Skocz do zawartości
IQM1

Praktyczne uwagi użytkowników

Rekomendowane odpowiedzi

Czy tylko u mnie czy u was też :) światła włączają się wyjątkowo wcześnie? Jest całkiem widno, wystarczy że pochmurny dzień i już włączają się światła mijania, wszystkie inne samochody na światłach dziennych i nawigacja w trybie nocnym na której nic nie widać ;)

 

Też tak mam :) Możesz sobie jeszcze ustawić w ustawieniach samochodu szybkość przełączania świateł na późno, może trochę pomóc.

A co do navi na AID to możesz sobie ustawić na stałe kolory jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też tak mam :) Możesz sobie jeszcze ustawić w ustawieniach samochodu szybkość przełączania świateł na późno, może trochę pomóc.

A co do navi na AID to możesz sobie ustawić na stałe kolory jasne.

 

No tak ale wtedy w nocy musze przestawiać ;) hehe ciekawe czemu tak późno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ustawiłem sobie na późno. A jak pamiętam to wyłączam przełącznikiem światła i jadę na samych ledach dziennych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jak ustawisz światła na 0 a system stwierdzi ze jest ciemno to bedzie na AID cały czas komunikat włącz światła i tego komunikatu nie da się wyłaczyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam AID :) Zegary natomiast są podświetlanie osobno, w zależności od natężenia światła w kabinie. 0 nie wyłącza podświetlenia wewnątrz mówię tu o zegarach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie, licznik podswietla sie niezaleznie, ale u mnie jak ustawisz swiatla na 0 a zrobi sie ciemniej to jest komunikat zeby wlaczyc swiatla mijania na srodku AID i nie ma zadnych innych wskazan FIS( radia, navi czy komp pokladowego)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z tym wyłączaniem świateł to jest niezła bryndza...przecież czasami nawet na postoju wyłącza się światła a tu pojawia się ten komunikat na AID i nic innego sobie nie wyświetlisz:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kriss, nie widziałem, że AID robi takie problemy ... też mi się nie widzi zmieniać przełącznika z Auto na 0.. no ale co tam.. jak pamiętam to robię. Teraz już będzie coraz lepiej bo robi się przez dzień coraz jaśniej :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy tylko u mnie czy u was też :) światła włączają się wyjątkowo wcześnie? Jest całkiem widno, wystarczy że pochmurny dzień i już włączają się światła mijania, wszystkie inne samochody na światłach dziennych i nawigacja w trybie nocnym na której nic nie widać ;)

Niestety u mnie jest podobnie. Najbardziej wkurza mnie sytuacja gdy wjeżdżam na kilkanaście sekund do lasu, światła się włączają, AID się zmienia na czarny. Natomiast gdy już wyjadę i jest widno to jeszcze przez długi, długi czas światła są włączone a AID i Navi czarny i niewidoczny przy normalnym świetle dziennym. Zdecydowanie zbyt późno czujniki rozpoznają jasność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz ustawioną czułość świateł na "szybko"? to poprawia troszkę sytuację w temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ustawione na "szybko" i niestety zwłoka jest wg mnie zbyt długa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, gdzie macie możliwość ustawienia czułości świateł ? U mnie w ustawieniach z tego co pamiętam jest wcześnie. normalnie i późno i odczytuje to jako moment załączenia świateł drogowych - późno czyli dłużej trzyma światłą na samych obwódkach ledowych ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

inaczej - jest to moment przełączania świateł z dziennych (obwódek ledowych) na mijania. Np. przy wjeździe do tunelu przy ustawieniu "wcześnie" - szybko włączą się mijania - równie szybko powinny się wyłączyć kiedy wyjedziesz z tunelu. Jak będziesz miał "późno" a tunel będzie krótki - to jest szansa, że w ogóle się nie przełączą jak szybko z niego wyjedziesz :)

Sposób działania świateł drogowych ustawiasz pod przyciskiem wyboru trybu jazdy (lub Individual)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bingo ... dzięki Szymon. Szkoda tylko, że jedyną opcją na pogorszenie czułości czujników fotometrycznych jest ingerencja przez złącze programowe.. założę się, że ASO tego nie wykona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem podsumować i prosić o opinie osób posiadających aktywny tempomat do 160 km/h.

Mianowicie dokładanie przekopałem w tym temacie całe forum i wiem jak się sprawy mają : powyżej tej prędkości nie ma nawet pasywnego tempomatu, nie da się limitu zwiększyć bez kosztownej wymiany radaru, jedyne co można to w wersji HL dokupić wyższy limit prędkości.

Niestety z racji różnego rodzaju kwestii w mojej firmie, która kupuje auto, zamówiony został CL 190 km w manualnej skrzyni, więc nie mam opcji dokupienia aktywnego tempomatu w wyższym limitem prędkości. Oprócz tego nie mam DSG więc system jazdy w korku też nie będzie u mnie w pełni działał- tylko do 30km/h.

Dodam, że w 90% przebieg w moim aucie to będą trasy, z całkiem sporym udziałem autostrad/dróg szybkiego ruchu.

I mam nie lada problem, czy zamawiać aktywny tempomat do 160 km/h czy dać sobie spokój. Z jednej strony, nie będę zawsze jeździł po autostradzie powyżej 160 km/h, jednak czasem pewnie będą takowe sytuacje, a wtedy trochę słabo z nogą na gazie jechać kilkaset km. Pozostaje ewentualnie ogranicznik prędkości, wtedy noga na gazie do podłogi i niby też z zadaną prędkością można się poruszać, jednak wiadomo to nie to samo co tempomat. ( Swoją drogą zakładam, że ogranicznik prędkości jest wyskalowany więcej niż do 160 km/h, jeśli się mylę, proszę wyprowadźcie mnie z błędu).

Jakie są wasze doświadczenia w kwestii aktywnego tempomatu, co moglibyście mi jako użytkownicy poradzić ? Kupić i się pogodzić z limitem czy cieszyć się z zalet zwykłego tempomatu, czyli ile chcę tyle jadę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje doświadczenie jest takie, że jest to mega wygodne urządzenie.. czasem nawet w mieście z niego korzystam ... mimo, że mam manuala. Kolejne moje auto obowiązkowo ten system będzie posiadał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ACC to 'must have', nawet mimo ograniczenia do 160. |Jedna z bardziej użytecznych funkcjonalności. Też mam manual.

A jak jest z ogranicznikiem to sprawdzę jak wsiądę dziś do auta, chyba, że ktoś wcześniej odpowie, bo nie testowałem tej kombinacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bawię się czasem w mieście z limiterem do 100kmh, może być noga w podłodze i trzyma prędkość, ALE! Jeśli dociśniemy mocniej, tak na prawdę do dechy (kickdown) to limiter puszcza umożliwiając wykonanie gwałtownego manewru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja może coś więcej napiszę o ACC:

 

Mam auto od 10 dni. Zwykle jeżdżę bardzo krótkie odcinki po mieście, rocznie nie wiele tego wychodzi ponad 12kkm, ale akurat trafił mi się duży wyjazd, więc mam już ponad 1500km zrobione. ACC jest rewelacyjne ! Mam wersję do 160km/h, ale dla mnie to wystarczy, nie jeżdżę szybciej dłużej niż moment wyprzedzania kolumny aut z "wariatem" na ogonie. Przejechałem tak ponad 1000km w ten weekend. Przez całą drogę aktywny tempomat wykrywał inne pojazdy ze 100% skutecznością, ani razu się nie pomylił zwalniając przed autem jadącym na prawym pasie - nawet na zakręcie czy pod górkę, jak również zawsze wykrywał auta zajeżdżające mi drogę. Czasem może zbyt ostro mnie przyhamowywał, ale miałem ustawiony duży odstęp. Ustawiając prędkość na początku drogi, mogłem sobie wyciągnąć prawą nogę maksymalnie (w miejscu gdzie w manualach jest sprzęgło) - rewelacja :) Ja akurat nie miałem wcześniej auta ze zwykłym tempomatem, jechałem tylko parę razy i nie byłem przekonany do takiej opcji, przy chociaż średnim ruchu..

Osobiście więc polecam wersję ACC, jeśli jeździsz Bartek z wysokimi prędkościami, to lepiej by było mieć do 210, ale tylko aktywny! Także moje następne auto to będzie musiało mieć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście więc polecam wersję ACC, jeśli jeździsz Bartek z wysokimi prędkościami, to lepiej by było mieć do 210, ale tylko aktywny! Także moje następne auto to będzie musiało mieć :)

Gdybym brał HL a nie CL to bym nawet nie pytał, tylko zrobił dopłatę do 210 km/h, w CL tylko do 160 km/h jest niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności