rekinek7 Zgłoś #1 Napisano 19 Czerwca 2015 (edytowane) Witajcie, Nie wiem czy są chętni ale może się przyda, więc postanowiłem napisać mały skromny poradnik. Jest to pierwszy mój poradnik więc proszę o wyrozumiałość Zapragnąłem mieć u siebie na pokładzie licznik FULL FIS z młodszego brata czyli z 3BG Tak więc kupiłem komputer z końcówką GA i licznik 849A. Jednak nie wystarczyło mi to i zapragnąłem mieć ikonki otwartych drzwi, wszystkich nie tylko kierowcy Nie którzy stwierdzą "idiota", ale jednak zrealizowałem swą idee czyli zmiana komfortu z 1J0 na 1C0. Po nudnym wstępie biorę się za opis czynności jakie wykonałem Przede wszystkim musimy się zaopatrzyć w silniczki szyb do wszystkich drzwi koniecznie z europy i moduł komfortu wraz z wtyczkami ale musi być z auta EUROPEJSKIEGO!! Potrzebny też będzie kluczyk scyzoryk 3 przyciskowy Silniczki drzwi: 1C1 959 801 - drzwi kierowcy LP 3B4 837 751 LD 1c1 959 802 - drzwi pasażera PP 3b4 837 751 LB 1c0 959 811 - drzwi pasażera LT 3B9 837 751 BF 1C0 959 812 - drzwi pasażera PT 3B9 837 752 BF Moduł komfortu (w moim przypadku) : 1C0 959 799 B H01/S003 Wtyczki: T23 - 1J0 962 623C (ASO 15zł) T15 - 1J0 962 615A (ASO 12zł) Kluczyk scyzoryk: 1J0 959 753 AH Większość modułów komfortu 1C0 959 799 B ma częstotliwość 434 Mhz i taki też pilot potrzebujemy. Co do silniczków to przednie muszą być z europy tylne bez znaczenia (wszystkie są takie same). Zaczynami od opuszczenia wszystkich szyb i rozbiórki drzwi aby wyjąć silniczki. Wiązki jak i wtyczki są takie same więc w drzwiach podmieniamy tylko silniczki, bez większych problemów, myślę że każdy sobie z tym poradzi kto rozbierał drzwi a jak nie to na forum jest dużo o tym jak drzwi rozebrać. Teraz bierzemy się za wyjęcie modułu komfortu. Ja odsuwam fotel maksymalnie do końca zdejmuje boczną listwę i odginam delikatnie za fotel, zdejmujemy plastik po lewej (pod rączką otwierania klapy) i podstopnice, następnie unosimy mocno wykładzinę do góry i wyciągamy pudło z komfortem a no i nie zapomnimy o jednej masie która jest przykręcona do podłogi delikatnie na lewo powyżej skrzynki z komfortem. Odpinamy kleme, odpinamy stary moduł komfortu i do roboty z kabelkami Są dwie opcje albo kupujemy nowe obudowy w ASO oraz "czyste" piny ucinamy kable zaciskamy i jak w fabryce, albo kupujemy komforty z wtyczkami i kawałkiem wiązki lutownica i do boju. Tutaj mała pinologia: T23: 1J0 - 1C0 1 - 16 4 - 13 6 - 6 LOW CAN 7 - 12 8 - 1 9 - 9 HIGH CAN 10 - 8 11 - 11 12 - 14 15 - 10 16 - 21 18 - 20 19 - 3 20 - 18 21 - 2 22 - 22 23 - 23 T15: 1J0 - 1C0 1 - 5 7 - 7 10 - 10 11 - 11 12 - 12 13 - 14 14 - 15 15 - 13 Przewody, które pominąłem nie podpinałem po prostu bo są nie potrzebne gdyż część danych idzie po can. Wtyczka T15 po małej przeróbce pasuje do 1C0 oczywiście 4 piny trzeba zamienić według rozpiski. z wtyczki T23 z pinów 6 i 9 ciągniemy kable do licznika służą one do komunikacji CAN. Zielona wtyczka licznika: pin 8 (can high) wtyczka T23 komfortu pin 9, pin 9 (can low) wtyczka T23 komfortu pin 6, można te kable znaleźć przy lewym słupku idą one od każdych drzwi do komfortu Pomarańczowo zielony (pin 9) i pomarańczowo brązowy (pin 6). Po podłączeniu według tej rozpiski moim oczom ukazało się : Teraz podpinamy VAG-a (VAG COM) wchodzimy w grupe 46 (KOMFORT), następnie 10 (ADAPTACJA) 000 test, save. Kasujemy wszystkie błędy i pora na zakodowanie pilotów. wchodzimy znowu 46 (komfort) następnie 10 (adaptacja), grupa 01 (wpisujemy ilość pilotów) następnie TEST, SAVE i wciskamy na sekundę na pilocie UNLOCK (kolejno w każdym kolejnym pilocie) kodowanie zostanie potwierdzone trąbnięciem Jeszcze jedną rzeczą którą trzeba wcześniej zrobić to przełożyć groty ze scyzoryków (o ile je mieliśmy) do tego trzeba zedrzeć logo z tyłu pilota, odkręcić śrubkę i delikatnie podważać obudowę koniecznie też przełóżcie transpondery tylko bardzo delikatnie o ile ze starszych dwu przyciskowych scyzoryków dobrze wychodzą tyle z nowszych ciężko. Można też kupić nowe crypto 48. koszt ok 20zł /szt na alledrogo Z grubsza chyba to wszystko, jakby czegoś brakowało dopiszcie, poprawcie. U mnie wszystko działa oprócz zamka tylnej klapy, ale mam uszkodzony więc nie wiem czy działa czy nie jak się z nim uporam dopiszę Jakby ktoś miał jakieś pytania, piszcie postaram się odpowiedzieć. To tyle życzę miłej zabawy Może się komuś przyda A i jeszcze załączę wam schematy komfortu z przed i po lifta: komfort 3bg.pdf Piny: Małe http://www.tme.eu/pl/details/341441/...yki/4carmedia/ Duże http://www.tme.eu/pl/details/341432/...yki/4carmedia/ EDIT: Mała aktualizacja, Mam kombiaka i drugi moduł komfortu 1C0 959 799 B S004 (tyle że z anglika pokazuje na fisie na odwrot drzwi) i działa wszystko bez najmniejszych problemów. Na S003 działa wszystko po za zamkiem klapy tylnej i syreną. Będę walczył dalej. Ale wyczytałem że w nowej wersji Motordiag będzie można zmieniać w komforcie LHD na RHD 20.10.2015 Dzięki koledze vwtdi90 udało się przekodować moduł komfortu z LHD na RHD. Do zrobienia tego potrzebujemy laptopa z Windows XP i z portem COM (RS232) kabel VAG COM (RS 232) oraz program VDC Pro. Pózniej może uda mi się napisać krok po kroku jak uruchomić ten program dla "zielonych". Po uruchomieniu wchodzimy w komfort [46]: [11] LOGIN - wpisujemy 19283 [enter] następnie [27] write eeprom serial w pierwszym okienku 04358 a pod spodem 255 enter i potwierdzamy później znowu [27] 04359 - 255 [27] 04360 - 255 teraz gdy mamy wszystko poprawnie wpisane moduł działa na RHD 22.10.2015 CULTUS3 Schemat beżowej wtyczki od 1J0 po polsku jak by ktoś miał moduł na jedną wtyczkę. T15/1 - do czujnika otwarcia maski T15/6 - kabel czarno/żólty - pin 3/1 trąbki alarmu z własnym zasilaniem T15/7 - kabel osłonowy anteny T15/8 - pin 6/6 lampki kontroli wnętrza - kabel niebiesko/czerwony T15/9 - pin 3/1 wtyczki wyłącznika kontroli wnętrza oraz pin 6/5 lampki kontroli wnętrza T15/10 - kabel anteny T15/11 - kabel czarno/żółty 1,5mm - pin 2/2 trąbki alarmu bez własnego zasilania (opcja jak nie ma z własnym) T15/12 - 1,5mm czerwono/żółty - bezpiecznik dodatkowy obok przekaźników 15A - z tego bezpiecznika dajesz też napięcie dla dodatkowej syreny z podtrzymaniem - pin 3 (jeśli ją założysz) T15/13 - czarno/zielony 1,5mm do wiązki kierunków np włącznik awaryjnych ten sam kolor T15/14 - czarno/biały 1,5mm do wiązki kierunków np włącznik awaryjnych ten sam kolor T15/15 - 1,5mm czerwono/czarny - następny bezpiecznik dodatkowy obok przekaźników 15A 09.06.2016 No więc w końcu podłączyłem syrenkę (H12) z własnym zasilaniem. Syrenka 1J0 951 605.schemat podłączenia: syrenka - moduł pin1 - 1C0 T15/3, 1J0 T15/6 pin2 - masa pin3 - stały plus z bezpiecznikiem 15A i dalej rozdziela się na syrenkę i T15/12 dla 1C0 i 1J0 Po podłączeniu syrenka nie działała. Okazało się że moduł nie ma aktywowanej syrenki na 3piny tylko na klakson (T15/11) Żeby syrenka zadziałała potrzebujemy uruchomić VDC i zmienić 1C0: (w moim przypadku) 04367 - 255-> 112 04368 - 255-> 112 04369 - 255-> 112 1J0. (nie miałem jak przetestować) 04285 ->48 04291 ->48 04297 ->48 Oczywiście każdy robi na własną odpowiedzialność Edytowane 9 Czerwca 2016 przez rekinek7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
09tp Zgłoś #2 Napisano 19 Czerwca 2015 sUper napewno przyda się dla potomnych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #3 Napisano 19 Czerwca 2015 mam taką małą nadzieje Ty chyba skorzystasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #4 Napisano 19 Czerwca 2015 Bardzo fajny manual! Pierwsze pytanko - jak sprawa wygląda, gdy mam tylko elektryczne szyby z przodu? Będzie działać kontrolka wtedy tylko na przednich drzwiach? Kolejna sprawa to piny we wtyczkach komfortu - są one takie same w starym jak i nowym komforcie a różnią się tylko wtyczki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #5 Napisano 19 Czerwca 2015 (edytowane) Jeśli masz tylko z przodu zawsze możesz dołożyć te tylne Nie jest to droga zabawa Co do adaptacji 2 szyb to pewnie da się bez problemu ale opracowałem to według schematu na 4 szyby, jak znajdę chwilę to postaram się sprawdzić jak by to wyglądało. Ale jak chcesz się bawić w coś takiego to myślę, że warto dołożyć te tylne szyby. Blacha z silnikiem na tył plus wiązka do drzwi http://allegro.pl/lewy-podnosnik-szyby-passat-b5-fl-2001-2005-i5398207175.html przełącznik i plastik do boczków i jakąś zaślepkę w miejsce korbki. Mam numer do gościa co by myślę w dobrej cenie Ci komplet sprzedał Piny są takie same Małe http://www.tme.eu/pl/details/341441/zlacza-car-audio-obudowy-i-wtyki/4carmedia/ Duże http://www.tme.eu/pl/details/341432/zlacza-car-audio-obudowy-i-wtyki/4carmedia/ Jak by było więcej chętnych mogę zamówić większą ilość i po rozsyłać. Edytowane 19 Czerwca 2015 przez rekinek7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
09tp Zgłoś #6 Napisano 25 Czerwca 2015 mam taką małą nadzieje Ty chyba skorzystasz? no baa;) czekam tylko na wolną chwilę i działam;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
09tp Zgłoś #7 Napisano 28 Lipca 2015 Komfort na pokładzie;) wszystko tak jak w pierwszym poście , wielkie dzięki Konrad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #8 Napisano 23 Września 2015 Ja mam takie pytanie mam modul komfortu 1j0959798 i on jest na jedną kostkę kupiłem 1c0959798 i wejście modułu comfortu nie pasuje co w takim przypadku zrobić jak kostki nie pasują? Dodam że mam sygnalizację tylko maski przód . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #9 Napisano 23 Września 2015 A schemat podlaczenia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #10 Napisano 23 Września 2015 jaki masz kolor kostki w komforcie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #11 Napisano 23 Września 2015 Chyba Zielony albo niebieski muszę jutro zerknąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #12 Napisano 23 Września 2015 (edytowane) Hmm mam u siebie w aucie taki 1J0 959 799 AH.Chcę wymienić na poliftowy ze względu na to że licznik wymieniłem. Mam poliftowe ale z końcówkami B, A, E. Niestety AH nie znalazłem. Może mi ktoś powiedzieć czym one się różnią? Mój ma alalrm to wiem na pewno 1C0 959 799 B takiego masz szukać do siebie. Po FL nie znajdziesz AH. - - - - - aktualizacja - - - - - Chyba Zielony albo niebieski muszę jutro zerknąć. Daj znać. Twój moduł dla mnie jest nie znany Ile masz szyb elektrycznych ? Pilota czy kluczyk tylko ? Edytowane 23 Września 2015 przez rekinek7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #13 Napisano 23 Września 2015 Daj znać. Twój moduł dla mnie jest nie znany Ile masz szyb elektrycznych ? Pilota czy kluczyk tylko ? Kostka Niebieska taki mam moduł http://allegro.pl/modul-komfortu-passat-b5-golf-4-1j0959799-q-i5535632740.html Kluczyk tylko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #14 Napisano 23 Września 2015 Postaram się coś znaleźć i napiszę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #15 Napisano 23 Września 2015 Postaram się coś znaleźć i napiszę Oki dziękuję ,ale myślę ,że u mnie nie da rady tego ogarnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CULTUS3 Zgłoś #16 Napisano 24 Września 2015 Jak z AH da się ogarnąć to z tym też się da. Ja jeszcze nie robiłem przeszczepu na 1c0 ale zrobiłem przeszczep z takiego jak Twój na AH (miałem z mojego poprzedniego paska). Ta brakująca kostka to jest klakson alarmu, Kierunkowskazy, antena itd więc do ogarnięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #17 Napisano 24 Września 2015 W sumie dobrze mówisz kable już mam poprowadzone z licznika do modulu bo mam sygnalizację otwarcia maski. Pozostały drzwi i klapa . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CULTUS3 Zgłoś #18 Napisano 24 Września 2015 Najlepiej byłoby mieć schemat przed liftem (gdzieś mam zapisane) i schemat po lifcie (na pewno do znalezienia w necie) i wsio. Szkoda że mam pilota na 315Mhz (dostałem) i nie pasuję do tego modułu i 2 piloty z starego AH ale to raczej nie podejdzie. Bo w naszym przypadku Kamil jest większa rzeźba bo jeszcze musimy się powpinać w instalację. Na szczęście my mamy can dochodzący do licznika i ten punkt możemy pominąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #19 Napisano 24 Września 2015 Kurczę wystarczy by tylko schemat jak to ogarnąć i było by po sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #20 Napisano 24 Września 2015 No mam ten z końcówką B Czyli cała reszta według Twojego poradnika? Alarm i wszystko będzie działać normalnie? Tak, bynajmniej powinno - - - - - aktualizacja - - - - - Kurczę wystarczy by tylko schemat jak to ogarnąć i było by po sprawie Da się każdy moduł komfortu podpiąć Kwestia kabli i osprzętu Jeśli Ci się chce to spisz kolory kabli z Twojego modułu komfortu to myślę że będę w stanie ustalić który za co odpowiada a wtedy przeróbka będzie o wiele prostsza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach