Franciszek2013 Zgłoś #421 Napisano 4 Lipca 2017 Przeczytałem ten temat od deski do deski. Nie sądziłem ,że wymiana oleju może przyspożyć takie problemy. Masakra. Ale ok. Reasumując, by rozwiać wątpliwości? 1. Można wlać inny olej niż zalecany od producenta (kupić go samemu,wraz z filtrami , dac w ASO by wymienili) i nie stracić gwarancji w przypadku "jakiejś awarii" ? 2. Jeśli tak to jaki poleceacie do 1,8 TSI ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #422 Napisano 4 Lipca 2017 Jak zastosujesz olej z oficjalna aprobatą to nie powinno być problemu z gwarancją a nawet jak olej tylko wg. deklaracji producenta spełnia normę to zwykle serwisy nie robią problemów (ale różnie z tym bywa bo mogą zasłaniać się brakiem aprobaty). Do 1.8 TSI generalnie polecam jakieś dobre 0W40. Moim faworytem jest Penrite 10tents premium 0W40 olej na całkowicie PAO-estrowej bazie z bardzo bogatym pakietem dodatków. Technologicznie to kilka klas wyżej od tego co leje ASO ale kosztuje też sporo (cena detal to 289,00 zł za 5l - ale oczywiście można kupić taniej) i należy go wymieniać co max 10-12 tys. bo oleje z estrami są super ale szybko się starzeją w silniku. Z dobrych 0W40 mogę polecić m.in Neste City Pro 0W40 (super zwłaszcza na zimę), Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40 (odpowiednik techniczny Liqui Moly Synthoil Energy 0W40), Millers XF longlife 0W40 czy Amsoil 0W40. Jest jeszcze kilka fajnych marek np. Mitasu czy Repsol. Te oleje to górna półka i niektóre z nich są również zdecydowanie bardziej przystępne cenowo (nawet 150 zł/5l). Do jazdy typowo miejskiej można wybrać olej w lepkości 0W30 i tu np. niedrogie i godne polecenia są Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 oraz Eurol Synergy 0W30. Do 1.8 TSI można zastosować też 5W30 i 5W40 ale moim zdaniem optymalnie jest na 0W40. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franciszek2013 Zgłoś #423 Napisano 5 Lipca 2017 Dzięki. Właśnie od Ciebie oczekiwałem kompetentnej odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Geso Zgłoś #424 Napisano 5 Lipca 2017 Czy korek spustowy w misce olejowej jest jednorazowy? jest on z plastiku czy po wyjęciu nie uszkodzi się? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #425 Napisano 6 Lipca 2017 Wiecie może jaki olej leje i zaleca producent? Czy to jest longlife od VW? A jesli tak to czy są gdzies testy tego oleju potwierdzające ze rzeczywiście wymiana co 30tys (mam tu na myśli benzynę 1.8) w mieszanym cyklu (ok 70% miasto i 30% trasa) jest wystarczająca? Czy moze jednak da się z serwisem dogadać aby ustawili na co 15 tys? Jak to w praktyce wygląda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #426 Napisano 6 Lipca 2017 ustawia co 15 tys. bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #427 Napisano 6 Lipca 2017 biokd, jak masz pakiet przeglądów to nie ustawią co 15kkm - jeździsz wg wskazań kompa, z tym, że jak po samych trasach to zawoła bliżej 30kkm, jak głównie po mieście to komp zawoła cię bliżej 15kkm. mi w tej chwili wskazuje serwis olejowy po przebiegu ok 22kkm - średnio trasa i miasto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #428 Napisano 6 Lipca 2017 Wiecie może jaki olej leje i zaleca producent? Czy to jest longlife od VW? A jesli tak to czy są gdzies testy tego oleju potwierdzające ze rzeczywiście wymiana co 30tys (mam tu na myśli benzynę 1.8) w mieszanym cyklu (ok 70% miasto i 30% trasa) jest wystarczająca? Czy moze jednak da się z serwisem dogadać aby ustawili na co 15 tys? Jak to w praktyce wygląda? Nigdy w życiu 30 tyś. Nawet 15 tyś to sporawo biorąc pod uwagę, że oliwa nie jest pierwszej jakości. Ktoś chce dbać o motor to leje dobrą oliwę i wymienia ją co 10 tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #429 Napisano 6 Lipca 2017 biokd, jak masz pakiet przeglądów to nie ustawią co 15kkm - jeździsz wg wskazań kompa, z tym, że jak po samych trasach to zawoła bliżej 30kkm, jak głównie po mieście to komp zawoła cię bliżej 15kkm. mi w tej chwili wskazuje serwis olejowy po przebiegu ok 22kkm - średnio trasa i miasto. No wlasnie mam pakiet przeglądów na 4 lata/120kkm i tam chyba jest max 5 wymian w tym pakiecie więc interes żaden dla VW gdyby było częściej. A planuje tak ok 70/30 (miasto/trasa) więc pewnie serwis olejowy tak jak piszesz pojawi się wcześniej. Mam nadzieję że nie będzie źle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomo80 Zgłoś #430 Napisano 6 Lipca 2017 Z tego co mi powiedział sprzedawca to w ramach pakietu przeglądów mamy je za friko (oprócz części zużywalnych) niezależnie co ile będzie komp pokazywał. Czy to prawda zobaczymy. Jak się spytałem co jeśli będę chciał olej wymieniać co 15 tyś to dostałem odpowiedź, że będę musiał sam płacić, ale żebym się nie martwił bo raczej komp sam wskaże wymianę około 18-20 tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #431 Napisano 6 Lipca 2017 Ja mam z przymusu 60kkm/4 lata, juz zrobiłem pierwszą wymianę po 3.5kkm za własne pieniądze, następna wg wskazań, a potem to co mi wyjdzie teraz (np 22kkm) podzielę na pół i znów zlecę wymianę, nastepna znów wg wskazań. A potem ja będę decydował co ile i co będę lał. Wg mnie te przeglądy są dobre dla kogoś komu obojętny jest stan samochodu za parę lat, bo np go oddaje po leasingu. Ja swoim chce pojeździć kilka lat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lordjoker Zgłoś #432 Napisano 7 Lipca 2017 W moim 1.8 TSI ma przejechane 15500 km i zastanaiwam sie nad pierwsza wymiana oleju na wlasny koszt (ok 650zl w Krakowie) Mam pakiet przegladow i komputer pokazuje ze najblizsza wymiana powinna byc za 11tys Czy uwazacie zeby wiemnic teraz olej na wlasny koszt, a za 11 tys z pakietu przegladow? Jesli tak to jaki olej wybrac? Castrol? Bo zapewne ten bedzie zalany za 11tys. Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #433 Napisano 8 Lipca 2017 Wymieniaj olej na własny koszt. Możesz sam kupić olej taki, który ma oficjalną aprobatę to nie powinno być problemu i koszt wymiany nie powinien być wysoki. Po 30 tys. to olej już dawno nie trzyma parametrów i to mocno a to nie stara pancerna ośmiozaworówka tylko wrażliwa na jakość smarownaia nowoczesna wysilona jednostka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #434 Napisano 8 Lipca 2017 Prawdę mówiąc byłem zszokowany, że vw nie wymaga wymian oleju po pierwszych 5-10 tyś. Aczkolwiek w ASO coś mi tam zalecił serwisant żeby sobie zrobić pierwszą wymianę. Teraz jak zlałem olej po 10 tyś to już wiem, że to raczej konieczne tym bardziej, że silnik po dotarciu i olej zanieczyszczony do tego częste wypalanie DPF. Olej i tak wysyłam do analizy z czystej ciekawości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #435 Napisano 8 Lipca 2017 W moim 1.8 TSI ma przejechane 15500 km i zastanaiwam sie nad pierwsza wymiana oleju na wlasny koszt (ok 650zl w Krakowie) Zmieniaj jak najprędzej. Teraz temu olejowi coraz bliżej do ścieku niż oleju. Szkoda maszyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #436 Napisano 9 Lipca 2017 Prawdę mówiąc byłem zszokowany, że vw nie wymaga wymian oleju po pierwszych 5-10 tyś. Aczkolwiek w ASO coś mi tam zalecił serwisant żeby sobie zrobić pierwszą wymianę. Teraz jak zlałem olej po 10 tyś to już wiem, że to raczej konieczne tym bardziej, że silnik po dotarciu i olej zanieczyszczony do tego częste wypalanie DPF. Olej i tak wysyłam do analizy z czystej ciekawości. Jesli mozesz to podziel się tym co wyjdzie z tej analizy. Mi kiedys tez sprawdzano olej po przebiegu około 5 tyś ale musiałem też oddać do badania ten sam olej tylko czysty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #437 Napisano 9 Lipca 2017 Jesli mozesz to podziel się tym co wyjdzie z tej analizy. Mi kiedys tez sprawdzano olej po przebiegu około 5 tyś ale musiałem też oddać do badania ten sam olej tylko czysty. I co wykazało to sprawdzenie jakości oleju starego i czystego (nowego?) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #438 Napisano 9 Lipca 2017 Badany był Castro Edge. Ogólnie mówiąc olej nie trzymał normy. Z wad jakie mogę przytoczyć to fakt, że szybko powstawał szłam w silnikach zalanych tym olejem. Od tamtej pory zalewamy silniki olejem shell. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #439 Napisano 9 Lipca 2017 Castrol znany jest z tego, że zasyfia silnik. Masa osób miała z tym problem i co dziwne problem dotyczy również serii Edge co jest dla mnie dziwne. W celu poprawy czystości (oraz smarowania) w silnikach diesla polecam zastosowanie dodatki Archoil AR9100, który podbije TBN i pozwala utrzymywać dużo większą czystość w silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #440 Napisano 9 Lipca 2017 Już to kiedyś pisałem ale się powtórzę. Castro był kiedyś dobry ale w pewexie za dolary. Teraz rozlenie są na całym świecie i nie wiadomo do końca jaki to olej? Może ktoś z Was wie z pewnego źródła jaki jest teraz łany olej do oryginalnych butelek vw? Z kilku źródeł słyszałem, że to shell. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach