Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Tu piszących o usterkach jest promil tego.

A procent wie o istnieniu tego Forum ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A procent wie o istnieniu tego Forum ..

 

Nie przesadzaj. Dla mnie przed wyborem oczywiste było znaleść i poczytać forum. Tak robię przed zakupem każdego auta. Wiem też, żeby przez x dzielić opinie itp. i czerpać je z kilku źródeł :) Czy teraz kupiłbyś inne auto ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywista oczywistość. B8, 2.0TSI 4motion :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak Ty w takim razie byś ocenił swój samochód (pod kątem silnika)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym jest jeszcze kwestia "nowości" produktu. Ja już jeżdżę 10 m-cy, niektórzy ponad rok, a jak ktoś jeszcze poczeka to kupi i za 2 lata lub rok wejdzie lift i radość z nowości krótka, bo "sąsiad" ma już nowszy. To są blaski i cienie kupowania premierowego auta, co kto woli. Można też trzymać się zasady, że kupujemy dopiero po lifcie, ale w przypadku VW to lift często wychodzi nieciekawy, np. B4 względem B3 czy b7 względem b6. W każdym razie spojrzenia przechodniów lub kierowców z boku na auto, które widzą po raz pierwszy rekompensują pewne drobne niedociągnięcia wieku dziecięcego. Ale ostatecznie to indywidualne preferencje tu wchodzą w grę i trudno generalizować ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale tu sirocco ma racje... Nikt nie kupiłby 1.8 tsi jeszcze raz !!

 

Ja bym kupił!

 

PS Zabawa wielkimi kwantyfikatorami jest bez sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z B8 1.8 TSI DSG7? Czy warto go kupować? Jak ze spalaniem oleju? Czy to prawda, że jest dosyć głośny przy szybszej jeździe?

 

p.s. Tak z ciekawości, może ktoś wie jakie są obroty na 7 biegu przy 100 km/h?

 

Pozdrawiam,

Olek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z B8 1.8 TSI DSG7? Czy warto go kupować? Jak ze spalaniem oleju? Czy to prawda, że jest dosyć głośny przy szybszej jeździe?

 

p.s. Tak z ciekawości, może ktoś wie jakie są obroty na 7 biegu przy 100 km/h?

 

Pozdrawiam,

Olek

 

Ja ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyboru.

Jeśli chodzi o spalanie oleju to dotychczas nie zaobserwowałem tego w najmniejszym stopniu, przebieg mam ok 23 tys km.

Nie wiem natomiast skąd słyszałeś jakoby silnik ten miał być głośny przy szybszej jeździe? absolutnie tego nie potwierdzam, silnik jest ogólnie bardzo cichy. Inną sprawą są ewentualne szumy powietrza przy szybszej jeździe ale to jest cecha tego modelu samochodu a nie silnika.

Jeśli chodzi o osiągi to moje pomiary wykazują, że ma jeszcze lepsze przyspieszenie niż katalogowe 7,9 (mierzone przy pomocy aplikacji i interfejsu OBD). Wiele osób krytykuje połączenie tego silnika ze skrzynią DSG ze względu na ograniczenie momentu do 250 nm ale tak jak mówię, auto ma na prawdę dobre osiągi więc w ogóle nie zwracałbym na to uwagi.

 

Wiadomo, że osoby mające 2.0 TSI powiedzą, że to lepszy wybór. Nie neguję - ale wszystko jest kwestią budżetu jakim dysponujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym jest jeszcze kwestia "nowości" produktu. Ja już jeżdżę 10 m-cy, niektórzy ponad rok, a jak ktoś jeszcze poczeka to kupi i za 2 lata lub rok wejdzie lift i radość z nowości krótka, bo "sąsiad" ma już nowszy. To są blaski i cienie kupowania premierowego auta, co kto woli. Można też trzymać się zasady, że kupujemy dopiero po lifcie, ale w przypadku VW to lift często wychodzi nieciekawy, np. B4 względem B3 czy b7 względem b6. W każdym razie spojrzenia przechodniów lub kierowców z boku na auto, które widzą po raz pierwszy rekompensują pewne drobne niedociągnięcia wieku dziecięcego. Ale ostatecznie to indywidualne preferencje tu wchodzą w grę i trudno generalizować ...

 

To jest wlasnie 'problem' z samochodami grupy VW.

wypuszczaja nowe modele tak szybko, ze czlowiek nie nadazy nacieszyc sie nowym autem a tu zaraz (po 2-3 latach) okazuje sie, ze jezdzimy juz muzealnym zabytkiem ktorego sie juz nie produkuje.

moje poprzednie auto mialem od nowosci przez 8 lat. przez 7 lat z tych 8 caly czas bylo produkowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to chyba nie jest tak źle, bo dziś wszyscy mają podobną częstotliwość zmiany modeli (cykl życia produktu) a nawet szybszą.

Jakby nie było to te 5 lat średni na rynku dany model funkcjonuje, a plusem VAG jest to, że te modele nie różnią się "rewolucyjnie" od siebie, co powoduje, że i tak relatywnie wolniej się starzeją.

Tylko kwestia tego w jakim momencie się kupuje, bo jak jesienią jednego roku zadebiutuje, a w Polsce jest w wiosnę następnego, a z rok przed premierą nowego modelu jest już lansowany nowy to faktycznie jak się kupuje 3 lata od premiery to już zaczynają mówić o nowym modelu :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyboru.

Jeśli chodzi o spalanie oleju to dotychczas nie zaobserwowałem tego w najmniejszym stopniu, przebieg mam ok 23 tys km.

Nie wiem natomiast skąd słyszałeś jakoby silnik ten miał być głośny przy szybszej jeździe? absolutnie tego nie potwierdzam, silnik jest ogólnie bardzo cichy. Inną sprawą są ewentualne szumy powietrza przy szybszej jeździe ale to jest cecha tego modelu samochodu a nie silnika.

Jeśli chodzi o osiągi to moje pomiary wykazują, że ma jeszcze lepsze przyspieszenie niż katalogowe 7,9 (mierzone przy pomocy aplikacji i interfejsu OBD). Wiele osób krytykuje połączenie tego silnika ze skrzynią DSG ze względu na ograniczenie momentu do 250 nm ale tak jak mówię, auto ma na prawdę dobre osiągi więc w ogóle nie zwracałbym na to uwagi.

 

Wiadomo, że osoby mające 2.0 TSI powiedzą, że to lepszy wybór. Nie neguję - ale wszystko jest kwestią budżetu jakim dysponujesz.

 

Ja w sumie tez jestem zadowolony z wyboru silnika/skrzyni.

Oczekiwalem od auta komfortu podrozowania i w miare rozsadnego spalania.

Przy wyzszych predkosciach faktycznie robi sie glosno przez oplyw powietrza ale nie oszukujmy sie, passat nie jest samochodem wyscigowym.

Moim poprzednim hatchbackiem (150KM diesel) moglem po autostradzie z gdanska do grudziadza jechac z o wiele wieksza predkoscia niz passatem.

Passat przez to, ze jest komfortowy nie prowadzi sie tak samo pewnie w szybkich zakretach jak moje poprzednie auto - ale tez tego nie oczekiwalem po limuzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, kilka dni zajęło mi przeczytanie całego tego tematu. Bardzo wam dziękuję za udzielanie się bo naprawdę dużo się dowiedziałem. Nurtuje mnie jednak jeszcze kilka kwestii:

1. Jakie są planowane zmiany w MY2017? Superba są znane, a Passat?

2. Jak wygląda półka na telefon do instalacji telefonicznej komfort? Zdjęcia?

3. Rear Seat Entertainment, co to jest? Zdjęcia?

4. App connect w standardzie czy za dopłatą po odbiorze?

5. Media control w standardzie czy za dopłatą po odbiorze?

6. Jakie jeszcze opcje są dopiero za dopłatą po odbiorze?

7. Czym różnią się tylne lampy standard vs r-line? Zdjęcia?

8. Jak wygląda w rzeczywistości HUD? Ma ktoś może dobre zdjęcia lub film?

9. Opinia 1.8 TSI DSG vs 2.0 TSI DSG osoby, która jechała jednym i drugim? (m.in. jakie mają obroty przy najwyższym biegu przy prędkości 100km/h)

10. Czy da się dołożyć progresywny układ kierowniczy w ASO? I za ile?

11. Czy da się dołożyć automatycznie przyciemniane prawe lusterko w ASO? I za ile?

12. W jakich wersjach jest lusterko bezramkowe?

13. Czy Siri działa po Bluetooth czy tylko samochodowa kontrola głosowa?

14. Dynaudio vs. standardowe audio. Prawie 4k dopłaty. Standardowe audio brzmi całkiem nieźle więc czy to dodatkowe jest warte aż takich pieniędzy? Niestety nie miałem okazji go usłyszeć.

Edytowane przez Tobol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej, kilka dni zajęło mi przeczytanie całego tego tematu. Bardzo wam dziękuję za udzielanie się bo naprawdę dużo się dowiedziałem.

 

Witaj w klubie. To trzeba Cię pochwalić, bo mało kogo interesuje czytanie wszystkiego, a jak widać po ilości postów jest tego już bardzo dużo

Co mogę dodać od siebie to, że w Superbie siedzi się wyżej w fotelu niż w Passacie. Jak jesteś wysokiego wzrostu to może to być trochę uciążliwe.

Po za tym w Passacie ze względu na niskie usytuowanie fotela względem podłogi to podróż jest o wiele wygodniejsza.

Ja co prawda mam mam pakiet R-Line, rocznik 2015 w czerwcu odebrany, więc możesz zerknąć jak wyglądają lampy, ale chyba takie same są w Highline.

Nie rozumiem 8 pytania, co to jest HU ?

Ad. 9. 2.0 TSI 220 KM ma dłuższe przełożenia, na 2 biegu może jechać nawet ponad 90 km/h. Myślę dobry benzyniak na trasę i lepszy od 1.8 TSI

Ad. 10. Progresywny układ kierowniczy jest montowany na linii produkcyjnej w fabryce w Niemczech i nie wiem czy potem będzie można dołożyć już w Polsce w ASO

Ad. 11. Trzeba najpierw mieć te prawe lusterko, generalnie angielską wersję, Wymianę będziesz mógł zrobić nawet samemu.

Ad. 14 Ja specjalnie nie brałem Dynaudio, za te pieniądze uważam nie warte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj w klubie. To trzeba Cię pochwalić, bo mało kogo interesuje czytanie wszystkiego, a jak widać po ilości postów jest tego już bardzo dużo

Co mogę dodać od siebie to, że w Superbie siedzi się wyżej w fotelu niż w Passacie. Jak jesteś wysokiego wzrostu to może to być trochę uciążliwe.

Po za tym w Passacie ze względu na niskie usytuowanie fotela względem podłogi to podróż jest o wiele wygodniejsza.

Ja co prawda mam mam pakiet R-Line, rocznik 2015 w czerwcu odebrany, więc możesz zerknąć jak wyglądają lampy, ale chyba takie same są w Highline.

Nie rozumiem 8 pytania, co to jest HU ?

Ad. 9. 2.0 TSI 220 KM ma dłuższe przełożenia, na 2 biegu może jechać nawet ponad 90 km/h. Myślę dobry benzyniak na trasę i lepszy od 1.8 TSI

Ad. 10. Progresywny układ kierowniczy jest montowany na linii produkcyjnej w fabryce w Niemczech i nie wiem czy potem będzie można dołożyć już w Polsce w ASO

Ad. 11. Trzeba najpierw mieć te prawe lusterko, generalnie angielską wersję, Wymianę będziesz mógł zrobić nawet samemu.

Ad. 14 Ja specjalnie nie brałem Dynaudio, za te pieniądze uważam nie warte.

 

Headup Display-taka szybka , która wyświetla informacje nad kierownicą. Zamówiłem to, ale odbiór auta w połowie kwietnia, więc wtedy coś więcej napisze....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale takiej tandety z tym plastikiem jeszcze nigdy nie widziałem... Jeżeli byłoby jak w audi albo BMW, ze sie wyświetla na szybie to ok, ale na tym plastiku ? Prawie jak Renault ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instalacja Rear Seat Entertainment: 9" wyświetlacz na oparciach przednich foteli, służący pasażerom jadącym z tyłu

 

http://www.volkswagen-accessories.com/en/product-ranges/infotainment/rear-seat-entertainment.html#/tab=385b9daf9a0cd35fed9598824a2f047f

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodziło mi o HUD. Jeździłem z wyświetlanym na szybie w Lexus GS i z takim na szybce w DS5 i w Mazda 6 i ten na szybie jest bardziej bajerancki ale tak samo pomocny jak ten na szybce, więc jestem to w stanie przeżyć.

 

Wiem, że 2.0 TSI z DSG6 będzie miało dłuższe przełożenia, zastanawiam się tylko o ile dłuższe, szczególnie na ostatnim biegu. Ogólnie ciekawe jak DQ200 od DQ250 różni się rozpiętością przełożeń. Nawet 220KM od 280KM różni się też przełożeniem wstępnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

testowałem dziś 1.8 TSI DSG7 i muszę przyznać, że jestem trochę rozczarowany. Mam obecnie stare B6 2.0 TDI 140KM manual (320 tys. przebiegu) i mam wrażenie, że przy szybszych prędkościach (ok. 140 kmh) chodzi i bardziej komfortowe od tego nowiutkiego 1.8 TSI B8.

 

Czy ktoś miał może podobne odczucia czy tylko tak mi się wydaje?

 

Dla testu przejechałem się jeszcze A6 2.0 TDI 190km quattro też DSG& (s-tronic) i tutaj wyraźnie czuje różnice w komforcie w stosunku do mojego starego B6 140km TDI ... czego po przesiadce do 1.8 TSI za bardzo nie zauważyłem. A6 prowadzi się jakby pewniej, mniej rzuca ... na autostradzie po prostu płynie - mimo, że niby moc podobna do 1.8 TSI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ma silnik do komfortu i prowadzenia? Bo raczej komfort, wyciszenie, układ kierownicy, sztywność konstrukcji itp są cechą modelu a nie silnika :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie .... ale przesiadając się z 9 letniego B6 do dużo nowocześniejszego ... przynajmniej jak to jest podawane .. nowego B8 oczekiwałem czegoś więcej ... a tu praktycznie ten sam komfort jazdy .. stąd może moje rozczarowanie ... dlatego pytam, gdyż może to tylko moje subiektywne odczucie ... a w praktyce jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności