paolooo Zgłoś #10181 Napisano 19 Listopada 2017 Dnia 17.11.2017 o 14:50, Thomsoon napisał: Mnie o to pytał mechanik (czy wiem o tym, że trzeba ON tankować do pełna). Zainteresowałem się tym i przejrzałem instrukcję i nic nie znalazłem. Chciałem jedynie zapytać mechanik pomylil system PSA (Citroen, Peugeot) a mianowicie filtr cząstek stałych FAP tam wystepuje plyn ELOYS który jest dozowany po każdym tankowaniu (komputer widzi tylko otwarcie korka wlewu paliwa i nie rozróżnia czy tankujesz 5 litrów czy lejesz do pełna - za każdym razem dawkuje taką samą ilośc tego cholernie drogiego płynu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #10182 Napisano 19 Listopada 2017 9 minut temu, paolooo napisał: za każdym razem dawkuje taką samą ilośc tego cholernie drogiego płynu) Aż taki drogi to nie jest. Bez przesady. Ok 600 zł w ASO z robocizną. Wystarcza na około 120.000 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskarosi Zgłoś #10183 Napisano 21 Listopada 2017 Panowie planuje zakup Passata w kwocie do ok 120-125 000 zl. Jeden z dealerów zaproponował mi oferte na highline'a z 1,4 TSI DSG za 126 000 zł i rabat tylko 5%. Nie chcial nic zejść z ceny niżej , tylko ten rabat max 5%. Z tego co przeczytałem ten wątek od początku wielu z Was otrzymuje rabaty na poziomie 10-12%. Na Passata jest systemowo 16 000 zł rabatu czy teraz podczas wyprzedazy rabaty spadają czy tez po prostu dealer uznał mnie za napaleńca i męczyć go dalej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #10184 Napisano 21 Listopada 2017 Jeśli mogę coś sugerować, to zastanów się nad większym silnikiem. 1,8 tsi nie jest demonem prędkości, więc przypuszczam, że 1,4 będzie mocno przymulał. Nie jeździłem, ale tak podejrzewam.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskarosi Zgłoś #10185 Napisano 21 Listopada 2017 38 minut temu, pezet101 napisał: Jeśli mogę coś sugerować, to zastanów się nad większym silnikiem. 1,8 tsi nie jest demonem prędkości, więc przypuszczam, że 1,4 będzie mocno przymulał. Nie jeździłem, ale tak podejrzewam.. Wiesz co ten silnik 1,4 TSI ma tyle samo koni co 2,0 TDI 150 KM. Jeździłem 1,8 TSI dla mnie był dość zrywny, jeździłem też 1,4 TSI 125 KM golfem, był wolniejszy ale nie był totalnym mułem. Zależy kto czego oczekuje. Ja nastawiam się na niski koszt eksploatacji , więc coś za coś... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #10186 Napisano 22 Listopada 2017 23 godziny temu, oskarosi napisał: Panowie planuje zakup Passata w kwocie do ok 120-125 000 zl. Jeden z dealerów zaproponował mi oferte na highline'a z 1,4 TSI DSG za 126 000 zł i rabat tylko 5%. Nie chcial nic zejść z ceny niżej , tylko ten rabat max 5%. Z tego co przeczytałem ten wątek od początku wielu z Was otrzymuje rabaty na poziomie 10-12%. Na Passata jest systemowo 16 000 zł rabatu czy teraz podczas wyprzedazy rabaty spadają czy tez po prostu dealer uznał mnie za napaleńca i męczyć go dalej ? Na wyprzedaży rabaty dealera spadają, wiec realny poziom to 5, max 6%, dodatkowo masz rabat kwotowy wyprzedażowy. nic nie szkodzi męczyć dalej dealera może coś jeszcze wyrwiesz, jak nie większy rabat to mecz go o gadżety.., tak jak kolega pezet101 napisał zastanowiłbym się nad motorem 1.8 (mam u siebie i dzisiaj brałbym 2.0, ojciec ma 1.4 w octavce i tam się dobrze sprawdza ten motor ale to mniejsze auto) moim skromnym zdaniem trochę mały motor do paska, ale to moje zdanie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolli Zgłoś #10187 Napisano 26 Listopada 2017 No z tymi waszymi radami jest pewien szkopuł... w tamtym roku 1.8 TSI można było kupić w HL w kwocie jaką kolega planuje wydać. Niestety VW myśli, że każdy marzy o DSG. Niestety więc teraz 1.8 TSI nie kupisz w manualu Co do ekonomiczności i spalania to wszystko zależy ile kto jeździ i gdzie. Ja jeżdżę 10-12 tys. rocznie, 70% miasto, 30% trasy i spalanie średnie mam w okolicy 9l/100km (móje poprzednie auto, diesel palił mi 8l/100km). Z testów wynika, ze 1.4 wcale taki ekonomiczny nie jest i raczej średnia jest 7l/100km. Dla mnie te 2 litry nie robią różnicy ale jak ktoś będzie jeździł 30-50 tys. to może i dla niego jest różnica. Mam znajomych co mają 1.4 i generalnie nie narzekają, po mieście jakoś się jeździ. Jednak przy prędkościach autostradowych brakuje mocy. Podsumowując, wszystko zależy od potrzeb i sposobu użytkowania. Ja nie żałuję swojego wyboru a Tobie współczuję, bo kwota 120-125 tys. mała nie jest a przez "fanaberie" producenta nie można wybrać tego co by się chciało a to co on daje. PS: Dla mnie 1.8 był i jest optymalną jednostką do Passata. Samego auta nie zamieniłbym na żaden inny... nie jestem fanatykiem tylko użytkownikiem ... jeździłem testowo tzn, w weekendy, nowymi BMW i VOLVO i oczywiście nie napiszę bzdury w stylu "nie ma różnicy". Różnica jest i to zasadnicza ale subiektywnie wolę swojego Passata w miarę normalnej cenie niż jak dla mnie przepacanie za BMW czy VOLVO. Nie są warte tych pieniędzy które sobie za nie życzy ich producent a Passat jest 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #10188 Napisano 26 Listopada 2017 1,8 w manualu jest jeszcze dostępny ale tylko w sedanie. Czekam właśnie na odbiór. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #10189 Napisano 27 Listopada 2017 (edytowane) Dnia 26.11.2017 o 09:36, wolli napisał: Niestety więc teraz 1.8 TSI nie kupisz w manualu W niemieckim konfiguratorze w 2016 roku silnik 1.8 dostępny był tylko z DSG.. ...chyba wyszli z założenia ze trzeba wyeliminować coś co sie nie psuje, czyli się nie zarabia.. w dzisiejszych czasach żądzi piniądz i słupki na białej karteczce... Edytowane 27 Listopada 2017 przez adam.s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek34 Zgłoś #10190 Napisano 29 Listopada 2017 Witam mam pytanie czy ktoś z szanownych kolegów użytkuje b8 z silnikiem 150km 2.0 tdi dsg? Czytałem skrajne opinie jedni mówią że bardzo dobrze się jeździ, inni że muł ? W ciągu 1-2 tygodni będę miał wymianę autka na właśnie b8 z takim silnikiem. Obecnie mam b7 2.0 tdi 140ps i na osiągi nie narzekam. pozdrawiam - Maciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #10191 Napisano 29 Listopada 2017 2 godziny temu, maciek34 napisał: Obecnie mam b7 2.0 tdi 140ps i na osiągi nie narzekam. I nie będziesz Trochę więcej mocy, trochę więcej momentu, szybka skrzynia. A do tego chyba lżejszy ( MW w wersji kombi to 1466 kg ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo79 Zgłoś #10192 Napisano 29 Listopada 2017 Witam, Widzę tu mnóstwo doświadczonych użytkowników B8 :-). Dziś muszę podjąć decyzję co wybrać: 1. B8 Highline 1,8 TSI DSG-7 chyba prawie wszystko mająca wersja za 132 900 lub 2. B8 Highline 2.0 TDI DSG-6 nawigacja 8,2 zamiast 9, klapa bagażnika otwierana ręcznie - 134 500 jeżdżę 80% miasto (ogromne korki) 20% trasa, do 20 000-25 000 rocznie. Ktoś, coś pomoże - spojrzy chłodnym okiem? Z góry dzięki, Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M77 Zgłoś #10193 Napisano 29 Listopada 2017 (edytowane) skoro jezdzisz tyle po miescie to chyba wolałbym 1,4 150 KM DSG z dodatkami takimi jakie chce do oporu ( dach lub pakier R) Edytowane 29 Listopada 2017 przez M77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo79 Zgłoś #10194 Napisano 29 Listopada 2017 Wybór mam raczej pomiędzy tymi dwoma. Potrzebuje faktury w tym miesiącu :-) i nawet nie wiem czy mają jakieś 1.4 na placu a te dwa stoją na bank u nich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M77 Zgłoś #10195 Napisano 29 Listopada 2017 a szukales w innych miastach, moj szwagier z Krakowa jechał do Gdańska, ale jesli taka sytuacja to TSI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej86 Zgłoś #10196 Napisano 29 Listopada 2017 Bierz 1.8tsi , będziesz zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #10197 Napisano 29 Listopada 2017 1,8 tsi + Cichszy (lepsza kultura pracy), tańszy (od tdi z porównywalnym wyposażeniem), mniej problemowy, coraz łatwiejsza odsprzedaż (niż tdi), mniejsza utrata wartości - większe spalanie, gorsza skrzynia DSG (bardziej awaryjna od tej w tdi) 2,0 Tdi + oszczędniejszy, elastyczność porównywalna (chociaż KM mniej), lepsza skrzynia - głośniejsza praca silnika, adblue, coraz trudniejsza sprzedaż (afera spalinowa, pojawiające się informacje na temat zakazu wjazdu do centrum miast europejskich), mniejsza opłacalność przy niedużych przebiegach Podsumowując: Kto zawsze jeździł Dieslem pewno długo nie będzie mógł sobie wyobrazić kupno benzyny, ale przy twoich przebiegach wybrałbym 1,8 tsi (może dlatego, że ja takiego mam i jestem zadowolony, chociaż jeszcze w manualu) . No i starałem się nie być stronniczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo79 Zgłoś #10198 Napisano 30 Listopada 2017 Witam, Tak jak pisałem - musiałem wczoraj wybrać - padło na 1,8 TSI z DSG :-) Czekam na rejestrację i odbiór :-) Dziękuję oczywiście za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M77 Zgłoś #10199 Napisano 30 Listopada 2017 jaki kolor, pochwal sie fotkami po odbiorze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej86 Zgłoś #10200 Napisano 30 Listopada 2017 Dnia 21.12.2014 o 17:42, Tomasz76 napisał: Panowie mam pytanko. Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat skrzyni DSG 7 biegowej tzw suchej. Pytam dlatego że zaraz po nowym roku zamawiam B8 z silnikiem 1.8tsi a mam przeczucie że tam właśnie będzie ta skrzynia. Opinie na temat DSG 6 biegowej tzw mokrej znam i są w większości pozytywne. Natomiast z opiniami na temat skrzyni 7 biegowej bywa różnie a jak wiadomo trzeba po 3 latach użytkowania jeszcze B8 dobrze sprzedać. Dodatkowo trzeba jeszcze do automatu 9100zł dołożyć przy zakupie. Gdyby w 1.8tsi zastosowali taką skrzynię jak w 2.0tsi to bym się nie zastanawiał a tak mam niestety problem. Ja mam auto od ponad 2 miesięcy , jak narazie 2900 km na budziku i jest Ok, zreszta nawet jakby nie było to po to jest gwarancja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach