majonezzz Zgłoś #8761 Napisano 6 Grudnia 2016 (edytowane) Przegląd to jedno, a wymiana oleju to drugie. Przegląd leci zgodnie z ustawieniem. Wymiana oleju jest dynamicznie zmienna i zależy od sposobu eksploatacji. Tylko, że przy wymianie oleju i tak wymieniam filtry itp. A jak już auto jest w serwisie to również ścieżka diagnostyczna itd. więc tym samym wymiana oleju = przegląd. Producent podaje 30 tys faktycznie wychodzi kilka tys mniej, a jak się zrobi po 15-20 tys to tym lepiej dla samochodu szczególnie przy moim sposobie eksploatacji (głównie miasto). - - - - - aktualizacja - - - - - Panowie, troche przelecialem ostatni watek, wiec zapytam bo chyba jakies jaja?walicie piane z powody rysy 2mm?? czy dobrze zrozumialem? Jak sądzę dla większości z nas zakup w salonie nowego i jak na polskie warunki drogiego auta (tym bardzie jeszcze jak za swoje pieniądze) jest mimo wszystko ważnym i zarazem niezbyt częstym wydarzeniem w życiu nieporównywalnym z nabyciem paczki dropsów w osiedlowym. Nie dziwię się zatem, że kolega zirytował się dostrzegając jakąś nawet małą skazę na aucie. Dla jednego tętniak dla innego idealna okazja do wynegocjowania rabatu, a inny (być może Ty) w ogóle nie podejmie akcji uznając ją za niewartą zachodu. Życie. Edytowane 7 Grudnia 2016 przez majonezzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #8762 Napisano 7 Grudnia 2016 te 30 km to na rok? pasowałoby mi jak w fordzie -30 tyś km lub 2 lata robiłbym przegląd co 30 tyś a wymianę co 15 tyś km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #8763 Napisano 7 Grudnia 2016 Tylko, że przy wymianie oleju i tak wymieniam filtry itp. A jak już auto jest w serwisie to również ścieżka diagnostyczna itd. więc tym samym wymiana oleju = przegląd... Twoja sprawa jak zrobisz, ale jeżeli auto jeździ głównie w mieście i na krótszych odcinkach, to ja bym ten olej zmieniał częściej, przynajmniej dodatkowo 1 raz pomiędzy planowanym pełnym przeglądem, czyli max po 15tys km. Podczas takiej dodatkowej wymiany, oprócz oleju zmieniasz tylko filtr oleju za 50-60zł i korek spustowy za 10zł, wiec to raczej jeszcze nie przegląd. Taką dodatkową zmianę możesz sobie zrobić we własnym zakresie (w innym warsztacie, bez kasowania inspekcji) za max 3 stówki wraz z orygin. filtrem kupionym w ASO, robocizną i lepszym olejem. Jeżeli chcesz za to samo wraz z olejem z beczki wydać 600-700zł, to jedź do ASO. W powyższym wariancie na przeglądy jedziesz w/g wskazań co 30 tys. lub co 2 lata (co pierwsze) i tam robisz to, co ma być robione/zmieniane podczas przeglądu + pieczątka dla gwarancji. Twoje auto, Twoja kasa, Twój wybór. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losec Zgłoś #8764 Napisano 7 Grudnia 2016 Można zrobić wymianę oleju w ASO z użyciem własnego oleju za ok 300zł - 400zł ( muszę sprawdzić na FV). Olej z beczki w ASO kosztuje ok 100zł/l, a 5l MOTUL Specific płaciłem ostatnio 170 zł za 5l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #8765 Napisano 7 Grudnia 2016 Pewnie że można. Tylko po co? Ani tam szybciej, ani taniej, ani lepiej przy tak prostej robocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losec Zgłoś #8766 Napisano 7 Grudnia 2016 Nie mam warunków do takiej roboty. Czasu też nie mam w nadmiarze. Nie chcę mi się też szukać po Warszawie warsztatów, gdzie może zaoszczędzę 100, ale pewności, że będzie to zrobione dobrze nie mam. W ASO też pewności nie ma, ale przynajmniej pozostaje ślad w papierach i jest kogo opierd...... jakby coś poszło nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TFB Zgłoś #8767 Napisano 7 Grudnia 2016 Diagtoronik w jankach u Pana Marka:-) w vw za wymiane ksenonow 700 zl szt za sama lampeczke tam 500 za komplet zwymiana... przeglad ideolo 350 zl plus Motul tez po cenach super Dodatkowo w Audi tescia powiedzili w aso zmiana skrzyni za 20kola Pan Marek zmienil cos za 70zl i przejzdzila jeszcze 70tys km do remontu:-) i po remoncie za 4k jezzdzi dalej:-) mozna? Mozna:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losec Zgłoś #8768 Napisano 7 Grudnia 2016 Oczywiście, że można. Tylko trzeba wiedzieć gdzie podjechać. Jak się nie wie to można mieć bardzo duże problemy jak trafisz na jakiegoś rzeźnika, który Ci auto spierd.... Samochód mam wzięty w leasing więc dla mnie temat serwisu poza ASO jest wątpliwy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vahu Zgłoś #8769 Napisano 7 Grudnia 2016 Co ma leasing do tego gdzie robisz przegląd w swoim aucie? To jakaś wyrocznia jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losec Zgłoś #8770 Napisano 7 Grudnia 2016 Ano to, że ma w VW Leasing i mam w umowie, że przeglądy maja być w ASO. Poza tm nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vahu Zgłoś #8771 Napisano 7 Grudnia 2016 Lease and drive - taki że oddajesz auto po leasingu czy normalny leasing? Za darmo Ci go dali że podpisałeś taki cyrograf czy jak? A jeśli olej sam wymienisz przy zachowaniu oryginalnego filtra i korka spustowego to będą śledztwo prowadzić czy robiłeś sam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #8772 Napisano 7 Grudnia 2016 Ano to, że ma w VW Leasing i mam w umowie, że przeglądy maja być w ASO. Poza tm nic No to przecież cały czas piszemy, żeby przeglądy robić w ASO, a dodatkowe dobrowolne wymiany oleju już niekoniecznie. Dodatkowa wymiana oleju to nie przegląd. Osobiście zwisa mi to, gdzie sobie ktoś coś robi. Pytał ktoś wyżej "jak podpowiadacie wymieniać olej", to właśnie tak podpowiadamy, ale przecież nie przymuszamy. Amen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #8773 Napisano 8 Grudnia 2016 A jak z klockami etc? Passat wyświetla wymiany ? I nie zobaczą ze coś było grzebane ? Czyli wszystko ori trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
obcy23 Zgłoś #8774 Napisano 9 Grudnia 2016 Zobaczą i co ? Jak z przeglądu dzwonią że klocki / tarcze już do wymiany to zawsze dziękuję i wymieniam u znajomego. Na markowych częściach, za 1/2 kasy. Nigdy z tego tytułu nie miałem problemów z roszczeniami gwarancyjnymi. Zresztą gwarant nie może cię zobligować do wykonywania czynności serwisowych u niego (gdzieś czytałem że nawet takie regulacje prawne są). Może natomiast w razie roszczenia wykorzystywać to na twoją niekorzyść. I dlatego właśnie np. olej zgodnie ze wskaźnikiem wymieniam w ASO, nie przywożę swojego, na dolewki też kupuję w ASO chociaż drożej - silnik jak się zepsuje to grubsza sprawa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #8775 Napisano 9 Grudnia 2016 Skoro już tak bardzo chcesz dmuchać na zimne, to wystarczy stosować się do zaleceń producenta z instrukcji obsługi samochodu, a tam producent nigdzie nie podaje, że olej obowiązkowo MUSI pochodzić z ASO lub że MUSI on być marki X, Y, Z, itp. Podaje natomiast jakie parametry powinien mieć olej, jak np. klasa lepkości i numer normy VW. Dla świętego spokoju wystarczy tego się trzymać, a nie będzie żadnego punktu zaczepienia, aby z tego powodu ktoś miał prawo cokolwiek rozstrzygać na Twoją niekorzyść w razie roszczeń gwarancyjnych. PS To, że na dolewki kupiłeś olej w ASO jeszcze nie świadczy o tym, że taki dolałeś lub że w międzyczasie nie zrobiłeś jeszcze innego mixa. Tego raczej nie udowodnisz sama fakturą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #8776 Napisano 9 Grudnia 2016 Ale w sytuacji gdy masz na fakturze inny olej, a oni powiedzą, że był wadliwy to ty jesteś winny i ty musisz szukać paragonu za ten olej i się dalej sądzić z producentem oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #8777 Napisano 9 Grudnia 2016 Dobra Panowie - szkoda prądu na dalsze bicie piany. Mam wrażenie, że niektórzy boją się już własnego cienia. Róbta co chceta. Ja wymiękam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aro Zgłoś #8778 Napisano 11 Grudnia 2016 wiem że może niektórych pytanie zdziwi ale nie mogę znaleść w konfiguratorze opcji monitorowania martwego pola w lusterkach wstecznych. Czy VW ma inną nazwę na tą funkcję?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #8779 Napisano 11 Grudnia 2016 to masz w pakiecie drogowym, asystent zmiany pasa ruchu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aro Zgłoś #8780 Napisano 11 Grudnia 2016 to masz w pakiecie drogowym, asystent zmiany pasa ruchu a jest możliwość dołożenia tej opcji samej bez tego pakietu ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach