sirocco Zgłoś #7381 Napisano 4 Kwietnia 2016 Tu piszących o usterkach jest promil tego. A procent wie o istnieniu tego Forum .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolli Zgłoś #7382 Napisano 4 Kwietnia 2016 A procent wie o istnieniu tego Forum .. Nie przesadzaj. Dla mnie przed wyborem oczywiste było znaleść i poczytać forum. Tak robię przed zakupem każdego auta. Wiem też, żeby przez x dzielić opinie itp. i czerpać je z kilku źródeł Czy teraz kupiłbyś inne auto ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #7383 Napisano 4 Kwietnia 2016 Oczywista oczywistość. B8, 2.0TSI 4motion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecu Zgłoś #7384 Napisano 4 Kwietnia 2016 A jak Ty w takim razie byś ocenił swój samochód (pod kątem silnika)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #7385 Napisano 4 Kwietnia 2016 Poza tym jest jeszcze kwestia "nowości" produktu. Ja już jeżdżę 10 m-cy, niektórzy ponad rok, a jak ktoś jeszcze poczeka to kupi i za 2 lata lub rok wejdzie lift i radość z nowości krótka, bo "sąsiad" ma już nowszy. To są blaski i cienie kupowania premierowego auta, co kto woli. Można też trzymać się zasady, że kupujemy dopiero po lifcie, ale w przypadku VW to lift często wychodzi nieciekawy, np. B4 względem B3 czy b7 względem b6. W każdym razie spojrzenia przechodniów lub kierowców z boku na auto, które widzą po raz pierwszy rekompensują pewne drobne niedociągnięcia wieku dziecięcego. Ale ostatecznie to indywidualne preferencje tu wchodzą w grę i trudno generalizować ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrw Zgłoś #7386 Napisano 4 Kwietnia 2016 Ale tu sirocco ma racje... Nikt nie kupiłby 1.8 tsi jeszcze raz !! Ja bym kupił! PS Zabawa wielkimi kwantyfikatorami jest bez sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amorgos Zgłoś #7387 Napisano 4 Kwietnia 2016 Witam, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z B8 1.8 TSI DSG7? Czy warto go kupować? Jak ze spalaniem oleju? Czy to prawda, że jest dosyć głośny przy szybszej jeździe? p.s. Tak z ciekawości, może ktoś wie jakie są obroty na 7 biegu przy 100 km/h? Pozdrawiam, Olek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #7388 Napisano 4 Kwietnia 2016 Witam, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z B8 1.8 TSI DSG7? Czy warto go kupować? Jak ze spalaniem oleju? Czy to prawda, że jest dosyć głośny przy szybszej jeździe? p.s. Tak z ciekawości, może ktoś wie jakie są obroty na 7 biegu przy 100 km/h? Pozdrawiam, Olek Ja ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyboru. Jeśli chodzi o spalanie oleju to dotychczas nie zaobserwowałem tego w najmniejszym stopniu, przebieg mam ok 23 tys km. Nie wiem natomiast skąd słyszałeś jakoby silnik ten miał być głośny przy szybszej jeździe? absolutnie tego nie potwierdzam, silnik jest ogólnie bardzo cichy. Inną sprawą są ewentualne szumy powietrza przy szybszej jeździe ale to jest cecha tego modelu samochodu a nie silnika. Jeśli chodzi o osiągi to moje pomiary wykazują, że ma jeszcze lepsze przyspieszenie niż katalogowe 7,9 (mierzone przy pomocy aplikacji i interfejsu OBD). Wiele osób krytykuje połączenie tego silnika ze skrzynią DSG ze względu na ograniczenie momentu do 250 nm ale tak jak mówię, auto ma na prawdę dobre osiągi więc w ogóle nie zwracałbym na to uwagi. Wiadomo, że osoby mające 2.0 TSI powiedzą, że to lepszy wybór. Nie neguję - ale wszystko jest kwestią budżetu jakim dysponujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin232 Zgłoś #7389 Napisano 5 Kwietnia 2016 Poza tym jest jeszcze kwestia "nowości" produktu. Ja już jeżdżę 10 m-cy, niektórzy ponad rok, a jak ktoś jeszcze poczeka to kupi i za 2 lata lub rok wejdzie lift i radość z nowości krótka, bo "sąsiad" ma już nowszy. To są blaski i cienie kupowania premierowego auta, co kto woli. Można też trzymać się zasady, że kupujemy dopiero po lifcie, ale w przypadku VW to lift często wychodzi nieciekawy, np. B4 względem B3 czy b7 względem b6. W każdym razie spojrzenia przechodniów lub kierowców z boku na auto, które widzą po raz pierwszy rekompensują pewne drobne niedociągnięcia wieku dziecięcego. Ale ostatecznie to indywidualne preferencje tu wchodzą w grę i trudno generalizować ... To jest wlasnie 'problem' z samochodami grupy VW. wypuszczaja nowe modele tak szybko, ze czlowiek nie nadazy nacieszyc sie nowym autem a tu zaraz (po 2-3 latach) okazuje sie, ze jezdzimy juz muzealnym zabytkiem ktorego sie juz nie produkuje. moje poprzednie auto mialem od nowosci przez 8 lat. przez 7 lat z tych 8 caly czas bylo produkowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #7390 Napisano 5 Kwietnia 2016 Generalnie to chyba nie jest tak źle, bo dziś wszyscy mają podobną częstotliwość zmiany modeli (cykl życia produktu) a nawet szybszą. Jakby nie było to te 5 lat średni na rynku dany model funkcjonuje, a plusem VAG jest to, że te modele nie różnią się "rewolucyjnie" od siebie, co powoduje, że i tak relatywnie wolniej się starzeją. Tylko kwestia tego w jakim momencie się kupuje, bo jak jesienią jednego roku zadebiutuje, a w Polsce jest w wiosnę następnego, a z rok przed premierą nowego modelu jest już lansowany nowy to faktycznie jak się kupuje 3 lata od premiery to już zaczynają mówić o nowym modelu :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin232 Zgłoś #7391 Napisano 5 Kwietnia 2016 Ja ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyboru.Jeśli chodzi o spalanie oleju to dotychczas nie zaobserwowałem tego w najmniejszym stopniu, przebieg mam ok 23 tys km. Nie wiem natomiast skąd słyszałeś jakoby silnik ten miał być głośny przy szybszej jeździe? absolutnie tego nie potwierdzam, silnik jest ogólnie bardzo cichy. Inną sprawą są ewentualne szumy powietrza przy szybszej jeździe ale to jest cecha tego modelu samochodu a nie silnika. Jeśli chodzi o osiągi to moje pomiary wykazują, że ma jeszcze lepsze przyspieszenie niż katalogowe 7,9 (mierzone przy pomocy aplikacji i interfejsu OBD). Wiele osób krytykuje połączenie tego silnika ze skrzynią DSG ze względu na ograniczenie momentu do 250 nm ale tak jak mówię, auto ma na prawdę dobre osiągi więc w ogóle nie zwracałbym na to uwagi. Wiadomo, że osoby mające 2.0 TSI powiedzą, że to lepszy wybór. Nie neguję - ale wszystko jest kwestią budżetu jakim dysponujesz. Ja w sumie tez jestem zadowolony z wyboru silnika/skrzyni. Oczekiwalem od auta komfortu podrozowania i w miare rozsadnego spalania. Przy wyzszych predkosciach faktycznie robi sie glosno przez oplyw powietrza ale nie oszukujmy sie, passat nie jest samochodem wyscigowym. Moim poprzednim hatchbackiem (150KM diesel) moglem po autostradzie z gdanska do grudziadza jechac z o wiele wieksza predkoscia niz passatem. Passat przez to, ze jest komfortowy nie prowadzi sie tak samo pewnie w szybkich zakretach jak moje poprzednie auto - ale tez tego nie oczekiwalem po limuzynie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #7392 Napisano 6 Kwietnia 2016 (edytowane) Hej, kilka dni zajęło mi przeczytanie całego tego tematu. Bardzo wam dziękuję za udzielanie się bo naprawdę dużo się dowiedziałem. Nurtuje mnie jednak jeszcze kilka kwestii: 1. Jakie są planowane zmiany w MY2017? Superba są znane, a Passat? 2. Jak wygląda półka na telefon do instalacji telefonicznej komfort? Zdjęcia? 3. Rear Seat Entertainment, co to jest? Zdjęcia? 4. App connect w standardzie czy za dopłatą po odbiorze? 5. Media control w standardzie czy za dopłatą po odbiorze? 6. Jakie jeszcze opcje są dopiero za dopłatą po odbiorze? 7. Czym różnią się tylne lampy standard vs r-line? Zdjęcia? 8. Jak wygląda w rzeczywistości HUD? Ma ktoś może dobre zdjęcia lub film? 9. Opinia 1.8 TSI DSG vs 2.0 TSI DSG osoby, która jechała jednym i drugim? (m.in. jakie mają obroty przy najwyższym biegu przy prędkości 100km/h) 10. Czy da się dołożyć progresywny układ kierowniczy w ASO? I za ile? 11. Czy da się dołożyć automatycznie przyciemniane prawe lusterko w ASO? I za ile? 12. W jakich wersjach jest lusterko bezramkowe? 13. Czy Siri działa po Bluetooth czy tylko samochodowa kontrola głosowa? 14. Dynaudio vs. standardowe audio. Prawie 4k dopłaty. Standardowe audio brzmi całkiem nieźle więc czy to dodatkowe jest warte aż takich pieniędzy? Niestety nie miałem okazji go usłyszeć. Edytowane 6 Kwietnia 2016 przez Tobol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #7393 Napisano 6 Kwietnia 2016 Hej, kilka dni zajęło mi przeczytanie całego tego tematu. Bardzo wam dziękuję za udzielanie się bo naprawdę dużo się dowiedziałem. Witaj w klubie. To trzeba Cię pochwalić, bo mało kogo interesuje czytanie wszystkiego, a jak widać po ilości postów jest tego już bardzo dużo Co mogę dodać od siebie to, że w Superbie siedzi się wyżej w fotelu niż w Passacie. Jak jesteś wysokiego wzrostu to może to być trochę uciążliwe. Po za tym w Passacie ze względu na niskie usytuowanie fotela względem podłogi to podróż jest o wiele wygodniejsza. Ja co prawda mam mam pakiet R-Line, rocznik 2015 w czerwcu odebrany, więc możesz zerknąć jak wyglądają lampy, ale chyba takie same są w Highline. Nie rozumiem 8 pytania, co to jest HU ? Ad. 9. 2.0 TSI 220 KM ma dłuższe przełożenia, na 2 biegu może jechać nawet ponad 90 km/h. Myślę dobry benzyniak na trasę i lepszy od 1.8 TSI Ad. 10. Progresywny układ kierowniczy jest montowany na linii produkcyjnej w fabryce w Niemczech i nie wiem czy potem będzie można dołożyć już w Polsce w ASO Ad. 11. Trzeba najpierw mieć te prawe lusterko, generalnie angielską wersję, Wymianę będziesz mógł zrobić nawet samemu. Ad. 14 Ja specjalnie nie brałem Dynaudio, za te pieniądze uważam nie warte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ikar Zgłoś #7394 Napisano 6 Kwietnia 2016 Witaj w klubie. To trzeba Cię pochwalić, bo mało kogo interesuje czytanie wszystkiego, a jak widać po ilości postów jest tego już bardzo dużoCo mogę dodać od siebie to, że w Superbie siedzi się wyżej w fotelu niż w Passacie. Jak jesteś wysokiego wzrostu to może to być trochę uciążliwe. Po za tym w Passacie ze względu na niskie usytuowanie fotela względem podłogi to podróż jest o wiele wygodniejsza. Ja co prawda mam mam pakiet R-Line, rocznik 2015 w czerwcu odebrany, więc możesz zerknąć jak wyglądają lampy, ale chyba takie same są w Highline. Nie rozumiem 8 pytania, co to jest HU ? Ad. 9. 2.0 TSI 220 KM ma dłuższe przełożenia, na 2 biegu może jechać nawet ponad 90 km/h. Myślę dobry benzyniak na trasę i lepszy od 1.8 TSI Ad. 10. Progresywny układ kierowniczy jest montowany na linii produkcyjnej w fabryce w Niemczech i nie wiem czy potem będzie można dołożyć już w Polsce w ASO Ad. 11. Trzeba najpierw mieć te prawe lusterko, generalnie angielską wersję, Wymianę będziesz mógł zrobić nawet samemu. Ad. 14 Ja specjalnie nie brałem Dynaudio, za te pieniądze uważam nie warte. Headup Display-taka szybka , która wyświetla informacje nad kierownicą. Zamówiłem to, ale odbiór auta w połowie kwietnia, więc wtedy coś więcej napisze.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leinad Zgłoś #7395 Napisano 6 Kwietnia 2016 Sorry, ale takiej tandety z tym plastikiem jeszcze nigdy nie widziałem... Jeżeli byłoby jak w audi albo BMW, ze sie wyświetla na szybie to ok, ale na tym plastiku ? Prawie jak Renault Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecu Zgłoś #7396 Napisano 6 Kwietnia 2016 Instalacja Rear Seat Entertainment: 9" wyświetlacz na oparciach przednich foteli, służący pasażerom jadącym z tyłu http://www.volkswagen-accessories.com/en/product-ranges/infotainment/rear-seat-entertainment.html#/tab=385b9daf9a0cd35fed9598824a2f047f Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #7397 Napisano 6 Kwietnia 2016 Tak, chodziło mi o HUD. Jeździłem z wyświetlanym na szybie w Lexus GS i z takim na szybce w DS5 i w Mazda 6 i ten na szybie jest bardziej bajerancki ale tak samo pomocny jak ten na szybce, więc jestem to w stanie przeżyć. Wiem, że 2.0 TSI z DSG6 będzie miało dłuższe przełożenia, zastanawiam się tylko o ile dłuższe, szczególnie na ostatnim biegu. Ogólnie ciekawe jak DQ200 od DQ250 różni się rozpiętością przełożeń. Nawet 220KM od 280KM różni się też przełożeniem wstępnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amorgos Zgłoś #7398 Napisano 6 Kwietnia 2016 Witam, testowałem dziś 1.8 TSI DSG7 i muszę przyznać, że jestem trochę rozczarowany. Mam obecnie stare B6 2.0 TDI 140KM manual (320 tys. przebiegu) i mam wrażenie, że przy szybszych prędkościach (ok. 140 kmh) chodzi i bardziej komfortowe od tego nowiutkiego 1.8 TSI B8. Czy ktoś miał może podobne odczucia czy tylko tak mi się wydaje? Dla testu przejechałem się jeszcze A6 2.0 TDI 190km quattro też DSG& (s-tronic) i tutaj wyraźnie czuje różnice w komforcie w stosunku do mojego starego B6 140km TDI ... czego po przesiadce do 1.8 TSI za bardzo nie zauważyłem. A6 prowadzi się jakby pewniej, mniej rzuca ... na autostradzie po prostu płynie - mimo, że niby moc podobna do 1.8 TSI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punxhc Zgłoś #7399 Napisano 6 Kwietnia 2016 A co ma silnik do komfortu i prowadzenia? Bo raczej komfort, wyciszenie, układ kierownicy, sztywność konstrukcji itp są cechą modelu a nie silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amorgos Zgłoś #7400 Napisano 6 Kwietnia 2016 No właśnie .... ale przesiadając się z 9 letniego B6 do dużo nowocześniejszego ... przynajmniej jak to jest podawane .. nowego B8 oczekiwałem czegoś więcej ... a tu praktycznie ten sam komfort jazdy .. stąd może moje rozczarowanie ... dlatego pytam, gdyż może to tylko moje subiektywne odczucie ... a w praktyce jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach