galux20 Zgłoś #161 Napisano 19 Kwietnia 2018 Przed kupnem tdi jeździłem tym 1.4 z dwoma cylindrami. Do prędkości 100 km h około świetnie sobie radzil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Starl0rd Zgłoś #162 Napisano 19 Kwietnia 2018 (edytowane) 11 godzin temu, M77 napisał: potwierdzam opinie, mam juz 12k i do miasta wystarcza, autostrada tez nie straszna, Starl0rd jak podnosiłeś moc , co uzyskales i jakie koszty ? Warszawa niestety droga tak więc wyszło z tego co pamiętam około 1500. Robiłem w MDM serwis i szczerze polecam chłopaków. Co do zysków to może po prostu pokaże zdjęcie Oprócz tego poprawiły się parametry pracy silnika. Chłopak który mi to robił i tak powiedział że dosyć spokojnie podkręcił i że był jeszcze zapas. Dodatkowo mógłbym się bawić w PB98 i ustawienie pod nią silnika ale w sumie nie wiem po co. Edytowane 19 Kwietnia 2018 przez Starl0rd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M77 Zgłoś #163 Napisano 19 Kwietnia 2018 (edytowane) przy jakim przebiegu robiles mody i jak sprzęgło sie sprawuje ? co ze spalaniem i jak wrazenia z jazdy ? Edytowane 19 Kwietnia 2018 przez M77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Starl0rd Zgłoś #164 Napisano 19 Kwietnia 2018 Moda robiłem przy 15K. Sprzęgło raczej nie sprawia żadnych problemów aczkolwiek musiałem je na nowo wyczuć. Ze spalaniem był problem bo wzrosło ponad 2 litry ale po modyfikacjach powinno zejść do mniej więcej 0,5 - zmany robiłem stostunkowo we wtorek więc musze trochę pojeździć. Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, chociaz po mieście moja średnia prędkość raczej sie nie zmieniła. W trasie natomiast jest dużo lepiej bo jak trzeba trochę pojechać lewym pasem to nie ma takiego problemu a i wyprzedzanie wyglada dużo lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
addamos Zgłoś #165 Napisano 15 Maja 2018 Witam wszystkich, Chciałbym się również podzielić wrażeniami z jazdy B8 sedan 1.4 125km. Jeśli chodzi o kwestie przyśpieszenia i dynami, to szczerze powiedziawszy nie spodziewałem się że samochód z takim silnikiem, tak ładnie się z tymi gabarytami radzi. Elastyczność bardzo fajna od 3~4,5/5 tyś. obrotów, spokojnie można wyprzedać. Spalanie trasa np. 60km z czego 30% autostrada 140km/h tempomat , 20% miasto i 50% tereny poza miastem - wyszło średnio 5.4 litra. Tutaj akurat jazda w godzinach wieczornych bez włączonej klimatyzacji. Jeśli chodzi o średnie spalanie w granicach 6.5 litra. Zastanawia mnie tylko jeden fakt. Na ile można ufać "Biego-niańce" która przy 60km/h każe wrzucić 6 bieg i obroty w tym wypadku wahają się w granicach 1,5 tyś. obrotów . Fakt faktem, nie słychać wtedy by silnik ciężko pracował ani cokolwiek działo mu się źle, jednak zastanawia mnie jakie to ma przełożenie na dłuższą eksploatację samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #166 Napisano 15 Maja 2018 A dlaczego ma nie dać się wyprzedzać, ludzie jeżdzą 150-tkami TDI i uważają że są super do wyprzedzania a czasy wyglądają tak: 100-150 1.4 TSI 125KM - 10s 2.0 TDI 150KM - 11s 1.4 TSI 150KM - 9s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macieks Zgłoś #167 Napisano 22 Maja 2018 ja mam 1.4 150 KM ale to w mojej opinii minimum. Jak na razie mam na liczniku niewiele ponad 1600km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macieks Zgłoś #168 Napisano 3 Czerwca 2018 jak kupować Passata to albo 1.4 150 KM w automacie albo 1.8. Moim zdaniem 1.4 w manualu nie nadaje się do miasta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lucifer Zgłoś #169 Napisano 3 Czerwca 2018 Dnia 15.05.2018 o 21:57, dziki_pl napisał: A dlaczego ma nie dać się wyprzedzać, ludzie jeżdzą 150-tkami TDI i uważają że są super do wyprzedzania a czasy wyglądają tak: 100-150 1.4 TSI 125KM - 10s 2.0 TDI 150KM - 11s 1.4 TSI 150KM - 9s O czym ty człowieku mówisz?Wsadź w tą benzynkę kpl osób,załaduj bagażnik i jedź na wczasy.Tylko nie daj boże w góry bo będziesz go piłował na 3 biegu.Auto tych rozmiarów z tą pojemnością jest autem tylko do jazdy po mieście.Chyba,że ktoś lubi się toczyć po autostradzie z prędkością 120 km/h jak wiatr wieje mu w bagażnik.Bajki o średnim spalaniu na poziomie 6,5 litra po autostradzie z prędkością powyżej 130km/h proszę sobie zachować.Jeździłem takim samochodem w terenie górzystym i nie chcę go znać.Turbina posypała się już po trzeciej wymianie oleju.Góry widział już 50 km wcześniej,a spalanie...Auto na niziny,w miasto i do jazdy maksymalnie z jednym pasażerem.To po co komu taki samochód? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M77 Zgłoś #170 Napisano 3 Czerwca 2018 41 minut temu, Lucifer napisał: O czym ty człowieku mówisz?Wsadź w tą benzynkę kpl osób,załaduj bagażnik i jedź na wczasy.Tylko nie daj boże w góry bo będziesz go piłował na 3 biegu.Auto tych rozmiarów z tą pojemnością jest autem tylko do jazdy po mieście.Chyba,że ktoś lubi się toczyć po autostradzie z prędkością 120 km/h jak wiatr wieje mu w bagażnik.Bajki o średnim spalaniu na poziomie 6,5 litra po autostradzie z prędkością powyżej 130km/h proszę sobie zachować.Jeździłem takim samochodem w terenie górzystym i nie chcę go znać.Turbina posypała się już po trzeciej wymianie oleju.Góry widział już 50 km wcześniej,a spalanie...Auto na niziny,w miasto i do jazdy maksymalnie z jednym pasażerem.To po co komu taki samochód? My jak chcemy jechać na wakacje do Kołobrzegu to zona z dziećmi i bagażami jedzie pociągiem a ja dojeżdżam sam i ich odbieram z dworca, bo to strach jechać.... no i spalanie 6,3 l to tak naprawdę 16,3 l tylko wstyd sie przyznać na forum P.S. Pod górę to jeździmy za TIRami, bo wtedy jest mniejszy opór i jakoś dajemy wtedy rade. 1 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #171 Napisano 3 Czerwca 2018 (edytowane) 2 godziny temu, Lucifer napisał: O czym ty człowieku mówisz?Wsadź w tą benzynkę kpl osób,załaduj bagażnik i jedź na wczasy.Tylko nie daj boże w góry bo będziesz go piłował na 3 biegu.Auto tych rozmiarów z tą pojemnością jest autem tylko do jazdy po mieście.Chyba,że ktoś lubi się toczyć po autostradzie z prędkością 120 km/h jak wiatr wieje mu w bagażnik.Bajki o średnim spalaniu na poziomie 6,5 litra po autostradzie z prędkością powyżej 130km/h proszę sobie zachować.Jeździłem takim samochodem w terenie górzystym i nie chcę go znać.Turbina posypała się już po trzeciej wymianie oleju.Góry widział już 50 km wcześniej,a spalanie...Auto na niziny,w miasto i do jazdy maksymalnie z jednym pasażerem.To po co komu taki samochód? "No bo ja mam męskie 2.0 w dieslu!". Widać że twoje pojęcie o silnikach jest na poziomie dość niskim. Sam masz diesla o szalonej pojemności dwóch litrów który bez dopingu w postaci doładowania miałby ok 70KM. Benzyna o pojemności 1.4 bez doładowania osiąga bezproblemowo 100KM. Sam sobie dopowiedz w którym silniku sprężarka ma więcej do roboty. Moc jest mocą, jak dodamy do tego standardowe prezenty mocy w silnikach benzynowych i tradycyjne już ubytki w mocach w dieslach to mamy wynik dlaczego 1.4 125KM jedzie tak jak 2.0 150. Ty masz w dodatku jeszcze większego muła w postaci 2.0 140 którego osiągi są faktycznie oszałamiające. Dodajmy do porównania 100-150 gdzie słabeusz 1.4 osiąga 10s osiągi twojego monstrum 2.0 140! Uwaga!!! ...................... 13s. Dodam że to czas octavii 1.0 TSI 115KM. LOL. Zastanawiające jest że na 1.4 narzekają wyłącznie posiadacze 2.0 TDI 140 lub 150KM, czyli najlepszych zamulaczy. Tutaj pierwsze z brzegu filmy gdzie widzimy jak powolnie 1.4 przyspiesza a jak oszałamiająco 2.0 TDI zaskakuje wszystkich swoim przyspieszeniem, prawdopodobnie nagrywano w slow-mo by uchwycić poszczególne prędkości. Edytowane 3 Czerwca 2018 przez dziki_pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lucifer Zgłoś #172 Napisano 3 Czerwca 2018 Nie wiem po co twoja teoria,skoro ja mówię o faktach. Zrób jak powiedziałem i wtedy podyskutujemy. A czym jeżdżę to nie twoja sprawa,więc nie próbuj drwić bo by ci szczęka opadła. 1,4 jest dobry do Golfa,a nie do Passata. O trwałości pogadamy jak przestaniesz jeździć w koło komina i zrobisz ze 100-150 tys. Znam to auto i wiem co mówię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #173 Napisano 3 Czerwca 2018 53 minuty temu, Lucifer napisał: Nie wiem po co twoja teoria,skoro ja mówię o faktach. Zrób jak powiedziałem i wtedy podyskutujemy. A czym jeżdżę to nie twoja sprawa,więc nie próbuj drwić bo by ci szczęka opadła. 1,4 jest dobry do Golfa,a nie do Passata. O trwałości pogadamy jak przestaniesz jeździć w koło komina i zrobisz ze 100-150 tys. Znam to auto i wiem co mówię. Ja jakieś fakty wkleiłem, ty żadnych. Pochwal nam się wszystkim czym jeździsz, to bardzo ważne, zaraz mi szczęka opadbie. Pewnie jakieś szalone tdi po programie? Ścigasz się? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lucifer Zgłoś #174 Napisano 4 Czerwca 2018 Oj widzę nadepnąłem na odcisk,jeździj swoim szalonym 1,4 i ciesz się życiem.Jestem pewien,że kolejny jeśli nawet będzie Passat to kupisz przynajmniej marne 1,8.A i nie bądź człowieku śmieszny bo chyba ukończyłeś naście lat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Starl0rd Zgłoś #175 Napisano 4 Czerwca 2018 Myślę że w temacie użytkowania 1.4 najlepiej wypowiedzą się osoby które go faktycznie użytkują. Krytykowanie go za osiągi to duże nieporozumienie. W przypadku jazdy głównie po mieście i sporadycznych wyjazdach typu wakacje, ferie, weekend silnik sprawdza się bardzo dobrze. Dodatkowo nie widzę żadnych problemów w dynamicznym osiąganiu limitów prędkości dopuszczonych na polskich drogach. Co niesamowite samochów potrafi nawet wyprzedzać jednak najczęściej wymaga to redukcji biegu co oczywiście może być dla niektórych problematyczne. W przypadku osób które w większym wymiarze czasu jeżdzą w trasy silnika bym oczywiście nie polecił ponieważ tam odpowiednia pojemność ma większe znaczenie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin232 Zgłoś #176 Napisano 4 Czerwca 2018 Wystarczy spojrzeć na DM ile w danej chwili auto dostarcza mocy. Przy PRZEPISOWEJ jeździe (a zakładam, że większość forumowiczów to poważni ludzie) auto potrzebuje 20-30KM na poruszanie się. Reszta którą silnik ma na 'górkę' to tylko przyspieszanie/wyprzedzanie. Z argumentami o wyprzedzaniu też dałbym sobie spokój. Na krajówkach wolno jechać 90km/h. Tiry i tak jeżdżą na 'odcięciu' circa 100km/h więc aż tak dużo do wyprzedzania nam nie zostaje. Ot raz na jakiś czas jakiś 'dyliżans'. Kiedyś B5 miał 90KM i wszyscy szaleli na punkcie osiągów i każdy chciał mieć w garażu. Dzisiaj...jakiś dziwny wyścig zbrojeń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #177 Napisano 4 Czerwca 2018 Odcinka w ciężarówkach, nie jakiś tirach, jest przy 89 km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek N. Zgłoś #178 Napisano 4 Czerwca 2018 1.4 i tyle emocji... Ale do rzeczy. Jako były posiadacz dwóch B8: ja 1.8 manual (miesiąc temu sprzedany), żona 1.4 150 manual- przebieg 12k przez 17mies. dodam coś od siebie. 1.4 naprawdę fajnie jeździ po mieście i poza nim w zakresie prędkości przepisowych. Oczywiście 200km/h na autostradzie też można jechać, ale dla mnie 170 to optymalna prędkość autostradowa, bo powyżej zaczyna być wyraźnie głośniej. Spalanie: miasto 1.8 o 1l więcej (jadąc auto za autem), trasa do120km/h 1,4 mniej, przy 120 tyle samo( ok.6l), powyżej tej prędkości 1,8 pali mniej (ma też niższe obroty). Przyspieszenie 1,4: do 100km/h jak dla mnie ok, zwłaszcza że 1,8 w tym zakresie często ma problem z trakcją; im szybciej tym przewaga 1,8 wyraźniejsza. Dźwięk silnika- zdecydowanie lepsze 1,8. Reasumując: wszystko zależy kto do czego i jak używa samochodu. Ja osobiście jeżdżę więcej na trasach więc wybieram 1,8, ale moja żona jeździ po mieście i lepszym wyborem dla niej jest 1,4 ( zresztą gdy postanowiłem sprzedać jednego Passata to mogła sobie wybrać i został 1,4). W kwestii osiągów nie ma co robić osobistych wycieczek, ponieważ dla jednego 1,0tsi całkiem fajnie przyspiesza, a dla drugiego Golf R w serii szału nie robi i myślą o modyfikacji. Z drugiej strony jak kupujesz sobie nowego Passka 1,4 za ok. 100k, a kolega z 10-letniego TDI z wyciętym DPF-em mówi ci, że to kosiarka, to mam dla niego info: za 5-10 lat będzie kupował nasze auta i będzie się cieszył że salonowe. I żeby nie było, nie jestem wrogiem TDI. Gdybym rocznie na trasach spędzał kilkadziesiąt tysięcy kilometrów prawdopodobnie wybrałbym TDI. Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #179 Napisano 4 Czerwca 2018 Ja też jeździłem kiedyś autem o oszałamiającej mocy 90hp i Golfem dieslem 1.6 z DGS (105hp chyba), więc się wypowiem. Nikt chyba nie poruszał tu jeszcze jednego - dla mnie ważnego - aspektu: jak auto się zachowuje przy pełnym obciążeniu. Jak jeździłem w/w Golfem sam, to jak Cię mogę. Jak miał komplet pasażerów, to nie jechał... W sieci jest sporo testów bardziej konkretnie (w sekundach) pokazujących zjawisko, niż tylko subiektywne odczucia. Ma to ogromnt wpływ na bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu... Mało istotne są czasy od 0-100 kmh, ale już elastyczności są mega istotne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lucifer Zgłoś #180 Napisano 4 Czerwca 2018 Dokładnie tak,jak napisałem 1,4 jest dobry w miasto i jazdę krajowymi drogami. Jest kiepski w góry,z kpl osób i na autostradzie. Bo że pojedzie 200 to nic nie znaczy. Ktoś tam napisał,że na autostradzie jedzie 180 ok.jak długo? Pięć kilometrów? Ja wsiadam w auto i w 10 godzin robię 1100 km. Często w jeden weekend 2700 km. Dlatego napisałem,że auto nie nadaje się do takiej eksploatacji. Dlatego też po 95 tys km padło turbo. A jeździłem od zera. Dodam jeszcze,że jeśli nie gonię w trasę to auto jeździ w terenie górzystym i nie nadaje się do tego. Jak zresztą każda benzyna poniżej 2,0l. Chyba,że kogoś raduje jazda na trzecim biegu z prędkością 80km/h i uczucie,że silnik ledwo zipie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach