doggie Zgłoś #61 Napisano 4 Grudnia 2015 Wg mnie wszystko zależy od preferencji i oczekiwań kierowcy. Przez 3 lata jeździłem B6 z 1.4 122KM, przejechałem nim 69000km. Do spokojnej jazdy wystarczał. Ale i tak uważam że najlepiej umówić się na jazdę próbną lub wynająć taki model na kilka dni i przekonać się na własnej skórze. Swoją drogą dopłata do 1.8 to około 3400-3500zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #62 Napisano 4 Grudnia 2015 Jestem po jeździe próbnej Octavią 1.4 150 DSG- tym już fajniej się jeździło. W Octavii różnica w cenie między 1.8 manual a 1.4 DSG to 2000zł więcej za ten z DSG. Teraz bym chciał 1.8 z DSG tylko problem jest taki że już się robi 100 tysi za samochód który miał być tani. Niestety wszystko kosztuje. Z drugiej strony jak miałbym kupować golasa to wole Peugota 301 :chory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ebastian Zgłoś #63 Napisano 4 Grudnia 2015 Ja mogę się tylko podpisać pod słowami przedmówcy.... ja do tego wszystkiego mam jeszcze jedno spostrzeżenie - mniej ważne ale jednak - silnik 1.4 TSI brzmi jak silnik kosiarki - mi to psuło przyjemność z jazdy... A ja wcale nie jestem pewien czy dźwięki silnika nie są podobne zakładam, że zarówno w 1,4 jak i w 1,8 (w których we wnętrzu auta raczej słabo docierają dźwięki z jednostki napędowej) za "produkcję" odgłosów przy mocnym przyspieszaniu - odpowiada mechaniczno/elektroniczny (???) brzęczyk przykład działania: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prim Zgłoś #64 Napisano 5 Grudnia 2015 Moje te auta po podwyżce z drive mode maja generator dźwięku - jest tam tryb sport wiec jest i "sportowy" dźwięk. Ja nie mam tego cuda wiec nie mam tez generatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMP Zgłoś #65 Napisano 8 Grudnia 2015 (edytowane) Witam mam pytanie czy wasze 1,4 tsi 125 KM zużywają olej silnikowy? Jakie mieliście poziomy oleju na bagnecie w chwili odbioru???Ja mam wrażenie że ubywa mi na bagnecie oleju a przejechałem dopiero ponad 500 km i to delikatnie bez wkręcania powyżej 3 tyś obrotów Edytowane 8 Grudnia 2015 przez VWMP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #66 Napisano 8 Grudnia 2015 Spokojnie, niech Ci się samochód dotrze to będziesz wiedział czy jest git czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #67 Napisano 8 Grudnia 2015 Moje te auta po podwyżce z drive mode maja generator dźwięku - jest tam tryb sport wiec jest i "sportowy" dźwięk. Ja nie mam tego cuda wiec nie mam tez generatora Nie mam wyboru trybu i generator jest, słyszalny przy pedale w podłodze lub pracy skrzyni w manualu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prim Zgłoś #68 Napisano 9 Grudnia 2015 Nie mam wyboru trybu i generator jest, słyszalny przy pedale w podłodze lub pracy skrzyni w manualu. to ciekawe.... jednak cały czas poznaje swój samochód.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #69 Napisano 9 Grudnia 2015 Ja tego wcale nie słysze Może klekot diesla i świst obu turbin jest zbyt głośny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ebastian Zgłoś #70 Napisano 9 Grudnia 2015 Ja tego wcale nie słysze Może klekot diesla i świst obu turbin jest zbyt głośny Jestem w stanie w to uwierzyć bo badziew włącza się generalnie jakoś w okolicach gazu w podłodze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
john315 Zgłoś #71 Napisano 9 Grudnia 2015 1.4 wg mnie trochę za mały, choć osiągi nie są wcale słabe. 1.8 tsi ma nie wiele lepsze przyspieszenie. Za to dźwięk przepiękny Dla chętnych krótki filmik z przyśpieszenia 1.8 TSI DSG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IQM1 Zgłoś #72 Napisano 9 Grudnia 2015 Dzisiaj miałem pierwszy duży przegląd i dostałem na testy Golfa Sportvan ( waga 1250 kg ) z silnikiem 1,4 - spalanie na trasie wyszło mi 8,2 litra. Na tej samej trasie mój o pół tony cięższy BiTdi ( waga 1750 kg ) spalił 7,1 litra . Oczywiście komuś wyniki mogą wyjść inne, chciałem tylko porównać wyniki pod swoją nogą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #73 Napisano 10 Grudnia 2015 Dla chętnych krótki filmik z przyśpieszenia 1.8 TSI DSG Super filmik A z ciekawości spytam się dlaczego nie testowałeś przyspieszenia w trybie ESP Sport? Ja zauważyłem, że standardowe ustawienie ESP powoduje zdławienie momentu na 1.biegu. Przy ESP Sport na jedynce czuć lepsze przyspieszenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
john315 Zgłoś #74 Napisano 10 Grudnia 2015 Mokra droga byla powtórzę test na suchej nawierzchni i zrobię więcej prób Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #75 Napisano 10 Grudnia 2015 1.4 wg mnie trochę za mały, choć osiągi nie są wcale słabe. 1.8 tsi ma nie wiele lepsze przyspieszenie. Za to dźwięk przepiękny Dla chętnych krótki filmik z przyśpieszenia 1.8 TSI DSG Filmik bardzo mi się podoba, a dźwięk silnika jeszcze bardziej Pytanie z innej beczki. Czemu nie kupiłeś 4x4? W sygnaturze widać że miałeś już 4x4. Czyżby nie warto? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
john315 Zgłoś #76 Napisano 12 Grudnia 2015 Filmik bardzo mi się podoba, a dźwięk silnika jeszcze bardziej Pytanie z innej beczki. Czemu nie kupiłeś 4x4? W sygnaturze widać że miałeś już 4x4. Czyżby nie warto? 4x4 piękna sprawa ale jak konfigurowalem to ta opcja byla tylko z dieslem, a już nie chcialem smierdziela obecie 4x4 jest juz ale tylko z 2 l benzyna i sporo kosztuje moze następnym razem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolli Zgłoś #77 Napisano 20 Stycznia 2016 Ja się wypowiem na temat 1.8 Tsi w dsg. Moim zdaniem nie ma sensu dopłacać bo cała moc idzie w gwizdek. Jeździłem 1.4 Tsi 150 km w manualnu i 1.8 Tsi z dsg. Wrażenia z jazdy nieznacznie lepsze w 1.4. To przez to ze 1.8 Tsi jest z dsg ma 70nm mniej, czyli 250. Tyle samo co 1.4 Tsi 150 km. Dlatego albo manual jak ktoś chce mieć frajdę za mniej, albo jak kogoś stać dsg z najmocniejszymi silnikami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarod84 Zgłoś #78 Napisano 21 Stycznia 2016 Kurde rzeczywiście w katalogach 1,8tsi jest 320Nm dla manuala a 250 dla dsg. Nie wiedziałem przed zakupem ale liczę na to, że te 8 sekund do setki i tak wystarczy Kiedyś miałem lagunę V6 i to samo przyspieszenie więc powinno być i tak super Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Plato Zgłoś #79 Napisano 21 Stycznia 2016 Różnica w przyspieszeniu do setki to 0,1s na korzyść manualnej. Weź pod uwagę, że dsg zmienia szybciej biegi niż człowiek i do tego masz tryb sport więc różnica Nm jest mało zauważalna. Jeździłem tym i tym. A co do silnika 1.4 to przy wyższych prędkościach może brakować mu mocy. Do setki może dawać radę, powyżej może być już gorzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolli Zgłoś #80 Napisano 21 Stycznia 2016 Trzeba pamietać żeby odróżnić przyśpieszenie od elastyczności. Pewnie od 0 do 100 przyśpiesza podobnie ale gdy trzeba elastyczności to jednak różnice w NM się czuje. Tak jak pisałem jeździłem 1.4 w manualu i 1.8 z dsg. Lepsze wrażenia odnośnie elastyczności daje 1.4. W 1.8 z dsg jak przyśpieszałem to spodziewałem sie kopa a bylo czuc redukcje, chwile zastanowienia a pozniej jednostajne przyspieszanie Dlatego wybrałem manual z 320Nm i wierze ze wiecej Nm zrekompensuje mi szybkość zmiany biegów przez dsg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach