Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

Nie będzie problemu z wymianą jeśli olej ma certyfikację VW. Może nie mam zaufanego pracownika serwisu który będzie tego dokonywał, ale na tyle często bywałem ostatnimi czasy w serwisie, że już z daleka mnie poznają ;)

Mogę powiedzieć, że mam zaufanego doradcę serwisowego i na czymś takim raczej nie przytną.

Chciałem też zrobić jakąś płukankę po tym standardowym Castrolu więc chyba jeszcz zaaplikuję to:

http://allegro.pl/millers-oils-engine-flush-super-plukanka-silnika-i5759099550.html

 

http://allegro.pl/millers-oils-ee-longlife-c3-5w-30-5l-plukanka-i5762131484.html

 

Tą płukankę już widziałem, nie głupi pomysł. Co do oleju jesteś przekonany do 5w30?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tą płukankę już widziałem, nie głupi pomysł. Co do oleju jesteś przekonany do 5w30?

 

A ty wziąłeś 5W40? Chyba 5W30 to standardowo zalewany do naszych. Różnica w lepkości niewielka, ale zakładając, że wymianiam co 15tyś km to myślę, że można wziąć tą 30tkę, żeby cieszyć się lepszymi osiągami, choć to pewnie marginalna różnica...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ty wziąłeś 5W40? Chyba 5W30 to standardowo zalewany do naszych. Różnica w lepkości niewielka, ale zakładając, że wymianiam co 15tyś km to myślę, że można wziąć tą 30tkę, żeby cieszyć się lepszymi osiągami, choć to pewnie marginalna różnica...

 

Tak ja mam wlane 5w40. Wiesz, wydaje mi się że nie odczujemy bardzo różnicy. Możemy się umówić, że przez kolejne 100k kilometrów ty będziesz zalewał 5w30, a ja 5w40. Potem oddamy rzeczoznawcom z dekry żeby rozebrali silniki i ocenili stopień zużycia. Taki test długodystansowy. :swirus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak ja mam wlane 5w40. Wiesz, wydaje mi się że nie odczujemy bardzo różnicy. Możemy się umówić, że przez kolejne 100k kilometrów ty będziesz zalewał 5w30, a ja 5w40. Potem oddamy rzeczoznawcom z dekry żeby rozebrali silniki i ocenili stopień zużycia. Taki test długodystansowy. :swirus

 

:D wiesz, że nawet przez chwilę się nad tym poważnie zastanowiłem? :P ale maniacy są na tym forum, pewnie niedługo założymy temat "na którym biegu dmuchawy jest najlepsza relacja poziomu hałasu do stopnia przewietrzania kabiny" :D

a tak na poważnie to właśnie się głowię, z tym 5W30-5W40 , niby bardzo świadomie traktuję jednostkę napędową, nie katuję na zimnym, nie katuję zbyt często... nie katuję wcale we wtorki dla zasady ;)

Zastanawia mnie jeszcze jakie mogą być jeszcze wady względem 5W30 oprócz zapewne (graniczących z błedem statystynym) gorszych osiągów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:D wiesz, że nawet przez chwilę się nad tym poważnie zastanowiłem? :P ale maniacy są na tym forum, pewnie niedługo założymy temat "na którym biegu dmuchawy jest najlepsza relacja poziomu hałasu do stopnia przewietrzania kabiny" :D

a tak na poważnie to właśnie się głowię, z tym 5W30-5W40 , niby bardzo świadomie traktuję jednostkę napędową, nie katuję na zimnym, nie katuję zbyt często... nie katuję wcale we wtorki dla zasady ;)

Zastanawia mnie jeszcze jakie mogą być jeszcze wady względem 5W30 oprócz zapewne (graniczących z błedem statystynym) gorszych osiągów.

 

Bierz 5w30, powiesz mi po kliku pierwszych kilometrach czy faktycznie odczuwasz lżejsze poruszanie się tłoków i korbowodów :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale na tyle często bywałem ostatnimi czasy w serwisie, że już z daleka mnie poznają

 

Eeeee no,

Szylton , ostatnio mi odpowiadałeś, że masz "chody" ale w salonie a nie w serwisie :hmm :lol

 

A jeśli chodzi o max temperaturę oleju.

Decyduje o tym producent oleju a nie silnika.

Co z tego, że producent silnika podaje 145*C jak np. producent oleju gwarantuje, że jego olej wytrzyma np. 120*C a powyżej tej temperatury się rozkłada i nie spełnia podanych właściwości smarnych ? :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież to nie jest stała wartość i zależy od tego co zalejesz. Oleje różnią się swoją stabilnością termiczną. Z tego co wiem ciężko jest ustalić jaka jest graniczna wartość zrywania się filmu olejowego, producenci nie afiszują się z tymi danymi. 145 stopni to dużo.

 

Nie dopisałem, chodzi o fabryczny olej, którym jest zalany silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak Motul to który do 190KM

 

8100 X-CLEAN+ 5W-30

czy SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30

 

bo jeszcze się waham czy motul czy millers

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam szczerze ze w poprzednim aucie wymieniłem olej na valvoline zamiast castrola i nie odczułem żadnej różnicy spalał ta sama ilośc i temp dochodziła tez do 120 stopni w lecie motor to 2.0 tfsi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie poruszyłeś temat, który mnie zawsze nurtował. Pytanie do znawców - a dlaczego castrol jest beee ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co usłyszałem w serwisie, to jest najczęściej podrabiany olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, to samo mówią o Motulu. I jak tu być pewnym.

A ASO musi się zaopatrywać w olej przez sieć VW czy mogą kupować gdzie chcą? Czy jeśli musieliby kupować przez sieć to nie redukowałoby ryzyka trefności castrola?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie ten motul rzekomo podrabiany? kto takie bajki opowiada ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A jak Motul to który do 190KM

 

8100 X-CLEAN+ 5W-30

czy SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30

 

bo jeszcze się waham czy motul czy millers

 

Do nowych diesli z DPFem lepiej sprawdza się motul specific,

oba mają te same aprobaty ale sprzedając właścicielom nowych diesli słyszymy od klientów że po przejściu na specific duużo rzadziej dochodzi do wypalania filta cząstek stałych.

Możesz zweryfikować to u siebie albo nam zaufać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie.

A o podróbkach Motula nawet w tym wątku pisano, stąd dezorientacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem co na rynku krąży, jeśli zaopatrujesz się w pewnych źródłach nigdy na podróby nie trafisz. Najważniejsza sprawa to fakt że każdą bańkę oleju w motul idzie zweryfikować - wystarczy zrobić fotkę albo podać kod z bańki oleju do przedstawicielstwa i wszystko o towarze wiesz :)

Łącznie z informacją na czyjej zmianie został w fabryce rozlany :)

 

a to co było napisane na temat motula w wątku no cóż, ja na wszystko należy uważać ale raczej bym się podrób nie spodziewał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja uwielbiam Motula - szczególnie w turbo - benzynowych silnika, które jak wiadomo lubią sobie wypić kiepski olej - sprawdza się znakomicie. Zawsze lałem 8100 X-max 0W40 i taki też wleje podczas wymiany do B8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko Przemo stosując 502.00 oczywiście serwis co max 15tyś km :)

Mój kolega z pracy jeździ w vectrze C 2.0 turbo 330ps na x-maxie właśnie i tutaj ten produkt doskonale się sprawdza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin, który olej polecasz do 2,0 TSI CHHB?

Wymiana co rok/15 tyś km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawidzie 502.00 tego się trzymaj i max 15 tyś km.

Motul 8100 x-max 0W40 - to doskonały produkt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja po swoich doświadczeniach juz nie bede zmieniał oleju niż to co zalewa producent nie odczułem różnicy tak samo znajomi którzy specjalnie whttp://www.petrostar.plymieniali....

 

Co do podrobionego motula to tez słyszałem ze takie bywają.

 

Ja zawsze jak kupowałem olej to w tym sklepie tak samo filtry:

 

http://www.petrostar.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności