Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Dla tych którzy tylko stawiają krzyżyki przy opcjach polecam kupić superba. To samo, lista opcji prawie taka sama. Dużo taniej.

Później zobaczycie że to samo w skodzie to nie do końca to co w passacie, tak samo jest z passatem vs klasa wyższa. Bez hud'a żyć nie możecie a tam jest rzucany na szybę (ogromna różnica) i jego funkcjonalność jest dużo wyższa. Nawigacja np pokazuje którym pasem mam jechać. To samo? Nie, duża różnica.

Szukam w pamięci która funkcjonalność w passacie działa przynajmniej porównywalnie jak np w E. Automatyczne parkowanie, moja żona używa często, mi też się zdarza. E parkuje też sam, wyjechać też potrafi.... bez kierowcy w środku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Passacie też pokazuje którym pasem jechać i nawet na HUD ;-) Ale fakt jego funkcjonalność jest mocno ograniczona. Przydało by się tam wrzucić też obrotomierz (z możliwością wyłączenia) i żeby przy zmianie stacji radiowych, głośności, mediów itp. wyświetlało się to na HUD. No ale niestety z tym jest trochę biednie. A co do HUDa w premium to w np. BMW serii 2 też jest na szybce i to takiej przeszkadzającej - bardzo ciemnej, a cenowo ta seria 2 jest dużo bliżej Passata niż seria 5 czy klasa E. No ale to chyba normalne, że za wyższą cenę dostanie się coś lepszego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, dziki_pl napisał:

Dla tych którzy tylko stawiają krzyżyki przy opcjach polecam kupić superba. To samo, lista opcji prawie taka sama. Dużo taniej.

Później zobaczycie że to samo w skodzie to nie do końca to co w passacie, tak samo jest z passatem vs klasa wyższa. Bez hud'a żyć nie możecie a tam jest rzucany na szybę (ogromna różnica) i jego funkcjonalność jest dużo wyższa. Nawigacja np pokazuje którym pasem mam jechać. To samo? Nie, duża różnica.

Szukam w pamięci która funkcjonalność w passacie działa przynajmniej porównywalnie jak np w E. Automatyczne parkowanie, moja żona używa często, mi też się zdarza. E parkuje też sam, wyjechać też potrafi.... bez kierowcy w środku. 

Jesli o mnie chodzi to ja wiem, ze wiekszosc elemntow ktore mozna dodac w konfiguratorze mercedesa jest znacznie lepiej wykonana i lepiej dziala niz w Passacie. Sam chetnie jedzilbym nowym All-Terrain - gdyby tylko byl w benzynie i gdyby kosztowal tyle co passat :)

Natomiast nie jest dla mnie pocieszeniem ze head-up czy park assist działa lepiej jeśli go nie ma, a nie ma sensu tez porownywanie aut za 200k do aut za 400k - wiadomo ktore jest lepsze. A jak juz mialbym jezdzic autem za 400k to bym chyba kupil Tesle:) Superb natomiast, z tego co patrzylem, kosztuje naprawde niewiele mniej niz Passat (troche z pamieci, ale chyba max 20k mniej przy wybranym wyposazeniu?), a do tego ewidentnie widać dlaczego - brak led, brak AID, brak head up i pewnie jeszcze paru innych rzeczy których po prostu nie ma nawet jako opcja. Powiem więcej - ja osobiscie bym superba kupil, bez tego wszystkiego, gdyby tylko S3 byl w wersji Outdoor, tak jak S2. Po prostu dla mnie to akurat sa blizniacze samochody, roznica sie obudowa (no i wyposazeniem) - nawet w RM2018 jak pojawila sie DP z 9,2" w Passacie to w Superb tez pojawil sie nowy, 9,2" odpowiednik tej nawigacji, tez bez pokręteł. 

Inna sprawa ze do kupna Alltracka przekonala mnie ostatecznie jazda próbna Seatem Ateca (tez 2.0 TSI 4x4) - znalazlem jedna sztuke ktora spelniala moje wymagania w Toruniu i pojechalem na jazde probna. Ogolnie auto fajne, ale tez po drodze zahaczylem o salon VW gdzie stał [mój nowy] Alltrack, od tak żeby "podotykać". Potem troche myslalem o tym co jest w Passacie a czego nie ma w Atece, o (jednak) sporej roznicy w wykończeniu, i na koniec stwierdziłem że to jest warte dopłaty tych 30k. No ale 30k to nie jeszcze kolejne 100k - choc po dzis dzień żal mi czarnej podsufitki która była w Atece

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, shoo napisał:

Natomiast nie jest dla mnie pocieszeniem ze head-up czy park assist działa lepiej jeśli go nie ma, a nie ma sensu tez porownywanie aut za 200k do aut za 400k - wiadomo ktore jest lepsze.

Gdyby to było 200 do 400 to zgoda, ale różnica jest zaskakująco mała. Przy mojej konfiguracji 40k. Można E zrobić na 400k ale wtedy mówimy o opcjach których nie ma i nigdy nie będzie w passacie, czyli wykończeniu kabiny w szlachetne drewna i skóry, pneumatyczne zawieszenie i dziesiątki dodatków jak domykanie drzwi.

Ja mam negatywne wrażenie co do samej budy B8 która wg mnie straciła do B6 z którego się przesiadłem. Przy samochodzie tej wielkości oczekujemy już trochę "mięsa" w samochodzie, uczucia prowadzenia czegoś innego niż blaszanej puszki jak SC czy tico. Przy B6 mi odpowiadało, przesiadka na B8 była odczuwalna na minus. Od samych drzwi które zamykając się dużo mówią po same uczucie zbyt mocnego odchudzenia samochodu. Nie mam tutaj na myśli samego prowadzenia, bo to uczucie większej solidności nie oznacza ociężałości prowadzenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety coś za coś... Rynek wymusza, żeby auta były nowoczesne, ale w podobnej cenie co poprzednie modele, szybkie, zwrotne i spalały coraz mniej paliwa, a to niestety wiąże się z usilnym odchudzaniem aut. I nie ma się co dziwić, bo wcale nie jest łatwo te wszystkie przeciwności ze sobą połączyć oraz coraz większe wymagania  spełnić, więc producenci robią co mogą (zarobić też muszą) i w efekcie zawsze będzie jakieś ale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, [email protected] napisał:

No niestety coś za coś... Rynek wymusza, żeby auta były nowoczesne, ale w podobnej cenie co poprzednie modele, szybkie, zwrotne i spalały coraz mniej paliwa, a to niestety wiąże się z usilnym odchudzaniem aut. I nie ma się co dziwić, bo wcale nie jest łatwo te wszystkie przeciwności ze sobą połączyć oraz coraz większe wymagania  spełnić, więc producenci robią co mogą (zarobić też muszą) i w efekcie zawsze będzie jakieś ale...

Przejedź się innymi samochodami, myślisz że w S90 czy E jest wrażenie że drzwi są z papieru? Nie, a pali to mniej niż passat.

Dodajmy jeszcze coś innego, ponieważ już nie wierzę w jakość żadnego samochodu to biorę easy drive, w VW  za 2500 netto mam passata za 175tys brutto, w mercedesie samochód za 250tys brutto. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, dziki_pl napisał:

Dodajmy jeszcze coś innego, ponieważ już nie wierzę w jakość żadnego samochodu to biorę easy drive, w VW  za 2500 netto mam passata za 175tys brutto, w mercedesie samochód za 250tys brutto. 

Nie rozumiem? Ja place 1% wartości auta netto, cos przegapiłem?:) Dobra, pewnie juz wiem - chodzi o to ze placisz 1% wartosci netto ale nie ma wkladu wlasnego, ja mialem 10%, a analogiczny leasing w VW bez wkladu wyjdzie znacznie wiecej. Takie same warunki sa w Audi, ale to akademicka dyskusja - jesli chcesz oddac auto po 3 latach to pewnie ma sens, jesli chcesz je wykupic to (przynajmniej w audi) sensu to nie ma bo nie dostajesz rabatow na auto przy takim leasingu. Wiec jesli chodzi o wszystkie kalkulacje jakie widzialem - audi, seat, vw oraz kilka bankow to akurat vw mial najlepsze warunki (przez warunki mam na mysli calkowity koszt leasingu) przy wykupie auta na koniec. 

 

Edytowane przez shoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, dziki_pl napisał:

Przejedź się innymi samochodami, myślisz że w S90 czy E jest wrażenie że drzwi są z papieru? Nie, a pali to mniej niż passat.

Dodajmy jeszcze coś innego, ponieważ już nie wierzę w jakość żadnego samochodu to biorę easy drive, w VW  za 2500 netto mam passata za 175tys brutto, w mercedesie samochód za 250tys brutto. 

Czy S90 to nie jest topowe Volvo? Myślę, że na plus Passata jest to, że jest to już setna dyskusja na temat wyższości Mercedesów, Audi czy BMW nad Passatem. A porównań do Peugeota 508, Insigni czy Talismana jak na lekarstwo. Z czegoś to wynika ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, [email protected] napisał:

Czy S90 to nie jest topowe Volvo? Myślę, że na plus Passata jest to, że jest to już setna dyskusja na temat wyższości Mercedesów, Audi czy BMW nad Passatem. A porównań do Peugeota 508, Insigni czy Talismana jak na lekarstwo. Z czegoś to wynika ;)

Może to wynika z jego wyjątkowych możliwości, w cenie premium mamy poziom Insigni. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, dziki_pl napisał:

Może to wynika z jego wyjątkowych możliwości, w cenie premium mamy poziom Insigni. 

Moze zle to odbieram, ale strasznie uszczypliwy komentarz. 

Mam wrazenie ze my wszyscy o jednym a Ty o czym innym. To ja bym poprosil o konkrety, przygotuj dla mnie oferte na mercedesa E, volvo S90 czy cokolwiek innego z klasy premium, ktora spelnia te warunki:

  • silnik > 200KM, naped 4x4, automat
  • Duza nawigacja z obsluga carplay/android auto (mnie osobiscie obojetne jak dziala ta wbudowana, wszystkie nawigacje w samochodach ktore do tej pory widzialem dzialaja tak samo zle, chce zeby ekran byl mozliwie jak najwiekszy i zebym mogl puscic na nim nawigacje z telefonu)
  • Hak elektrycznie skladany
  • Skorzane siedzenia
  • Klimatyzacja 3-strefowa
  • Ogrzewana przednia szyba i kierownica
  • Elektroniczna klapa
  • System kamer 360, park assist mile widziany
  • Wszystkie swiatla LED, w tym przednie o wysokiej mocy, a wiec takie ktore wymagaja spryskiwaczy (nie wiem jak w przypadku mercedesa, ale np. w Audi dopiero Matrix LED przekracza 3000lm i spelnia ten wymog)
  • Elektroniczne zegary
  • Aktywny tempomat do predkosci ok 200km/h
  • Front Assist (juz nie bede sie upieral przy pozostalych asystentach typu pas ruchu itp, ale zabezpieczenie przed wjechaniem w auto z przodu jest dla mnie konieczne bo tego typu szkoda stanowi 100% wszystkich szkod jakie w zyciu przydazyly sie mnie i mojej zonie)
  • Mile widziane: lakier inny niz bialy, ładne felgi wieksze niz wyposazenie standardowe
  • I to wszystko w cenie max 200 000zl

Zwrot uwage ze wiekszosc z tej listy raczej nie podchodzi pod "lepsze" vs "gorsze" - z wyjatkiem moze nawigacji i siedzen ktore tak wychwalasz. Hak jest albo nie ma, klima jest albo nie ma, ogrzewanie szyby i kierownicy jest albo nie ma itd. 

A teraz wisienka na torcie: jesli porownasz Passata z Insignia/508/Mazda6 to przy porownywalnym silniku cena wyjdzie rowniez porownywalna, a jeszcze okaze sie ze passat ma bogatsze wyposazenie. Bo nie jest fair porownywac auto z silnikiem 280km do auta z silnikiem 136km i mowienie ze jeden z nich jest za drogi. 

Edytowane przez shoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, shoo napisał:

Moze zle to odbieram, ale strasznie uszczypliwy komentarz. 

  • I to wszystko w cenie max 200 000zl

Zwrot uwage ze wiekszosc z tej listy raczej nie podchodzi pod "lepsze" vs "gorsze" - z wyjatkiem moze nawigacji i siedzen ktore tak wychwalasz. Hak jest albo nie ma, klima jest albo nie ma, ogrzewanie szyby i kierownicy jest albo nie ma itd. 

A teraz wisienka na torcie: jesli porownasz Passata z Insignia/508/Mazda6 to przy porownywalnym silniku cena wyjdzie rowniez porownywalna, a jeszcze okaze sie ze passat ma bogatsze wyposazenie. Bo nie jest fair porownywac auto z silnikiem 280km do auta z silnikiem 136km i mowienie ze jeden z nich jest za drogi. 

Wrzuć link do konfiguracji passata za 200k co to wszystko ma. Insignia wyjdzie ok 170-180. Mazdy też za 200 nie da się zrobić. 

I dalej nie rozumiesz "lepsze" vs "gorsze", w samochodach wyższej klasy masz klimatyzację o dwóch lub czterech strefach, więc albo gorzej albo lepiej.

Duża nawigacja to nie będzie 8" z passata a np 12", to samo? A może to że ma czas aktualizację dróg na bieżąco to też nie lepiej?

Napisz też jakimi samochodami wymienionymi jeździłeś ostatnio? Miałeś możliwość jazdy np e klasą przez kilka dni?

Ja ze względu na swoje zajęcie dostaję samochody na dłużej i to dopiero pozwala się z nimi zapoznać.

Po krótkiej jeździe nie odczuwasz wszystkiego, po kilku dniach jak wsiadasz do swojego passata to boli. 

Pojeździłem arteonem 240TDI, ten układ napędowy to zbrodnia. Uruchomienie na zimnym silniku lepsze od porannej kawy, obudzi każdego. Skrzynia która wybiera zawsze za niski bieg i szarpie budą też idealnie pasuje do "premium" gdzie zapominasz o tym że skrzynia istnieje. 

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W passacie problemem  jest brak sensownego zawieszenia i układu kierowniczego. 

Auto jest ewidentnie  dla spokojnego stylu ustawione.

Wprost. Pod dziadków styl ustawione

 

Mazda 6 jest fajnie skalkulowana.

Plus wielki za fajne zawieszenie

WieWieczny automat. I prosciutki si2.5 

E  i passat? co tu porównywać

Wspólnik pokazał się na desce

I ostatnio często robię za kierowcę w jego e napneumatyku  190 ps cd i. 

Skrzynia 9 biegowa

Nawet mi się nie chcę pisać dalej

220 tyś brutto kombi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam że dla mnie passat byłby idealnym autem Ale z dobrym zawieszeniem.

Lubię b8.taka szara myszka

Niepozorna.

 

Ja passata porównuje do swoich busów

Auto do pracy.

Passat ma coś z busa.

Spokojnie do przodu

Komfortowo i bezpiecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, dziki_pl napisał:

Wrzuć link do konfiguracji passata za 200k co to wszystko ma. Insignia wyjdzie ok 170-180. Mazdy też za 200 nie da się zrobić. 

Wyszedl zaaktualizowany cennik więc ceny są o te kilka % wyzsze, ale tak na szybko bardzo proszę: 

Alltrack, 2.0 TSI 220KM, 203k - kod konfiguratora VQKA39QE
Highline, 2.0 TSI 280KM, 206k - kod konfiguratora VR8ED7H8

 

2 godziny temu, dziki_pl napisał:

I dalej nie rozumiesz "lepsze" vs "gorsze", w samochodach wyższej klasy masz klimatyzację o dwóch lub czterech strefach, więc albo gorzej albo lepiej.

Z punktu widzenia konsumenta ktory kupuje auto i chce 3 strefy, jakie to ma znaczenie? Jesli dwie strefy to za malo to musze wybulic za 4, a chce mieć dzieci więc oczekuje ze min. 3 strefy będą. 

2 godziny temu, dziki_pl napisał:

Duża nawigacja to nie będzie 8" z passata a np 12", to samo? A może to że ma czas aktualizację dróg na bieżąco to też nie lepiej?

Patrz wyżej - 12" to może i więcej niz 9,2" w passacie, ale 8" to troche za mało. Dlaczego mam wydawać więcej, albo tyle samo, aby mieć mniej? Do map się nie odniosę, nie leżą w moim kręgu zainteresowania. Możliwe ze są tak super jak mówisz, ja i tak będę korzystał z CarPlay z innych powodów, wiec jedyne czym tu mercedes może mnie przekonać to ze będzie lepiej i taniej, a nie ze bedzie lepiej ale duzo drozej lub w tej samej cenie ale gorzej. 

2 godziny temu, dziki_pl napisał:

Napisz też jakimi samochodami wymienionymi jeździłeś ostatnio? Miałeś możliwość jazdy np e klasą przez kilka dni?

Jeździlem oplem, passatem, superbem. Jedyne auto z klasy premium ktorym jezdzilem to nowe A4 Allroad. Nie patrzyłem z E klasę bo nie ma wersji All Terrain w benzynie, a nawet jakby była to w cenie poza moim budżetem, więc po co? Mercedes nawet w tej wersji nawet ze slabszym dieselem zaczyna się od 250k. 

2 godziny temu, dziki_pl napisał:

Ja ze względu na swoje zajęcie dostaję samochody na dłużej i to dopiero pozwala się z nimi zapoznać.

Super. W stanach jeździłem trochę Teslą i pokochałem ten samochód. I co to zmienia, skoro za 200k go nie kupie?

2 godziny temu, dziki_pl napisał:

Po krótkiej jeździe nie odczuwasz wszystkiego, po kilku dniach jak wsiadasz do swojego passata to boli. 

Tutaj zgadzam się w 100%. Bardzo lubię swój drugi samochód (seat ibiza fr), przejechałem już nim wiele kilometrów i nie miałem mu nigdy nic do zarzucenia. Po krótkiej jeździe innymi autami cały czas nie miałem mu nic do zarzucenia, ale teraz po miesiącu jeżdzenia Passatem jak wracam do ibizy to pare rzeczy mi doskwiera. 

Tak samo zapewne byłoby z mercedesem i przesiadką do passata. Mówiłem już, ja nie mam wątpliwości że mercedes jest lepszym samochodem. Natomiast nie ma takiej opcji zebym wydał 200k nawet na lepszy samochód w którym nie będzie połowy rzeczy na których mi zależy. Jak czasem widzę na drogach Audi A6 z najmniejszym silnikiem, bez świateł LED i na komicznie małych felgach to kompletnie nie rozumiem co kierowało właścicielem jak je kupował - ja w tym aucie bym tylko myślał o tym że wydałem na nie worek pieniędzy i nie ma w nim nic fajnego poza tym ze jest z klasy "premium". 

Może gdybym jeździł bardzo dużo to mały diesel z fajnymi siedzeniami byłby szczytem moich potrzeb, ale tak nie jest. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze takie dziwne porównania, że Mercedes za 300 tyś. jest lepszy od Passata za 200 tyś... Kompletnie bez sensu, ja takich porównań w prasie nie widziałem, ciekawe dlaczego... Może dlatego, że z góry wiadomo kto wygra... To tak, jakby porównać, że dom jednorodzinny jest lepszy od mieszkania (a ludzie i tak je kupują, bo mają swoje powody i priorytety).

Prawda jest taka, że zawsze jak pojawiają się w prasie testy porównawcze aut konkurencyjnych z Passatem, to nie licząc kosztów Passat zawsze je wygrywa, a z kosztami na prowadzenie wychodzi Skoda Superb, ale gazety są "stronnicze".

Bynajmniej chodzi o to, że tylko takie porównania mają sens i pole do dyskusji. Ale jak ktoś chce na siłę udowodnić, że Passat jest gorszy, to niewiadomo daczego, musi sięgnąć do klasy droższej. 

VW Passat nigdy nie był klasą Premium i nigdy tak nie twierdził w żadnych hasłach reklamowych. Koncern w tej klasie oferuje należące do niego produkty Audi i z nimi należy porównywać Mercedesy czy Volvo. Najdroższe Volkswageny (Passat, Arteon, Touareg) mają za zadanie dać klientowi namiastkę Premium za mniejsze pieniądze niż musiałby wydać na Audi A5, A6 czy Q7. Takie mają zadanie w koncernie i tego klienci od nich oczekują. I po mimo trzeszczących słupków czy głośnego zawieszenia i tak jest bardzo dobry w swojej klasie cenowej.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, [email protected] napisał:

Zawsze takie dziwne porównania, że Mercedes za 300 tyś. jest lepszy od Passata za 200 tyś... Kompletnie bez sensu, ja takich porównań w prasie nie widziałem, ciekawe dlaczego... Może dlatego, że z góry wiadomo kto wygra... To tak, jakby porównać, że dom jednorodzinny jest lepszy od mieszkania (a ludzie i tak je kupują, bo mają swoje powody i priorytety).

Prawda jest taka, że zawsze jak pojawiają się w prasie testy porównawcze aut konkurencyjnych z Passatem, to nie licząc kosztów Passat zawsze je wygrywa, a z kosztami na prowadzenie wychodzi Skoda Superb, ale gazety są "stronnicze".

Bynajmniej chodzi o to, że tylko takie porównania mają sens i pole do dyskusji. Ale jak ktoś chce na siłę udowodnić, że Passat jest gorszy, to niewiadomo daczego, musi sięgnąć do klasy droższej. 

VW Passat nigdy nie był klasą Premium i nigdy tak nie twierdził w żadnych hasłach reklamowych. Koncern w tej klasie oferuje należące do niego produkty Audi i z nimi należy porównywać Mercedesy czy Volvo. Najdroższe Volkswageny (Passat, Arteon, Touareg) mają za zadanie dać klientowi namiastkę Premium za mniejsze pieniądze niż musiałby wydać na Audi A5, A6 czy Q7. Takie mają zadanie w koncernie i tego klienci od nich oczekują. I po mimo trzeszczących słupków czy głośnego zawieszenia i tak jest bardzo dobry w swojej klasie cenowej.

W 100% się z kolegą zgadzam, dokładnie wyklarowane i rozsądnie powiedziane, nie rozumiem jak z resztą chyba większość na tym forum kolegi dziki_pl => co on tutaj robi i jaki ma cel porównując Passata do klas premium przecież tego nie da się porównać... Sam kolega jeździ Passatem i co chwila tylko słychać żale jaki to jest zły samochód mimo, że większość użytkowników jest w pełni zadowolona z zakupu i jakie to inne auta lokowane dużo wyżej niż Passat są lepsze... Może kolego czas aby zastanowić się trochę nad swoimi wypowiedziami, jeśli kolega ma jakieś swoje niespełnione ambicje to może lepiej całą tą energię na wypisywanie nieobiektywnych i krzywdzących ocen przenieść w końcu na jakąś sensowną owocną pracę w wyniku której jednak kolega stanie się właścicielem E klasy za prawie 0.5mln zł... i może się przeniesie na inne forum bo ewidentnie raczej to jest jego ambicją... Sorry za taką wypowiedź ale po przeczytaniu kilku ostatnich postów w/w raczej kazdemu ciśnie się na usta.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, dziki_pl napisał:

Może to wynika z jego wyjątkowych możliwości, w cenie premium mamy poziom Insigni. 

Raczej nie. Wynika to z tego, ze Passat nie ma konkurencji w swoim segmencie i wybierajac Passata mozna ewentualnie dywagowac, czy warto dokladac sporo kasy do klasy premium, czy lepiej za ta roznice kupic zonie nowy samochod.

Mam mozliwosc czasami porozmawiac z roznego rodzaju dziennikarzami motoryzacyjnymi. Ostatnio uslyszalem od Martina Śliwy ciekawa teze. Otoz w kuluarach wsrod dziennikarzy coraz czesciej pojawia sie  pojęcie "semipremium". Definicja - albo jest za dobry, by byc konkurentem wsrod popularnych marek, albo troche mu brakuje, by byc marka premium. I w klasie semipremium ddziennikarze umieszczaja 2 marki - VW i Volvo. VW - jako ten, ktory jakosciowo przewyzsza popularnych rywali, Volvo - niby premium, a jednak zawsze czegos brakuje. W ramach ciekawostki dodam, ze temat zaczal sie od mojej krytyki Volvo "jak w klasie premium moze nie byc w ofercie chociaz jednego 6cylindrowego silnika?".....  

 

A propos Opla, Forda itp...

Przyjaciel na koniec roku postanowil wymienic samochod. Pod uwage bral Passata, Mondeo lub lekko uzywana serie 5. 

Passata zna - jezdzil sporo w trasie i w miescie moim. Jego tata ma 535xd, wiec serie 5 tez dobrze zna. Nie znal Mondeo, ale podobalo mu sie stylistycznie. Umowil sie na jazde probna. Pojechal do salonu, wsiadl do Mondeo i nawet nie uruchomil silnika - uciekal z salonu, ze sie za nim kurzylo.

 

Po raz kolejny - Passat nie jest w cenie premium. Porownywalne wielkosciowo premium kosztuja prawie 2x tyle z podobnym wyposazeniem/osiagami. Nie mozna mowic "kupujesz Passata za 200k, to przy takiej kasie doloz jeszcze 100k i kup sobie Eklase". Toz to jest 100k! A z porownywalnymi wyposazeniem/osiagami 180k!!! Majac te roznice na koncie i pozostajac przy Passacie moge isc do salonu Mini i kupic żonie nowego Coopera S! Jak ktos zastanawia sie nad kupnem Golfa za 80k, to tez powiesz mu, zeby nie kupowal tego gowna i poszedl do Audi kupic A3 za 120k?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, shoo napisał:

Tak samo zapewne byłoby z mercedesem i przesiadką do passata. Mówiłem już, ja nie mam wątpliwości że mercedes jest lepszym samochodem. Natomiast nie ma takiej opcji zebym wydał 200k nawet na lepszy samochód w którym nie będzie połowy rzeczy na których mi zależy. Jak czasem widzę na drogach Audi A6 z najmniejszym silnikiem, bez świateł LED i na komicznie małych felgach to kompletnie nie rozumiem co kierowało właścicielem jak je kupował - ja w tym aucie bym tylko myślał o tym że wydałem na nie worek pieniędzy i nie ma w nim nic fajnego poza tym ze jest z klasy "premium". 

A człowiek jadący A6 patrząc na passata na 19" felgach myśli "po co mu takie felgi i wszystkie bajery jak nadal to tylko passat, wygoda passata a duże felgi komfort pogarszają". 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Chciałbym tylko przypomnieć, że tematem tego wątku jest "Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?", a nie - czy Passat za 200k PLN jest lepszy czy gorszy od E-klasy za 300 k PLN. 

Jeśli chcecie, to proszę przenieście swoją dyskusję do działu ogólnomotoryzacyjnego, bo to miejsce ma służyć tym, którzy na zakup tego modelu są zdecydowani. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności