Skocz do zawartości
Prim

B8 1.4 TSI - wrażenia z jazdy/użytkowanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Wg mnie wszystko zależy od preferencji i oczekiwań kierowcy. Przez 3 lata jeździłem B6 z 1.4 122KM, przejechałem nim 69000km. Do spokojnej jazdy wystarczał. Ale i tak uważam że najlepiej umówić się na jazdę próbną lub wynająć taki model na kilka dni i przekonać się na własnej skórze.

Swoją drogą dopłata do 1.8 to około 3400-3500zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po jeździe próbnej Octavią 1.4 150 DSG- tym już fajniej się jeździło.

W Octavii różnica w cenie między 1.8 manual a 1.4 DSG to 2000zł więcej za ten z DSG. Teraz bym chciał 1.8 z DSG tylko problem jest taki że już się robi 100 tysi za samochód który miał być tani. Niestety wszystko kosztuje. Z drugiej strony jak miałbym kupować golasa to wole Peugota 301 :chory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mogę się tylko podpisać pod słowami przedmówcy.... ja do tego wszystkiego mam jeszcze jedno spostrzeżenie - mniej ważne ale jednak - silnik 1.4 TSI brzmi jak silnik kosiarki - mi to psuło przyjemność z jazdy...

 

A ja wcale nie jestem pewien czy dźwięki silnika nie są podobne :) zakładam, że zarówno w 1,4 jak i w 1,8 (w których we wnętrzu auta raczej słabo docierają dźwięki z jednostki napędowej) za "produkcję" odgłosów przy mocnym przyspieszaniu - odpowiada mechaniczno/elektroniczny (???) brzęczyk :) przykład działania:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje te auta po podwyżce z drive mode maja generator dźwięku - jest tam tryb sport wiec jest i "sportowy" dźwięk. Ja nie mam tego cuda wiec nie mam tez generatora :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie czy wasze 1,4 tsi 125 KM zużywają olej silnikowy? Jakie mieliście poziomy oleju na bagnecie w chwili odbioru???Ja mam wrażenie że ubywa mi na bagnecie oleju a przejechałem dopiero ponad 500 km i to delikatnie bez wkręcania powyżej 3 tyś obrotów :(

Edytowane przez VWMP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, niech Ci się samochód dotrze to będziesz wiedział czy jest git czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje te auta po podwyżce z drive mode maja generator dźwięku - jest tam tryb sport wiec jest i "sportowy" dźwięk. Ja nie mam tego cuda wiec nie mam tez generatora :/

 

Nie mam wyboru trybu i generator jest, słyszalny przy pedale w podłodze lub pracy skrzyni w manualu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam wyboru trybu i generator jest, słyszalny przy pedale w podłodze lub pracy skrzyni w manualu.

 

to ciekawe.... jednak cały czas poznaje swój samochód....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tego wcale nie słysze :( Może klekot diesla i świst obu turbin jest zbyt głośny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tego wcale nie słysze Może klekot diesla i świst obu turbin jest zbyt głośny

 

Jestem w stanie w to uwierzyć bo badziew włącza się generalnie jakoś w okolicach gazu w podłodze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.4 wg mnie trochę za mały, choć osiągi nie są wcale słabe. 1.8 tsi ma nie wiele lepsze przyspieszenie. Za to dźwięk przepiękny :)

Dla chętnych krótki filmik z przyśpieszenia 1.8 TSI DSG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem pierwszy duży przegląd i dostałem na testy Golfa Sportvan ( waga 1250 kg ) z silnikiem 1,4 - spalanie na trasie wyszło mi 8,2 litra.

Na tej samej trasie mój o pół tony cięższy BiTdi ( waga 1750 kg ) spalił 7,1 litra .

Oczywiście komuś wyniki mogą wyjść inne, chciałem tylko porównać wyniki pod swoją nogą ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla chętnych krótki filmik z przyśpieszenia 1.8 TSI DSG

Super filmik :)

A z ciekawości spytam się dlaczego nie testowałeś przyspieszenia w trybie ESP Sport?

Ja zauważyłem, że standardowe ustawienie ESP powoduje zdławienie momentu na 1.biegu. Przy ESP Sport na jedynce czuć lepsze przyspieszenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mokra droga byla :/ powtórzę test na suchej nawierzchni i zrobię więcej prób :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.4 wg mnie trochę za mały, choć osiągi nie są wcale słabe. 1.8 tsi ma nie wiele lepsze przyspieszenie. Za to dźwięk przepiękny :)

Dla chętnych krótki filmik z przyśpieszenia 1.8 TSI DSG

 

Filmik bardzo mi się podoba, a dźwięk silnika jeszcze bardziej :)

Pytanie z innej beczki. Czemu nie kupiłeś 4x4? W sygnaturze widać że miałeś już 4x4. Czyżby nie warto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Filmik bardzo mi się podoba, a dźwięk silnika jeszcze bardziej :)

Pytanie z innej beczki. Czemu nie kupiłeś 4x4? W sygnaturze widać że miałeś już 4x4. Czyżby nie warto?

4x4 piękna sprawa :) ale jak konfigurowalem to ta opcja byla tylko z dieslem, a już nie chcialem smierdziela :) obecie 4x4 jest juz ale tylko z 2 l benzyna i sporo kosztuje :/ moze następnym razem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się wypowiem na temat 1.8 Tsi w dsg. Moim zdaniem nie ma sensu dopłacać bo cała moc idzie w gwizdek. Jeździłem 1.4 Tsi 150 km w manualnu i 1.8 Tsi z dsg. Wrażenia z jazdy nieznacznie lepsze w 1.4. To przez to ze 1.8 Tsi jest z dsg ma 70nm mniej, czyli 250. Tyle samo co 1.4 Tsi 150 km. Dlatego albo manual jak ktoś chce mieć frajdę za mniej, albo jak kogoś stać dsg z najmocniejszymi silnikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde rzeczywiście w katalogach 1,8tsi jest 320Nm dla manuala a 250 dla dsg. Nie wiedziałem przed zakupem :/ ale liczę na to, że te 8 sekund do setki i tak wystarczy :) Kiedyś miałem lagunę V6 i to samo przyspieszenie więc powinno być i tak super :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica w przyspieszeniu do setki to 0,1s na korzyść manualnej. Weź pod uwagę, że dsg zmienia szybciej biegi niż człowiek i do tego masz tryb sport więc różnica Nm jest mało zauważalna. Jeździłem tym i tym. A co do silnika 1.4 to przy wyższych prędkościach może brakować mu mocy. Do setki może dawać radę, powyżej może być już gorzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamietać żeby odróżnić przyśpieszenie od elastyczności. Pewnie od 0 do 100 przyśpiesza podobnie ale gdy trzeba elastyczności to jednak różnice w NM się czuje. Tak jak pisałem jeździłem 1.4 w manualu i 1.8 z dsg. Lepsze wrażenia odnośnie elastyczności daje 1.4. W 1.8 z dsg jak przyśpieszałem to spodziewałem sie kopa a bylo czuc redukcje, chwile zastanowienia a pozniej jednostajne przyspieszanie :( Dlatego wybrałem manual z 320Nm i wierze ze wiecej Nm zrekompensuje mi szybkość zmiany biegów przez dsg :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności