Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie ,że warto,gdyby tylko nie to ,że Golf jest 10 razy lepszy od Passata.Nawet miejsca w tym Golfie jest dosyć.Białe kombi r line i szklany czarny dach bierz - miodzio

Bitdi za 170 tys i na autostradzie nie da się rozmawiać przy 150km/h ,bo trzeba głos podnosić ,żeby się porozumieć

W Golfie przy 150 szeptem rozmawiałem

Sprzedawca był zajęty ,wpadłem niespodziewanie,więc poprosił mnie,że jakaś dziewczyna z salonu pojedzie ze mną tym bitdi -jedziemy 150 i się przekrzykujemy ,jak chcemy rozmawiać,mówi ,że to samo zauważyła,nawet pytała kolegi co tak głośno w tym aucie.Gdyby nie to ,to bym może i myślał ,że mi się zdawało ,albo jak

Tsi 220 ktoś pisał,że idealny wybór-przecież tam Ci będzie gubić trakcję niemal tak samo jak w tej Cuprze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W passacie jest jakiś problem z trakcją generalnie. Nawet 1,8 ma duże problemy na wilgotnym i to tylko 250 niutkow. Byc może niska waga i krótkie przełożenia DSG są przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tsi 220 ktoś pisał,że idealny wybór-przecież tam Ci będzie gubić trakcję niemal tak samo jak w tej Cuprze

 

Ja pisałem o TSI 220KM, ale nie, że jest idealny tylko, że to jak dla mnie złoty środek w benzynie w Passacie B8. Dlaczego? Zacznijmy od tego, że chcę więcej niż 1,8 TSI (bo ma zderzak z kominami, dwa tłumiki, XDS, mokrą skrzynię oraz oczywiście co najważniejsze jest mocniejszy i akceptowalnie droższy od 1,8 TSI i tak dalej), a z kolei TSI 280KM jest nieproporcjonalnie przegięty z ceną. Nie dam ekstra aż 29 tys za druga ośkę i niezbyt potrzebne mi dodatkowe 60 KM. Do tego jeszcze więcej droższego paliwa 98. I dlatego wybrałem TSI 220KM, którego w kwestii napędu zdecydowanie nie można porównać z przednionapędową Cuprą TSI 280. B8 to cięższy samochód z wyraźnie mniejszą mocą, zupełnie innymi przełożeniami i nastawami zawieszenia. Oczywiście, że można nim zerwać przyczepność, ale nie z taką łatwością i lekkością jak w Cuprze.

Obecnie śmigam B6 TDI 210KM 400Nm na oponach 235/40R18 i codzienna eksploatacja (ruszanie i przyspieszanie) jest bardziej zrównoważona niż w Cuprze, która przy wilgotnej nawierzchni w ogóle nie daje rady z trakcją. Co z tego, że szatan jeżeli nie widzę sensu istnienia takiego auta z takim napędem i nie mam się tym nawet gdzie wyszaleć. A taki Passat TSI 220KM jest bardziej komfortowy, mniej narowisty i po prostu bardziej przyjazny w codziennym użytkowaniu. Kiedy trzeba jest szybki z pewnymi cechami GTI (proszę czytać ze zrozumieniem), a innym razem cichy i komfortowy z zawieszeniem DCC. Nie zmienia to faktu, że 1,8 TSI 180KM wciąż uważam za świetny wybór i gdybym nie dysponował budżetem na 220TSI to postawiłbym bez wahania na 180KM.

 

Naturalnie jest też, że wolałbym 4motion i wtedy byłoby idealnie, ale w sedanie nie ma wyboru (jest tylko przód).

Gdybym miał inne kryteria wyboru i jako pierwsze byłoby 4motion to pewnie postawiłbym na któregoś TDI z 4motion (190KM lub 240KM)

W mojej ocenie mocna benzyna w sedanie ma w sobie jakąś taką elegancję czy może wręcz ekskluzywność (?), na którą mam obecnie zapotrzebowanie.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest dużo racji w tym co mówisz(sam rozważałem 2.0tsi w zasadzie z prawie identycznych powodów),ale 1.8tsi rwało b szybko trakcję ,więc 2.0tsi chyba będzie bardziej rwało.

Co do Cupry pełna zgoda-dla mnie też bezsensu auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

majonezzz a długo jeździsz tym wzocnionym tdi? Bo zastanawiam się nad zwiększeniem w moim i chciałbym dowiedzieć się czy coś się dzieje i czy wartom Masz w nim dsg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co wy z tym zrywaniem trakcji. Wiecie że żeby ruszyć nie trzeba pedału gazu wciskać do końca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamietajcie jeszcze, ze w Pasku jest XDS (w mniejszych niz 2.0 tsi jest otwarty dyfer) a w Cuprze VAQ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co by nie było w Cuprze ,to na mokrym jest kicha.Kurdę,nie mogę wyjśc z podziwu ,jak oni mogli tak dobrze zrobić GOlfa i tak fatalnie Passata.To zawieszenie w Passacie ,to naprawdę jest dla mnie tragedia.W Golfie kompletnie nie czuć dziur,jak przejeżdża się przez nawet dziurawy przejazd kolejowy ,to nie wiadomo,że on tam jest,a w Passacie wiadomo,że na drodze ktoś wyrzucił zapałkę ,jak odpalał fajkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co by nie było w Cuprze ,to na mokrym jest kicha.Kurdę,nie mogę wyjśc z podziwu ,jak oni mogli tak dobrze zrobić GOlfa i tak fatalnie Passata.To zawieszenie w Passacie ,to naprawdę jest dla mnie tragedia.W Golfie kompletnie nie czuć dziur,jak przejeżdża się przez nawet dziurawy przejazd kolejowy ,to nie wiadomo,że on tam jest,a w Passacie wiadomo,że na drodze ktoś wyrzucił zapałkę ,jak odpalał fajkę

Nie wiem czy mowisz kolego o glosnosci zawieszenia czy o komforcie. Jezeli chodzi o glosnosc to w golfie rzeczywiscie mniej je slychac ale co jakosci tlumienia to sie nie zgodze, passat jest bardziej komfortowy, przynajmniej z dcc, z innym nie mam porownania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
majonezzz a długo jeździsz tym wzocnionym tdi? Bo zastanawiam się nad zwiększeniem w moim i chciałbym dowiedzieć się czy coś się dzieje i czy wartom Masz w nim dsg?

 

Zmieniłem parametry w sierpniu ubiegłego roku. Wahałem się ponad rok czy to zrobić (od pierwszego zasiania pomysłu w głowie), ale teraz mogę tylko powiedzieć, że było warto. Rewelacja. Przy takim samym zużyciu paliwa auto jest wyraźnie dynamiczniejsze, a silnik pracuje bardzo równo. Żadnych minusów nie zaobserwowałem. Zawsze tankowałem i wciąż tankuję ON premium, dbam o turbinę, jeżdżę z głową, przeglądy regularnie, podręcznikowy przykład troski o auto. Tak, mam DSG.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jest dużo racji w tym co mówisz(sam rozważałem 2.0tsi w zasadzie z prawie identycznych powodów),ale 1.8tsi rwało b szybko trakcję ,więc 2.0tsi chyba będzie bardziej rwało.

Co do Cupry pełna zgoda-dla mnie też bezsensu auto

 

Niekoniecznie bardziej. Oczywiście (jak to ujął cronosik) wiele zależy od wciskania (czyt. umiejętności kierowcy). Sama przyczepność na starcie w 1,8 będzie podobna do 2,0 ze względu na zupełnie inne przełożenia w skrzyni 6-cio i 7-mio biegowej. Oczywiście 2,0 łapie przewagę natychmiast po starcie przez dużo bardziej korzystniejsze parametry momentu oraz mocy. Jednak wciąż oba te auta są stabilne przy dzikiej, lżejszej i dużo mocniejszej Cuprze. Ująłbym to w ten sposób. W TSI 220 i 180KM trzeba się postarać żeby zerwać przyczepność, a w Cuprze postarać żeby jej nie zerwać (głównie na mokrej nawierzchni).

 

I to by było na tyle i wracajmy już do B8.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze. Ja nie rozumiem Waszego narzekania na glosnosc. W moim przy 200 jest bardzo cicho a test szeptania przy 160 zdany celujaco. Wszystko i wszystkich dobrze slychac. Moze problemem sa jakies zle spasowane elementy...

Jesli chodzi o wygode i wlasnie ta ciszę, to jestem po 1800km w 4 osoby plus bagaz. Z tylu mega duzo miejsca, przod bardzo wygodny dla 2 duzych osob.

Nie slychac tez zadnego swistania tu4bin ani mega klekotu. Jest to diesel ze wszelkimi jego zaletami i malutkimi wadami.

 

Tylne zawieszenie faktycznie slychac na poprzecznych nierownosciach. Nie zmienia faktu ze jest ono komfortowe, szczegolnie na trybie comfort

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś chce zobaczyć test porównawczy kombi w przytaczanych na forum marek z silnikiem Diesla - Volkswagen Passat, Ford Mondeo czy Peugeot 508 SW to można wrzucić w gogle

automaniak odcinek 2 sezon 14

 

http://player.pl/programy-online/automaniak-odcinki,139/odcinek-2,S14E02,37139.html?atpl#play

 

prowadzący sprawdzą pojemność, ustawność i łatwość załadunku bagażników, podatność konstrukcji na silne boczne podmuchy, łatwość obsługi pokładowych systemów multimedialnych oraz odporność na ekstremalne zimowe warunki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko banialuki ,kto ile zapłaci ,taki test.Tak jak z Car of the Year itp Tylko własne doświadczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W konfiguratorze doszedł Alltrack. Jak zwykle importer zaliczył prawie miesiąc spóźnienia w stosunku do zaprezentowania cennika. Co ciekawe TSI 220KM 4motion ma skrzynię 7-biegową. Fajne felgi seryjne i opcjonalne. Chyba zwariowałem, ale najbardziej podoba mi się nowy lakier metalizowany czerwony w połączeniu z zewnętrznymi dodatkami tej wersji. Ale seryjna tapicerka foteli i konsola środkowa mocno zaniżają prezencję auta. Z niektórymi opcjami wyposażenie też różnie.

W Alltracku niestety trzeba iść na niejeden kompromis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmieniłem parametry w sierpniu ubiegłego roku. Wahałem się ponad rok czy to zrobić (od pierwszego zasiania pomysłu w głowie), ale teraz mogę tylko powiedzieć, że było warto. Rewelacja. Przy takim samym zużyciu paliwa auto jest wyraźnie dynamiczniejsze, a silnik pracuje bardzo równo. Żadnych minusów nie zaobserwowałem. Zawsze tankowałem i wciąż tankuję ON premium, dbam o turbinę, jeżdżę z głową, przeglądy regularnie, podręcznikowy przykład troski o auto. Tak, mam DSG.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

A robiłeś to u kogoś tu w Toruniu? Ja myślę o tym kreatorze mocy ale nie chce mi się do warszawy jechać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie Kreator Mocy ,poczytaj o nich.Zrób w Compsporcie albo Dynosofcie (u Aligatora)

Ale Ty z Torunia.To nie wiem.V-tech nie ma specjalnie dobrych opinii ,ale i tak lepiej niz Kreator Mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli ktoś chce zobaczyć test porównawczy kombi w przytaczanych na forum marek z silnikiem Diesla - Volkswagen Passat, Ford Mondeo czy Peugeot 508 SW to można wrzucić w gogle

automaniak odcinek 2 sezon 14

 

http://player.pl/programy-online/automaniak-odcinki,139/odcinek-2,S14E02,37139.html?atpl#play

 

prowadzący sprawdzą pojemność, ustawność i łatwość załadunku bagażników, podatność konstrukcji na silne boczne podmuchy, łatwość obsługi pokładowych systemów multimedialnych oraz odporność na ekstremalne zimowe warunki.

 

Dzisiaj odkryłem dlaczego test podmuchu bocznego wygrał peugeot - jest o 200 kg cięższy ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd czerpiecie informacje o tym że cupra ma kłopoty z przyczepnością. Za trakcję odpowiada przebieg krzywej momentu, jego wartości, przełożenia skrzyni i inne bzdury pomniejsze.

Cupra ma mechaniczną szperę, przełożenia zbliżone do passata, przebieg momentu dla TSI220 i TSI280 jest IDENTYCZNY do 4400rpm gdzie w 220 się kończy a w 280 idzie dalej, masa obu jest zbliżona więc obstawiam lepszą trakcję w cuprze. Oba te silniki do 4400 generują identyczną moc, 280-tka ma mocniejszą górę. Zaraz się znowu dieslowy oburzą ale TSI ma lepszą trakcje od klekota z powodu przbiegu momentu, w TSI nie ma tej idiotycznej górki by połechtać tych co wierzą że maks.moment=przyspieszenie. Efekt tej górki to utrata przyczepności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

220 tsi 4x4 ,ale to jeszcze większe spalanie,więc jedyna słuszna opcja to tdi 190 4x4.Z tym 1.8 tsi i skrzynią ,która nie wytrzymuje nawet serii ,to też porażka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A robiłeś to u kogoś tu w Toruniu? Ja myślę o tym kreatorze mocy ale nie chce mi się do warszawy jechać :)

Tak, na miejscu robiłem. Ale ten wątek możemy przenieść na priv.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Nie wiem skąd czerpiecie informacje o tym że cupra ma kłopoty z przyczepnością

 

Z tego, że nią 2 dni temu jechałem i co miałem napisać to napisałem kilka postów wcześniej, ale każdy ma prawo do swojego zdania. Mi to auto nie pasuje. A teraz proponuję powrót do tematu wątku czyli do B8:jupi

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dzisiaj odkryłem dlaczego test podmuchu bocznego wygrał peugeot - jest o 200 kg cięższy ;-)

 

Racja. A prezentowanie użyteczności bagażników też innowacyjne :ok Ale test odpalania na mrozie i korzystania z multimediów w czasie jazdy były całkiem sensowne. Nie wiem czy ktoś zauważył, że na początku na dwupasmówce (ale tylko na ujęciach auta z zewnątrz) był Passat Comfortline, a potem już Highline.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności