Rysieeek Zgłoś #181 Napisano 6 Listopada 2015 1) Wiele osób twierdzi, że w Passacie są wygodniejsze. Osobiście nie odczuwam jakiejś wielkiej różnicy - zależy z czego się przesiadasz i jakiego wzrostu jesteś.2) Katalogi twierdzą, że różnica w spalaniu to max. 0,1l/100 km. Nie ma podstaw, by spalanie różniło się bardziej, chyba, że kanapowe zawieszenie Superba uspokoi twój styl jazdy, a Passatowe zawieszenie Cię zachęci do ostrej jazdy. 3) Z moich obserwacji wynika, że różnica w jakości materiałów jest nieduża, bardziej rozbija się to o kwestię designu, gdzie Passat z aluminiową/drewnianą listwą wygląda ładniej. Ze spasowaniem materiałów to na dwoje babka wróżyła - jechałem ostatnio Superbem z 2006 roku i nic nie skrzypiało, a niektórzy tu obecni narzekają na Passaty po kilkuset kilometrach. Bardziej stawiam na przypadek idealnego spasowania w fabryce, niż różnice systemowe. 4) Fotele skórzane w mojej ocenie nie są wygodniejsze. Są bardziej eleganckie, choć za cenę ograniczonej przyczepności do nich podczas wykonywania dynamicznych manewrów. Mi się tapicerka ze Style'a nieszczególnie podoba, natomiast alcantara wg kilku opinii, które zebrałem, raczej brzydko się starzeje. Powstaje pytanie, czy w trakcie twojej eksploatacji zdąży się zestarzeć i czy będzie Ci to przeszkadzać (podobno golarka do swetrów rozwiązuje problem). Chyba niewiele pomogłem. Ale się wygadałem tyle, że powtarzasz zasłyszane cudze opinie, a nie własne wrażenia, a to chyba nie o to chodzi................ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galileo84 Zgłoś #182 Napisano 7 Listopada 2015 (edytowane) 1) Wiele osób twierdzi, że w Passacie są wygodniejsze. Osobiście nie odczuwam jakiejś wielkiej różnicy - zależy z czego się przesiadasz i jakiego wzrostu jesteś.2) Katalogi twierdzą, że różnica w spalaniu to max. 0,1l/100 km. Nie ma podstaw, by spalanie różniło się bardziej, chyba, że kanapowe zawieszenie Superba uspokoi twój styl jazdy, a Passatowe zawieszenie Cię zachęci do ostrej jazdy. 3) Z moich obserwacji wynika, że różnica w jakości materiałów jest nieduża, bardziej rozbija się to o kwestię designu, gdzie Passat z aluminiową/drewnianą listwą wygląda ładniej. Ze spasowaniem materiałów to na dwoje babka wróżyła - jechałem ostatnio Superbem z 2006 roku i nic nie skrzypiało, a niektórzy tu obecni narzekają na Passaty po kilkuset kilometrach. Bardziej stawiam na przypadek idealnego spasowania w fabryce, niż różnice systemowe. 4) Fotele skórzane w mojej ocenie nie są wygodniejsze. Są bardziej eleganckie, choć za cenę ograniczonej przyczepności do nich podczas wykonywania dynamicznych manewrów. Mi się tapicerka ze Style'a nieszczególnie podoba, natomiast alcantara wg kilku opinii, które zebrałem, raczej brzydko się starzeje. Powstaje pytanie, czy w trakcie twojej eksploatacji zdąży się zestarzeć i czy będzie Ci to przeszkadzać (podobno golarka do swetrów rozwiązuje problem). Chyba niewiele pomogłem. Ale się wygadałem Dziękuję za cenne informacje 1) przesiadam się z OPEL VECTRA C SEDAN 1.8 benzyna. Mam 1.82 wzrostu. 2) Czy wybierasz dla siebie wersję L&K z brązowymi fotelami ? Szkoda ,że nie ma przy L&K czarnych foteli skórzanych. Nie wiem jakie praktyczne spalanie w zatłoczonym mieście będzie miał 1.8 TSI ? Może ma ktoś już taki samochód lub miał okazję pojeździć nią dłużej. Zastanawiam się też nad wersją Superb Style 2.0 TSI Nie wiem jaka będzie praktyczna różnica w spalniu pomiędzy 1.8 a 2.0 Miasto / Trasa Edytowane 7 Listopada 2015 przez galileo84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sh95 Zgłoś #183 Napisano 8 Listopada 2015 (...) Wielkość bagażnika jest bardzo ważna i dostęp do niego dlatego myślałem o Superb. Ale nie bez znaczenia są dla mnie właściwości jezdne i wygoda podczas długich tras wszystkimi dostępnymi drogami w Polsce. Wybór jest bardzo ciężki. 1. Fotele lepsze są w Passacie, zwłaszcza jeśli chodzi o HL. W Style są paskudne, chyba że z alkantarą, skóry tam nie miałem okazji widzieć poza L&K. 2. Różnica minimalna na poziomie 0,2l/100km, do pominięcia 3. Za świeże samochody by coś powiedzieć, dziś już w Passatach trzeszczą niektóre elementy, więc... 4. nie potrafię powiedzieć. Jeśli dostęp do bagażnika jest bardzo ważny, to Passat całkiem odpada. Właściwości jezdne porównywalne, ale kupując Skodę w tym samym budżecie możesz dokupić aktywne zawieszenie i będzie lepiej jeździł. Powodzenia w wyborze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galileo84 Zgłoś #184 Napisano 8 Listopada 2015 1. Fotele lepsze są w Passacie, zwłaszcza jeśli chodzi o HL. W Style są paskudne, chyba że z alkantarą, skóry tam nie miałem okazji widzieć poza L&K.2. Różnica minimalna na poziomie 0,2l/100km, do pominięcia 3. Za świeże samochody by coś powiedzieć, dziś już w Passatach trzeszczą niektóre elementy, więc... 4. nie potrafię powiedzieć. Jeśli dostęp do bagażnika jest bardzo ważny, to Passat całkiem odpada. Właściwości jezdne porównywalne, ale kupując Skodę w tym samym budżecie możesz dokupić aktywne zawieszenie i będzie lepiej jeździł. Powodzenia w wyborze Dziękuję za informacje. Czy ktoś wie czy aktualnie stosowany silniki 1.8 TSI Skoda/ VW to EA 888 3 gen ? Czy 3 gen dopiero w 2016 roku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #185 Napisano 8 Listopada 2015 Dziękuję za informacje. Czy ktoś wie czy aktualnie stosowany silniki 1.8 TSI Skoda/ VW to EA 888 3 gen ? Czy 3 gen dopiero w 2016 roku ? W B8 jest 3 generacja silnika 1.8 TSI (EA888). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galileo84 Zgłoś #186 Napisano 8 Listopada 2015 A czy 3b będzie dopiero od 2016 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k-master Zgłoś #187 Napisano 9 Listopada 2015 Dziękuję za cenne informacje 1) przesiadam się z OPEL VECTRA C SEDAN 1.8 benzyna. Mam 1.82 wzrostu. 2) Czy wybierasz dla siebie wersję L&K z brązowymi fotelami ? Szkoda ,że nie ma przy L&K czarnych foteli skórzanych. Nie wiem jakie praktyczne spalanie w zatłoczonym mieście będzie miał 1.8 TSI ? Może ma ktoś już taki samochód lub miał okazję pojeździć nią dłużej. Zastanawiam się też nad wersją Superb Style 2.0 TSI Nie wiem jaka będzie praktyczna różnica w spalniu pomiędzy 1.8 a 2.0 Miasto / Trasa Przy wzroście 1,83 m nie narzekam na wysokość oparcia fotela kierowcy, choć niektórzy (pewnie o większym wzroście) twierdzą, że mogłoby być wyższe. Dla siebie wybrałem L&K z brązowymi fotelami do białego perłowego lakieru. Beżowe odpadło z uwagi na małe dzieci, które mają tym pojazdem podróżować. Tapicerka ze Style'a w mojej ocenie w żadnej mierze nie przystaje do ceny tego samochodu, a dopłata do alcantary/skóry jest dość wysoka. Z jazdy testowej zdecydowanie polecam DCC (4.000 zł/standard w L&K) i automatykę świateł (SLA). O spalaniu można poczytać w temacie "Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?". W Superbie będzie tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DżejDżej Zgłoś #188 Napisano 9 Listopada 2015 (edytowane) Wątpliwości jakie mam: 1) Które fotele są lepsze wygodniejsze na długie trasy Superb czy Passat . Raczej interesuję mnie nie skórzane fotele [...] 4) Czy warto kupić skórę do Passata i Superba. Czy te skórzane fotele będą wygodniejsze ? Wielkość bagażnika jest bardzo ważna i dostęp do niego dlatego myślałem o Superb. Ale nie bez znaczenia są dla mnie właściwości jezdne i wygoda podczas długich tras wszystkimi dostępnymi drogami w Polsce. Wybór jest bardzo ciężki. Odniosę się do tych 2 punktów, bo o reszcie nie wiem / nie chcę wprowadzać w błąd. 1. Zależy jakie fotele preferujesz. Passat ma lepsze trzymanie boczne i niżej się siedzi, Superb typowo limuzynowate fotele, jaki byś sobie w salonie postawił. Dla osób o szerokich plecach też powinny dobrze trzymać, ja jestem widać za cienki Osobiście wolałbym takie jak z paska, ale ja lubię zabawę na zakrętach i tam trzymanie jest dosyć ważne. Na długich trasach te z Superba na pewno nie będą męczące, dodatkowo co ja osobiście uważam za ogromną zaletę, to pełna elektryka z pamięcią, która może być nawet z jasną tapicerką (w B8 to się wyklucza) - mnie się akurat przyda, dlatego zwracam na to uwagę. 4. Na pewno wygodniejsze w utrzymaniu, w użytkowaniu to zależy co kto lubi - sporo osób mierzi zetknięcie ze skórą w zimie, albo parzy latem. Ja zamówiłem L&K więc skóra jest w standardzie, domówiłem tylko wentylację bo latem się przyda Podobnie jak u k-master u mnie z tyłu będzie często dwójka dzieciaków, ale z pełną świadomością wziąłem beżową tapicerkę. Dla mnie ten brązowy jest po prostu paskudny jak kupa, ile razy bym na niego nie patrzył i pod jakim kątem. To jest akurat lipa, że w L&K nie da się czarnej wziąć. Co do właściwości jezdnych to jeździłem tylko L&K z DCC, więc nie wiem jak się to odnosi do standardowego zawiasu. W DCC tryb Komfort naprawdę bardzo ładnie tłumi nierówności, ale w zakrętach autentycznie się bałem - buja jak ponton. Sport z kolei jest sztywny ale i prowadzenie się poprawia. A Normal taki trochę nijaki - ani precyzyjny, ani komfortowy... Edytowane 9 Listopada 2015 przez DżejDżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galileo84 Zgłoś #189 Napisano 13 Listopada 2015 Nie wiem ,który silnik będzie lepszy. 1.8 TSI + DSG 7 stopniowa 2.0 TSI + DSG 6 stopniowa Z tego co czytałem to 1.8 produkowany jest przez AUDI, a 2.0 przez VW. DSG 7 stopniowa - sucha skrzynia,a DSG 6 mokra. Interesuje mnie : 1)który silnik będzie wytrzymalszy ? 2)która skrzynia będzie mniej awaryjna DSG Teoretycznie 1.8 miał być wycofany bo to konkurencja dla 2.0 VW Ale jest i spalanie w tym przypadku jest niższe co nie jest bez znaczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #190 Napisano 13 Listopada 2015 Ale jest i spalanie w tym przypadku jest niższe co nie jest bez znaczenia. Zauważalna różnica w spalaniu dotyczy silników TDI. Wybór 1.8 ze względu na różnicę w spalaniu jest niecelowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galileo84 Zgłoś #191 Napisano 14 Listopada 2015 A który silnik będzie lepszy ? 2.0 czy 1.8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szybki Zgłoś #192 Napisano 14 Listopada 2015 2.0 lepszy- ma 280 koni a ten 1.8 180 tylko. Poza tym lepiej pali benzyny i lepiej nie pytaj piąty raz o to samo A który silnik będzie lepszy ? 2.0 czy 1.8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #193 Napisano 14 Listopada 2015 2.0 lepszy- ma 280 koni a ten 1.8 180 tylko. Poza tym lepiej pali benzyny i lepiej nie pytaj piąty raz o to samo 2.0 TSI są w wersjach 220 i 280, 280 ma 4x4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galileo84 Zgłoś #194 Napisano 14 Listopada 2015 dzięki Wybrałem 2.0 i DSG 6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galileo84 Zgłoś #195 Napisano 21 Listopada 2015 Czy ktoś już jeździ Superbem 2016 2.0 TSI 220 + DSG 6 ? Jakie spalanie w zatłoczonym mieście ? Ile na autostradzie przy 140 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro1978 Zgłoś #196 Napisano 21 Listopada 2015 Czy ktoś już jeździ Superbem 2016 2.0 TSI 220 + DSG 6 ?Jakie spalanie w zatłoczonym mieście ? Ile na autostradzie przy 140 ? galileo84 .... http://www.forum.superbclub.pl/ tam znajdziesz wszystko w temacie S3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #197 Napisano 12 Lutego 2016 (edytowane) może nie o porównaniu do Superba chce napisać, ale nie będę tworzył osobnego wątku... Poczytałem właśnie trochę nt. Nowej Insignii oraz nowym Chevrolecie Malibu, na którym podobno ma bazować. Ma sporo urosnąć do 499cm, rozstaw osi 283cm. Kuracja odchudzająca również została zastosowana ma ważyć ok. 1400-1550kg. Z silnikiem benzynowym 2.0 Turbo ma rozwijać 250km/350Nm i czas 0-100kmh w okolicach 6,5sekundy. Spalanie wg. amerykańskich w miarę uczciwych danych w mieście 11litrów/100km w trasie 7. Nie będzie dwusprzęgłowego automatu tylko 8 biegowa skrzynia hydrokinetyczna firmy Aisin (AWF8F45), ta która teraz jest stosowana w Volvo XC90 T6 (T8 chyba też). Na papierze wygląda interesująco, ciekawe jak będzie w rzeczywistości. Dla Opla Insignia jest autem flagowym, nie tak jak dla grupy VW Passat, jest przecież jeszcze Audi. Może wiec być tak, że cała najlepsza technika pójdzie na Insignię. No ciekaw jestem, ciekaw... Pewnie za 3 lata jak się Pasek skończy, Insignię będzie można rozważać Tym bardziej, że Opel daje sporo większe rabaty (przynajmniej flotowe) Edytowane 12 Lutego 2016 przez szylton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecu Zgłoś #198 Napisano 12 Lutego 2016 Nie będzie dwusprzęgłowego automatu tylko 8 biegowa skrzynia hydrokinetyczna firmy Aisin (AWF8F45), ta która teraz jest stosowana w Volvo XC90 T6 (T8 chyba też). Czy to jest ta słynna skrzynia Volvo, która prędzej czy później zepsuje się w każdym egzemplarzu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #199 Napisano 12 Lutego 2016 nie wiem, ale o nowym XC90 na razie nikt jeszcze nic nie mówił o skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #200 Napisano 18 Lutego 2016 (edytowane) Chciałbym tutaj dodać temat braków w wyposażeniu względem superb vs passat To co ja zauważyłem na minus dla passata czyli co mozna zamawiac w szkodzie gdzie w VW juz nie. 1. Jasna tapicerka z perforowana skóra ( wentylacja ) w VW tylko czarna i brąz z taka opcja 2. Ambient plus, VW tylko ambient 3. Tuner TV i DAB, VW wogole niedostępne Edytowane 19 Lutego 2016 przez Slabb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach