Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

Mam prawie 60 tyś i pierwsza żółta kontrolka EPC. Auto przeszło w tryb awaryjny: dodawanie gazu nie dawało efektu. Po wyłączeniu/włączeniu silnika problem ustał. Instrukcja niewiele wyjaśnia. Ktoś ma jakieś doświadczenie z świecącym EPC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam prawie 60 tyś i pierwsza żółta kontrolka EPC. Auto przeszło w tryb awaryjny: dodawanie gazu nie dawało efektu. Po wyłączeniu/włączeniu silnika problem ustał. Instrukcja niewiele wyjaśnia. Ktoś ma jakieś doświadczenie z świecącym EPC?

 

Musisz podjechać do ASO lub jakiegoś warsztatu i odczytać błędy silnika wtedy będzie wiadomo co jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, wam też tak buja autem jak jedziecie wolno (w korku) na 2 biegu? 1.8 TSI, skrzynia automat 7-biegowa. Czasami czuję to też na biegu 3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim bitdi przy jeździe na profilu sport zauważyłem że po jakimś czasie dsg sama przełącza się z trybu s na tryb d. Czy ktoś z kolegów miał do czynienia z takim zjawiskiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Asystenci są fajni ale nie wszyscy. :)

 

Osobiście korzystam (światła, samoparkowacz i side assist) ale w żadnym aucie nie mam tego auto-hamowania, które szczerze mnie przeraża. I jak widać na Twoim przykładzie może się to skończyć tragicznie.

 

Ostatnio auto-hamowanie uratowało mnie z rodziną od poważnego wypadku. jechałem autostradą 170km/h na tempomacie w nocy i nagle jakieś cegły leżały na drodze to szybko zacząłem omijać i nagle na środku drogi stało na awaryjnych. jeszcze nie zdążyłem zareagować a samochód już depną po hamulcach. Zatrzymałem się dosłownie pół metra za samochodem przede mną, pierwszy raz doceniłem mojego passata bo świetnie zareagował na tą sytuację bo o ten ułamek sekundy w którym zahamował asystent hamowania uchronił mnie przed wypadkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości zapytam, a co to za różnica z rodziną czy bez; z dzieckiem czy bez??? Rozwala mnie szczerze mówiąc to jak toś mówi, że z dzieckiem/rodziną jedzie wolno, a dopiero sam daje upust ułańskiej fantazji. Bo takie myślenie oznacza - moja rodzina/dziecko jest ważna, ale jak jadę sam to już podejmuję ryzyko tego, że mogę przywalić innej rodzinie jadącej rozsądnie. I nie oceniam tu samej prędkości, tylko podejście do tematu. I tu odwołuje się do zjawiska, a nie ciebie konkretnie, bo to dość powszechne podejście do sprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniej jest nowym Passatem przy 170 niż 20 letnim Fiatem Uno przy 100...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W obu przypadkach jest pozamiatane:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam to samo mimo że mam dopiero 1300 km przebiegu, ale jest jeszcze wskazanie długookresowe które zresetowałem przy tankowaniu i mi wystarczy.

 

A i carnet mi się wiesza i połączenie netu z nim to masakra. Trzeba resetować (w sensie wylogować się zupełnie i ponownie zalogować z tym kodem ze strony). Minusem jest że nie wskazuje na bieżąco korków, ale jak się przekonałem i tak skuteczność pokazywania jest mizerna - nie wiem z czego on pobiera te dane bo jeśli wyłącznie od innych VW z carnetem to musi być porządna kicha na drodze żeby pokazał.

 

Z takimi duperelami jechał do aso nie będę ale każdemu wedle potrzeb :)

 

U mnie to samo po pierwszej wizycie w ASO. Pol roku dziualalo prawidlowo, po wymianie oleju kilka tygodni temu gdzie panowie zresetowali seriwis (prosilem zeby tego nie robili bo olej wymienialem ponadprogramowo) nastepnie przywrocili wskazania na te przed zrestetowania.

I teraz co 300-500 km resetuje mi sie wskazanie "od zatankowania"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jechałem autostradą 170km/h na tempomacie w nocy i nagle jakieś cegły leżały na drodze to szybko zacząłem omijać

 

Ja Was proszę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
latasz 170 z rodziną ? gratuluję ...

 

nie mam dzieci, brat, szwagierka i żona. i 170km/h w środku nocy na autostradzie to wcale nie jest dużo jeżeli na to warunki pozwalają, jadąc w trasę 2600km te 30km/h robi mi wielką różnicę na tylu kilometrach i nie mów mi czy to rozsądne czy nie bo to moja sprawa jak jeżdżę a poza autostradami na pewno jeżdżę dużo bezpieczniej jak większość kierowców bo staram się nie przekraczać specjalnie prędkości. skoro duże prędkości na autostadach są takie niebezpieczne to dlaczego w niemczech nie wprowadzą stałych ograniczeń. Większość niemiec jadę z prędkością dużo ponad 180km/h i jeszcze mnie często mrygają że blokuje pas a ty mi mówisz że 170 to za dużo

 

Ja Was proszę...

nie rozumiem co chcesz powiedzieć, bo jakbyś widział co leżało na drodze i jakie porozwalane auta na pasie awaryjnym co chwilę to sam byś tak napisał. jak się zatrzymałem to jedno auto było z pękniętą przednią szybą, drugie rozwalony zderzak i pęknięta felga i jeszcze pełno aut

 

Tak z ciekawości zapytam, a co to za różnica z rodziną czy bez; z dzieckiem czy bez??? Rozwala mnie szczerze mówiąc to jak toś mówi, że z dzieckiem/rodziną jedzie wolno, a dopiero sam daje upust ułańskiej fantazji. Bo takie myślenie oznacza - moja rodzina/dziecko jest ważna, ale jak jadę sam to już podejmuję ryzyko tego, że mogę przywalić innej rodzinie jadącej rozsądnie. I nie oceniam tu samej prędkości, tylko podejście do tematu. I tu odwołuje się do zjawiska, a nie ciebie konkretnie, bo to dość powszechne podejście do sprawy.

i z Tobą się zgadzam, bo co za różnica czy jadę z rodziną czy bez jak mogę komuś innemu wyrządzić krzywdę

Edytowane przez goalabek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Większość niemiec jadę z prędkością dużo ponad 180km/h i jeszcze mnie często mrygają że blokuje pas a ty mi mówisz że 170 to za dużo

 

Nie można porównywać niemieckich autostrad do polskich bo to zupełnie inne warunki jazdy: więcej pasów w jedną stronę, zjazdy i wjazdy wielokrotnie dłuższe , tam ludzie autostradami jeżdżą codziennie a u nas wielu kierowców raz w roku . Jeszcze kwestia stanu aut tam a tu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i tam ludzie lepiej jeżdżą po autostradach i są przyzwyczajeni do dużych prędkości ale jeśli chodzi o jakość dróg to mamy jedne z najlepszych autostrad na świecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jechałem autostradą 170km/h na tempomacie w nocy i nagle jakieś cegły leżały na drodze to szybko zacząłem omijać i nagle na środku drogi stał

 

Dlatego zapieprzanie w nocy po autostradzie to szczyt głupoty, nie ważne jak ma się super dobre ledy sredy to zasięg widoczności jest za mały na reakcję. Druga przyczyna to proszenie się o kłopoty przez wymuszenie z prawego pasa, cięzko się ocenia prędkość samochodu w lusterku w nocy.

 

Może i tam ludzie lepiej jeżdżą po autostradach i są przyzwyczajeni do dużych prędkości ale jeśli chodzi o jakość dróg to mamy jedne z najlepszych autostrad na świecie.

 

Klasykiem, autostrady super tylko ludzie k***. Na naszych autostradach czuje się jak na filmikach z rosji, zapierd** i jestem królem, spieprzaj bo lecę. Siedzenie na zderzaku to też coś bez czego żyć się nie da.

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co jak co ale autostrady mamy bardzo dobre i nic nam nie brakuje do niemieckich autostrad, może jedynie na zjazdach lepiej to w niemczech wygląda, a co do kultury jazdy to w niemczech nie jest lepiej bo oni dopiero na dupę siadają i jeszcze dobrze nie zjedziesz z pasa a oni już wyprzedzają, tak samo ryją się przed maskę i w moich odczuciach nasi sąsiedzi bardziej "cwaniakują" na drogach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, trochę off-topic robicie. Lepiej mi powiedzcie dlaczego jak jadę wolno (w korku) to mi samochodem buja do przodu i do tyłu. Zazwyczaj na 2 lub 3 biegu. Strasznie to uciążliwe. Przejechane 48tkm, 1.8 tsi, DSG7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem sporo stron w tym temacie i z wieloma usterkami się nie spotkałem w swoim aucie. Na szczescie spryskiwacz całym pasy też chodzą normalnie, komputer teź pokazuje spalanie od zapłonu i od tankowania. Najbardziej jednak denerwuje mnie ten trzeszczący plastik (czarny) na słupku. W zasadzie to jak jestem na zewnątrz auta i dotyk ten od kierowcy to trzeszczy, ten od pasażera nie. Za to jak jadę po nierównościach to takie trzaski słyszę od strony pasażera. Drugą sprawą jest nagłośnienie- tutaj odczuwalny jest rezonans po plastikach. Czy w ASO na to zwrócą uwagę, coś z tym zrobią ? Wcześniej jeździłem Mazdą 6 z systemem Bose i musiałem jedynie zwrócić uwagę czy w drzwiach nie mam jakichś lużnych przedmiotów bo po plastikach nic nie trzeszczało.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Przy okazji zapytam. Mam B8 2.0 Tdi BM 190 z DSG. Nie ukrywam że to pierwszy automat którym mam okazję jeździć już dłuższy czas. Zastanawia mnie czasami sytuacja kiedy wchodzę w większy zakręt i samochód był na 6 biegu. Przy zakręcie zwalniałem, jednak po wyjściu z zakrętu chcąc dodać gazu skrzynia przez chwile stoi w miejscu. Po naduszeniu na gaz nie ma większej reakcji -przyśpieszenia. Po chwili jednak potrafi zrzucić na 4 bieg i nieco szarpnąć. Zastanawia mnie to bo lubię płynną jazdę. Taka sytuacja nie występuje kiedy dość dynamicznie jazdę i skrzynia co pewną chwilę pracuje (zmienia biegi).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy automat ma jakieś opóźnienie w reakcji ale dość łatwo się do tego przyzwyczaić. DSG to i tak jedne z szybszych skrzyń...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności