xx przestają istnieć Największą bolączką okazało się zawieszenie Od początku głośna praca tylnego zawieszenia wynikająca z wadliwych tulei ustala w chwili wymiany na odpowiednie, jednak tylko i wyłącznie dzięki mojej upierdliwości i hobbystycznym wycieczka do ASO od około 30kkm we znaki zaczął się dawać przedni zawias, który skyrzpi/stuka/jęczy, na szczęście po kolejnych wizytach w najbliższy czwartek będzie sprawdzane (główne podejrzane to również tuleje). Oprócz opisywanej przygody z przymusowa wymiana głowicy wynikająca z akcji serwisowej i późniejszemu zepsuciu 2 poduszek pod silnikiem i wycieku oleju na łączeniu silnika ze skrzynia spowodowanego partactwem serwisu to jak już pisałem napęd jest chyba jednym z najlepszych do wyboru 2 szkody z AC: - aquaplanning = zderzak przedni,tylni, lewy błotnik i kilka dupereli ok. 22k zł - przednia szyba po autostradowym kamyczku 3900 zł Wizyty Gwarancyjne: - pęknięty uchwyt drzwi kierowcy (wymieniona cześć lewego boczku) - wspomniane tylne tuleje - lewa tapicerka w bagażniku (ułamany zaczep przy naprawie blacharsko-lakierniczej) - wymieniona listwa drzwiowa z lewej strony (niedomalowany element) - usunięcie brzęczenia przewodów chłodniczych (podobno jest na to jakieś zalecenie producenta, przy 2k rpm zaczyna brzęczeć deska rozdzielcza z prawej strony i cały prawy boczek wpada w bardzo uciążliwy rezonans) Jeśli chodzi o ogólną ocenę to samochód jest naprawdę "przyjazny" kierowcy i daje dużo frajdy szczególnie w najmocniejszych wariantach benzynowych Jednak niedopracowane zawieszenie oraz materiały gorszej jakości (pękające uchwyty drzwi, brzęczenie tapicerki) przypominają, ze samochód nie jest wart więcej jak 140/150tys zł. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #189 Napisano 18 Lutego 2017 bosze, a ja zamieniłem Accorda na Paska, a przez 11 lat nic nie było robione prócz wymiany 1 cewki i 2 x żarówki xenon. przebieg 220 tyś ale na szczęście pozostał w rodzinie . Najbardziej kretyński wynalazek to DPF i jego ciągłe wypalanie, a niestety ja tylko w mieście śmigam. Szyby w pasatach chyba są marnej jakości i bardzo cienkie skoro kogo nie znam to wymieniał po kamyku. W Hondzie wiele razy dostałem i nic szyba fabryczna od tylu lat i nie porysowana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #190 Napisano 18 Lutego 2017 Chłopie, co ty porównujesz auta sprzed 11 lat do dzisiejszych. To nie kwestia marki tyko czasów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #191 Napisano 18 Lutego 2017 Bardzo szybko zleciał rok użytkowania B8ki 52k km kilkanaście wizyt w serwisie, ale po kolei Wrażenia Pierwotnie miałem zamówionego Superba L&K z wszystkimi opcjami, jednak czas oczekiwania na Skodę zmusił mnie do wyboru Passata i nawet dobrze, gdyż jeśli chodzi o wykonanie i kilka opcji niedostępnych w Skodzie drugi raz kupiłbym również Passata. Przede wszystkim niezwykle wygodne fotele ErgoComfort, ActiveInfoDisplay, TopLedy oraz stylistyka B8ki Przy zmianie samochodu nieodłącznym elementem wyposażenia będzie aktywny tempomat, który znacząco odciąża kierowcę oraz czuwa nad naszym bezpieczeństwem. Dodatkowo aktywowany przez Wagena LaneAssist w VAGach działa chyba najlepiej (zarówno w Fordzie, Volvo asystent pasa ruchu może być niebezpieczny gdyż po krótkiej chwili "puszcza" auto przez linie). Nienagannie spisuje się także silnik 2.0Tsi 220, który ma najlepszy stosunek osiągów do zużycia paliwa nie odstając znacząco od najmocniejszej wersji. Od pół roku auto jeździ na boxie i zmienionym dolocie co daje moc w granicach 300 koni i ok 430nm, co przy agresywnej jeździe daje spalanie na poziomie 10-11.5l przy delikatnym operowaniu prawym pedałem na trasie 7.5-8.2 przy prędkościach autostradowych Kolejny samochód najprawdopodobniej z grupy VAG z ta sama jednostka napędowa Jedyne co przy tej wielkości i mocy nadaje się do poprawienia to hamulce, które po kilku ostrzejszych hamowaniach z 2xx przestają istnieć Największą bolączką okazało się zawieszenie Od początku głośna praca tylnego zawieszenia wynikająca z wadliwych tulei ustala w chwili wymiany na odpowiednie, jednak tylko i wyłącznie dzięki mojej upierdliwości i hobbystycznym wycieczka do ASO od około 30kkm we znaki zaczął się dawać przedni zawias, który skyrzpi/stuka/jęczy, na szczęście po kolejnych wizytach w najbliższy czwartek będzie sprawdzane (główne podejrzane to również tuleje). Oprócz opisywanej przygody z przymusowa wymiana głowicy wynikająca z akcji serwisowej i późniejszemu zepsuciu 2 poduszek pod silnikiem i wycieku oleju na łączeniu silnika ze skrzynia spowodowanego partactwem serwisu to jak już pisałem napęd jest chyba jednym z najlepszych do wyboru 2 szkody z AC: - aquaplanning = zderzak przedni,tylni, lewy błotnik i kilka dupereli ok. 22k zł - przednia szyba po autostradowym kamyczku 3900 zł Wizyty Gwarancyjne: - pęknięty uchwyt drzwi kierowcy (wymieniona cześć lewego boczku) - wspomniane tylne tuleje - lewa tapicerka w bagażniku (ułamany zaczep przy naprawie blacharsko-lakierniczej) - wymieniona listwa drzwiowa z lewej strony (niedomalowany element) - usunięcie brzęczenia przewodów chłodniczych (podobno jest na to jakieś zalecenie producenta, przy 2k rpm zaczyna brzęczeć deska rozdzielcza z prawej strony i cały prawy boczek wpada w bardzo uciążliwy rezonans) Jeśli chodzi o ogólną ocenę to samochód jest naprawdę "przyjazny" kierowcy i daje dużo frajdy szczególnie w najmocniejszych wariantach benzynowych Jednak niedopracowane zawieszenie oraz materiały gorszej jakości (pękające uchwyty drzwi, brzęczenie tapicerki) przypominają, ze samochód nie jest wart więcej jak 140/150tys zł. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk To chyba mało dynamiczna jazda jak silnik spała 10 albo 11 literkow. Coś mi sie nie wydaje. Dynamiczna jazda to chyba z 14 moze spalać. Ale to wszystko zależy od ruchu, jak dynamicznych przyspieszeń, krótkich i długich odcinków. Ja żałuje ze nie wziąłem 220 km. Chyba jednak niewiele spała od mojego a jednak pewnie lepiej zdecydowanie ciągnie Moj mi spała 10 litrów i mniej nie ma szans w mieście jak jest korek, małe prędkości. Żalezy wszysko czy ruch jest płynny i sa trasy gdzie rozpędzimy sie 70 km/h czy musimy 20 km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merci_94 Zgłoś #192 Napisano 18 Lutego 2017 Jak upalam to 13/14, ale to na prawdę ostro i nie w ciągu dnia Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k.gebczyk Zgłoś #193 Napisano 20 Lutego 2017 Czy jest tu ktoś kto pokusiłby się o podobne ^^ podsumowanie tdi 190PS? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #194 Napisano 20 Lutego 2017 Hej, brak większej ilości podsumowań jest chyba tylko potwierdzeniem tego, że szczodrzej dzielimy się problemami niż zadowoleniem z użytkowania auta. Ja mam ponad 53 tys. km najechane, 1,5 roku użytkowania. Co do silnika to jestem bardzo zadowolony. Dokładnie to czego oczekiwałem. Frajda z jazdy. Zbiera się pięknie, kultura pracy na bardzo dobrym poziomie, oszczędny. Brak jakichkolwiek problemów z jednostką napędową, wydechem (DPF), SCR (Ad Blue). Ten silnik jak dla mnie to jedna z mocniejszych stron mojego samochodu. Skrzynia manualna - świadomy wybór. Dodam, że drugie auto mam w automacie, więc znam zalety. Niemniej na ten moment do codziennego użytkowania manual bardziej mi pasuje. Jakieś 2/3 a może 3/4 przebiegu na trasie. Mocną stroną jest też DLA i top led. Ja nie dostrzegam problemów, które niektórzy sygnalizowali, że świecą za blisko, za słabo etc. Bardzo fajne. Odpukać żadnych problemów technicznych po drodze mechanicznych czy z elektryką. Z rzeczy, które były robione to: - wymienione na gwarancji tuleje tylne w konsekwencji narzekania na zawierzenie, ale bez jakiś słyszalnych rezultatów - widać ten typ tak ma, poddałem się - jakieś drobne trzeszczenia boczków tylnych wyeliminowane w serwisie. To tak na miarę aktualnych możliwości czasowych do pisania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #195 Napisano 20 Lutego 2017 Hej, brak większej ilości podsumowań jest chyba tylko potwierdzeniem tego, że szczodrzej dzielimy się problemami niż zadowoleniem z użytkowania auta. Ja mam ponad 53 tys. km najechane, 1,5 roku użytkowania. Co do silnika to jestem bardzo zadowolony. Dokładnie to czego oczekiwałem. Frajda z jazdy. Zbiera się pięknie, kultura pracy na bardzo dobrym poziomie, oszczędny. Brak jakichkolwiek problemów z jednostką napędową, wydechem (DPF), SCR (Ad Blue). Ten silnik jak dla mnie to jedna z mocniejszych stron mojego samochodu. Skrzynia manualna - świadomy wybór. Dodam, że drugie auto mam w automacie, więc znam zalety. Niemniej na ten moment do codziennego użytkowania manual bardziej mi pasuje. Jakieś 2/3 a może 3/4 przebiegu na trasie. Mocną stroną jest też DLA i top led. Ja nie dostrzegam problemów, które niektórzy sygnalizowali, że świecą za blisko, za słabo etc. Bardzo fajne. Odpukać żadnych problemów technicznych po drodze mechanicznych czy z elektryką. Z rzeczy, które były robione to: - wymienione na gwarancji tuleje tylne w konsekwencji narzekania na zawierzenie, ale bez jakiś słyszalnych rezultatów - widać ten typ tak ma, poddałem się - jakieś drobne trzeszczenia boczków tylnych wyeliminowane w serwisie. To tak na miarę aktualnych możliwości czasowych do pisania. Ja jestem ciekawy jak dsg 180 Tsi i 190 km diesel ja wypadają. Bo wiadomo ze tdci odejdzie tylko o ile mysle. Czy duzo czy jednak ten Tsi nie jest najgorszy. Jak ktoś jest koło Wro to chętnie soawdze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deadswine Zgłoś #196 Napisano 20 Lutego 2017 (edytowane) Z konfiguratora na stronie 1.8 TSI manual Osiągi Prędkość maksymalna 232 km/h Przyspieszenie 0-80/0-100 km 5,7 s / 7,7 s 1.8 TSI dsg Prędkość maksymalna 232 km/h Przyspieszenie 0-80/0-100 km 5,8 s / 7,9 s 2.0 TDI manual Osiągi Prędkość maksymalna 237 km/h Przyspieszenie 0-80/0-100 km 5,8 s / 7,9 s 2.0 TDI DSG Osiągi Prędkość maksymalna 235 km/h Przyspieszenie 0-80/0-100 km 5,8 s / 7,7 s Tdi będzie sprawiał wrażenie szybszego przez znacząco większy moment. Czy jest sens dopłacać gigantyczną różnice w cenie? Nie ma żadnego, chyba że zrobisz tym autem 250k km ale wtedy już będzie coś w tdi do naprawy drogiego " smilieid="528" class="inlineimg"> Edytowane 20 Lutego 2017 przez deadswine Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #197 Napisano 20 Lutego 2017 Ja mam ponad 53 tys. km najechane, 1,5 roku użytkowania. Cieszę się, że jesteś zadowolony bo są osoby które przy przebiegu 14 tyś już na lawecie jadą do ASO i pewnie wiele jest takich przypadków z passatami. Tylko o czym my tutaj mówimy przecież to są przebiegi wręcz zerowe i w samochodach tej klasy i za takie pieniądze nie powinno mieć miejsca nic, a nic do przynajmniej 200 tyś. Kiedyś była opinia o niemieckich autach, że przy 200 tyś to się dopiero docierają,a teraz ?? nadają sie do recyclingu .Ciekawi mnie czy Audi ma dokładnie takie same silniki jakie są montowane do VW czy są np. montowane na innej linii z lepszych i dokładniej selekcjonowanych komponentów oraz ściślejszej kontroli jakości. No bo wiadomo jakie ceny osiągają Audice . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #198 Napisano 20 Lutego 2017 Tdi będzie sprawiał wrażenie szybszego przez znacząco większy moment. Temat TSI a TDI jest w innym wątku. Tu jest ocena po pierwszym roku eksploatacji, więc nie staraj mi się wmawiać, że nie jestem zadowolony z tego z czego jestem zadowolony. Pozwól też, że swoje pieniądze wydam jak mi się podoba. A w kontekście zacytowanego fragmentu powiem tylko tyle - czyż nie o wrażenia z jazdy chodzi. Sorry, ja czerpię przyjemność z wrażeń a nie czytania statystyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #199 Napisano 20 Lutego 2017 Temat TSI a TDI jest w innym wątku. Tu jest ocena po pierwszym roku eksploatacji, więc nie staraj mi się wmawiać, że nie jestem zadowolony z tego z czego jestem zadowolony. Pozwól też, że swoje pieniądze wydam jak mi się podoba. A w kontekście zacytowanego fragmentu powiem tylko tyle - czyż nie o wrażenia z jazdy chodzi. Sorry, ja czerpię przyjemność z wrażeń a nie czytania statystyk. nikt nie starał się CI tego wmawiać. Twoje pieniądze - wydajesz jak chcesz. mogłeś kupić również bitdi. silnik tsi może nie ma tych wrażeń - fakt. ma inne zalety i ...to tyle. zapytałem z ciekawości czy ktoś porównywał osiągi nie tylko na papierze. KOńczmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deadswine Zgłoś #200 Napisano 20 Lutego 2017 nie staraj mi się wmawiać, że nie jestem zadowolony z tego z czego jestem zadowolony. Pozwól też, że swoje pieniądze wydam jak mi się podoba. Czy ja cokolwiek do ciebie napisałem? Odpisałem koledze który się zastanawiał jak tdi objedzie tsi. Ono nie objedzie, tyle w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach