Skocz do zawartości
IQM1

Praktyczne uwagi użytkowników

Rekomendowane odpowiedzi

To żeglowanie mnie ciekawi. Zobaczymy jak bedzie w praktyce, jednak nie jest tak, że jeżdżę zawsze eko albo spoko albo ostro. Wszystko zależy od dnia, godziny i kilometra i może się okazać, że tryb eko nie bedzie dla mnie, jeśli będzie wpływał na inne parametry jazdy. Właśnie patrzyłem na wygląd kokpitu i tryb sportowy w tej skrzyni jest w jednej pozycji z D, czy to jakiś myk?

Co do "niebezpiecznej sprawy" to "przeżeglowałem" już grube setki kilometrów i nie widzę zagrożeń :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To żeglowanie mnie ciekawi. Zobaczymy jak bedzie w praktyce, jednak nie jest tak, że jeżdżę zawsze eko albo spoko albo ostro. Wszystko zależy od dnia, godziny i kilometra i może się okazać, że tryb eko nie bedzie dla mnie, jeśli będzie wpływał na inne parametry jazdy. Właśnie patrzyłem na wygląd kokpitu i tryb sportowy w tej skrzyni jest w jednej pozycji z D, czy to jakiś myk?

Co do "niebezpiecznej sprawy" to "przeżeglowałem" już grube setki kilometrów i nie widzę zagrożeń :).

 

ja chciałem ustawić sobie tryb indywidualny ze skrzynią ECO, ale wtedy nie działa tryb żeglowania, więc praktycznie go nie używam, albo włączam na chwilę kiedy mam jakiś dłuższy zjazd i pusto przed sobą.

Co do D/S to jest końcowa pozycja skrzyni. Między trybem D/S przełącza się ciągnąc do siebie lewarek (tak jak przy manualnej zmianie biegów).

Manuala włącza się przesuwając dźwignię w prawo i tak samo - od siebie bieg w górę, do siebie bieg w duł.

Ten tryb przydaje się przy zjazdach np. do podziemnego garażu, żeby ładnie wyhamować silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak, tylko że jak wrzucasz z P na R to z reguły już masz załączony auto hold po wyjściu z samochodu lub wyłączeniu silnika. Faktycznie taki opór też wyczuwam.

 

lewarek dostaje opór w momencie, jak auto stoczy się na pochyłym terenie w takiej sytuacji: dojeżdżasz, hamujesz (pedalcem), wrzucasz P, stoczy się auto o kilka cm, zaciągasz ręczny. Jeśli na wciśniętym hamulcu zaciągniesz ręczny - nie stoczy się, nie będziesz miał oporów przy zrzucaniu z P na R. Też mam podjazd pochyły i żona regularnie mówi, że ciężko R wchodzi :)

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok chyba zaczynam kumać. Przetestuję. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do trybu żeglowania.... mam RM 2015 i tak w HL nie było w standardzie trybów jazdy - były tylko dostępne z DCC... którego nie zamówiłem. Rozumiem, że moja skrzynia nie ma tej opcji....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do trybu żeglowania.... mam RM 2015 i tak w HL nie było w standardzie trybów jazdy - były tylko dostępne z DCC... którego nie zamówiłem. Rozumiem, że moja skrzynia nie ma tej opcji....

 

skrzynia na pewno fizycznie obsługuje, ale nie ma odpowiedniego oprogramowania. W sumie strzelam, ale pewnie zamontowanie przycisku Mode Selector wraz z odpowiednim oprogramowaniem jest możliwe, kto wie, może wystarczy sam montaż przełącznika który uaktywni funkcję.

Generalnie aby to działało to musi być tryb ECO skrzyni, czyli oznaczenie aktualnego biegu na AID/MFA powinno się rozpoczynać od "E" a nie "D" czy "S".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skrzynia na pewno fizycznie obsługuje, ale nie ma odpowiedniego oprogramowania. W sumie strzelam, ale pewnie zamontowanie przycisku Mode Selector wraz z odpowiednim oprogramowaniem jest możliwe, kto wie, może wystarczy sam montaż przełącznika który uaktywni funkcję.

Generalnie aby to działało to musi być tryb ECO skrzyni, czyli oznaczenie aktualnego biegu na AID/MFA powinno się rozpoczynać od "E" a nie "D" czy "S".

 

Ja jestem nieco rozczarowany tym, że nie mam czegoś takiego jak "wybór profilu jazdy" co jest już standardem w roku modelowym 2016. Przecież to nawet nie był face lifting - a jednak już VW dorzucił gratis tak fajną opcję umożliwiającą konfigurację poszczególnych elementów. I jak rozumiem wybierać tam już można tryb ECO pracy skrzyni biegów i wtedy ona pracuje oferując tzw funkcję wolnobiegu. Pamiętam jednak, że gdzieś w specyfikacji miałem info, że i moja skrzynia powinna mieć taką opcję... Nie ma jednak nigdzie możliwości zmiany trybu na ECO aby wrzucała bieg jałowy...

 

@Szylton - czy możesz powiedzieć, że przy konfigurowaniu trybu indywidualnego można również zmienić reakcję na gaz? Jedną z rzeczy, która nieco nie podoba mi się jest właśnie zbyt powolna reakcja na gaz, ktoś też o tym już pisał, że ma takie same spostrzeżenia. Niestety nie mam nigdzie w opcjach możliwości zmiany tego. Zastanawiam się czy przy konfigurowaniu "profilów jazdy" można również wybrać rodzaj reakcji na gaz oraz czy zmiana ta jest wyraźnie wyczuwalna.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Byłoby idealnie gdy ASO oferowało możliwość rozszerzania funkcjonalności auta, nawet za drobną opłatą. Zapewne sprowadziłoby się to do dołożenia przycisku w przygotowanym miejscu i aktualizacji oprogramowania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co daje tryb Eco dla skrzyni biegów?

Obecnie w trybie S skrzynia wrzuca 5 bieg przy 50km/h, co moim zdaniem jest już delikatnym przegięciem.

 

Nie ma jednak nigdzie możliwości zmiany trybu na ECO aby wrzucała bieg jałowy...

Do czego potrzebujesz bieg jałowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do czego potrzebujesz bieg jałowy?

 

Podobno włączona funkcja wolnobiegu (żeglowanie) zauważalnie zmniejsza zużycie paliwa, bazuję jednak tylko na artykułach, nigdy nie miałem okazji z tym jeździć.

 

http://premiummoto.pl/technologie-jazda-na-luzie-bardziej-premium/

 

Ciągle dziwi mnie, że nie mam tej opcji "żeglowania" mimo, że przecież to nie jest jakaś nowość w VW... w konfiguratorze auta nie można zaś było dodać tej opcji dodatkowo...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Polecam jeszcze ten filmik:

 

http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-nagrania/ciekawostki/coasting-mode-w-audi-s3-limousine-czy-oszczedza-paliwo/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Szczerze mówiąc to mi tego nie brakuje.

Ale masz rację co do polityki VW. Mojemu autu zabrakło 6 dni i wpadłoby jako MJ2016.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Szylton - czy możesz powiedzieć, że przy konfigurowaniu trybu indywidualnego można również zmienić reakcję na gaz? Jedną z rzeczy, która nieco nie podoba mi się jest właśnie zbyt powolna reakcja na gaz, ktoś też o tym już pisał, że ma takie same spostrzeżenia. Niestety nie mam nigdzie w opcjach możliwości zmiany tego. Zastanawiam się czy przy konfigurowaniu "profilów jazdy" można również wybrać rodzaj reakcji na gaz oraz czy zmiana ta jest wyraźnie wyczuwalna.

 

 

Ja mam wprawdzie manula, ale z racji MY2016 mam funkcję trybów jazdy i moim zdaniem różnica w reakcji na wciśnięcie pedału gazu między opcją sport i normal jest zauważalna. Z tego względu jeżdżę na sport. Nie kojarzę czy układ kierowniczy jakoś reaguje, bo krótko jeździłem na normal. Czasami przełączam na normal lub eko jak jadę gęsiego krajówką bez możliwości wyprzedzania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy możesz powiedzieć, że przy konfigurowaniu trybu indywidualnego można również zmienić reakcję na gaz

Nie ma takiej opcji jak reakcja na gaz, jest wybór trybu skrzyni, ale od tego jest uzależniona reakcja na gaz. Tzn w ustawieniu ECO reakcja na gaz jest taka, że auto przyśpiesza ale np. nie redukuje żadnego biegu tylko trzyma się w obrotach 1500-2000-2500. Tryb normalny ma już bardziej czułą reakcje na gaz - czyt. po wciśnięciu gazu odpowiednio głęboko redukuje 1-2 biegi, w Trybie sport obserwuję znacznie bardziej czułe reakcje na gaz, biegi ciągnie do końca. Na 3 bieg wrzuca dopiero po przekroczeniu 100kmh. Generalnie obroty w trybie sport trzymają się w okolicach 4-5tys.

Nawet nie posiadając Mode Selector każdy może wbić sobie Tryb Sport DSG w skrzyni przesuwając manetkę do dołu i reakcja na gaz powinna być adekwatna.

Mode Selector tak naprawde pozwala na dostosowanie do swoich potrzeb większej ilości podzespołów: układu kierowniczego, skrzyni biegów, klimatyzacji, silnika, ACC, oświetlenia, DCC(dla tych co mają) itp. Jest opcja ECO która potrafi faktycznie w jakiś sposób ograniczyć spalanie jeśli używa jej się adekwatnie. Ale jeśli brakuje komuś ustawień bardziej sportowych - to sam tryb S na DSG już sporo daje...

http://www.volkswagen.co.uk/technology/driving/driver-profile-selection

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma takiej opcji jak reakcja na gaz, jest wybór trybu skrzyni, ale od tego jest uzależniona reakcja na gaz. Tzn w ustawieniu ECO reakcja na gaz jest taka, że auto przyśpiesza ale np. nie redukuje żadnego biegu tylko trzyma się w obrotach 1500-2000-2500. Tryb normalny ma już bardziej czułą reakcje na gaz - czyt. po wciśnięciu gazu odpowiednio głęboko redukuje 1-2 biegi, w Trybie sport obserwuję znacznie bardziej czułe reakcje na gaz, biegi ciągnie do końca. Na 3 bieg wrzuca dopiero po przekroczeniu 100kmh. Generalnie obroty w trybie sport trzymają się w okolicach 4-5tys.

Nawet nie posiadając Mode Selector każdy może wbić sobie Tryb Sport DSG w skrzyni przesuwając manetkę do dołu i reakcja na gaz powinna być adekwatna.

Mode Selector tak naprawde pozwala na dostosowanie do swoich potrzeb większej ilości podzespołów: układu kierowniczego, skrzyni biegów, klimatyzacji, silnika, ACC, oświetlenia, DCC(dla tych co mają) itp. Jest opcja ECO która potrafi faktycznie w jakiś sposób ograniczyć spalanie jeśli używa jej się adekwatnie. Ale jeśli brakuje komuś ustawień bardziej sportowych - to sam tryb S na DSG już sporo daje...

http://www.volkswagen.co.uk/technolo...file-selection

 

Dzięki za info.

Nie wiem jednak czy do końca mnie zrozumiałeś.

to, że reakcja skrzyni zmienia się w zależności od trybu - to wiem. Wiem, że inny jest algorytm zmian biegów itd...

Natomiast mi chodziło bardziej o "czułość" przepustnicy na wciśnięcie gazu.

Chodzi mi głównie o to, że ruszając od zera, po wciśnięciu gazu, niezależnie czy wciskam gaz delikatnie, czy do połowy czy też do oporu - obserwuję delikatne opóźnienie silnika. Silnik wchodzi na wyższe obroty z pewnym opóźnieniem, zachowuje pewną zwłokę, około jednosekundową, zanim ruszy z miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za info.

Nie wiem jednak czy do końca mnie zrozumiałeś.

to, że reakcja skrzyni zmienia się w zależności od trybu - to wiem. Wiem, że inny jest algorytm zmian biegów itd...

Natomiast mi chodziło bardziej o "czułość" przepustnicy na wciśnięcie gazu.

Chodzi mi głównie o to, że ruszając od zera, po wciśnięciu gazu, niezależnie czy wciskam gaz delikatnie, czy do połowy czy też do oporu - obserwuję delikatne opóźnienie silnika. Silnik wchodzi na wyższe obroty z pewnym opóźnieniem, zachowuje pewną zwłokę, około jednosekundową, zanim ruszy z miejsca.

 

OK, rozumiem teraz. Myślałem, że chodziło bardziej o elastyczność i redukcję przy depnięciu gazu. Przyznam szczerze, że nie zwracałem na to do tej pory dużej uwagi, bo zwykle żonglowałem całymi Trybami w mode selector a nie samym Trybem S w DSG. Wiem napewno że w Trybie Sport (Mode Selector) gdzie wszystkie możliwe ustawienia są ustawione na sportowo, reakcja na gaz jest natychmiastowa, czasem wręcz szarpie. Ale pojeżdżę jeszcze trochę dziś i jutro zwracając na to uwagę i dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OK, rozumiem teraz. Myślałem, że chodziło bardziej o elastyczność i redukcję przy depnięciu gazu. Przyznam szczerze, że nie zwracałem na to do tej pory dużej uwagi, bo zwykle żonglowałem całymi Trybami w mode selector a nie samym Trybem S w DSG. Wiem napewno że w Trybie Sport (Mode Selector) gdzie wszystkie możliwe ustawienia są ustawione na sportowo, reakcja na gaz jest natychmiastowa, czasem wręcz szarpie. Ale pojeżdżę jeszcze trochę dziś i jutro zwracając na to uwagę i dam znać

 

OK, dzięki.

Zwróć proszę w szczególności uwagę na reakcję na gaz przy ruszaniu od zera. To mnie najbardziej interesuje. U mnie i u innych (bo ktoś już pisał o tym na tym forum) jest wyczuwalne opóźnienie zanim samochód ruszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo jeśli chodzi o elastyczność to w Trybie Sport (Drive Mode) robiłem testy na tym filmiku.

Jak odpowiednio zwiększysz głośność to w 7 sekundzie słychać jak deptam gaz i widać jednocześnie reakcję na obrotomierzu. Mi wydała się natychmiastowa.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

OK, zerknę też na filmiki 0-100kmh, które kręciłem wcześniej przed przycinaniem ich. Tam pewnie też słychać depnięcie na pedał. (robiłem testy z i bez launch control)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja jestem nieco rozczarowany tym, że nie mam czegoś takiego jak "wybór profilu jazdy" co jest już standardem w roku modelowym 2016. Przecież to nawet nie był face lifting - a jednak już VW dorzucił gratis tak fajną opcję umożliwiającą konfigurację poszczególnych elementów. I jak rozumiem wybierać tam już można tryb ECO pracy skrzyni biegów i wtedy ona pracuje oferując tzw funkcję wolnobiegu. Pamiętam jednak, że gdzieś w specyfikacji miałem info, że i moja skrzynia powinna mieć taką opcję... Nie ma jednak nigdzie możliwości zmiany trybu na ECO aby wrzucała bieg jałowy...

 

Nic gratis nie dorzucili bo MY2016 wiązało się z podwyżką ok 2 tyś + droższe opcje od MY2015. Wątpię żeby Drive mode wymagało coś więcej niż przycisk + zmiany w oprogramowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wtrącę tu moje 5 gr.

 

Dla wszystkich MY 2015 - bez DCC

 

Wg. mnie auto robi się bardziej żwawe jak zmienisz ESP Sport... to taki mój substytut MODE - Sport ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze wtrącę tu moje 5 gr.

 

Dla wszystkich MY 2015 - bez DCC

 

Wg. mnie auto robi się bardziej żwawe jak zmienisz ESP Sport... to taki mój substytut MODE - Sport ;)

wyłącz ESP będzie jeszcze żwawszy. Przerabiałem to w B5FL 2.8, potwierdziło się w B6 3.2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych zamieszczam zdjęcia drzwi tylnych po zdjęciu boczka i sam boczek od wewnątrz.

20150904_123450.jpg

Brak jakichkolwiek izolacji dźwiękowych, tłumień itp... Skończyłem się już wozić do serwisu, bo mówią tylko, że ten typ tak ma. Nawet z Dynaudio!!?? Jak nie chce mieć rezonansu w tylnych drzwiach przy muzyce basowej widocznie muszę we własnym zakresie wygłuszyć drzwi... :(

Więc wybieram się do profesjonalnej firmy CarAudio - ktoś poleca na terenie Warszawy??

20150904_123326.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności