skindred Zgłoś #801 Napisano 15 Lutego 2021 (edytowane) Tomek, a jest sens wlewać do Passka 1.6 TDI z 2018 EUROLA SYNTENCE FS 0W30 C3 504/507? Mam jeszcze ARCHOIL'A 9200V2 całą butelkę w domu to też mogę dolać do niego? Wcześniej na Motulu Specific 5W30 leciał. Edytowane 15 Lutego 2021 przez skindred Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #802 Napisano 18 Lutego 2021 Jak najbardziej lej śmiało Eurola z AR9200V2. Będziesz zadowolony bo o lepszy duet naprawdę bardzo trudno. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #803 Napisano 20 Lutego 2021 (edytowane) Diesel Addinol Giga Light MV 0530 LL 5W-30 Benzyna Addinol Super Light 0540 5W-40 Edytowane 24 Lutego 2021 przez jopstons Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
^Mecenas^ Zgłoś #804 Napisano 5 Marca 2021 Witam wszystkich gorąco. Czytając ten wątek i inne mam coraz większy mętlik w głowie i nie wiem jaki olej wybrać. Zrobiłem sobie nawet zestawienie parametrów różnych olejów, ale mimo technicznego wykształcenia nie potrafię jednoznacznie wybrać. Z tego też powodu Was proszę o pomoc przy doborze oleju. Na początek trochę konkretów. Od roku posiadam VW Passat B8 1.8 TSI 180KM, oznaczenie silnika CJSC. Rocznie przejeżdżam 25-32kkm w większości jest to trasa/autostrada. Dziennie 2x 50km. Jeżdżę raczej dynamicznie i szybko. Wymiana oleju co 15kkm. Doświadczenia olejowe w tym aucie: Castrol Edge 5W30, silnik wypił 2l na 15kkm. Motul X-Clean+ 5W30, silnik wypił 1,2l na 13kkm. Proszę o propozycje i uzasadnieniem danego wyboru (myślę tu o ocenie rozruchu zimnego silnika, smarowanie silnika przy dużych prędkościach, ubywanie oleju przez 15kkm). Z góry Wam dziękuję i pozdrawiam. mecenas Zapomniałem dodać, że auto ma 193kkm przelotu i przez 167kkm jeździł na Castrolu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackstarpro Zgłoś #805 Napisano 5 Marca 2021 (edytowane) Mi ten sam silnik , ten sam Motul nie bierze nic, po 15 kkm nie zauważam ubytku... Edytowane 5 Marca 2021 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kucharp Zgłoś #806 Napisano 18 Kwietnia 2021 Zgodny z normą VW podaną dla danego silnika a najlepiej oryginał. https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/olej-silnikowy.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekV Zgłoś #807 Napisano 18 Kwietnia 2021 17 godzin temu, PIotrOkęcie napisał: Mam podobne odczucia po przeczytaniu tego wątku. Co lac??? Oto jest pytanie moj to 2.0 tdi 150 km. Pozdrawiam. Lej taki olej jaki masz budżet , zmieniaj jak najczęściej i tyle nie ma co sobie głowy zaprzątać . Na początku miałem ten sam problem chciałem jak najlepiej ? wkoncu obrałem sobie jeden olej i tego się trzymam a zmiana max co 15 tys. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedenastka Zgłoś #808 Napisano 12 Maja 2021 mannol dpf za 85 zł 5 L Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pzi1967 Zgłoś #809 Napisano 12 Maja 2021 Ja tam polecam sprawdzony przeze mnie przez wiele lat olej Millersa. Używałem go przez lata w B6 i teraz używam w B8. Świetny olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedenastka Zgłoś #810 Napisano 13 Maja 2021 tylko po co przepłacać 2,5x ? olej nie leczy, aby miał normy i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #811 Napisano 13 Maja 2021 Ja lałem praktycznie większość dostępnych w sklepach stacionarnych oliw w normie 504/507 i przy mojej ciężkiej nodze najlepiej sprawdzał się Mobil 1 ESP. Miał najniższe temperatury przy przelotach autostradowych i najmniej go ubywało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zioolko00 Zgłoś #812 Napisano 25 Maja 2021 A co powiecie o tym nowym oleju z ASO? Teraz już nie castrola a shel normy te sama ale klasa lepkości 0w30. W centrum serwisowym bosh specjalizującym się w vagu mi go zachwalali że jako jedyny nie z ropy naftowej a z gazu ziemnego... U nich za ten olej chcą tyle co ja sam sobie kupuje penrite enviro+ 5w30. Ale po rabatach idzie kupić ten olej z ASO około 100zl taniej niż penrite za 270 ? czekam na odp oneznanych... Wymiana oleju w czerwcu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolekb6 Zgłoś #813 Napisano 25 Maja 2021 Ja zrobiłem na nim 30tyś km i wszystko ok. Nie zauważyłem jakiś negatywnych objawów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedenastka Zgłoś #814 Napisano 30 Maja 2021 30 tysi może ciut za dużo ale olej spoko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArkadiuszN Zgłoś #815 Napisano 10 Czerwca 2021 (edytowane) Hej, ja również szykuję się na wymianę oleju w 2.0 TSI 140 kW (kod DKZA) po 5k km. Znajomy polecił wziąć coś bardziej lepkiego niż 0W20, np. 5W30 Mobil 1. Możecie polecić jakiś lepszy olej? W instrukcji mam 508.00 lub 504.00. Wolałbym lepsze smarowanie niż mniejsze spalanie. Planuję wymieniać co rok (ok.15k km), co 30k jest wymiana w ASO. Czy w takim razie po 15k lać LongLife, czy lepiej coś na 15k? Edytowane 10 Czerwca 2021 przez ArkadiuszN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Freddie Zgłoś #816 Napisano 11 Czerwca 2021 cytując ze strony VW Jeśli do danego silnika dopuszczone jest zastosownie oleju zarówno z normą VW 504.00/507.00, jak i z normą 508.00/509.00, warto zastanowić się nad zmianą oleju na olej 0W-20 z normą VW 508.00/509.00 najnowszej generacji, zyskując jeszcze lepsze osiągi przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO₂. W kwestii jakiego producenta się nie wypowiadam, mamy tu na forum kilku specjalistów, więc pewnie coś polecą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asterix_007 Zgłoś #817 Napisano 11 Lipca 2021 (edytowane) Hmm, przestudiowałem cały temat.. zdania są bardzo podzielone. Wiem ze do 1.8tsi /66 tys km/ wleję Motul, tylko teraz który: 5w30 czy 0w30?. to o czym pisał #Freddie też jest ciekawe. z mojej instrukcji wynika że również ma być norma 508.00 (w przypadku benzyny) a jako alternatywne specyfikacje została podana norma 504.00. temat jest ciekawy. instrukcja obsługi jest tak napisana żeby przeciętny użytkownik nie widział o co chodzi napisałem kilka mail do różnych ASO, zobaczymy co odpiszą? no i odpisali: zalecają normę 504.00 i lepkość 0w30. jeden z dilerów polecił swój produkt nr GS55545M2. sprawdzane niby po numerze VIN więc sprawa jest chyba rozwiązana: 0w30 z normą 504/507 - zamawiam i zalewam. Zobaczymy jak to będzie dalej wyglądać Edytowane 12 Lipca 2021 przez asterix_007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Freddie Zgłoś #818 Napisano 12 Lipca 2021 GS55545M2 to po prostu volkswagenowski Longlife III 0W30 504.00/507.00. Podobno aktualnie robi go dla nich Shell (tak piszą na innych forach) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asterix_007 Zgłoś #819 Napisano 13 Lipca 2021 Dokładnie, i taki też polecają do tego TSI. W sumie to chyba lepiej shell niż castrol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekg Zgłoś #820 Napisano 13 Lipca 2021 Ten olej VW to nie jest raczej 1do1 z Shellem, aczkolwiek jest zapewne mocno podobny. Na forum olejowym piszą, że lepiej brać VW, do tego można go kupić tanio na znanym portalu aukcyjnym, gdzie częściami handluje niejeden dealer. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach