paolokos Zgłoś #7581 Napisano 1 Maja 2016 tutaj masz w zwolnionym tempie, moze zauwazysz reakcje opoznienia tylnej osi, po Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korzen Zgłoś #7582 Napisano 1 Maja 2016 Ale ja nie prosiłem Cie o film z Tiguanem tylko z jakimś Audi np. Szczerze mówiąc myślałem że zamieszczając film z Golfem R sam sobie odpowiedziałeś ile wart jest haldex. Tylko wytłumacz mi co chciałeś udowodnić tym filmem? To że Tiguan na gnojówkę ma lepsze 4x4 od Golfa R? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majonezzz Zgłoś #7583 Napisano 1 Maja 2016 Chłopaki, chcialbym wtrącić, że odbijając sobie wzajemnie piłeczkę z tymi napędami zjechaliście dość mocno z tematu wątku dlatego proponuję przenieść te rozważania na osobny (założyć nowy?) lub na priva. pozdrawiam i też wolalbym mieć na 4 niż na 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piokow Zgłoś #7584 Napisano 2 Maja 2016 Z tym 4x4 to jest tak że jeżeli nie mieszka się gdzieś w górach to zwykle przydaje się do....zabawy . W normalnym ruchu jak jest ślisko i tak jedzie się tak jak najwolnieszy pojazd w kolumnie. Zwykle wystarczają dobre opony i możliwość wyłączenia ASR chociaż w Polonezie tego nie miałem i też po górach dało się jeździć. Łańcuchy musiałem zakładać może z 4 razy w historii przejechanych 700tys kilometrów w różnych warunkach. Nigdy nie miałem 4x4 na dłuższy czas. Dlatego wybierając auto zawsze zamiast 4x4 wybieram inne wyposażenie z którego korzystam codziennie. Mam jakieś nieodparte wrażenie że jakby się cofnac w czasie 25 lat temu to duża część kierowców skończyła by na pierwszej napotkanej latarni po przesiadce na ówczesne PRLowskie cuda techniki To cos jak z pisaniem długopisem. Cześć ludzi zapomniała do czego to służy a wielu kierowców uważa się za bogów kierownicy po wykreceniu pierwszego udanego bąka dookoła latarni na jakimś parkingu . Aby wpisać się w wątek VW Passat B8 to stwierdzam że niestety jego fotele są do dupy a tylnia ławka niewygodna. A szczególnie odczuwają to osoby z jakimiś chorobami kręgosłupa. Bo zdrowi młodzi i gniewni to na skrzynce piwa przesiedza 8 godzin i nie zauważa różnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #7585 Napisano 2 Maja 2016 (edytowane) zjazd na dupolocie nieznacznie przegrywa z lotami w kosmos subaru na mokrym Zacznijmy od początku tego wątku, napisałeś jaki to bitdi to mistrz zakrętów bo ma 4x4 xds'y i inne nie mając zielonego pojęcia o tym. Twoje wiedza się nie zmieniła i piszesz dalej bzdury. Bitdi to nie mistrz skręcania, xds nie pomaga, haldex też się nie udziela w takich zakrętach a całość działa na minus z powodu dużej nadwagi. Z całej gamy B8, gdyby ktoś wpadł na idiotyczny pomysł latania po torze, wybrałbym 2.0TSI. Haldexy powstały po to by zrobić dołączaną oś, nie stały napęd a dołączaną. Przydaje się na śliskim, śniegu, piasku i suchym do startu. Głównie do ruszenia. Bugatti też ma haldex'a, ale Bugatti to RWD z dołączeniem przedniej osi a nie FWD z dołączeniem tylnej. Napęd 4x4 w samochodach sportowych stosuje się do rajdów gdzie po pierwsze jest więcej przyspieszania z małych prędkości, nawierzchnia jest gorsza. Gdyby haldex byłby lepszy to byłby montowany w subaru i evo. Szczególnie w evo. Na torze królem jest RWD. Dlatego też jak Porsche buduje swoją ofertę to o dziwo w modelach przeznaczonych na tor (jak GT2 GT3) stosuje RWD zamiast 4x4 którego ma w swojej ofercie. A ma napęd 4x4 lepszy od haldexa w passacie. Wpadniesz na pomysł dlaczego? Więc weź się opanuj ze swoimi dywagacjami nt tego jaki to bitdi mistrz nad mistrzami bo się ośmieszasz. Ten cały zestaw to marketingowa zagrywka i jestem bardzo ciekaw czym to się skończy za kilka lat, czy tak jak słynne 2.5tdi w B5 które jest teraz nic nie warte. Silniki bitdi w słabszej wersji pojawiły się w amarokach, multivanach itp i ma opinię mało udanego, nietrwałego. A osiągi niższe niż w passacie. Cały ten zestaw daje osiągi poprawne, ale tdi w A6 o tej samej mocy napędza cięższe A6 sprawniej. Takie to papierowe konie. Na koniec haldex w passacie nadal ma swoją wadę które w szybkiej jeździe nie pomaga, nieprzywidywalność. Dołączenie tylnej osi nie jest już tak binarne jak w poprzednich wersjach ale odczuwalne i nie chciałbym takiej nieprzewidywalności gdy lecę w zakręcie w limicie. Ale passat nie do tego. Edytowane 2 Maja 2016 przez dziki_pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek131 Zgłoś #7586 Napisano 2 Maja 2016 dziki ma racje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #7587 Napisano 2 Maja 2016 (edytowane) gdybys rozumial tekst pisany, to pewnie bys zauwazyl, ze rozmowa dotyczyla roznicy miedzy BiTDI a zwykla wersja taka jak np. Twoja a nie miedzy samochodem sportowym do rajdow. Zapewne jezdziles troche BiTDI, sprawdzales jak sie zachowuje w roznych sytacjach, porownywales i doszedles do wniosku, ze to marketingowa zabawka. Spoko, kazdy moze wyciagnac wnioski po zapoznaniu sie doglebnie z produktem. Zapewne rowniez zajezdziles pare BiTDI w Amaroku czy T5 czy T6 i stad Twoja opinia o slabosci tych silnikow, spoko. Zapewne jezdziles duzo haldexem 5, i co chwila wypadales z zakretow, dlatego masz takie zdanie a nie inne, spoko. Jezeli twoja wiedza opiera sie na tym co napisalem to ok, a jezeli na Auto Swiecie, to sorry ale nie osmieszaj sie sam. Co do Audi A6, co to znaczy, ze napedza sprawniej? Napewno po uztkowaniu tych samochodow doszedles do takiego wniosku. Kurcze jezdziles tyloma wspanialymi samochodami, od subaru, evo poczawszy, poprzez wszelkie BiTDI, na A6 konczac i na koncu kupiles passata 1.8, no coz Twoj wybor, i jeszcze herezje, ze xds nie pomaga szybko pokonywac zakretow, czy ze haldex 5 dolacza tylko tylna os jak pierwsza sie slizga pozostawie bez komentarza Edytowane 2 Maja 2016 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #7588 Napisano 2 Maja 2016 gdybys rozumial tekst pisany, to pewnie bys zauwazyl, ze rozmowa dotyczyla roznicy miedzy BiTDI a zwykla wersja taka jak np. Twoja a nie miedzy samochodem sportowym do rajdow. Zapewne jezdziles troche BiTDI, sprawdzales jak sie zachowuje w roznych sytacjach, porownywales i doszedles do wniosku, ze to marketingowa zabawka. Spoko, kazdy moze wyciagnac wnioski po zapoznaniu sie doglebnie z produktem. Zapewne rowniez zajezdziles pare BiTDI w Amaroku czy T5 czy T6 i stad Twoja opinia o slabosci tych silnikow, spoko. Zapewne jezdziles duzo haldexem 5, i co chwila wypadales z zakretow, dlatego masz takie zdanie a nie inne, spoko. Jezeli twoja wiedza opiera sie na tym co napisalem to ok, a jezeli na Auto Swiecie, to sorry ale nie osmieszaj sie sam. Co do Audi A6, co to znaczy, ze napedza sprawniej? Napewno po uztkowaniu tych samochodow doszedles do takiego wniosku. Kurcze jezdziles tyloma wspanialymi samochodami, od subaru, evo poczawszy, poprzez wszelkie BiTDI, na A6 konczac i na koncu kupiles passata 1.8, no coz Twoj wybor, Logiki w tym co piszesz za grosz. Do wyboru samochodu dobrze się przygotowuję i miałem na weekend kilka wersji paska, a krótko jeszcze kilka. BITDI w serii nie przyspiesza w 5.5 jak u Zachara, testówki VW są znane z dopingu. Nie udało się uzyskać nawet 6,1, najlepszy czas 6,3. Powyżej setki już przyspieszenie jest mizerne w porównaniu do reszty modeli. Czas 100-200 na poziomie 1.8TSI, trochę wstyd. Więc haldex nadal ma tendencję do gubienia się w podbramkowych sytuacjach, gwałtowne dodanie gazu pozwala go ogłupić i raz na kilka sytuacji zachowuje się inaczej, ten sam zakręt a raz potrafi wylecieć przodem jak FWD a innym razem tył pcha. W normalnym użytkowaniu dla przeciętnego użytkownika to nie przeszkadza ale problem istnieje. Jeździłem A6 i resztą, ale to oznacza że mam je kupować? Kupuję to co wg mnie najlepsze, mieści się w budżecie i ma dobry stosunek ceny do jakości. Trochę może żałuję że nie dopłaciłem do 2.0TSI, ale jestem odporny na marketing bitdi. Co do jego osiągów A6, proszę: 100-200 w 17s a nie w 22. Super wyborem do wożenia tyłka byłby 280 ale w passacie jest idiotycznie wyceniony i zużywa niewytłumaczalne ilości paliwa, jak RS6. Tam przynajmniej się rozumie z czego to wynika. Rozważana też była Cupra i golf R. Cupra pokazuje świetnie jak działa szpera, to nie XDS, może kiedyś zrozumiesz. R super ale na siłę usportowiony, nie można go uspokoić. Po to jest drive mode by go uspokoić, ale to nie działa. Co do wiedzy o samochodach to zaryzykuje stwierdzenie że mam dużo większą niż ty. Potrafisz odpalić silnik na standalone? Potrafisz matematycznie udowodnić że teorie o tym że moment na silniku zapewnia przyspieszenie to bzdury? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #7589 Napisano 2 Maja 2016 wiesz, jesli ktos pisze, ze ma wiedze wieksza od kogos ( nawet jesli to wiedza tylko zaryzykowana ) kogo nie zna, to tylko chwalenie sie, twierdzenie ze xds np. nie pomaga w szybkim pokonywaniu zakretow ( bo nie jest szpera z prawdziwego zdarzenia ), w moch oczach dyskwalifikuje taka wiedze. Matematycznie potrafilem udowodnic wiele rzeczy, ale to bylo na studiach, a ze teoria matematyczna mowi, ze po 3 miesiacach zapominamy 65% wiedzy przekazanej, to teraz raczej nie podejmuje sie niczego matematycznie udowadniac, bo niby po co, dlatego cos matematycznie to moga udowadniac matematycy na uczelniach, ktorzy to robia caly czas. Jezeli mieszkaniec Polski potrzebuje elstycznosci 100-200 to gratuluje poczucia humoru, zapewne bardziej potrzebna mu 0-100, ale wolna wola. Pokaz przspieszenie tego AUDI 0-100 a nie 100-200, takze jest chyba 1:1.A ze ma 6 cylindrow to chyba normalne ze potem mu lzej ( i ta cena . Przyspieszenie 100-200 jest mizerne na tle innych modeli, ja na codzien tego nie doswiadczam, a ze jest na poziomie 1.8, to chyba normalane bo to diesel, czasami zdarza mi sie zrobic strzaly do ponad 250 km/h, tobie tez?, i uwierz mi ze odczucia sa jak najbardziej pozytywne jesli chodzi o przyspieszenie, nie czeka sie mizernie dlugo, pozd, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #7590 Napisano 3 Maja 2016 (edytowane) myślałem o zakupie Passata 4MOTION 2,0 190 KM (lub Audi A6 2,0 190KM Quattro) ale czytając powyższe to się zastanawiam czy warto .... Edytowane 3 Maja 2016 przez d7d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #7591 Napisano 3 Maja 2016 warto to kiedys bylo kupic fiata albo poldka w polmozycie, bo na gieldzie kosztowal 2 x tyle. Teraz to tylko koszty. Ja kupilem taki bo mi sie podobal, jak mi sie gust zmieni to i samochod zmienie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #7592 Napisano 3 Maja 2016 'Warto" w sensie wykorzystania napędu 4x4 w codziennej jeździe, nie chodzi o 10.000 zł więcej do zapłaty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #7593 Napisano 3 Maja 2016 to tak jak pytanie czy warto kupic dodatkowe poduszki powietrzne, to wszystko przydaje sie w sytuacji podbramkowej, ale w codziennej jezdzie nie, chyba ze mieszkasz w gorach i jest ciagle snieg na drogach:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #7594 Napisano 3 Maja 2016 Jezeli mieszkaniec Polski potrzebuje elstycznosci 100-200 to gratuluje poczucia humoru, zapewne bardziej potrzebna mu 0-100, ale wolna wola. Pokaz przspieszenie tego AUDI 0-100 a nie 100-200, takze jest chyba 1:1.A ze ma 6 cylindrow to chyba normalne ze potem mu lzej ( i ta cena . Przyspieszenie 100-200 jest mizerne na tle innych modeli, ja na codzien tego nie doswiadczam, a ze jest na poziomie 1.8, to chyba normalane bo to diesel, czasami zdarza mi sie zrobic strzaly do ponad 250 km/h, tobie tez?, i uwierz mi ze odczucia sa jak najbardziej pozytywne jesli chodzi o przyspieszenie, nie czeka sie mizernie dlugo, pozd, Czas 100-200 jest świetnym wyznacznikiem prawdziwej mocy samochodu, od setki jest obarczony wieloma czynnikami które wpływają na sam wynik, to taki syntetyczny czas dobry dla samochodów które robią setkę powyżej 10s. Czas 100-200 wskazuje jak samochód będzie się zachowywał przy wyprzedzaniu i nie tylko w tym zakresie, ale nawet 80-120. A teraz powiedz jaki wpływ na przyspieszenie ma ilość cylindrów i rodzaj spalonego paliwa. A tak w innym temacie, rozpoznawanie znaków ma dość ciekawą cechę, w Niemczech rozpoznaje znaki na autostradach mówiące o ograniczeniu w czasie deszczu i jedynie w czasie deszczu je pokazuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #7595 Napisano 3 Maja 2016 no coz, nie za bardzo rozumiem Twoj tok rozumowania, ale moze pozno jest, ostatnio chciales zebym cos matematycznie udowadnial a tera piszesz o prawdziwej mocy samochodu, a jest taka? to tez musi byc nieprawdziwa:) proponuje wybrac sie do niemiec na autostrade, sprawdzic samemu a nie opowiadac ******* o pokazywaniu znakow. W Niemczech nie ma znakow o ograniczeniach podczas deszczu, jak zwykle osmieszasz sie na calej lini. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jubiler Zgłoś #7596 Napisano 3 Maja 2016 W moim te znaki pokazuje też jak nie ma deszczu. Ale mój pewnie jakiś gorszy, albo coś. Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leinad Zgłoś #7597 Napisano 3 Maja 2016 . W Niemczech nie ma znakow o ograniczeniach podczas deszczu, jak zwykle osmieszasz sie na calej lini. To chyba mieszkasz w innych Niemczech:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #7598 Napisano 3 Maja 2016 cytat: Znak drogowy z napisem "bei nasse" Znak taki to ograniczenie prędkości a tabliczka "bei Nässe", oznacza "podczas wilgoci" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leinad Zgłoś #7599 Napisano 4 Maja 2016 Rownież oznacza przy mokrej nawierzchni--- a skąd sie bierze mokra nawierzchnia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korzen Zgłoś #7600 Napisano 4 Maja 2016 Haldexy powstały po to by zrobić dołączaną oś, nie stały napęd a dołączaną. Przydaje się na śliskim, śniegu, piasku i suchym do startu. W praktyce z tą przydatnością to też różnie bywa: myślałem o zakupie Passata 4MOTION 2,0 190 KM (lub Audi A6 2,0 190KM Quattro) ale czytając powyższe to się zastanawiam czy warto .... Jeśli zależy Ci na napędzie na 4 koła, i jest kasa na Audi z Quattro (piszesz o A6), to nawet się nie zastanawiaj. Żaden napęd oparty o sprzęgło cierne nigdy nie będzie tak sprawny jak napęd oparty o przekładnie zębatą. Nawet jeśli kolega paolokos znajdzie jeszcze 48 filmów z białymi Tiguanami to i tak praw mechaniki tym nie zmieni . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach