Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

ale ciesze sie ze tak dobrze piszesz o s80, mimo ze nie do konca prawdziwie. lubilem ten samochod.

czarne S80 po drugim lifcie w najbogatszej wersji to auto cud malina :)

no wiadomo tak o prędkości informuje Cię licznik to samo mam w A6 2.7 TDI 190 240 km/h i czuje się jakbym jechał B5 200 km/h

 

no i czy B8 ma sterowane fotele z tylej kanapy ? jeśli już mówisz o tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie masy własnej. Dowód rejestracyjny podaje masę własną z płynami i paliwem z uwzględnieniem rodzaju silnika, skrzyni biegów i rodzaju nadwozia. Żadne dodatkowe wyposażenie nie jest uwzględnione. VW w swoich danych dodaje 75 kg kierowcę. I tak mój 1.8 manual sedan w dowodzie rejestracyjnym 1393 kg, dane VW: 1468kg. Jedna z najcięższych opcji jak np. hak nie jest brana pod uwagę w tych danych. Ciekawe ile liczą na kierowcę w USA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. to auto jest poprawne i dobre. ale ani rewolucji ani jakiegos uwielbienia nie przypisywalbym do niego.

jest kompletne i nie wykazuje razacych slabosci.

2. pismaki w prasie rozpisuja sie nad aspiracjami do premium i trabia o tym od 2 lat. OK, spasowanie i materialy w pierwszej linii pod reka sa duzo lepsze niz srednia ale wyciszenie kabiny jest podle i powinno uciac jakiekolwiek porownywanie tego do premium. wiatr powyzej 130 i woda w nadkolach w deszczu sprawiaja ze ochota na sluchanie muzyki przechodzi.

3. dynaudio. super. ale slabe wyciszenie rozwala temat. mimo wszystko nie zrezygnowalbym z DA, bo na swiatlach mozna posluchac;)

4. elektroniczne wspomagacze, jak ACC, line assist i side assist: dzialaja i tyle. bez emocji. jesli ta pierdzaca dioda raz na 1000000 ma mi pomoc/uratowac zycie to ja to akceptuje. ale napewno, tak jak ktos juz pisal, nie sa to systemy prowadzenia autonomicznego, czy to w korkach czy na autostradzie i samochod sam nie pojedzie. a jesli ktos sie bawi w samojechanie i wroze mu samoroz..p.lenie.

5. silnik. wszelkie WOW/SHIT zostawiam dla siebie. 2.0tsi go objedzie 2 razy, 2.0tdi pali 2razy mniej, a 1.4 tsi nie jedzie;)

wczorajsza trasa:

200km, 4 osoby i pagaz, przez laki i pola, srednia predkosc 90-100. spalanie wyszlo 6.7l/100

 

i tyle.

musze przyznac ze najwiecej emocji to.. czekanie na B8..i to forum;)

potem opadlo wszystko. po prostu jest to kompletny, poprawny woz, bez istotnych wad.

do tego stopnia jest to dobre auto, ze poziom wyciszenia troche nie pasuje do calosci, mimo tego ze jest prawidlowy w tej klasie.

wszystko zalezy z czego sie przesiadasz do B8.

w moim przypadku to troche ktok w tyl, ale takie czasy.

pozdrawiam.

 

bardzo trafne podsumowanie Passata B8

poziom zadowolenia bardzo zależy od poprzedniego samochodu i jego stanu technicznego, mocy, wyposażenia itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zamierzam wykonać chip tuning silnika 2.0 TSI 280KM. Wg http://www.KreatorMocy.pl, po modyfikacji, samochód będzie miał ok. 320 KM i 450Nm (dane dla S3) Czy taki zabieg jest bezpieczny dla skrzyni DSG lub innymi słowy mówiąc, czy skrzynia to wytrzyma?

Z opisów w różnych częściach forum wnioskuję, że dopuszczalny moment dla skrzyni DSG montowanej w 2.0TSI to 350Nm, chciałbym się jednak upewnić. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile będą lepsze osiągi B8 280 KM 4x4 po tym tuningu?

czy w kreatorze mocy jest mowa o S3 z DSG? który model S3 ?

najlepiej jest zapytać u źródła mocy czyli u KreatoraMocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz sie dowiedzieć jaka masz skrzynie VW najmocniejsza ma dq 500 i wytrzymuje do 550 nm najlepiej zadzwon do firmy compsport sam tam robiłem i mozesz poczytac opinie o tej firmie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coraz blizej decyzji o zamowieniu samochodu i coraz wiecej dylematow ...

Mam pytanie odnosnie porownania silnikow 2.0 TDI DSG 150 i 190KM. Ok, moment obrotowy 190KM ma wiekszy, ale dostepny jest od istotnie wyzszego przedzialu:

 

2.0 TDI DSG

110 (150) / 3500 - 4000 obr./min.

340 / 1750 - 3000 obr./min.

 

2.0 TDI DSG

140 (190) / 3500 - 4000 obr./min.

400 / 1900 - 3300 obr./min.

 

czy faktycznie w tym kontekscie oplaca sie 190 KM ? Dla laika wyglada to jak utrata elastycznosci (BiTurbo tez jest dostepne od 1750). Sory jesli glupie pytanie, ale nie znam sie na tym ...

Niestety nie bede mial mozliwosci porownania tych dwoch silniczkow i bede probowal tylko 150 KM.

 

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
coraz blizej decyzji o zamowieniu samochodu i coraz wiecej dylematow ...

Mam pytanie odnosnie porownania silnikow 2.0 TDI DSG 150 i 190KM. Ok, moment obrotowy 190KM ma wiekszy, ale dostepny jest od istotnie wyzszego przedzialu:

 

2.0 TDI DSG

110 (150) / 3500 - 4000 obr./min.

340 / 1750 - 3000 obr./min.

 

2.0 TDI DSG

140 (190) / 3500 - 4000 obr./min.

400 / 1900 - 3300 obr./min.

 

czy faktycznie w tym kontekscie oplaca sie 190 KM ? Dla laika wyglada to jak utrata elastycznosci (BiTurbo tez jest dostepne od 1750). Sory jesli glupie pytanie, ale nie znam sie na tym ...

Niestety nie bede mial mozliwosci porownania tych dwoch silniczkow i bede probowal tylko 150 KM.

 

dzieki

 

Wystarczy, że 190 KM osiągnie 85% mocy maksymalnej przy 1750 obr/min i będzie to tyle co 150KM przy osiągnięciu maksa. Niestety nigdzie nie znalazłem wykresów mocy

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Mam jeszcze jedno pytanie do ciebie Jubiler, co ile trzeba dolewać płyn ADBlue i ile kosztuje?

I czy możemy sami dolewać, czy trzeba w serwisie?

 

Ja uzupełniałem przy 9,5 tys km - pokazywał mi jeszcze zasięg ok. 2600 km jeśli dobrze pamiętam. Wlałem 10 l, pokazywał mi, żeby uzupełnić max. 10,5 l.

 

Ja tankowałem na BP sam z dystrybutora. Koszt niecałe 20 zł.

Edytowane przez MM_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
coraz blizej decyzji o zamowieniu samochodu i coraz wiecej dylematow ...

Mam pytanie odnosnie porownania silnikow 2.0 TDI DSG 150 i 190KM. Ok, moment obrotowy 190KM ma wiekszy, ale dostepny jest od istotnie wyzszego przedzialu:

 

2.0 TDI DSG

110 (150) / 3500 - 4000 obr./min.

340 / 1750 - 3000 obr./min.

 

2.0 TDI DSG

140 (190) / 3500 - 4000 obr./min.

400 / 1900 - 3300 obr./min.

 

czy faktycznie w tym kontekscie oplaca sie 190 KM ? Dla laika wyglada to jak utrata elastycznosci (BiTurbo tez jest dostepne od 1750). Sory jesli glupie pytanie, ale nie znam sie na tym ...

Niestety nie bede mial mozliwosci porownania tych dwoch silniczkow i bede probowal tylko 150 KM.

 

dzieki

 

Zależy czym do tej pory jezdziłes. 150 koni jest ok jak miales niedoladowanego compacta z silnikiem około 100 koni. Ale jak się przesiadasz z czegoś mocniejszego to 150 TDI zamula . a na dodatek pewnie jeszcze będzie miał oprogramowanie osłabione aby Euro6 spełnić.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Panowie, zamierzam wykonać chip tuning silnika 2.0 TSI 280KM. Wg http://www.KreatorMocy.pl, po modyfikacji, samochód będzie miał ok. 320 KM i 450Nm (dane dla S3) Czy taki zabieg jest bezpieczny dla skrzyni DSG lub innymi słowy mówiąc, czy skrzynia to wytrzyma?

Z opisów w różnych częściach forum wnioskuję, że dopuszczalny moment dla skrzyni DSG montowanej w 2.0TSI to 350Nm, chciałbym się jednak upewnić. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Po zrobieniu tuningu nie bedziesz mieć płaskiego momentu już. Uwypukla go w średnich obrotach i tam zobaczysz te 450 czegeo jak na ironię nigdy nie poczujesz bo skrzynią wrzuci ci bieg aby wykorzystać moc w wysokich obrotach :) no chyba że na manualu bedziesz katował sprzęgła. Do takiej jazdy kupuj dizla.

Ja bym tuningowal bez dwóch zdań :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie zawsze oznacza zwrot ponadto relacje kupujący-sprzedawca zależne są od tego czy kupowałeś prywatnie czy na firmę. Jeśli to drugie to nie licz na zbyt wiele.

 

Zakup firma-firma nie jest wyjęty z pod prawa, towar musi spełniać deklarowane właściwości, w przypadku takich transakcji zawsze obowiązuje kodeks cywilny, np art 556

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zakup firma-firma nie jest wyjęty z pod prawa, towar musi spełniać deklarowane właściwości, w przypadku takich transakcji zawsze obowiązuje kodeks cywilny, np art 556

 

nie jest wyjęty tylko ustawa konsumencka dotyczy osób fizycznych, firm jak piszesz KC....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ pojawia się wiele postów i opinii dotyczących spalania chciałem dodać jeszcze swoje 3 grosze. Zrobiłem test spalania na autostradzie A1 w następujących warunkach:

- na pokładzie 2 osoby dorosłe + dziecko + pełny bagażnik

- samochód zatankowany na 80%

- opony zimowe

- mokra nawierzchnia/deszcz

- silnik 1.8 TSI 180 KM, skrzynia DSG

 

Pomiar spalania wykonany przy wykorzystaniu wskazań komputera pokładowego, zrobiony dla prędkości 120, 130, 140, 150, 160 km/h, dla każdej z wymienionych prędkości podaję wynik uzyskany po przejechaniu odcinka 20 km, na tempomacie.

 

120 km/h: 6,9 l/100km

130 km/h: 7,3 l/100km

140 km/h: 8,3 l/100km

150 km/h: 9,1 l/100km

160 km/h: 10,2 l/100km

 

Jak widać wystarczy zwiększyć prędkość o jedyne 10 km/h a spalanie potrafi wzrosnąć o cały litr...

Na potwierdzenie tych wyników załączam zdjęcia ekranu pokazujące średnie spalanie dla danych prędkości.

 

Ponieważ, moim zdaniem, pisanie o spalaniu w mieście nie ma większego sensu gdyż każdy jeździ w innych warunkach proponuję porównać spalanie dla takich konkretnych wyższych prędkości uzyskanych na odcinku kilkunastu kilometrów.

Czy ktoś posiadający inny silnik lub też 1.8 TSI ale bez DSG mógłby wykonać podobny test?

 

[ATTACH=CONFIG]137615[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]137616[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]137617[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]137618[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]137619[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

matteo84 - super robota! będę jechał we wtorek co trójmiasta (na koncert DMB) to postaram się podobnie przetestować spalanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponieważ pojawia się wiele postów i opinii dotyczących spalania chciałem dodać jeszcze swoje 3 grosze. Zrobiłem test spalania na autostradzie A1 w następujących warunkach.

Proponuję założyć oddzielny watek z takimi testami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
będę jechał we wtorek co trójmiasta (na koncert DMB) to postaram się podobnie przetestować spalanie...

 

a czy tak na oko te moje wyniki pokrywają się z Twoimi? :)

Bo patrząc na Twoje średnie spalanie w stopce jestem pełen podziwu.... Moje ostatnio jest znacznie wyższe... Ale oczywiście może to być kwestia tego, że jeszcze dużo większych korkach niż Ty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponieważ pojawia się wiele postów i opinii dotyczących spalania chciałem dodać jeszcze swoje 3 grosze. Zrobiłem test spalania na autostradzie A1 w następujących warunkach:

- na pokładzie 2 osoby dorosłe + dziecko + pełny bagażnik

- samochód zatankowany na 80%

- opony zimowe

- mokra nawierzchnia/deszcz

- silnik 1.8 TSI 180 KM, skrzynia DSG

 

Pomiar spalania wykonany przy wykorzystaniu wskazań komputera pokładowego, zrobiony dla prędkości 120, 130, 140, 150, 160 km/h, dla każdej z wymienionych prędkości podaję wynik uzyskany po przejechaniu odcinka 20 km, na tempomacie.

 

120 km/h: 6,9 l/100km

130 km/h: 7,3 l/100km

140 km/h: 8,3 l/100km

150 km/h: 9,1 l/100km

160 km/h: 10,2 l/100km

 

Jak widać wystarczy zwiększyć prędkość o jedyne 10 km/h a spalanie potrafi wzrosnąć o cały litr...

Na potwierdzenie tych wyników załączam zdjęcia ekranu pokazujące średnie spalanie dla danych prędkości.

 

Ponieważ, moim zdaniem, pisanie o spalaniu w mieście nie ma większego sensu gdyż każdy jeździ w innych warunkach proponuję porównać spalanie dla takich konkretnych wyższych prędkości uzyskanych na odcinku kilkunastu kilometrów.

Czy ktoś posiadający inny silnik lub też 1.8 TSI ale bez DSG mógłby wykonać podobny test?

 

[ATTACH=CONFIG]137615[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]137616[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]137617[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]137618[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]137619[/ATTACH]

Wielkie dzięki za ten test. Potwierdza on wcześniejsze opinie, że im większa prędkość, bardziej dynamiczna jazda, tym spalanie większe. Natomiast w przedziale 120-130 OK. Także w mieście , zwłaszcza gdy zimny silnik, korki spalanie sięga 13 litrów. Ten test wielu nabywcom ułatwi decyzję i zakończy nasze dyskusje na temat spalania TDI vel TSI. Cały czas podtrzymuję swoje zdanie, że różnica w spalaniu wynosi 3 litry. Natomiast dla osób preferujących spokojny styl jazdy silnik TSI jest znakomitym wyborem. ( no i dla użytkowników nie zwracających uwagi na spalanie). Mam nadzieję, że za chwilę pojawią się takie testy dla TDI 150 i 190 KM. Chociaż są głosy, że spalanie nie ma znaczenia przy takiej cenie zakupu Passata, to jednak wiele osób te informacje traktuje jako rozstrzygające przy wyborze silnika. Jeszcze raz dziękuję.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

a czy tak na oko te moje wyniki pokrywają się z Twoimi? :)

Bo patrząc na Twoje średnie spalanie w stopce jestem pełen podziwu.... Moje ostatnio jest znacznie wyższe... Ale oczywiście może to być kwestia tego, że jeszcze dużo większych korkach niż Ty...

Ja też na jazdach testowych nie osiągnąłem spalania około 8 litrów ( jak kolega Prim, którego wyniki bardzo mnie zachęciły do zakupu TSI), tylko10-11 l/100km.

Edytowane przez anton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponieważ pojawia się wiele postów i opinii dotyczących spalania chciałem dodać jeszcze swoje 3 grosze. Zrobiłem test spalania na autostradzie A1 w następujących warunkach:

- na pokładzie 2 osoby dorosłe + dziecko + pełny bagażnik

- samochód zatankowany na 80%

- opony zimowe

- mokra nawierzchnia/deszcz

- silnik 1.8 TSI 180 KM, skrzynia DSG

 

Pomiar spalania wykonany przy wykorzystaniu wskazań komputera pokładowego, zrobiony dla prędkości 120, 130, 140, 150, 160 km/h, dla każdej z wymienionych prędkości podaję wynik uzyskany po przejechaniu odcinka 20 km, na tempomacie.

 

120 km/h: 6,9 l/100km

130 km/h: 7,3 l/100km

140 km/h: 8,3 l/100km

150 km/h: 9,1 l/100km

160 km/h: 10,2 l/100km

 

 

Ja też napiszę teraz ostatni post w tej dyskusji - akurat parę dni temu robiłem podobny test:) Trasa, M6 diesel 190 KM, 400Nm, samochód załadowany, pełny bak, opony 225/45, autostrada :

 

160 km/h tempomat ( realnie około 156) - spalanie 6.7

 

Przypuszczam że w Passku 190 KM można uzyskać podobny wynik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
160 km/h tempomat ( realnie około 156) - spalanie 6.7

 

Jaki samochód? Pali poniżej 4 przy 100km/h?

 

Zrobię taki film u siebie, nie robi się tego w deszczu bo to większe opory. Trzeba tez pamiętać że kombi palą w trasie zauważalnie więcej od sedanów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mam bardzo podobne wyniki - dużo w trasie jeżdżę właśnie w przedziale 130-140, nie jeżdżę szybciej - bo nie raz udowodniłem sobie, że te 20km więcej wcale nie daje mi zauważalnego skrócenia czasu jazdy - często przy takich prędkościach są przepychanki na lewym pasie... strasznie mnie to wku#%&a wiec jadę po autostradzie "w stadzie"

 

W mieście - jazda do pracy około 40km - dla wtajemniczonych warszawskimi realiami porannymi: ruszam z Piaseczna i jadę dokładnie przez całą Warszawe na Bemowo (rano przez centrum, tylko Puławska stoi), wracam obwodnicą do Puławskiej i w korku do Piaseczna. Po takiej całodziennej jeździe mam średnią 8,5 - 9,0. Jeżdżę bez start/stop - jest mocno irytujący

 

Jak do tego dodam co jakiś czas "trasą" poniżej 8,0 to średnia wygląda tak jak wygląda... ;)

 

Ostatnio przeżywam jakąś "flustrację jesienną" - pałuje prawie na każdych światłach rano.... to może przez ten skrzypiący słupek (zawias drzwi kierowcy) i spalanie od dwóch baków mam wyższe....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
coraz blizej decyzji o zamowieniu samochodu i coraz wiecej dylematow ...

Mam pytanie odnosnie porownania silnikow 2.0 TDI DSG 150 i 190KM. Ok, moment obrotowy 190KM ma wiekszy, ale dostepny jest od istotnie wyzszego przedzialu:

 

2.0 TDI DSG

110 (150) / 3500 - 4000 obr./min.

340 / 1750 - 3000 obr./min.

 

2.0 TDI DSG

140 (190) / 3500 - 4000 obr./min.

400 / 1900 - 3300 obr./min.

 

czy faktycznie w tym kontekscie oplaca sie 190 KM ? Dla laika wyglada to jak utrata elastycznosci (BiTurbo tez jest dostepne od 1750). Sory jesli glupie pytanie, ale nie znam sie na tym ...

Niestety nie bede mial mozliwosci porownania tych dwoch silniczkow i bede probowal tylko 150 KM.

 

dzieki

 

Naprawdę nadal masz dylemat jeśli budżetu Ci starcza? I już nie chodzi mi nawet o moje subiektywne uczucie że silnik 150 km jest mułowaty, ale przede wszystkim w kontekście odnośnie ostatnich doniesień że jak napisał kolega piokow "pewnie jeszcze będzie miał oprogramowanie osłabione aby Euro6 spełnić"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności