Skocz do zawartości
Prim

B8 1.4 TSI - wrażenia z jazdy/użytkowanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

to malo ciekawe ile po miescie pewnie z 8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy jeździe na bardzo krótkich odcinkach do 1km pali od 9,5 do 11 litrów. Przy normalnych odległościach 4-8 km pali 8,5 - 9,5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co wy mysleliscie ze kupujac ciezkie auto z silnikiem od kosiarki bedzie palić 6L po miescie :) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co wy mysleliscie ze kupujac ciezkie auto z silnikiem od kosiarki bedzie palić 6L po miescie :) ?

No daleko wielu do tej twojej fajności...

 

Dla mnie pisanie o spalaniu innym niż autostradowe zbytnio nie ma sensu, za dużo zmiennych wpływa na efekt końcowy.

I co do konsumpcji paliwa to producent podaje, że mocniejsza odmiana będzie spalać mniej, fajnie byłoby się wybrać w 2 auta na raz i to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I co do konsumpcji paliwa to producent podaje, że mocniejsza odmiana będzie spalać mniej, fajnie byłoby się wybrać w 2 auta na raz i to sprawdzić.

A to akurat całkiem realne. Moje Bravo (90 KM) trzeba kręcić do 4-4,5 tysiaca obrotów, aby utrzymać się w nurcie miejskiego ruchu i wychodzi mi ok. 10,5 l/100 km miejskiej jazdy. Jestem w stanie uwierzyć, że jeżdżąc Passatem (180 KM) w przedziale 1,8-3 tysiące obrotów ze start-stopem da się osiągnąć lepszy rezultat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co wy mysleliscie ze kupujac ciezkie auto z silnikiem od kosiarki bedzie palić 6L po miescie :) ?

 

w katalogu 6 l na setke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w katalogu 6 l na setke

 

Dobrze powiedziane w katalogu :)))))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych spalaniem silnika 1.8 TSI 180 KM DSG zestawiłem je ze spalaniem silnika 1.4 TSI 122 KM w Golfie 7 (skrzynia manualna).

Kilka dni temu jechałem z żoną identyczną trasę. Żona w Golfie a ja za nią cały czas na aktywnym tempomacie w Passacie a więc w każdej chwili jechałem generalnie z identyczną prędkością. Liczniki były wyzerowane w tym samym momencie. Zatem jest to bardzo dobry materiał do porównania spalania. Obciążenie samochodów było również podobne (w Golfie żona z dzieckiem, w Passacie ja sam).

 

Spalanie w naszym Golfie generalnie uważam za wyjątkowo niskie, moim zdaniem jest to bardzo ekonomiczny silnik. I co ciekawe - na odcinku 140 kilometrów spalanie w Passacie wyszło większe o tylko 0,7 litra/100 km. Podczas jazdy dzwoniłem też kilka razy do żony pytając o dotychczasowe spalanie i przez większość czasu różnica utrzymywała się na poziomie jedynie 0,5 l/100 km, ostatecznie jednak na zakończeniu trasy różnica nieco się zwiększyła.

 

Poniżej na potwierdzenie tego co mówię wklejam zdjęcia z naszych DISCOVER MEDIA pokazujące wynik o którym piszę, zdjęcia zrobione od razu po zakończeniu trasy.

 

2015-07-18 22.15.43.jpg

2015-07-18 22.14.43 - Kopia.jpg

Edytowane przez matteo84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A to akurat całkiem realne. Moje Bravo (90 KM) trzeba kręcić do 4-4,5 tysiaca obrotów, aby utrzymać się w nurcie miejskiego ruchu i wychodzi mi ok. 10,5 l/100 km miejskiej jazdy. Jestem w stanie uwierzyć, że jeżdżąc Passatem (180 KM) w przedziale 1,8-3 tysiące obrotów ze start-stopem da się osiągnąć lepszy rezultat.

Myślę, że to bardziej sprawa ACT czyli wyłączania 2 cylindrów, jednak nie mogę Ci odmówić prawdy- zbyt mały silnik będzie spalał więcej.

 

Dobrze powiedziane w katalogu )))

Nie znam się to się wypowiem. Ale jak pisałem- nie każdy jest tak fajny jak ty ;(

 

Spalanie w naszym Golfie generalnie uważam za wyjątkowo niskie, moim zdaniem jest to bardzo ekonomiczny silnik. I co ciekawe - na odcinku 140 kilometrów spalanie w Passacie wyszło większe o tylko 0,7 litra/100 km. Podczas jazdy dzwoniłem też kilka razy do żony pytając o dotychczasowe spalanie i przez większość czasu różnica utrzymywała się na poziomie jedynie 0,5 l/100 km, ostatecznie jednak na zakończeniu trasy różnica nieco się zwiększyła.

Ciekawy test, fajnie byłoby wziąć na próbę z salonu 1.4 i zobaczyć co wtedy by wyszło. A jak kształtowało się spalanie w mieście?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I

Myślę, że to bardziej sprawa ACT czyli wyłączania 2 cylindrów, jednak nie mogę Ci odmówić prawdy- zbyt mały silnik będzie spalał więcej.

 

 

Nie znam się to się wypowiem. Ale jak pisałem- nie każdy jest tak fajny jak ty ;(

 

 

Ciekawy test, fajnie byłoby wziąć na próbę z salonu 1.4 i zobaczyć co wtedy by wyszło. A jak kształtowało się spalanie w mieście?

 

 

Mam ten silnik w rodzinie wiec wiem ile on pali i jaki jest super wiec licz sie troche ze slowami milosniku 1.4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie :)

Może ktoś coś jeszcze napisze o wrażeniach z jazdy 1.4 150 a najchętniej w DSG:)

W tym tygodniu muszę już zamawiać... jak na razie nazbierałem 1.4 za 151 000 wg. konfiguratora, bo w zasadzie wszystkie dodatki wydają się potrzebne :) HL,DSG,panorama, Dynaudio, Biznes, DP, AID... poczytałem na UK forach, że szaleństwo naszło angoli na superba z 1.4TSI 150 właśniem po części przez kwestie podatkowe, gdzie indziej doczytałem, że pasek 1.4 sporo cichszy niż w skodilaku, Czekam jeszcze bo może w tym tygodniu dodadzą opcje "cichych szyb".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do normalnej jazdy silnik wydaje sie całkowicie wystarczający. Mam taki w Q3 żony, która jest cięższa i ma większe opory powietrza. Radzi on sobie z nią bez problemu. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o przyśpieszenie i wrażenia z jazdy to jest to samo co starszy 1.8 160 KM, który mam póki co w Superbie - jeszcze 2 miesiące :(.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do normalnej jazdy silnik wydaje sie całkowicie wystarczający. Mam taki w Q3 żony, która jest cięższa i ma większe opory powietrza. Radzi on sobie z nią bez problemu. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o przyśpieszenie i wrażenia z jazdy to jest to samo co starszy 1.8 160 KM, który mam póki co w Superbie - jeszcze 2 miesiące :(.

 

 

Dzięki za info, w zasadzie jak 150km z 1.4 daje radę w Q3 poniżej 10s do "setki" i leci aż do 200 to pasek powinien śmigać tak jak kolega napisał - jak poprzednia generacja z 1.8 160 km.

Chyba nie ma co się bać :) do tego DSG będzie sobie wachlować biegami a do wyprzedzania "tiropodobnych" zawsze można lekką redukcję przed manewrem..

 

Główne obawy mam właśnie o szybkie i sprawne wyprzedzanie z prędkości powiedzmy 100 - 120 km/h na drogach innych niż autostrada/ekspresówka :)

 

Bo to że do 200 km/h kiedyś się rozpędzi to nie mam najmniejszych wątpliwości ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie i Panie

Może ktoś coś jeszcze napisze o wrażeniach z jazdy 1.4 150 a najchętniej w DSG

W tym tygodniu muszę już zamawiać... jak na razie nazbierałem 1.4 za 151 000 wg. konfiguratora, bo w zasadzie wszystkie dodatki wydają się potrzebne HL,DSG,panorama, Dynaudio, Biznes, DP, AID... poczytałem na UK forach, że szaleństwo naszło angoli na superba z 1.4TSI 150 właśniem po części przez kwestie podatkowe, gdzie indziej doczytałem, że pasek 1.4 sporo cichszy niż w skodilaku, Czekam jeszcze bo może w tym tygodniu dodadzą opcje "cichych szyb".

 

Łał... to co napisałeś wzbudziło we mnie konsternacje... Może się narażę ale dajesz 150 koła za kosiarke, a żal ci dołożyć 3 koła do 1.8tsi ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łał... to co napisałeś wzbudziło we mnie konsternacje... Może się narażę ale dajesz 150 koła za kosiarke, a żal ci dołożyć 3 koła do 1.8tsi ??

 

Tak jak napisałem w innym wątku, te 3k jest bardzo względne, jakbym kupował dla siebie i w leasingu to oczywiście nie miałbym wątpliwości ale, że auto będzie w wynajmie długookresowym to ... różnica 3k to nie wszystko, jest jeszcze różnica 4% w wartości rezydualnej czyli wartości auta po 3 latach i tak dla silnika 1.4 wartość ta wynosi 52% a dla silnika 1.8 już tylko 48% czyli moja firma musi pokryć koszt 52% wartości samochodu przez te 3 lata a w przypadku silnika 1.4 tylko 48% tej wartości.

przy dużym uogólnieniu przy wartości auta 150 000 różnica między 1.4 a 1.8 w moim przypadku to prawie 10 000 pln ","

Więc wolę wybrać "kosiarkę" z osiągami 0,5 sekundy gorszymi niż 1.8 a zamiast tego dodać szklany dach + dynaudio i jeszcze zostanie na "pure white" :)

 

Przy okazji małe przemyślenie na temat kilku wpisów o "wysilonym" silniku 1.4.. 2.0 TSI ma 220 km czyli wychodzi 110 km z litra, 1.4 ma tych koni 150 czyli leciutko ponad 100km z litra .. oba silniki mają 4 cylindry:) więc który tak na prawdę jest "bardziej wysilony" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz być na prawdę dokładny to dzielenie moc/pojemność nic nie wnosi do wyniku przesilenia. 0.5 sek. do 100km/h to nie jest argument. Argumentem jest 70 NM, o których sobie przypomnisz przy dynamice prędkości autostradowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli chcesz być na prawdę dokładny to dzielenie moc/pojemność nic nie wnosi do wyniku przesilenia. 0.5 sek. do 100km/h to nie jest argument. Argumentem jest 70 NM, o których sobie przypomnisz przy dynamice prędkości autostradowych

 

Oczywiście, że nie o dokładność tutaj chodzi :)

A jeżeli 0,5 sekundy nie jest argumentem to jaki jeszcze argument mam brać pod uwagę w momencie, w którym te 70NM zniknie bo w moim wypadku jedynym "must have" w wyposażeniu jest DSG a z tego co wiem 1.4 DSG tak samo jak 1.8 DSG mają moment obrotowy na tym samym poziomie czyli 250NM ? :)

 

Potencjalnie większa awaryjność 1.4 ? mam gwarancję na 3 lata po 3 latach wymieniam auto na nowe. Btw. w Seacie Altea XL 1.8 DSG 2010r. mojej żony przy 50 000 rozciągnął się łańcuch rozrządu a sam rozrząd strzelił ... jasna sprawa, że od 2011 TSI podobno już oleju nie biorą (to była przyczyna kłopotów z rozrządami w silnikach TSI - hydrauliczne napinacze).. 1.4 TSI miały 160/180 KM ale w poprzedniej wersji tego silnika był: łańcuch rozrządu - teraz jest pasek oraz turbina + kompresor, teraz jest jedynie większe turbo, więc ten silnik też wydaje się być pozbawiony wad wieku przedszkolnego - stąd nie skreślałbym go tylko ze względu na małą pojemność :)

Wartości prędkości i przyspieszenia wychodzą podobnie jak w poprzedniej generacji B7 1.8 TSI :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy okazji małe przemyślenie na temat kilku wpisów o "wysilonym" silniku 1.4.. 2.0 TSI ma 220 km czyli wychodzi 110 km z litra, 1.4 ma tych koni 150 czyli leciutko ponad 100km z litra .. oba silniki mają 4 cylindry więc który tak na prawdę jest "bardziej wysilony"

Nie patrz na takie rzeczy, bo moc osiągana z litra nie jest czynnikiem stanowiącym o awaryjności jednostki, a jej wykonanie. 20 lat temu osiągi były o wiele gorsze a wiele jednostek tak czy siak się sypało.

 

o których sobie przypomnisz przy dynamice prędkości autostradowych

Masz jakieś dokładne i obiektywne info czy tak tylko się wydaje? I oczywiście nie ma co patrzeć na moc, tylko na moment, co? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dzisiaj w końcu dorwać 1.4 na testy, co prawda nie w DSG ale wrażenia jak najbardziej pozytywne :)

W sumie z godzinka jazdy w ruchu ulicznym i po autostradzie. Miło jestem zaskoczony. Praktycznie w każdym momencie auto daje radę przyspieszać, nawet leniwe rozpędzanie od 80 na 6 biegu nie jest uciążliwe:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wziąłeś do testów 1.4 TSI ACT czy 1.4 TSI 125? Zakładam, że 150 KM?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności