Skocz do zawartości
Slabb

Wszystkie informacje na temat silnika 2.0 BiTDI

Rekomendowane odpowiedzi

właśnie podejrzewam że to dokładnie tak jak w manualu - jak ktoś jeździ w S lub po prostu bardziej depcze (wówczas silnik trzyma wyższe obroty) to dwumasa żyje znacznie dłużej niż przy "eko" jeździe (obroty poniżej 1400rmp) i ciągnięciu od dołu bez redukcji a DSG7 lubi to eko i redukować kiedy tylko może - nawet przy 80km/h na 7 lubi włączać (na tempomacie) co jest idiotyczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.01.2021 o 20:31, GRENEK9 napisał:

Jakie miałeś objawy uszkodzonej dwumasy. Początkowe czy już zaawansowane?

Objawy były bardzo delikatne. Lekkie szarpanie i stukanie, wyczuwalne podczas zapalania i gaszenia, chyba najbardziej przy gaszeniu. Na początku losowo, potem raczej za każdym razem. Najgorsze jest to, że ta usterka nie pojawia się ot tak,  znienacka. Tylko się powiększa, więc się przyzwyczajasz i trudno ją zauważyć. Kilka miesięcy i z 4-5 tysięcy km wcześniej autem jeździł "nieautoryzowany mechanik" i a ucho/oko nie był pewien, czy to dwumasa. Źona mnie co najmniej z pół roku wyganiała do VW, żeby to zgłosić jako usterkę. Trzy miesiące przed końcem gwarancji w końcu pojechałem :) Nawet nie dyskutowali, tylko od razu zakwalifikowali do wymiany.

Różnicę za to poczułem, jak odebrałem auto z serwisu. Niebo a ziemia! Wreszcie cisza i bez szarpania.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

licznik launch control

2021-01-14.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 10/16/2020 at 8:31 AM, Geralt said:

nie... jest trochę głośniejszy i często zimny kręci 2~3s zanim zapali (zawór paliwa przepuszcza i schodzi ciśnienie z common rail które musi dobić - problem rozwiązany na youtube) ale takich odgłosów nie mam

Miałem te objawy - głośna praca, opóźniony rozruch zimnego silnika. Po zmianie oleju z 5W30 na 0W30 silnik pracuje cicho, równo i rozruch jest prawidłowy. Zanim zaczniesz wymieniać jakieś zawory i robić inne kosztowne ruchy wpierw zmień olej.

Prawidłowe działanie auta mam na oleju Ravenol 0W30 VSW (wymiana co 10k km) a opisane problemy były przy różnych olejach tz. Castrol, Millers lub Ravenol i zawsze 5W30 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jaki zestaw rozrządu polecacie do Bitdi. Na portalach jest bardzo mało ofert.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy kazdy ma ta gume na pokrywie zaworow? A jesli macie jaki jest jej numer katalogowy?

image.thumb.png.627596cfa6ac21fdb025b7798c5d7916.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy (szczególnie Ci którzy użytkują dłużej ten silnik)

 

Jak Wasze wrażenia po czasie?
Rozważam zakup auta z tym silnikiem ale nie za wiele jest info na ten temat.

 

Mieliście jakieś większe awarie w ciągu użytkowania, jeśli tak przy jakim przebiegu itd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.01.2021 o 20:10, Karol12 napisał:

Miałem te objawy - głośna praca, opóźniony rozruch zimnego silnika. Po zmianie oleju z 5W30 na 0W30 silnik pracuje cicho, równo i rozruch jest prawidłowy. Zanim zaczniesz wymieniać jakieś zawory i robić inne kosztowne ruchy wpierw zmień olej.

Prawidłowe działanie auta mam na oleju Ravenol 0W30 VSW (wymiana co 10k km) a opisane problemy były przy różnych olejach tz. Castrol, Millers lub Ravenol i zawsze 5W30 

U mnie to samo na motulu bylo 5w30 spec 504/507 teraz jest Shell 0w30 avl i cicho przy mrozach i dodatkowo mniejsze temp na autostradzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa z tymi różnicami między 0W30 a 5W30. W sumie przy odpalaniu na mrozie to najważniejsza jest lepkość  strukturalna CCS a ten parametr może być dobry zarówno w przypadku olejów 0W30 jak i 5W30. Dobre 5W30 nie musi być gorsze od 0W30. Z drugiej strony CCS jest mierzony przy -30 lub nawet -35 stopniach a np. w okolicach 0 lepkość oleju 0W30 może być jednak odrobinkę lepsza od 5W30 bo wynika to po prostu z charakterystyki oleju 0W30  i 5W30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wyglada dpf z bitdi, niech ktos mi pomoze wyjasnic o co tu chodzi. ta dziura boczna to na wydech idzie. i co dalej? do pierwszej dziury jedno turbo i do drugiej dziury drugie turbo? i wszystko bokiem wychodzi? ale jak skoro te puszki nie sa polaczone...

znalazlem jeszcze cos takiego online https://www.supersprint.com/public/img/DSC_2446-35966-35977.jpg i niby jednia dziura ominete i co wtedy?

2021-03-23.jpg

2021-03-23 (1).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyspieszając autem przy prędkości między 80km/h a 90km/h auto wchodzi w lekkie wibracje, nie na kierownicy. Powyżej 100km/h i poniżej 80km/h nie ma tego efektu. I co najważniejsze występuje tylko przy napędzie na oś, czyli noga na pedale gazu. Gdy auto jest na luzie lub zwalnia ze 100km/h do minimum, tego efektu nie ma.

Opony jednoroczne, Goodyear. Koła wyważane w dwóch warsztatach, felgi naprostowane bo było podejrzenie, że może lekkie skrzywienia powodują te wibracje. Wydaje się wiec, że to nie opony i felgi.

Miał ktoś podobny efekt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.12.2020 o 16:20, Geralt napisał:

jeżdżę na podobnym modzie (280KM i 560nm) robionym u Mastersa i nic złego się nie dzieje - no może poza dłuższym odpalaniem po nocnym postoju (teraz jak jest ok -2'C to jakieś 2~2.5s)
jak widziałeś mam  większy przebieg.

Hej. Ile juz przejechales na modzie? Nadal wszystko ok?

Edytowane przez krmkpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, krmkpl napisał:

Hej. Ile juz przejechales na modzie? Nadal wszystko ok?

30~35 000km  brak problemów

W dniu 30.03.2021 o 19:40, Karol12 napisał:

Przyspieszając autem przy prędkości między 80km/h a 90km/h auto wchodzi w lekkie wibracje, nie na kierownicy. Powyżej 100km/h i poniżej 80km/h nie ma tego efektu. I co najważniejsze występuje tylko przy napędzie na oś, czyli noga na pedale gazu. Gdy auto jest na luzie lub zwalnia ze 100km/h do minimum, tego efektu nie ma.

Opony jednoroczne, Goodyear. Koła wyważane w dwóch warsztatach, felgi naprostowane bo było podejrzenie, że może lekkie skrzywienia powodują te wibracje. Wydaje się wiec, że to nie opony i felgi.

Miał ktoś podobny efekt?

miałem podobny choć nie ustępował tak szybko - przeguby wewnętrzne, początkowo tak jeździłem (namowa mechanika który też nie był pewien co to) ale objaw zaczął się nasilać i ogólnie budą coraz mocniej szarpało przy mocnym przyspieszeniu (przy delikatnym nic nie było czuć) po wymianie przegubów wewnętrznych jak ręką odjął...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.04.2021 o 08:29, Geralt napisał:

30~35 000km  brak problemów

Dzięki a odpowiedź. Mam nakręcone 155k i się zastanawiam czy chipować, może się skusze, chociaż trochę obawiam się potencjalnych usterek:)

 

Edytowane przez krmkpl
xxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jest to na pewno głośniejsze od normalnego ruszania ale jakiś strzałów to chyba nie słyszałem... tak czy inaczej pamiętaj o 2 rzeczach:
1  starując z LC narażasz sprzęgła, skrzynię i inne podzespoły na maxymalne zużycie/naprężenia  
2 Z tego co czytałem jest nawet licznik LC (ponoć można sczytać VCDS'em ale nie szukałem) i jeśli przekroczy daną wartość jest to podstawa np dla ASO do odmówienia gwarancji lub przynajmniej narażenia Cię na partycypowanie w kosztach (jeśli auto jest na gwarancji)
nie powiem - czasem zdarzy mi się dać mu w pi..ę spod świateł ale przeważnie ruszam spokojnie i dopiero po 2~3m daję gaz do dechy - przynajmniej w teorii dłużej wszystko pożyje.
Z LC korzystałem z ~10x ostatni raz z 3/4 roku temu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obserwuję ten temat od dłuższego czasu.

Zastanawiam się coraz mocniej nad kupnem BiTDI.

Ekonomia użytkowania nie do pobicia np. z A6 3,0 a osiągi podobne.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Adam76 napisał:

Obserwuję ten temat od dłuższego czasu.

Zastanawiam się coraz mocniej nad kupnem BiTDI.

Ekonomia użytkowania nie do pobicia np. z A6 3,0 a osiągi podobne.

Pozdrawiam


Jako wlasciciel bitdi od miesiaca goraco polecam   jak jeszcze wejdzi chip to juz w ogole bedzie ogien ? Komfortowo, fajnie sie prowadzi mimo ze duze i ciezkie auto. Jesli mialbym sie do czegos przyczepic to ten nieszczesny halasujacy launch control u mnie + ciut za slabe jak na moj gust hamulce (do dynamicznej jazdy ciezkim kombikiem moglyby byc jeszcze mocniejsze) - w ASO sprawdzali i sa ok, kwestia masy. Zastanawialem sie nad jakims potencjalnie mocniejszym zestawem typu kloci DBA orange + odpowiednio mocniejsze tarcze. Pewnie jak bedzie czas na wymiane to sobie wstawie cos lepszego niz OEM. Ale to szukanie problemow na sile, same wrazenia z jazdy na 6 ;)

W dniu 3.04.2021 o 16:46, Geralt napisał:

no jest to na pewno głośniejsze od normalnego ruszania ale jakiś strzałów to chyba nie słyszałem... tak czy inaczej pamiętaj o 2 rzeczach:
1  starując z LC narażasz sprzęgła, skrzynię i inne podzespoły na maxymalne zużycie/naprężenia  
2 Z tego co czytałem jest nawet licznik LC (ponoć można sczytać VCDS'em ale nie szukałem) i jeśli przekroczy daną wartość jest to podstawa np dla ASO do odmówienia gwarancji lub przynajmniej narażenia Cię na partycypowanie w kosztach (jeśli auto jest na gwarancji)
nie powiem - czasem zdarzy mi się dać mu w pi..ę spod świateł ale przeważnie ruszam spokojnie i dopiero po 2~3m daję gaz do dechy - przynajmniej w teorii dłużej wszystko pożyje.
Z LC korzystałem z ~10x ostatni raz z 3/4 roku temu

Szukalem licznika launch control z obdeleven i nie udalo mi sie znalezc ani w sterowniku silnika ani skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak na bardzo szybko (1min z google) - nie każda skrzynia to ma ale np:

https://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/vcds-vag-com-codes-programmable-options-golf-mk7-84619-150.html  

daj szukaj i "finding"  znajdzie Ci wpis w połowie strony ze screenem VCDS  - wygląda na blok 02 (skrzynia) -> Advanced Measuring values -> i opcja: "Anzahl Laumch Control Anfahrt"  

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak juz pisalem nie mam vcdsa tylko obdeleven. probowalem na logike podobnie (szukalem w 'live data' czyli tam gdzie sprawdza sie np. sadze itd.) - szukajac launch control lub samego launch. niestety nie widze. Teraz sprawdzilem jeszcze raz na sterowniku skrzyni skoro piszesz ze tam powinno byc i brak. skrzynia oczywiscie dq500 bo jaka mialaby byc inna w bitdi :)

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok myślałem że sprawdzaliście vcds'em (nie doczytałem)
a co do skrzyni to napisałem że nie każda to ma bo o liczniku LC nie czytałem przy okazji passata bitdi a jakoś przeglądając inne forum => tam pisali że część skrzyń (głównie Audi) ma taki licznik a część tego nie rejestruje, teoretycznie DQ500 bodajże też montują w A6 ale pewności nie mam czy nasze to rejestrują czy nie, a za dużo dla mnie zachodu abym to w tej chwili sprawdził (mam drobną kontuzję i chodzenie boli... za ~2tyg powinienem być zdrów)

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności