iluvmyvw Zgłoś #101 Napisano 25 Listopada 2015 Nie będzie problemu z wymianą jeśli olej ma certyfikację VW. Może nie mam zaufanego pracownika serwisu który będzie tego dokonywał, ale na tyle często bywałem ostatnimi czasy w serwisie, że już z daleka mnie poznają Mogę powiedzieć, że mam zaufanego doradcę serwisowego i na czymś takim raczej nie przytną. Chciałem też zrobić jakąś płukankę po tym standardowym Castrolu więc chyba jeszcz zaaplikuję to: http://allegro.pl/millers-oils-engine-flush-super-plukanka-silnika-i5759099550.html http://allegro.pl/millers-oils-ee-longlife-c3-5w-30-5l-plukanka-i5762131484.html Tą płukankę już widziałem, nie głupi pomysł. Co do oleju jesteś przekonany do 5w30? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #102 Napisano 25 Listopada 2015 Tą płukankę już widziałem, nie głupi pomysł. Co do oleju jesteś przekonany do 5w30? A ty wziąłeś 5W40? Chyba 5W30 to standardowo zalewany do naszych. Różnica w lepkości niewielka, ale zakładając, że wymianiam co 15tyś km to myślę, że można wziąć tą 30tkę, żeby cieszyć się lepszymi osiągami, choć to pewnie marginalna różnica... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iluvmyvw Zgłoś #103 Napisano 25 Listopada 2015 A ty wziąłeś 5W40? Chyba 5W30 to standardowo zalewany do naszych. Różnica w lepkości niewielka, ale zakładając, że wymianiam co 15tyś km to myślę, że można wziąć tą 30tkę, żeby cieszyć się lepszymi osiągami, choć to pewnie marginalna różnica... Tak ja mam wlane 5w40. Wiesz, wydaje mi się że nie odczujemy bardzo różnicy. Możemy się umówić, że przez kolejne 100k kilometrów ty będziesz zalewał 5w30, a ja 5w40. Potem oddamy rzeczoznawcom z dekry żeby rozebrali silniki i ocenili stopień zużycia. Taki test długodystansowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #104 Napisano 25 Listopada 2015 Tak ja mam wlane 5w40. Wiesz, wydaje mi się że nie odczujemy bardzo różnicy. Możemy się umówić, że przez kolejne 100k kilometrów ty będziesz zalewał 5w30, a ja 5w40. Potem oddamy rzeczoznawcom z dekry żeby rozebrali silniki i ocenili stopień zużycia. Taki test długodystansowy. wiesz, że nawet przez chwilę się nad tym poważnie zastanowiłem? ale maniacy są na tym forum, pewnie niedługo założymy temat "na którym biegu dmuchawy jest najlepsza relacja poziomu hałasu do stopnia przewietrzania kabiny" a tak na poważnie to właśnie się głowię, z tym 5W30-5W40 , niby bardzo świadomie traktuję jednostkę napędową, nie katuję na zimnym, nie katuję zbyt często... nie katuję wcale we wtorki dla zasady Zastanawia mnie jeszcze jakie mogą być jeszcze wady względem 5W30 oprócz zapewne (graniczących z błedem statystynym) gorszych osiągów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iluvmyvw Zgłoś #105 Napisano 25 Listopada 2015 wiesz, że nawet przez chwilę się nad tym poważnie zastanowiłem? ale maniacy są na tym forum, pewnie niedługo założymy temat "na którym biegu dmuchawy jest najlepsza relacja poziomu hałasu do stopnia przewietrzania kabiny" a tak na poważnie to właśnie się głowię, z tym 5W30-5W40 , niby bardzo świadomie traktuję jednostkę napędową, nie katuję na zimnym, nie katuję zbyt często... nie katuję wcale we wtorki dla zasady Zastanawia mnie jeszcze jakie mogą być jeszcze wady względem 5W30 oprócz zapewne (graniczących z błedem statystynym) gorszych osiągów. Bierz 5w30, powiesz mi po kliku pierwszych kilometrach czy faktycznie odczuwasz lżejsze poruszanie się tłoków i korbowodów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #106 Napisano 25 Listopada 2015 ale na tyle często bywałem ostatnimi czasy w serwisie, że już z daleka mnie poznają Eeeee no, Szylton , ostatnio mi odpowiadałeś, że masz "chody" ale w salonie a nie w serwisie :hmm A jeśli chodzi o max temperaturę oleju. Decyduje o tym producent oleju a nie silnika. Co z tego, że producent silnika podaje 145*C jak np. producent oleju gwarantuje, że jego olej wytrzyma np. 120*C a powyżej tej temperatury się rozkłada i nie spełnia podanych właściwości smarnych ? :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #107 Napisano 26 Listopada 2015 Przecież to nie jest stała wartość i zależy od tego co zalejesz. Oleje różnią się swoją stabilnością termiczną. Z tego co wiem ciężko jest ustalić jaka jest graniczna wartość zrywania się filmu olejowego, producenci nie afiszują się z tymi danymi. 145 stopni to dużo. Nie dopisałem, chodzi o fabryczny olej, którym jest zalany silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #108 Napisano 30 Listopada 2015 A jak Motul to który do 190KM 8100 X-CLEAN+ 5W-30 czy SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 bo jeszcze się waham czy motul czy millers Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #109 Napisano 1 Grudnia 2015 Powiem Wam szczerze ze w poprzednim aucie wymieniłem olej na valvoline zamiast castrola i nie odczułem żadnej różnicy spalał ta sama ilośc i temp dochodziła tez do 120 stopni w lecie motor to 2.0 tfsi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #110 Napisano 1 Grudnia 2015 W sumie poruszyłeś temat, który mnie zawsze nurtował. Pytanie do znawców - a dlaczego castrol jest beee ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #111 Napisano 1 Grudnia 2015 Z tego co usłyszałem w serwisie, to jest najczęściej podrabiany olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #112 Napisano 1 Grudnia 2015 Kurcze, to samo mówią o Motulu. I jak tu być pewnym. A ASO musi się zaopatrywać w olej przez sieć VW czy mogą kupować gdzie chcą? Czy jeśli musieliby kupować przez sieć to nie redukowałoby ryzyka trefności castrola? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #113 Napisano 1 Grudnia 2015 gdzie ten motul rzekomo podrabiany? kto takie bajki opowiada ? - - - - - aktualizacja - - - - - A jak Motul to który do 190KM 8100 X-CLEAN+ 5W-30 czy SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 bo jeszcze się waham czy motul czy millers Do nowych diesli z DPFem lepiej sprawdza się motul specific, oba mają te same aprobaty ale sprzedając właścicielom nowych diesli słyszymy od klientów że po przejściu na specific duużo rzadziej dochodzi do wypalania filta cząstek stałych. Możesz zweryfikować to u siebie albo nam zaufać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #114 Napisano 1 Grudnia 2015 Dzięki Panowie. A o podróbkach Motula nawet w tym wątku pisano, stąd dezorientacja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #115 Napisano 1 Grudnia 2015 ja nie wiem co na rynku krąży, jeśli zaopatrujesz się w pewnych źródłach nigdy na podróby nie trafisz. Najważniejsza sprawa to fakt że każdą bańkę oleju w motul idzie zweryfikować - wystarczy zrobić fotkę albo podać kod z bańki oleju do przedstawicielstwa i wszystko o towarze wiesz Łącznie z informacją na czyjej zmianie został w fabryce rozlany a to co było napisane na temat motula w wątku no cóż, ja na wszystko należy uważać ale raczej bym się podrób nie spodziewał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prim Zgłoś #116 Napisano 1 Grudnia 2015 Ja uwielbiam Motula - szczególnie w turbo - benzynowych silnika, które jak wiadomo lubią sobie wypić kiepski olej - sprawdza się znakomicie. Zawsze lałem 8100 X-max 0W40 i taki też wleje podczas wymiany do B8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #117 Napisano 1 Grudnia 2015 tylko Przemo stosując 502.00 oczywiście serwis co max 15tyś km Mój kolega z pracy jeździ w vectrze C 2.0 turbo 330ps na x-maxie właśnie i tutaj ten produkt doskonale się sprawdza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dejw Zgłoś #118 Napisano 1 Grudnia 2015 Marcin, który olej polecasz do 2,0 TSI CHHB? Wymiana co rok/15 tyś km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #119 Napisano 1 Grudnia 2015 Dawidzie 502.00 tego się trzymaj i max 15 tyś km. Motul 8100 x-max 0W40 - to doskonały produkt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #120 Napisano 1 Grudnia 2015 Ja po swoich doświadczeniach juz nie bede zmieniał oleju niż to co zalewa producent nie odczułem różnicy tak samo znajomi którzy specjalnie whttp://www.petrostar.plymieniali.... Co do podrobionego motula to tez słyszałem ze takie bywają. Ja zawsze jak kupowałem olej to w tym sklepie tak samo filtry: http://www.petrostar.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach