Skocz do zawartości
Tomassss

olej w filtrze paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem filtr paliwa (silnik 2.0 TDI BKP 140 KM 2006 r.) i zauważyłem, że jest cały czarny. Pierwsze skojarzenie - takie mamy paliwo na stacjach (ostatnia wymiana 15 000 km.). Mimo wszystko sprawdziłem jak wygląda paliwo w zbiorniku i tu smutek, jest bardzo ciemne. Ewidentnie wymieszane z olejem. Nasuwają się dwie myśli - pompa vacum i uszczelniacze wtrysków. Wtryski miałem wymieniane 20 000 km. wcześniej w ramach akcji serwisowej. W takim przypadku chyba tylko pompa vacum wchodzi w grę. Na pewno taki stan rzeczy tylko zaszkodzi wtryskom. Pytanie do kolegów z forum - jaka jest wasza diagnoza? Może ktoś miał taki przypadek. Pytałem w serwisie skody, ale mechanik nie spotkał się z takim przypadkiem aby to pompa vacum była przyczyną przedostawania się oleju do paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenie oringow na pompkach powoduje przedostatnie się paliwa do oleju, nie odwrotnie. Jak dla mnie to też się z tym nie spotkałem. Na pierwszy rzut wymienilbym uszczelke pod pompa paliwa. Zalej do pełna czystego paliwa i się nie przejmuj, jeszcze olej nigdy nie zaszkodzil pompkom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w sieci taką opinię:

 

Przyczyną może być pompa podwójna (tandemowa). Składa się z dwóch pomp: podciśnienia i paliwa. Pompa podciśnienia jest smarowana i uszczelniana olejem z silnika (przez otwór smarujący w głowicy). Przez pompę przechodzi wałek napędowy, a miedzy obudowami ma uszczelniacz. Jeśli on uszkodzi się, lub został źle osadzony może dojść do dwóch zjawisk:

1. Pompowanie paliwa do oleju silnika - jest to tak szybkie, że może doprowadzić do uszkodzenia silnika np. przez rozrzedzenie oleju

2. Przenikanie oleju do paliwa - zjawisko mniej szkodliwe, powolniejsze. Zauważalne dopiero w momencie kiedy samochód nie przyspiesza a na biegu jałowym pracuje normalnie. Olej osadza się na filtrze paliwa (czarna maź) przez co go blokuje. Ubytki oleju nie są za duże, często zwalana jest wina na spalające olej silniki TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Także nie ma co panikowac, nie jest źle. Zajmij się tym elementem i będzie git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo - czarny filtr paliwa oraz osad na ściankach w baku paliwa (zauważone przy wymianie pompy paliwowej). Wymieniłem pompę podciśnienia (vacum). Tylko u mnie jeszcze był problem z cofaniem paliwa i dłuższym odpalaniem w zimne dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem to samo - czarny filtr paliwa oraz osad na ściankach w baku paliwa (zauważone przy wymianie pompy paliwowej). Wymieniłem pompę podciśnienia (vacum). Tylko u mnie jeszcze był problem z cofaniem paliwa i dłuższym odpalaniem w zimne dni.

 

Też przerabiałem ten sam problem. Z tym, że dodatkowo płukałem zbiornik paliwa i profilaktycznie zmieniłem uszczelkę na pompie tandemowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa vacum dzisiaj wymieniona. Zatankuje kilka razy, aby przepłukać zbiornik i wymienię filtr paliwa. Poinformuję na forum o wynikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uszkodzenie oringow na pompkach powoduje przedostatnie się paliwa do oleju, nie odwrotnie. Jak dla mnie to też się z tym nie spotkałem. Na pierwszy rzut wymienilbym uszczelke pod pompa paliwa. Zalej do pełna czystego paliwa i się nie przejmuj, jeszcze olej nigdy nie zaszkodzil pompkom

 

 

U mnie oringi puszczały na pompkach i olej walił jak szalony, wszystko osadzało sie na filtrze paliwa. Filtr czarny jak smoła... po wymianie uszczelek problem rozwiązany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczekamy, zobaczymy. Olej tak szybko się nie osadzi. Napisałeś że oringi puszczały i olej walił jak szalony, czyja to opinia? Twoja czy mechanika? Wokół wtryskiwaczy jest olej ale nie pod ciśnieniem, natomiast zasilanie wtryskiwacza paliwem jest pod ciśnieniem. Jeśli górny oring byłby zużyty istnieje prawdopodobieństwo iż na nie pracującym silniku olej znajdujący się wokół pompki grawitacyjnie mógłby się przedostać do kanału zasilania paliwem. Natomiast po odpaleniu auta tym samym oringiem paliwo w znacznej ilości zostałoby pompowane do oleju, co groziłoby zwiększeniem stanu oleju, oczywiście mieszanki oleju z paliwem. Jeździj, testuj, powodzonka życzę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam to samo czy moze to byc pompa vacum tamndemowa czy tesz oringi moga puścić mieszkam w angli i ceny tesz angielskie pompa 300 f + robota zgory dzieki za podpowiedź chodz mysle ze to pół na pół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo u mnie pomogła regeneracja pompy vacum jednak przed tym padł wtrysk nr 1 :(

Operacje jakie wykonano - regeneracja pomy + wymiana 1 PD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz coś bliżej. Np jaki był koszt regeneracji pompy? Czy jest możliwość samemu ją zdemontować, czy trzeba korzystać z jakiegoś specjalistycznego sprzętu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Największą różnicą po wymianie pompy vacum jest brak czarnego dymu podczas gwałtownego przyspieszania. Jeszcze nie sprawdzałem jak wygląda paliwo w zbiorniku po ponownym zatankowaniu do pełna (bez wcześniejszego czyszczenia zbiornika).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem ten sam problem olej w filtrze paliwa i w baku pomogla wymiana pompy cisnieniowej tamndemowej kupilem nowa 950zl usterke zlokalizowac pomoglo poczytac wlasnie na tym watku dziekuje obeszlo sie bez wruzenia z fusuf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert, a miałeś jakieś inne objawy? Czy płukałeś bak? U mnie filtr paliwa czarny jak smoła. Paliwo w zbiorniczku na filtr wprawdzie żółte ale widać różnicę w stosunku do czystej ropy. Innych objawów nie mam. Hamulec sprawny, auto odpala od kopa, choć przy rozruchu jest lekkie szarpnięcie i nie wiem czy to ma jakiś związek czy tylko czysty zbieg okoliczności. Zauważyłem też lekki ubytek oleju. Do tej pory stan oleju był taki sam od wymiany do wymiany, teraz ubyło do poziomu minimum(był na środku).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szarpniecie mialem filtr wymienilem byl oczywiscie czarny po wymianie bez szarpania pompa wymieniona tamndemowa ze 2 razy wymien filter ci pareset kilosow nieczeba czyscic baku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robert, a miałeś jakieś inne objawy? Czy płukałeś bak? U mnie filtr paliwa czarny jak smoła. Paliwo w zbiorniczku na filtr wprawdzie żółte ale widać różnicę w stosunku do czystej ropy. Innych objawów nie mam. Hamulec sprawny, auto odpala od kopa, choć przy rozruchu jest lekkie szarpnięcie i nie wiem czy to ma jakiś związek czy tylko czysty zbieg okoliczności. Zauważyłem też lekki ubytek oleju. Do tej pory stan oleju był taki sam od wymiany do wymiany, teraz ubyło do poziomu minimum(był na środku).

 

jeśli nic ci oleju nie bierze to jakiś cud :D ja mam auto z 2006 roku przebieg org 215 tys i tak 0,5 l na wymiane trzeba dolać :D jeśli paliwo nie jest czyste to trzeba się zająć pompką i sprawdzić czy gdzieś olej sie nie dostaje do obiegu paliwa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 razy wymien filter ci pareset kilosow
A u Ciebie przy pierwszej wymianie filtra jak on wyglądał? I po jakim przebiegu go wymieniałeś? Wymieniłem vacumpompę(tandemową) i filtr paliwa. Po przejechaniu ok. 100-150 km filtr wprawdzie zmienił zabarwienie ale do czarnego mu daleko. Szarpnięcie przy rozruchu dalej występuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moje auto to Passat B6 2.0 TDI 140km BKP. Jestem dwa tygodnie po wymianie pompy paliwa. Wymiejiłem ją ponieważ zauwazylem następujące objawy:

- czarny filtr paliwa

- problemy z odpalaniem niezależnie od pogody

- na jałowym biegu auto pracowało nierówno

- większe zużycie oleju, zwykle wystarczała dolewka 1l na 15000, potem 1l na 5000

- wyraźny wyciek oleju pod pompą

- problem ze zbieraniem się auta w zakresie 1500 - 2000

- mgiełka i smród spalin na niskich obrotach

- zwiększone zużycie płynu chłodzĂ*cego

- czarny dym przy przyśpieszaniu, sadza

 

Filtr paliwa wymieniłem po raz drugi tydzień temu i mogę napisać, że po dzisiejszym sprawdzeniu jest czystszy niż ten założony zaraz po wymianie pompy, a obydwa jeździły tydzień czasu. Auto już tak nie kopci, brak jest intensywnego zapachu z rury wydechowej i auto jest żwawsze. Podczas wymiany pompy odkręciłem plastikowy króciec układu chĺodzącego, aby mieć wygodniejszy dostęp do pompy. Uszczelka pod nim była przeżarta i tĺusta. Mogę przypuszczać, że miał na to wplyw kapiący olej spod pompy. Koszt samodzielnej wymiany pompy na nową to 860 zł. Nie jest to trudne. Pompa bosch 800, uszczelka pod pompę 25 zł, płyn chłodzący 35 zł. Mam nadzieję, że te uwagi będą pomocne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam znowu dopadł mnie problem oleju w paliwie podczas wymiany filtra stwierdziłem czarny filtr paliwa... po spuszczeniu paliwa ze zbiornika stwierdziłem mętna ciemną ropę (z olejem) zajrzełem do filtra paliwa ponieważ auto ciezko odpalało na ciepłym silniku dodatkowo po dłuższym postoju np 3 dni nie chciał odpalić ( parawdopodobnie brak paliwa) obecnie doszedł jeszcze jeden mankament po rozgrzaniu auto zaczyna "kuleć" na wolnych obrotach trzręsie całym autem tak jak by nie chodził na jeden cylinder jednak jak satne na zjeździe do garazu objawy ustępują. w czasie jazdy wszystko ok. po dłuższej jeździe i wyłaczniu auta słychać jak by się paliwo cofalo do zbiornika. czy te wszystkie objawy oznaczaja uszkodzona pompę vacum czy moze uszczelniacze pompowtrysków?

dodam że na ciepłym rozjeżdżają się korekty wtrysków z nowy jak stanę przodem do dołu (zjazd do garażu) korekty wracają do normy, na zimnym silniku wszystko jest ok, pali na dotyk, korekty książkowe...

Edytowane przez wyczol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności