rainman777 Zgłoś #1 Napisano 20 Stycznia 2007 Witajcie Wymieniałem ostatnio plecionke w wydechu i chyba jest źle wspawana ponieważ mam spore wibracje. Będe wymieniał jeszcze raz . Napiszcie mi koledzy jak ja dobrze wspawać by nie było wibracji pPozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 20 Stycznia 2007 Nie wiem, o jakich wibracjach piszesz, ponieważ Łącznik elastyczny tłumika (plecionka) musi być jedynie szczelna i elastyczna. Nic więcej. Nie powoduje on żadnych wibracji! Nawet niewłaściwie wspawany. Chyba, że są nieszczelności, ale wtedy tylko głośniej chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #3 Napisano 20 Stycznia 2007 powodem wibracji może byc źle wspawany łącznik jeśli pod wpływem dragań przenoszonych z silnika będzie się obijał o coś, moze też przy demontażu wydechu majster naruszył ci kata np. uderzając i skruszył wkład i to on się tłucze powodując wibracje (ja mam wibracje, rezonans przy ok 2,2tobr/min w 1Z-TDI) najlepiej zrobić to u dobrego speca od wydechów, takiego coby mu pokazac te wibracje i plecionkę żeby ocenił co jest nie tak, podjął sie naprawy i żeby na naprawę dal gwarancję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #4 Napisano 23 Stycznia 2007 Ja też po wymianie łącznika mam wibracje . Trzęsie się głównie katalizator (strumienica w obudowie kata), a przenosi się to na nadwozie. Nic się nigdzie nie ociera, wieszaki tłumików nowe, a kat trzęsie się jak cholera. Przypuszczałem początkowo, że jakis felerny ten łącznik (za sztywny) ale po "pomacaniu" na wyłączonym silniku wydaje się być dostatecznie eleasyczny. Mam już tak z rok czasu i... sie przyzwyczaiłem (choć nie jest to normalne). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0g4l Zgłoś #5 Napisano 8 Marca 2009 Witam, wczoraj pękł mi łącznik elastyczny(plecionka). Padło to co na rysunku ma numer 2. Przeszukując allegro znalazłem coś takiego. Fakt, że napisane jest, że to diesla, ale z racji tego, że auto stoi teraz 150km ode mnie to nie mogę sprawdzić sam organoleptycznie. Czy w miejscu zaznaczonym cyferką 1 też jest łącznik elastyczny? Chciałbym mieć pewność, że kupiłem wszystkie części, bo naprawa będzie w sobotę po południu. pozdrawiam, Krzysiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #6 Napisano 8 Marca 2009 Mam to samo, też źle mi wspawali. U mnie drgania powoduje katalizator, który leży praktycznie na prawej stronie tunelu i na wolnych obrotach trzesie sie cała buda. Jak będę miał czas wywale kata, wstawie rure i zobacze jak bedzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 8 Marca 2009 Czy w miejscu zaznaczonym cyferką 1 też jest łącznik elastyczny Nie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0g4l Zgłoś #8 Napisano 9 Marca 2009 ormowiec dzieki za info, pozdrawiam Krzysiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cube2606 Zgłoś #9 Napisano 9 Marca 2009 Mam to samo, też źle mi wspawali. U mnie drgania powoduje katalizator, który leży praktycznie na prawej stronie tunelu i na wolnych obrotach trzesie sie cała buda. Jak będę miał czas wywale kata, wstawie rure i zobacze jak bedzie. Jak wstawisz rure zamiast kata to moze i wibracje znikną ale bedze duzo głosniej w srodku. U mnie przynajmniej tak było. Wspawałem strumienice i jest o wiele ciszej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #10 Napisano 9 Marca 2009 A mi mechanicy wspawali tłumik a i tak mam hałas jak w młockarni. Tylko to dziwne, bo byłem u nich z reklamacją to powiedzieli, że własnie "przetarła" się plecionka i kazali sprawdzić poduchy pod silnikiem. Sprawdziłem ale u innego mechanika - poduchy zdrowe i plecionka też. Za to hałas z tłumika cały czas dobiega. Raz głośniej a raz ciszej, w róznej modulacji i z róznym natężeniem. Chyba podjadę do nich raz jeszcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #11 Napisano 9 Marca 2009 Jak wstawisz rure zamiast kata to moze i wibracje znikną ale bedze duzo głosniej w srodku. U mnie przynajmniej tak było. Wspawałem strumienice i jest o wiele ciszej. A ja właśnie czytałem, że zamiast kata wstawić kawałek rury, ale czy będzie głośniej to nie wiem. Na pewno tego bym nie chciał. Może jakiś tłumik wstawię. Pożyjemy zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #12 Napisano 9 Marca 2009 a powiedzcie mi gdzie mozna ta plecionke kupic? bo ja mam chyba włąsnie nieszczelnosc jakas w tym miejscu bo mi strasznie smiedzi spalinami wewnatrz auta po uruchomieniu i buczy dziwnie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #13 Napisano 9 Marca 2009 Podjedz do jakiegoś speca od tłumników, na pewno będzie miał. Ja kupiłem w sklepie, a poźniej musiałem zwracać, bo kupiłem za krótką, a tak na miejscu ci zmierzy i bedzie OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
colt19 Zgłoś #14 Napisano 12 Marca 2009 Mi dzisiaj fachowiec wspawał tą plecionkę i autko chodzi dużo ciszej i nie ma żadnych stuków ani wibracji. Jednak jak zrobi to fachowiec to nie ma problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #15 Napisano 12 Marca 2009 ile Cie taka przyjemność kosztowała? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DULUŚ Zgłoś #16 Napisano 12 Marca 2009 MI FACHOWIEC POWIEDZIAL 200ZL,ale pojechalem do sklepu kupilem plecionke 50x120 wzmacniana koszt 38zl i zrobilem to u kumpla i nie mam zadnych drgan katalizatora nie ma jest strumiennica i jest dobrze nic nie drga jestem zadowolony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
demondi Zgłoś #17 Napisano 13 Marca 2009 Nawiązując do tematu to można źle wspawać i wybrać plecionkę, choć wszystko jest w ścisłym zwiazku z szczelnością i mocowaniem,. tzn. zbyt długa plecionka lub cały układ tworzą naprężenia na gumach trzymących układ wydechowy i występują drgania. W połączeniu z obrotami i przedmuchami otrzymuję się dużo decybelów w środku. Sam tak mam i cały czas mam wrażenie, że się tył cały sypie . A druga sprawa to nie polecam wybebeszać katalizatora i wstawiać rurę w środek bo tworzy się pucha rezonasowa jest co prawda lepiej z buczeniem bo występuje w niższym zakresie obrotów ale głośniejsze i co ciekawe najbardziej słyszalne z pozycji kierowcy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #18 Napisano 13 Marca 2009 ja miałem lekkie drgania wydechu (rezonsans) coś koło 2000 rpm, powodem były wyciągnięte gumy (wieszaki) co do wywalenia wnętrza katalizatora i wstawienia rurki, możnaby spróbować dać w środek (między rurę a obudowę katalizatora) koc azbestowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #19 Napisano 13 Marca 2009 (edytowane) jest w internecie duzy wybór, tylko jaki wymiar najbardziej pasuje do tdi 1z? Edytowane 13 Marca 2009 przez Krynio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DULUŚ Zgłoś #20 Napisano 14 Marca 2009 u mnie w kombi jest 50x120 nachowdzi na rurke i ladnie wtedy obspawasz sobie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach