Geralt Zgłoś #461 Napisano 10 Stycznia 2021 właśnie podejrzewam że to dokładnie tak jak w manualu - jak ktoś jeździ w S lub po prostu bardziej depcze (wówczas silnik trzyma wyższe obroty) to dwumasa żyje znacznie dłużej niż przy "eko" jeździe (obroty poniżej 1400rmp) i ciągnięciu od dołu bez redukcji a DSG7 lubi to eko i redukować kiedy tylko może - nawet przy 80km/h na 7 lubi włączać (na tempomacie) co jest idiotyczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radello Zgłoś #462 Napisano 11 Stycznia 2021 W dniu 10.01.2021 o 20:31, GRENEK9 napisał: Jakie miałeś objawy uszkodzonej dwumasy. Początkowe czy już zaawansowane? Objawy były bardzo delikatne. Lekkie szarpanie i stukanie, wyczuwalne podczas zapalania i gaszenia, chyba najbardziej przy gaszeniu. Na początku losowo, potem raczej za każdym razem. Najgorsze jest to, że ta usterka nie pojawia się ot tak, znienacka. Tylko się powiększa, więc się przyzwyczajasz i trudno ją zauważyć. Kilka miesięcy i z 4-5 tysięcy km wcześniej autem jeździł "nieautoryzowany mechanik" i a ucho/oko nie był pewien, czy to dwumasa. Źona mnie co najmniej z pół roku wyganiała do VW, żeby to zgłosić jako usterkę. Trzy miesiące przed końcem gwarancji w końcu pojechałem Nawet nie dyskutowali, tylko od razu zakwalifikowali do wymiany. Różnicę za to poczułem, jak odebrałem auto z serwisu. Niebo a ziemia! Wreszcie cisza i bez szarpania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suffeks Zgłoś #463 Napisano 14 Stycznia 2021 licznik launch control Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol12 Zgłoś #464 Napisano 24 Stycznia 2021 On 10/16/2020 at 8:31 AM, Geralt said: nie... jest trochę głośniejszy i często zimny kręci 2~3s zanim zapali (zawór paliwa przepuszcza i schodzi ciśnienie z common rail które musi dobić - problem rozwiązany na youtube) ale takich odgłosów nie mam Miałem te objawy - głośna praca, opóźniony rozruch zimnego silnika. Po zmianie oleju z 5W30 na 0W30 silnik pracuje cicho, równo i rozruch jest prawidłowy. Zanim zaczniesz wymieniać jakieś zawory i robić inne kosztowne ruchy wpierw zmień olej. Prawidłowe działanie auta mam na oleju Ravenol 0W30 VSW (wymiana co 10k km) a opisane problemy były przy różnych olejach tz. Castrol, Millers lub Ravenol i zawsze 5W30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRENEK9 Zgłoś #465 Napisano 27 Stycznia 2021 Koledzy jaki zestaw rozrządu polecacie do Bitdi. Na portalach jest bardzo mało ofert. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil M Zgłoś #466 Napisano 3 Lutego 2021 Mam pytanie czy kazdy ma ta gume na pokrywie zaworow? A jesli macie jaki jest jej numer katalogowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #467 Napisano 16 Marca 2021 Koledzy (szczególnie Ci którzy użytkują dłużej ten silnik) Jak Wasze wrażenia po czasie? Rozważam zakup auta z tym silnikiem ale nie za wiele jest info na ten temat. Mieliście jakieś większe awarie w ciągu użytkowania, jeśli tak przy jakim przebiegu itd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil M Zgłoś #468 Napisano 18 Marca 2021 W dniu 24.01.2021 o 20:10, Karol12 napisał: Miałem te objawy - głośna praca, opóźniony rozruch zimnego silnika. Po zmianie oleju z 5W30 na 0W30 silnik pracuje cicho, równo i rozruch jest prawidłowy. Zanim zaczniesz wymieniać jakieś zawory i robić inne kosztowne ruchy wpierw zmień olej. Prawidłowe działanie auta mam na oleju Ravenol 0W30 VSW (wymiana co 10k km) a opisane problemy były przy różnych olejach tz. Castrol, Millers lub Ravenol i zawsze 5W30 U mnie to samo na motulu bylo 5w30 spec 504/507 teraz jest Shell 0w30 avl i cicho przy mrozach i dodatkowo mniejsze temp na autostradzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #469 Napisano 20 Marca 2021 Ciekawa sprawa z tymi różnicami między 0W30 a 5W30. W sumie przy odpalaniu na mrozie to najważniejsza jest lepkość strukturalna CCS a ten parametr może być dobry zarówno w przypadku olejów 0W30 jak i 5W30. Dobre 5W30 nie musi być gorsze od 0W30. Z drugiej strony CCS jest mierzony przy -30 lub nawet -35 stopniach a np. w okolicach 0 lepkość oleju 0W30 może być jednak odrobinkę lepsza od 5W30 bo wynika to po prostu z charakterystyki oleju 0W30 i 5W30. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suffeks Zgłoś #470 Napisano 23 Marca 2021 tak wyglada dpf z bitdi, niech ktos mi pomoze wyjasnic o co tu chodzi. ta dziura boczna to na wydech idzie. i co dalej? do pierwszej dziury jedno turbo i do drugiej dziury drugie turbo? i wszystko bokiem wychodzi? ale jak skoro te puszki nie sa polaczone... znalazlem jeszcze cos takiego online https://www.supersprint.com/public/img/DSC_2446-35966-35977.jpg i niby jednia dziura ominete i co wtedy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol12 Zgłoś #471 Napisano 30 Marca 2021 Przyspieszając autem przy prędkości między 80km/h a 90km/h auto wchodzi w lekkie wibracje, nie na kierownicy. Powyżej 100km/h i poniżej 80km/h nie ma tego efektu. I co najważniejsze występuje tylko przy napędzie na oś, czyli noga na pedale gazu. Gdy auto jest na luzie lub zwalnia ze 100km/h do minimum, tego efektu nie ma. Opony jednoroczne, Goodyear. Koła wyważane w dwóch warsztatach, felgi naprostowane bo było podejrzenie, że może lekkie skrzywienia powodują te wibracje. Wydaje się wiec, że to nie opony i felgi. Miał ktoś podobny efekt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krmkpl Zgłoś #472 Napisano 2 Kwietnia 2021 (edytowane) W dniu 16.12.2020 o 16:20, Geralt napisał: jeżdżę na podobnym modzie (280KM i 560nm) robionym u Mastersa i nic złego się nie dzieje - no może poza dłuższym odpalaniem po nocnym postoju (teraz jak jest ok -2'C to jakieś 2~2.5s) jak widziałeś mam większy przebieg. Hej. Ile juz przejechales na modzie? Nadal wszystko ok? Edytowane 2 Kwietnia 2021 przez krmkpl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Geralt Zgłoś #473 Napisano 3 Kwietnia 2021 8 godzin temu, krmkpl napisał: Hej. Ile juz przejechales na modzie? Nadal wszystko ok? 30~35 000km brak problemów W dniu 30.03.2021 o 19:40, Karol12 napisał: Przyspieszając autem przy prędkości między 80km/h a 90km/h auto wchodzi w lekkie wibracje, nie na kierownicy. Powyżej 100km/h i poniżej 80km/h nie ma tego efektu. I co najważniejsze występuje tylko przy napędzie na oś, czyli noga na pedale gazu. Gdy auto jest na luzie lub zwalnia ze 100km/h do minimum, tego efektu nie ma. Opony jednoroczne, Goodyear. Koła wyważane w dwóch warsztatach, felgi naprostowane bo było podejrzenie, że może lekkie skrzywienia powodują te wibracje. Wydaje się wiec, że to nie opony i felgi. Miał ktoś podobny efekt? miałem podobny choć nie ustępował tak szybko - przeguby wewnętrzne, początkowo tak jeździłem (namowa mechanika który też nie był pewien co to) ale objaw zaczął się nasilać i ogólnie budą coraz mocniej szarpało przy mocnym przyspieszeniu (przy delikatnym nic nie było czuć) po wymianie przegubów wewnętrznych jak ręką odjął... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krmkpl Zgłoś #474 Napisano 3 Kwietnia 2021 (edytowane) W dniu 3.04.2021 o 08:29, Geralt napisał: 30~35 000km brak problemów Dzięki a odpowiedź. Mam nakręcone 155k i się zastanawiam czy chipować, może się skusze, chociaż trochę obawiam się potencjalnych usterek Edytowane 14 Grudnia 2021 przez krmkpl xxx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Geralt Zgłoś #475 Napisano 3 Kwietnia 2021 no jest to na pewno głośniejsze od normalnego ruszania ale jakiś strzałów to chyba nie słyszałem... tak czy inaczej pamiętaj o 2 rzeczach: 1 starując z LC narażasz sprzęgła, skrzynię i inne podzespoły na maxymalne zużycie/naprężenia 2 Z tego co czytałem jest nawet licznik LC (ponoć można sczytać VCDS'em ale nie szukałem) i jeśli przekroczy daną wartość jest to podstawa np dla ASO do odmówienia gwarancji lub przynajmniej narażenia Cię na partycypowanie w kosztach (jeśli auto jest na gwarancji) nie powiem - czasem zdarzy mi się dać mu w pi..ę spod świateł ale przeważnie ruszam spokojnie i dopiero po 2~3m daję gaz do dechy - przynajmniej w teorii dłużej wszystko pożyje. Z LC korzystałem z ~10x ostatni raz z 3/4 roku temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam76 Zgłoś #476 Napisano 6 Kwietnia 2021 Obserwuję ten temat od dłuższego czasu. Zastanawiam się coraz mocniej nad kupnem BiTDI. Ekonomia użytkowania nie do pobicia np. z A6 3,0 a osiągi podobne. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krmkpl Zgłoś #477 Napisano 6 Kwietnia 2021 5 godzin temu, Adam76 napisał: Obserwuję ten temat od dłuższego czasu. Zastanawiam się coraz mocniej nad kupnem BiTDI. Ekonomia użytkowania nie do pobicia np. z A6 3,0 a osiągi podobne. Pozdrawiam Jako wlasciciel bitdi od miesiaca goraco polecam jak jeszcze wejdzi chip to juz w ogole bedzie ogien ? Komfortowo, fajnie sie prowadzi mimo ze duze i ciezkie auto. Jesli mialbym sie do czegos przyczepic to ten nieszczesny halasujacy launch control u mnie + ciut za slabe jak na moj gust hamulce (do dynamicznej jazdy ciezkim kombikiem moglyby byc jeszcze mocniejsze) - w ASO sprawdzali i sa ok, kwestia masy. Zastanawialem sie nad jakims potencjalnie mocniejszym zestawem typu kloci DBA orange + odpowiednio mocniejsze tarcze. Pewnie jak bedzie czas na wymiane to sobie wstawie cos lepszego niz OEM. Ale to szukanie problemow na sile, same wrazenia z jazdy na 6 W dniu 3.04.2021 o 16:46, Geralt napisał: no jest to na pewno głośniejsze od normalnego ruszania ale jakiś strzałów to chyba nie słyszałem... tak czy inaczej pamiętaj o 2 rzeczach: 1 starując z LC narażasz sprzęgła, skrzynię i inne podzespoły na maxymalne zużycie/naprężenia 2 Z tego co czytałem jest nawet licznik LC (ponoć można sczytać VCDS'em ale nie szukałem) i jeśli przekroczy daną wartość jest to podstawa np dla ASO do odmówienia gwarancji lub przynajmniej narażenia Cię na partycypowanie w kosztach (jeśli auto jest na gwarancji) nie powiem - czasem zdarzy mi się dać mu w pi..ę spod świateł ale przeważnie ruszam spokojnie i dopiero po 2~3m daję gaz do dechy - przynajmniej w teorii dłużej wszystko pożyje. Z LC korzystałem z ~10x ostatni raz z 3/4 roku temu Szukalem licznika launch control z obdeleven i nie udalo mi sie znalezc ani w sterowniku silnika ani skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Geralt Zgłoś #478 Napisano 6 Kwietnia 2021 (edytowane) tak na bardzo szybko (1min z google) - nie każda skrzynia to ma ale np: https://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/vcds-vag-com-codes-programmable-options-golf-mk7-84619-150.html daj szukaj i "finding" znajdzie Ci wpis w połowie strony ze screenem VCDS - wygląda na blok 02 (skrzynia) Advanced Measuring values i opcja: "Anzahl Laumch Control Anfahrt" Edytowane 8 Kwietnia 2021 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krmkpl Zgłoś #479 Napisano 6 Kwietnia 2021 (edytowane) jak juz pisalem nie mam vcdsa tylko obdeleven. probowalem na logike podobnie (szukalem w 'live data' czyli tam gdzie sprawdza sie np. sadze itd.) - szukajac launch control lub samego launch. niestety nie widze. Teraz sprawdzilem jeszcze raz na sterowniku skrzyni skoro piszesz ze tam powinno byc i brak. skrzynia oczywiscie dq500 bo jaka mialaby byc inna w bitdi Edytowane 8 Kwietnia 2021 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Geralt Zgłoś #480 Napisano 6 Kwietnia 2021 (edytowane) ok myślałem że sprawdzaliście vcds'em (nie doczytałem) a co do skrzyni to napisałem że nie każda to ma bo o liczniku LC nie czytałem przy okazji passata bitdi a jakoś przeglądając inne forum tam pisali że część skrzyń (głównie Audi) ma taki licznik a część tego nie rejestruje, teoretycznie DQ500 bodajże też montują w A6 ale pewności nie mam czy nasze to rejestrują czy nie, a za dużo dla mnie zachodu abym to w tej chwili sprawdził (mam drobną kontuzję i chodzenie boli... za ~2tyg powinienem być zdrów) Edytowane 8 Kwietnia 2021 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach