Skocz do zawartości
Slabb

Wszystkie informacje na temat silnika 2.0 BiTDI

Rekomendowane odpowiedzi

 

Godzinę temu, Geralt napisał:

nie... jest trochę głośniejszy i często zimny kręci 2~3s zanim zapali (zawór paliwa przepuszcza i schodzi ciśnienie z common rail które musi dobić - problem rozwiązany na youtube) ale takich odgłosów nie mam

Czy możesz podać linka do tego filmiku na youtube?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na którym z forów zagranicznych - nie pamiętam którym - pisali że bitdi mają tą samą bolączkę/zawór co ten pisany tutaj: 

  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uff, przebrnąłem przez cały wątek ?

Zatem chciałem zgłosić że też posiadam ten silnik, na razie autko jest nowe (ma 5500 km) (B8 FL, R-Line edition Mondestein-Grau).

Silnik jest REWELACYJNY, jest tak cichy, że porównując do mojego poprzedniego auta (Stilo 1.9 Multijet znanego bardziej jako JTD) to jest niebo a ziemia. Tam trzęsło całą budą i kierownicą, tutaj cisza.

Jak dostałem to auto to paliło 10-12, teraz już nieco spadło. Trasa to przeważnie 6,8-7,2. Najmniej palił mi w Szwajcarii, tam są ograniczenia do 120 na autostradach, a przeważnie trzeba jechać mniej bo remonty albo coś i jest od 80 do 100 głównie. Tam spalił mi 5,3 ? Czyli da się ;-) Ale już wracając do Polski przez Niemcy oczywiście, to rzeczone 6,8 ale strasznie lało w obie strony jak jechałem więc też się nie pocieszyłem niemieckimi autostradami (notabene w Niemczech jest tyle remontów, że nie ma żadnej przyjemności z jazdy tam, jest też mnóstwo ograniczeń 120).

 

Po mieście pali mi około 7-7,5. Niektórzy twierdzą że to dużo, no ale jednak taki pasek waży 1840 kg, w sumie ja nie wiem co tam tyle waży? Chyba ten SCR ?

Jeśli chodzi o sprzężenie tego silnika z DSG7 którą mam, jest spoko, ale bez deptania w trybie D auto jest dość mułowate. W trybie Sport jest lepiej, ale nie podoba mi się to że obroty na wolnych się podnoszą. 

 

Na to wszystko rozwiązaniem jest niby PedalBox ale nadal nie znalazłem żadnego fajnego testu z kamerką na obrotomierz jak to się zachowuje. Niektórzy polecają, niektórzy odradzają. Sam nie wiem.

Jak będzie większy przebieg, to się tu pojawię i napiszę czy coś się zmieniło względem komfortu użytkowania :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zakupu :)

co do spalania to porównaj spalanie liczone z dystrybutora ze wskazaniami komputera - u mnie skur.iel zaniżał 1~1.5L więc VCDSem podniosłem tak że pokazuje +20% czyli spalanie rzeczywiste lub o 0,1L/100 zawyżone - bądź co bądź Alltrackiem podniesionym na 285KM minimalne przy jeździe 90~120 to 6,6L/100 standard to 8~9L z dystrybutora przy 60/40 trasa/miasto

tydzień temu wymieniłem rozrząd, i prawie wszystkie płyny i filtry - w tą środę jeszcze olej i filtr w DSG + czyszczenie EGR i kolektora dolotowego (chyba nigdy nie było czyszczone - robię profilaktycznie bo żadne błędy nie występują ale jestem ciekaw jak to wygląda w środku po ~250 000km) - zainspirował mnie ten filmik: 

 

jeśli mechanik nie zapomni wrzucę zdjęcia z tego jak wyglądał przed i po czyszczeniu

 

powiem Wam że według mechanika tragedii nie ma, lekko zaolejony kolektor (standard w turbodoładowanych silnikach) ale większość kanałów czyste/drożne, sam zawór EGR z sadzą ale jak na swój przebieg jest bdb - poniżej zdjęcia przed czyszczeniem

WhatsApp Image 2020-10-21 at 13.44.50.jpeg

WhatsApp Image 2020-10-21 at 13.44.49 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-10-21 at 13.44.49.jpeg

WhatsApp Image 2020-10-21 at 13.44.48.jpeg

WhatsApp Image 2020-10-21 at 13.44.44.jpeg

WhatsApp Image 2020-10-21 at 13.44.43.jpeg

WhatsApp Image 2020-10-21 at 13.44.42 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-10-21 at 13.44.42.jpeg

WhatsApp Image 2020-10-21 at 13.44.37.jpeg

WhatsApp Image 2020-10-21 at 13.44.36.jpeg

WhatsApp Image 2020-10-21 at 13.44.30.jpeg

 

i po czyszczeniu 

WhatsApp Image 2020-10-21 at 15.30.56 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-10-21 at 15.30.56.jpeg

WhatsApp Image 2020-10-21 at 15.30.55 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-10-21 at 15.30.55.jpeg

cofam co powiedziałem - mój mechanik dziś miał sprawdzić ten zawór (i wrzucić do myjki ultradźwiękowej) przy okazji czyszczenia kolektora i wygląda na to że w bitdi tego nie ma... w miejscu tego zaworu VVTI jest plastikowa zaślepka...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie 
Mam moje BiTDI od roku i zrobiłem 40 t km obecnie ma przejechane 201000 ostatnio auto zostawiło mnie na drodze, pękła listwa wtryskowa pomiędzy pierwszym a drugim wtryskiem. 

Dodam że auto mam MODA 309 km i 580 Nm. 

Zastanawia mnie ta listwa, jak dzwoniłem do VW do to cena oczywiście kosmos ale mają 3 szt na półce w magazynie (czyżby jakaś wada fabryczna?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę na podobnym modzie (280KM i 560nm) robionym u Mastersa i nic złego się nie dzieje - no może poza dłuższym odpalaniem po nocnym postoju (teraz jak jest ok -2'C to jakieś 2~2.5s)
jak widziałeś mam  większy przebieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy użytkownicy 20. bitdi możecie sprawdzić jakie macie ciśnienie na listwie ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przymierzam się do zakupu B8 bitdi.

Oglądałem jeden egzemplarz 110 tyś przebiegu - salon Polska, pierwszy właściciel. Podczas jazdy (przyspieszania) słychać tak jakby świst sprężarki. Obecnie jeżdżę B8 2.0 tdi 150 km i tu podobnych dźwięków nie mam. Czy ten typ tak ma, czy może coś tam zaczyna (lub kończy) się dziać. Auto jest jeszcze 3 miesiące na gwarancji i kusi mnie aby go wziąć jednak nie chciał bym tykającej bomby. Ktoś już chyba pisał w tym wątku iż ma podobny objaw i tak jeździ.

Jeżeli chodzi o skrzynię to chodzi ok. Jedynie przy zrzucaniu najniższych przełożeń czuć bardzo delikatnie że biegi są zmieniane.

Na co jeszcze ewentualnie zwrócić uwagę przy tym silniku i skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu podjechałbym do dowolnego tunera z hamownią 4x4 (nie wiem skąd jesteś i gdzie jest auto więc nie doradzę ale większość co jest ponad 5lat na rynku powinna to ogarnąć) i kazał zmierzyć moc i przy okazji sprawdzić parametry silnika (oficjalnie pod kątem potencjalnego tunningu)  - sprawdzi ciśnienie doładowania, sprawność wtrysków itp - drogo nie zapłacisz a może się okazać - np. tak jak w moim że nie trzymał serii i było 225km zamiast deklarowanych 240) również dużo więcej powie o kondycji auta niż my na podstawie określenia "świst" który może być z kilku źródeł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o takim rozwiązaniu. Niestety nie mam takiej możliwości aby podjechać na hamownię (Tarnobrzeg). U Ciebie był jakiś powód niższych parametrów? Rozumiem że u Ciebie turbin nie słychać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwól że zacytuję Mastersa  "następny skur..l który nie trzyma mocy" i później: nie przejmuj się to nie pierwszy bitdi który tak ma - za to turbiny podawały ciśnienie wzorowo, wtryski tak samo i ogólnie określił że mechanicznie jest wzorowo i nie ma się do czego doczepić - na moje życzenie zrobił delikatny program na 280 czy 285km i 560~565nm (zabij mnie nie pamiętam) mówił że do 300 możemy spokojnie dociągnąć ale on by zostawił bo w praktyce nie odczuję różnicy na drodze i go posłuchałem i nie żałuję - najmniejszych problemów z autem a jak wrzucę w tryb "s" to jeździ naprawdę fajnie (pewnie to nie ma znaczenia ale mam alltrack) - swoją stroną myślałem że może przez zapchany EGR ale jak widziałeś powyżej na prawdę nie było źle, po czyszczeniu już nie hamowałem.
Sugerowałem hamownię bo jak coś możesz dzięki temu raz zaoszczędzić na potencjalnych kosztach, dwa zbić cenę (jeśli wyjdzie to co u mnie), licz się również z tym że normalne spalanie (mojego) to 8~9L/100km (licząc z dystrybutora i to przeważnie bliżej 9) - jak jeżdżę po samej Łodzi z 12~13 też potrafi pokazać ale jeszcze nie zrobiłem całego baku po mieście - przeważnie choć 2x w miesiącu trasy robię.

Edytowane przez Geralt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wymieniał ktoś dwumasę. Przy jakim przebiegu średnio się odzywa w tych silnikach/skrzyniach. Jaki koszt wymiany ASO i serwis niezależny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, GRENEK9 napisał:

Koledzy wymieniał ktoś dwumasę. Przy jakim przebiegu średnio się odzywa w tych silnikach/skrzyniach. Jaki koszt wymiany ASO i serwis niezależny.

z tego co czytałem dwumasa średnio pada przy ok 250000km, w mojej książce serwisowej jest wpis że była wymieniona przy ~130 000km (poprzedni właściciel), puki co się nie odzywa ale mam też mod skrzyni który powoduje że nie trzyma tak niskich obrotów i np. z 1 na 2 nie zmieni przed przekroczeniem 2100rmp  (upierdliwe było w korkach w Wawie jak ruszałem a auto praktycznie od razu zapinało 2bieg i chciało wjechać kolesiowi w dupę... (na aktywnym tempomacie nie lubię jeździć).

Nie znam cen z ASO ale samo koło (nowe) na allegro można wyrwać za 1500~2000zł zakładam że ok 3~4h pracy ale mogę się mylić.

oczywiście mówimy o bitdi  (nawiązuję do auta z Twojego opisu gdzie masz podane B8 2.0 TDI 150KM DSG6 a to zupełnie inne części)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się ze wzmiankami że w tej konfiguracji (BiTDi i DQ500) dwumasa lubi paść przy przebiegu ok 100 tyś właśnie. Wydaje mi się iż u mnie powoli zaczyna być słychać i  czuć dwumasę. Przebieg to 110 tyś km. Dopiero co kupiłem auto i jest jeszcze na gwarancji do marca. Orientujesz się czy DM podlega gwarancji. W B8 2.0 TDI 150KM DSG6 wymieniałem DM przy 180 tyś. Jej stan jeszcze nie był tragiczny.

Również planuję mod silnika i DSG - ale do marca wytrzymam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile mnie pamięć nie myli ja czytałem że sprzęgła ok 100 000~130 000km a dwumasa ok 230- 250 więc wymiana co drugą wymianę sprzęgieł (a same sprzęgła też drogie) ale mogę się mylić.
z drugiej strony patrząc ile razy auto chce mi ciągnąć od 1000rpm bez redukcji i ile razy nie redukuje przy wychodzeniu z zakrętu (chyba że dam gaz na więcej niż 50%) to nie ma co się dziwić że dwumasa długowieczna nie jest... wspomaganie się łopatkami i jest zdrowsze dla silnika i powinno wydłużyć jej żywotność (czasami po prostu wrzucam też "S" i delikatnie jadąc trzyma takie obroty jak powinien)
Zastanawia mnie również to że w trybie D po podpięciu przyczepy (nawet pustej) zmienia biegi wręcz idealnie (tak jakby był pomiędzy D a S)

Swoją stroną: Czy ktoś ma Passata B8 BITDI i akumulator pod maską?  (u mnie jest z tyłu ale myślę o dołożeniu drugiego do zasilenia webasto aby np. można było awaryjnie spać w aucie np. w drodze na Nordkapp czy po prostu nie musieć co tydzień doładowywać akumulatora jeśli codziennie używamy webasto do rozmrożenia szyb)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.01.2021 o 11:20, GRENEK9 napisał:

Spotkałem się ze wzmiankami że w tej konfiguracji (BiTDi i DQ500) dwumasa lubi paść przy przebiegu ok 100 tyś właśnie.

Niestety, potwierdzam. Mi w BiTDI wymieniono dwumasę przy przebiegu 122.000 km. Na szczęście na gwarancji, trzy miesiące przed końcem :D. Coś tam na początku marudzili, ale koniec końców wymienili bez dodatkowych kosztów, więc się w tej sprawie nie wypowiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba nie umiecie jezdzic DSG

ja mam 110k i ponad 50 launch controli, wszystko dziala jak powinno

DQ500 jest ta sama skrzynia co w TTRS/RS3. tam wyciagaja ponad 700KM/800NM i nic sie nie dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, suffeks napisał:

chyba nie umiecie jezdzic DSG

Co masz na myśli? Jak można ŹLE jeździć DSG?

35 minut temu, suffeks napisał:

ja mam 110k i ponad 50 launch controli, wszystko dziala jak powinno

Faktycznie launch control skraca żywotność DSG?

35 minut temu, suffeks napisał:

DQ500 jest ta sama skrzynia co w TTRS/RS3. tam wyciagaja ponad 700KM/800NM i nic sie nie dzieje

Trochę pojechałeś ;-) Podane modele mają po 400 kucy i poniżej 500 Nm. To nie 4.2 TDI, żeby miał 800 Nm :D
Co nie znaczy, że w takiej pchełce to ogrom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przez vcds mozna sprawdzic, jest licznik launch controls, nie wiem dlaczego skoro VW nie mowi ze jest limit ile razy mozna to zrobic zeby nie stracic gwar, tak jak kiedys bylo w nissan GTR na poczatku

ja od nowosci jezdze w sport, w D i eco mysle za bardzo sie muli i za duzo razow te biegi zmienia, dodatkowo dostaje w dupe jak ktos robit WOT po nizej 2k rpm i biegu nie redukuje

chce zrobic tuning u siebie tylko czekam na downpipe bez dpf nikt nie robi szukalem wszedzie... i zobaczymy jak dlugo dsg wytrzyma :)

bylem juz wiele razy tor lodz i nurburgring, tylko hamulce i opony trzeba ciagle wymieniac haha pojedzie 260 bez tuningu

IMG_20151107_151011.JPG

IMG_20151109_234423.JPG

Edytowane przez suffeks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.01.2021 o 20:05, Radello napisał:

Mi w BiTDI wymieniono dwumasę przy przebiegu 122.000 km. Na szczęście na gwarancji

Jakie miałeś objawy uszkodzonej dwumasy. Początkowe czy już zaawansowane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności